Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MISTRAL94 schreef:Een heel slecht mens Tallie, geeft niet kunnen we elkaar als rasechte egoisten de hand schudden
Ann schreef:Ontopic: ik zou graag zien dat er eerst op andere zaken wordt bezuinigd dan de zorgtoeslag en het eigen risico. Met deze geplande bezuinigingen raak je veel mensen die het nu al heel moeilijk hebben.
MISTRAL94 schreef:Wat is eigenlijk de grens qua inkomen dat je nog recht hebt op zorgtoeslag?
Ik ben zo dom geweest het nooit aan te vragen, maar het is nu inmiddels wel gedaan en ik vind het toch wel een heel stuk schelen hoor.
Michel123 schreef:Wat is een toeslagpartner ?
Citaat:Wie is mijn toeslagpartner?
Als u een echtgenoot hebt of een geregistreerde partner, is dat uw toeslagpartner. Hebt u die niet, dan kan iemand anders die ook op hetzelfde adres is ingeschreven, uw toeslagpartner zijn. U moet dan wel aan 1 van de volgende voorwaarden voldoen:
•U hebt een huisgenoot aangewezen als fiscale partner voor de inkomstenbelasting.
•U hebt bij de notaris een samenlevingscontract afgesloten met een huisgenoot.
•U hebt samen een kind.
•1 van u heeft een kind van de ander erkend.
•U leeft samen met iemand die vorig jaar ook al uw toeslagpartner was.
•U bent pensioenpartners.
•U hebt samen een koopwoning en bent samen aansprakelijk voor de hypotheek.
Let op!
De voorwaarden in deze lijst staan op volgorde van belangrijkheid. Dus woont u bijvoorbeeld met 2 mensen in 1 huis en hebt u met de 1 een kind en met de ander een koopwoning? Dan is degene met wie u een kind hebt, uw toeslagpartner.
PattyOosten schreef:MISTRAL94 schreef:Wat is eigenlijk de grens qua inkomen dat je nog recht hebt op zorgtoeslag?
Ik ben zo dom geweest het nooit aan te vragen, maar het is nu inmiddels wel gedaan en ik vind het toch wel een heel stuk schelen hoor.
In 2010 is het maximum inkomen voor een aleenstaande 33.743 en voor iemand met een toeslagpartner 50.000. Naarmate je dichter bij het max. bedrag komt, krijg je minder ZT. Je kunt het met terugwerkende kracht aanvragen. En misschien kun je dan met dat extra centje een storting doen op 555
MISTRAL94 schreef:Ik kan over 2009 wel terugkrijgen nog maar verder niet.
Citaat:U kunt alleen nog zorgtoeslag 2008 aanvragen als u of uw toeslagpartner uitstel heeft voor de aangifte inkomstenbelasting 2008. U kunt in dat geval zorgtoeslag 2008 aanvragen tot de datum waarop uw uitstel afloopt.
Babsiej schreef:Ik ben zeer blij verrast met dit nieuws.
Eindelijk wordt er eens gesneden. Ook ik zie in mijn omgeving dat er veel te makkelijk een uitkering wordt aangevraagd en gekregen terwijl er wel degelijk gewoon gewerkt kan worden.
Wat mij betreft ook snijden in de huurtoeslag, dan maar goedkoper gaan wonen, en kindjes weer in stapelbedden op een kamer gaat niemand dood van.
Waarschijnlijk wel duidelijk dat ik geen zorgtoeslag krijg, wij zitten er helaas te ver boven.