Politie schiet man dood in Nijmegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:38

Shadow0 schreef:
Cyntje schreef:
Geloof mij nou maar dat zo'n agent écht niet zo maar schiet!
En ze mogen ook niet zomaar schieten, het zal dus zeer uitzonderlijk agressief gedrag zijn geweest.

Dat ze het niet mogen betekent niet automatisch dat ze het dus ook niet doen. Ik heb beslist respect voor de politie hoor, maar ik vind het volkomen terecht dat dit soort incidenten onderzocht worden, en dat daarna, op basis van de feiten kan worden geoordeeld dat de politieagent juist heeft gehandeld - of niet. Het is niet zo dat de politie altijd goed handelt alleen omdat het de politie is.

Hier heb je wel gelijk in vind ik. Het is zeker goed dat het onderzocht word!

Marije__

Re: Politie schiet man dood in Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 12:49

Vanochtend hoorde ik op het nieuws dat het niet om een overval in de Lidl ging, maar om een achtervolging van 2 mannen.. Het slachtoffer achtervolgde een man met een mes..
Des al niet te min vind ik het nog steeds een gestoorde actie..

En dan vraag ik me toch af waarom het slachtoffer met een mes achter een andere man aanzat. Maargoed ik ben altijd een beetje te nieuwschierig naar dat soort dingen ;)

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:54

Dan nog is de situatie schietwaardig!
Op een ander nieuwsberict werd gezegd dat de man zich direct agressief naar de agenten toen gedroeg. Ze hebben daarom geschoten.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:32

Altijd jammer als er dieren tussen komen die er niet voor gekozen hebben wat bezielt zulke mensen. :(:)

Verder vind ik het wel jammer dat die man niet meer leeft, erg hard gestraft kan die dus niet meer worden.
Maar achteraf maar beter zo.. de straffen hier in NL stellen toch niks voor, kunnen ze beter meteen afknallen. :=

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:36

En terecht. Alsof je zomaar een dier onterecht van zijn leven mag beroven. En daarbij had het had ook een agent kunnen zijn.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:21

Marije__ schreef:
Vanochtend hoorde ik op het nieuws dat het niet om een overval in de Lidl ging, maar om een achtervolging van 2 mannen.. Het slachtoffer achtervolgde een man met een mes..
Des al niet te min vind ik het nog steeds een gestoorde actie..

En dan vraag ik me toch af waarom het slachtoffer met een mes achter een andere man aanzat. Maargoed ik ben altijd een beetje te nieuwschierig naar dat soort dingen ;)

Naah wat raar zeg.. :?
Wat een verhalen in de media.. welke zou nou het juiste zijn ?
Beetje verwarrend zo.

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:06

De media zorgt erg vaak voor veel verwarring.. Dat is altijd lastig bij zulke situaties!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:29

Precies. Ik denk dat de agenten uit Noodweer hebben gehandeld..

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:08

Voor al die mensen die zich zo verontwaardigd tonen dat de overvaller doodgeschoten is: voor zover ik in de berichten kan zien, staat er nergens of de agenten daadwerkelijk gericht geschoten hebben. Ook als je iemand in z'n been schiet om hem uit te schakelen, kan het slachtoffer daaraan overlijden! En makkelijker dan je denkt, want in het (boven)been loopt een grote slagader. Het is een beetje Hollywood om te denken dat een schot in bijv. been of arm geen kwaad kan. Op het moment dat aan agent moet schieten bestaat altijd het risico dat het doelwit daaraan overlijdt, dat heeft niets met 'gericht schieten' te maken.

Het is wel terecht dat er een onderzoek loopt naar of er reden was om te schieten, dat ben ik wel met andere posters eens. Maar tegelijkertijd is het natuurlijk wel die overvaller z'n eigen schuld: als je een wapen trekt tegen de politie, kun je weten dat daar een consequentie op kan volgen, de politie heeft immers vuurwapens. Waar gehakt wordt vallen spaanders, en als je elkaar met wapens te lijf gaat, tsjah...

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:02

Nog maar een berichtje vanuit Nijmegen, woon tegenover de plaats waar de achtervolging is geëindigd. Ben me werkelijk kapot geschrokken. :\

Wat we nog hebben gezien is dat de man eerst in zijn arm en been werd geraakt door de agenten, en vervolgens weer al zwaaiend met het mes op wilde staan. Allemaal op vrij korte afstand van de politie (ongeveer zo'n 5-7 meter schat ik). Daarna hebben de agenten nogmaals geschoten.
"gelukkig" het insteken op de hond niet meegemaakt, ben blij dat het dier het overleefd heeft..

Het verhaal van de overval in de Lidl is nog erg vaag, geloof dat het inderdaad om een achtervolging ging. Maar er doen zich een hoop spookverhalen de ronde, dus ben benieuwd wat we nog te horen krijgen.

De wereld wordt in elk geval steeds gekker, helaas..

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 22:08

He getsie marjolein.. je zal inderdaad wel erg geschrokkken zijn.. :(:) wat erg dat je het hebt gezien.. ook van zo dichtbij. dan wonen we trouwens wel dicht bij elkaar.

De wereld wordt inderdaad steeds gekker.. Bv ook met het carnaval incident van afgelopen dagen in Arnhem.. brrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:34

Cowgirl schreef:
Ik vind het ook heel erg voor de agent in kwestie. Je gaat immers niet bij de politie om maar mensen dood te kunnen schieten.
Ik denk dat je als agent zijnde echt niet staat te springen om je wapen te trekken en te gaan schieten. Je wilt het op een goede manier oplossen zonder gewonden of doden aan een vande zijdes.

En ook ik ben het hier voor 100% mee eens!

banketstaaf voor de overvaller dat hij het niet overleefd heeft, maar mijn sympathie gaat toch echt uit naar de agenten in kwestie.