Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
renske_13 schreef:Ik weet niet of het al in dit topic genoemd is. Maar mijn ouders kennen de ouders van Tanja. En Tanja's zus heeft besloten om ook naar Columbia te gaan om de wereld te verbeteren!!
Haar ouders zijn er echt helemaal kapot van en vooral heel boos.
renske_13 schreef:Ik weet niet of het al in dit topic genoemd is. Maar mijn ouders kennen de ouders van Tanja. En Tanja's zus heeft besloten om ook naar Columbia te gaan om de wereld te verbeteren!!
Haar ouders zijn er echt helemaal kapot van en vooral heel boos.
Huertecilla schreef:Jouw reactie is voor míj geen basis voor een mening.
Ben hooguit een tikje benieuwd wat die betreffende dochter zou schrijven.
Huertecilla schreef:De vrouw in kwestie is ten eerste uit social overwegingen naar Columbia gegaan. Dat is al een wereld verder dan de rest hier.
Verder heeft ze besloten nóg meer te doen aan het enórme sociale onrecht daar.
Ook saai. Dus kom op meiden! Huertecilla schreef:geen van ons hier ook maar enig fundament heeft voor een mening
LindyH schreef:Gaat ze zich ook bij de FARC aansluiten dan? Of gaat ze die juist bestrijden?
'De wereld verbeteren' kun je ruim zien natuurlijk.
Rivano schreef:En toch vind ik het in dit topic niet nodig om mensen af te gaan blaffen of terecht te wijzen. Dan klikt de meerderheid meteen op NEXT, en dat gaat ten koste van dit topic. Terwijl dit juist een mogelijkheid is om voor te lichten en een discussie op gang te houden.
Bedankt voor je bijdrage
Rivano schreef:We kunnen de achterliggende gedachtes en motivaties van Tanja niet bevatten, want die weten we niet, we kunnen speculeren. En dat zij onrecht zag en daaraan wat wil doen is ook prima en als je DAAR een pluim voor geeft, helemaal super. Daarom vróeg ik er ook eerst netjes naar. Er is een nuance aan te brengen in die pluim en die mis ik in je posts.
Huertecilla schreef:Ik gaf de pluim voor het eerste.
Nikita_1995 schreef:Het is nog altijd onduidelijk of Tanja dat bombardement heeft overleefd.
Wat vinden jullie van de nieuwe vrijgekomen info?
Rivano schreef:Ze vraagt haar zus eruit te stappen voor het te laat is (dat ze overlijd), want dan heeft ze nog een kans om daadwerkelijk iets constructiefs voor het land te doen. Dat ze gebruik moet maken van de wereldwijde bekendheid die ze nu geniet door eruit te stappen en het land op een vreedzame manier gaat helpen op te bouwen.
Nikita_1995 schreef:Dan moet ze natuurlijk wel amnestie krijgen van de Columbiaanse overheid en ook dat is nu inderdaad de vraag na haar bekentenis over het leggen van bommen en het stichten van brand.
Nikita_1995 schreef:als ze ervoor kiest de FARC te verlaten en dat is nu het hele hekele punt denk ik voor Tanja
Rivano schreef:En wat is het verschil tussen Tanja die vecht voor een ideaal waarin ze geloofd, denkt de burgers te beschermen, en waarbij burgerslachtoffers vallen, en nederlandse soldaten die naar Afganistan gaan en vechten voor een ideaal waarin ze geloven, denken de burgers te beschermen, en waarbij burgerslachtoffers vallen?
Omdat Tanja het nou net toevallig doet bij een organisatie die bij de VN, USA en de EU op het lijstje staat als terroristische organisatie? En wat nou als zij ècht overtuigd is dat ze de bevolking helpt? (al dan niet door de farc opgedrongen) Maakt het haar dan een terrorist die in het gevang moet?
Rivano schreef:Er zijn vanuit de Verenigde Staten ('Gran Jurado Federal' in Washington) 7 aanklachten tegen haar ingediend wegens het plegen van terroristische daden.
Huertecilla schreef:Wat hebben de VS daar mee te maken?
Het is niet op hun grondgebied en geen amerikaanse.
Huertecilla schreef:Wat denk je zelf?
Huertecilla schreef:Zou jij voor een rechtzaak over jouw verkeersongeval in Marakesh met een dode Texaan in Dallas berecht willen woren? Lijkt jou dat zelfs maar een káns op rechtspraak geven?
Rivano schreef:Ben benieuwd hoe bokkers over bovenstaande denken.
Rivano schreef:Is ook weinig nieuws over.