Kabinet besluit tot geleidelijk verminderen zorgtoeslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gootje12

Re: Kabinet besluit tot geleidelijk verminderen zorgtoeslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:13

Ben het ook helemaal eens met Tallie.
Gewoon eerst schoon schip maken in eigen huis en dan pas weer het buitenland verder helpen. Anders ga je van de wal in de sloot.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:13

MISTRAL94 schreef:
Een heel slecht mens Tallie, geeft niet kunnen we elkaar als rasechte egoisten de hand schudden :Y)

Haha, aangenaam! :D

Nee, maar even zonder grappen en grollen.. Ik vind het gewoon triest.. Er zijn steeds meer en meer mensen met financiele problemen, mensen die naar de voedselbank moeten, mensen die elk dubbeltje 5x om moeten draaien en dan zie je 2 miljoen zo verdwijnen..

Ik mag toch aannemen dat die 2 miljoen ook makkelijk elders aan gespendeerd kan worden wat de Nederlander wél ten goede komt?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:15

Misschien mis ik iets, maar Wilders wilde juist 1,1 miljard bezuinigen op Defensie? Het is 'maar' 300 miljoen geworden wat ze zijn overeengekomen. Maar hij lijkt er niet zoveel mee te hebben? Verder is Wilders akkoord gegaan met een nog steeds flink bedrag (4 miljard) voor Ontwikkelingshulp, terwijl hij eerder wilde dat het helemaal werd afgeschaft. :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:17

Maar in de regering is het toch water bij de wijn doen? Het is ook nooit goed. Nu geeft hij toe komt er commentaar, zou hij zijn poot stijf houden is het ook niet goed. Maar goed dit gaat redelijk offtopic inmiddels :Y)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:18

Het is weer een Wilderstopic aan het worden :) Denk nou net dat dat niet de bedoeling mag zijn :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:20

Jullie hebben gelijk, mijn excuses voor dit draadje. Ik zag alleen zijn naam voorbij komen en wilde wat toelichten. Ik ga verder mijn mond houden hierover. :D
Ontopic: ik zou graag zien dat er eerst op andere zaken wordt bezuinigd dan de zorgtoeslag en het eigen risico. Met deze geplande bezuinigingen raak je veel mensen die het nu al heel moeilijk hebben.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:21

We houden verder op over Geert.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:22

Wat is eigenlijk de grens qua inkomen dat je nog recht hebt op zorgtoeslag?

Ik ben zo dom geweest het nooit aan te vragen, maar het is nu inmiddels wel gedaan en ik vind het toch wel een heel stuk schelen hoor.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:26

MISTRAL94 schreef:

Ik zorg voor mijn paarden, heb ik er dan ook recht op ?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:30

Ann schreef:
Ontopic: ik zou graag zien dat er eerst op andere zaken wordt bezuinigd dan de zorgtoeslag en het eigen risico. Met deze geplande bezuinigingen raak je veel mensen die het nu al heel moeilijk hebben.

Persoonlijk vind ik het ook heel erg zorgwekkend. Als ik alleen al in dit topic kijk hoeveel mensen zelf hun medicijnen betalen bijvoorbeeld..

Ik vind overigens wel dat als met het eigen risico aan zou passen, dit voor iedereen gelijk moet zijn. Als Jantje 300 euro euro moet betalen, moet Pietje op de hoek dat ook, ongeacht of Pietje wel chronisch ziek is en Jantje nooit medicijnen nodig heeft.. ( even een voorbeeld he ;) )

Ik ga persoonlijk bijna nooit naar de dokter. Mijn dokter heeft mij 2x gezien dit jaar :P 1x begin van het jaar, 1x in juli. :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:31

MISTRAL94 schreef:

Ik ben zo dom geweest het nooit aan te vragen, maar het is nu inmiddels wel gedaan en ik vind het toch wel een heel stuk schelen hoor.

In 2010 is het maximum inkomen voor een aleenstaande 33.743 en voor iemand met een toeslagpartner 50.000. Naarmate je dichter bij het max. bedrag komt, krijg je minder ZT. Je kunt het met terugwerkende kracht aanvragen. En misschien kun je dan met dat extra centje een storting doen op 555 :D

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:32

Tallie1979 schreef:
Ik ga persoonlijk bijna nooit naar de dokter. Mijn dokter heeft mij 2x gezien dit jaar :P 1x begin van het jaar, 1x in juli. :)

Mijn dokter heeft mij twee keer gezien in 20 jaar.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:33

PattyOosten schreef:
In 2010 is het maximum inkomen voor een aleenstaande 33.743 en voor iemand met een toeslagpartner 50.000.

Wat is een toeslagpartner ?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:33

Michel123 schreef:
Tallie1979 schreef:

Mijn dokter heeft mij twee keer gezien in 20 jaar.

Dat is nog minder :') Haha

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:39

Michel123 schreef:
Wat is een toeslagpartner ?

Citaat:
Wie is mijn toeslagpartner?
Als u een echtgenoot hebt of een geregistreerde partner, is dat uw toeslagpartner. Hebt u die niet, dan kan iemand anders die ook op hetzelfde adres is ingeschreven, uw toeslagpartner zijn. U moet dan wel aan 1 van de volgende voorwaarden voldoen:

•U hebt een huisgenoot aangewezen als fiscale partner voor de inkomstenbelasting.
•U hebt bij de notaris een samenlevingscontract afgesloten met een huisgenoot.
•U hebt samen een kind.
•1 van u heeft een kind van de ander erkend.
•U leeft samen met iemand die vorig jaar ook al uw toeslagpartner was.
•U bent pensioenpartners.
•U hebt samen een koopwoning en bent samen aansprakelijk voor de hypotheek.
Let op!

De voorwaarden in deze lijst staan op volgorde van belangrijkheid. Dus woont u bijvoorbeeld met 2 mensen in 1 huis en hebt u met de 1 een kind en met de ander een koopwoning? Dan is degene met wie u een kind hebt, uw toeslagpartner.

Helaas is je paard geen toeslagpartner :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:40

PattyOosten schreef:
MISTRAL94 schreef:

In 2010 is het maximum inkomen voor een aleenstaande 33.743 en voor iemand met een toeslagpartner 50.000. Naarmate je dichter bij het max. bedrag komt, krijg je minder ZT. Je kunt het met terugwerkende kracht aanvragen. En misschien kun je dan met dat extra centje een storting doen op 555 :D

Ik kan over 2009 wel terugkrijgen nog maar verder niet.

En nee ik stort niet op 555, ik ben met Haiti er al ingestonken. Zoveel geld maar het komt niet bij de juiste mensen aan.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:40

Helaas, mijn inkomen is te hoog.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:49

MISTRAL94 schreef:
Ik kan over 2009 wel terugkrijgen nog maar verder niet.

Ik weet niet of je over eerdere jaren niet terug kan krijgen omdat je te veel verdiende ofzo, maar je kunt het nog wel aanvragen, mits je uitstel voor de aangifte inkomstenbelasting hebt gedaan.

Citaat:
U kunt alleen nog zorgtoeslag 2008 aanvragen als u of uw toeslagpartner uitstel heeft voor de aangifte inkomstenbelasting 2008. U kunt in dat geval zorgtoeslag 2008 aanvragen tot de datum waarop uw uitstel afloopt.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:36

Ik ben zeer blij verrast met dit nieuws.

Eindelijk wordt er eens gesneden. Ook ik zie in mijn omgeving dat er veel te makkelijk een uitkering wordt aangevraagd en gekregen terwijl er wel degelijk gewoon gewerkt kan worden.

Wat mij betreft ook snijden in de huurtoeslag, dan maar goedkoper gaan wonen, en kindjes weer in stapelbedden op een kamer gaat niemand dood van.

Waarschijnlijk wel duidelijk dat ik geen zorgtoeslag krijg, wij zitten er helaas te ver boven.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:41

Er zijn best nog wat gezinnen die noodgedwongen moeten rondkomen van 1 inkomen. Hen gaat het erg raken. Verder willen veel mensen wel goedkoper gaan wonen, maar dan moet er ook woningaanbod zijn in die lagere huurklasse. Laat ze daarom eerst maar eens gaan snijden in andere zaken.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:47

Is het dan niet eerlijker dat de mensen die onterecht een uitkering krijgen opgespoord worden en desnoods een flinke boete krijgen, dan dat alle mensen die het met een uitkering/wia etc moeten doen hierop bekort worden?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:47

wat betreft uitkering krijgen helaas zit ik er noodgedwongen ook aan.. puur omdat ik enorm bots op de werk vloer door mijn autisme terwijl ik wel heel hard probeer me best t doen...

en als ik me best doe en t idee heb dat t goed gaat dan pas ik niet in de groep...
maar mensen die denken dat t zo leuk is om een uitkering te hebben die hebben dat echt heel erg fout..
ik wil zelf heel graag gewoon werk kunnen behouden en niet weg kickt worden door t 1 of ander....

ik vind dat ze moeten gaan snijden in reisjes van t kabinet en t koningshuis enz... en geen miljoenen meer sturen naar die arme landen die t slecht hebben ons land mag ze eigen land wel een keer gaan steunen ipv maar uitgeven van centen die er eigenlijk niet zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:05

PriscaZ schreef:
Is het dan niet eerlijker dat de mensen die onterecht een uitkering krijgen opgespoord worden en desnoods een flinke boete krijgen, dan dat alle mensen die het met een uitkering/wia etc moeten doen hierop bekort worden?

Voor uitkeringsfraude kun je in de bak komen....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:20

Pattyoosten: Helaas voor 2008 niet meer voor mij maar goed 2009 en 2010 is al mooi mee genomen :j

Babsiej schreef:
Ik ben zeer blij verrast met dit nieuws.

Eindelijk wordt er eens gesneden. Ook ik zie in mijn omgeving dat er veel te makkelijk een uitkering wordt aangevraagd en gekregen terwijl er wel degelijk gewoon gewerkt kan worden.

Wat mij betreft ook snijden in de huurtoeslag, dan maar goedkoper gaan wonen, en kindjes weer in stapelbedden op een kamer gaat niemand dood van.

Waarschijnlijk wel duidelijk dat ik geen zorgtoeslag krijg, wij zitten er helaas te ver boven.

Hoe zou jij het vinden als jij naar de voedselbanken toe moest? Dat je naar de 2e handskleding winkels moet om kleren te kopen voor jezelf of gezin? Roep je dit dan ook nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:09

Babsje weet niet zo goed wat ze zegt....goedkoper wonen? Onder de 400 is er bijna niet.....en van 1000 euro, 400 euro huur, dan nog gas-licht-water...met 2 kids, dan is het niet met een warme buik naar bed....

Misschien die kunstmatig hoge huren eerst eens in gaan dammen??

:D :D :D :D het woordje HELAAS zegt mij even genoeg.....tja.....ach....