Ramp in Pakistan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:00

Ik geef ook niets tijdens deze hulpactie van 555, de redenen zijn al aangegeven. Ik geef wel geld of andere zaken aan mensen die zelf richting een rampgebied gaan. Dan weet ik tenminste zeker dat het geld op de goede plek terecht komt.

NathalietjeB

Re: Ramp in Pakistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:42

ik geef ook geen geld..... ten eerste kan t geld hard zelf gebruiken en doneer liever aan iets zoiets van dierenambulance...
want t geld komt toch niet bij de mensen aan die t hard nodig hebben in die landen

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:16

Zolang er nog mensen dood gaan van honger en allerlei andere ellende gaat er van mij geen cent naar de dierenambulance.
Er zijn nog zoveel mensen die in veel slechtere omstandigheden leven dan de dieren in Nederland. Bovendien als je ze belt komen ze niet eens!
Maar goed dat is wel een beetje offtopic. Ik geef niet zo vaak ergens geld aan, maar wel aan deze ramp. Die Mensen hebben heel hard hulp nodig.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:06

tjah in nederland gaan dr ook mensen dood dus dat vind ik eerlijk gezegd echt een onzin zin...
dan doneer jij vast en zeker naar ieder land waar ook maar een persoon dood gaat door water of wat dan ook....(niet banketstaaf bedoelt ofzo maar zo komt t over)

ik heb nooit problemen gehad met de dierenambulance hier ...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:08

In Nederland gaan mensen niet zo gauw dood van de honger, nee. De nood in Nederland is niet zo groot. Mensen sterven hier niet aan armoede.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:19

Ik heb 100 Euro gegeven, dat doe ik altijd als er een giro 555 aktie is. Wat is het vreselijk erg zeg voor die mensen daar wat er gebeurd is. Wat hebben wij het goed in Nederland denk ik dan maar altijd weer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:26

Ik geef niks.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:26

Blue_Eyes schreef:
In Nederland gaan mensen niet zo gauw dood van de honger, nee. De nood in Nederland is niet zo groot. Mensen sterven hier niet aan armoede.

Wil je dat die vriendelijke zwervers hier in het park dan ook even vertellen? :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:28

Ik heb hier in Nederland toch maar weinig doodgehongerde zwervers gezien... en zeker niet in zulken getale als daar. Daar hebben gewoon miljoenen mensen geen eten of schoon water. Dat lijkt me ook nog wel een verschil - die hier kunnen nog hulp vragen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:28

Blue_Eyes schreef:
Ik heb hier in Nederland toch maar weinig doodgehongerde zwervers gezien... en zeker niet in zulken getale als daar. Daar hebben gewoon miljoenen mensen geen eten of schoon water. Dat lijkt me ook nog wel een verschil - die hier kunnen nog hulp vragen!

Dat is waar.

Toch geef ik niks.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:40

Blue_Eyes schreef:

moeten ze maar verhuizen :+ die mensen doen t zelf ook wel een beetje vind ik altijd.... als ze er zelf niks aanleggen enz en gewoon in hun eigen paasei zooi blijven wonen vind ik ook wel dat ze t zelf moeten uitzoeken...(en ik zie t zo t is t buitenland maar zodra wij in nederland zoiets zouden hebben zou dat land ons echt geen miljoenen terug sturen als wij dat nodig zouden hebben want dat hebben ze allemaal niet)

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:57

Lekker makkelijk oordelen vanuit onze situatie vind ik dat. Maar dat is mijn persoonlijke mening, voel je niet aangevallen. Mensen hebben het nergens zo goed als hier.
Enne, Pakistan heeft ons in 1953 bij de Watersnoodramp in Zeeland ook geholpen, duik de geschiedenis maar eens in zou ik zeggen. Ik wist dat ook niet hoor, maar las daar pas een stuk over.
Ben het er wel mee eens dat wij NL in het algemeen harde werkers en aanpakkers zijn en dat dit elders ter wereld soms wel wat anders is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:15

T.a.v. waar het geld blijft...... op de site van de SHO's staan kwartaalrapporten wat waaraan is uitgegeven enzo......
Ook een eerste rapport van bijv. Haiti.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:43

buster4ever schreef:
Blue_Eyes schreef:

moeten ze maar verhuizen :+ die mensen doen t zelf ook wel een beetje vind ik altijd.... als ze er zelf niks aanleggen enz en gewoon in hun eigen paasei zooi blijven wonen vind ik ook wel dat ze t zelf moeten uitzoeken...(en ik zie t zo t is t buitenland maar zodra wij in nederland zoiets zouden hebben zou dat land ons echt geen miljoenen terug sturen als wij dat nodig zouden hebben want dat hebben ze allemaal niet)

Ik zal maar niet zeggen wat ik nu denk.... want dan krijg ik een OW. Maar vertel mij eens even of jij je ooit hebt verdiept in de situatie van de mensen daar?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:23

Ongelovelijk. Mensen lijken soms het perspectief een beetje te verliezen. De situatie waarin die mensen leefden en nu leven is niet te vergelijken met de meest ernstige leefomstandigheden in Nederland. Die mensen zijn slachtoffer van de omgeving waarin zij geboren zijn... Maar eigenlijk heb ik niet eens zin om dat te gaan uitleggen of een discussie aan te gaan daarover.

Ik heb het zelfde gevoel hierbij als blue_eyes.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:00

buster4ever schreef:
Blue_Eyes schreef:

Wat een trieste reactie. Meer energie wil ik hier ook niet aan besteden.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 21:29

Eens met Krips, yvonnepuntnl en Blue_Eyes. Misschien als jou eerst een (kleine) ramp overkomt Buster4ever, dat je dan het concept van "hulp" anders gaat zien...

Je opmerkingen zijn verder dusdanig zinloos dat ik er ook geen eer aan te behalen vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 01:49

Unbelievable....ik weet dat er nog domme en kortzichtige mensen zijn, maar echt Buster...dit is wel het toppunt.
Jij hebt daadwerkelijk geen flauw idee hoe het er in andere landen aan toe gaat of wel?
En wat voor geluk jij wel niet hebt gehad dat jij in een Westers land geboren bent en niet elders.
Verhuizen, die mensen... HOE?
Besef jij je wel dat die mensen rond moeten komen van nog geen euro per dag? Dat er kindertjes geprostitueerd worden om nog voor een beetje brood op de plank te zorgen (letterlijk!!)
Dat als je je ook maar even verkeerd uitspreekt tegenover de regering, je je familie ziet verdwijnen (vermoord dus).
En dan zijn er een paar zo dapper om alles wat ze hebben achter te laten enmet gevaar voor eigen leven te vluchten voor een betere toekomst, hé en dan komen ze uiteindelijk in het fijne gezellige Nederland, waar ze ook weer uitgekotst worden.

Maar inderdaad, die mensen moeten maar even voor zichzelf opkomen en eens wat beter gaan nadenken en wat harder gaan werken. Dan komen ze er vast wel!

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:50

Kanelly schreef:
Unbelievable....ik weet dat er nog domme en kortzichtige mensen zijn, maar echt Buster...dit is wel het toppunt.
Jij hebt daadwerkelijk geen flauw idee hoe het er in andere landen aan toe gaat of wel?
En wat voor geluk jij wel niet hebt gehad dat jij in een Westers land geboren bent en niet elders.
Besef jij je wel dat die mensen rond moeten komen van nog geen euro per dag? Dat er kindertjes geprostitueerd worden om nog voor een beetje brood op de plank te zorgen (letterlijk!!)
Dat als je je ook maar even verkeerd uitspreekt tegenover de regering, je je familie ziet verdwijnen (vermoord dus).
En dan zijn er een paar zo dapper om alles wat ze hebben achter te laten enmet gevaar voor eigen leven te vluchten voor een betere toekomst, hé en dan komen ze uiteindelijk in het fijne gezellige Nederland, waar ze ook weer uitgekotst worden.

Maar inderdaad, die mensen moeten maar even voor zichzelf opkomen en eens wat beter gaan nadenken en wat harder gaan werken. Dan komen ze er vast wel!

Maar omdat de leefsituatie daar zoveel slechter zijn, zijn wij daar verantwoordelijk voor?? Heb ik het los van de ramp, hier wordt door jou een leefsituatie geschetst die in zoveel andere landen hetzelfde voorkomt.. zoveel meer ellende en armoe, waar elke cent die er naar toegaat, opgaat naar de rijke mensen en vaak niet naar de mensen waar het voor bedoeld is..

Wel eens de kranten gelezen dat de laatste jaren de voedselbanken in Nederland explosief als paddenstoelen de lucht zijn ingeschoten? Dat mensen in Nederland dus niet rond kunnen komen en dus hulp nodig hebben van mensen in Nederland...

Er wordt gedaan of Nederland het Walhalla is, maar dat is ook niet meer reeel... We zitten midden in een grote financiele crisis, en een hele boel mensen lijden daar onder.. Kan het zijn dat men het beu is om nog geld te geven, terwijl men zelf ook zo hard het geld nodig heeft..

Hoe erg het ook is dat er ergens anders een noodsituatie is ontstaan.. Want ik denk niet dat men daar de ogen voor wil sluiten, maar als je zelf tot je nek in de strond zit, heb je wel andere dingen om over na te denken... Hoeveel bedrijven zijn failliet gegaan, hoeveel werknemer hun baan kwijt.. dreigen mensen uit huis gezet te worden, omdat ze hun hypotheek of huur niet kunnen betalen.. omdat de instanties vaak laks te werk gaan..

Hoe duur zijn de zorgverzekeringen wel niet geworden in verhouding met jaren geleden..onze eigen bejaarden die verpieteren in de zorgtehuizen, die wachten tot ze dood gaan, want verder is er weinig..
Die amper tot niet verzorgd worden, ondertussen wel geroofd van hun centen, voor elk wissewasje...

Heb het gewoon over een algemene situatie.. spreek niet over mijzelf..kijk echter wel rond..

Nog een voorbeeld, zelfstandige eenmanszaken die alle risico's lopen, zich helemaal scheel betalen aan dure verzekeringen, maar als puntje bij paaltje komt niets betaald krijgen.. toch maar doorgaan en doorgaan, terwijl het niet kan.. maar als ze bij de pakken gaan zitten, verliezen ze alles en hebben niets meer.. risico van het vak, zal er gezegd worden, maar als je je helemaal kapot werkt en er niets aan overhoudt.. door omstandigheden en financiele crisis.. hoeveel beter is de situatie hier?

Hier is zeker niet het Walhalla, misschien voor een handjevol mensen, maar degene die de grote kar moeten trekken, hebben het zeker ook niet gemakkelijk..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:35

buster4ever schreef:

Vooral die smiley geeft aan dat je niet weet waar je het over hebt :(:)

Indertijd met de Tsunamie ontstond een spontane actie op Bokt om geld op allerlei manieren bijeen te brengen, veel mensen hebben zich fysiek ingezet om zo geld te genereren voor mensen die in een situatie terecht gekomen waren waar wij hier geen weet van hebben. Ook herinner ik me nog het geld dat bijeen gebracht werd toen een bekende bokker overleed.

Bokt is niet alleen groter geworden, er staan ook reacties op die voorheen niet getolereerd werden en die zo egoïstisch en misselijkmakend zijn dat je er van schrikt.

Amber2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:55

Kanelly schreef:

Ik geef ook niks...het is zielig voor die mensen...maar er is heel veel zielig in de wereld...dat ze bijna niet te eten hebben zou dat kunnen liggen aan het aantal kinderen dat ze nemen?...is zomaar een gedachte hoor. ;-)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:05

wij geven ook niets..meeste geld komt toch niet bij die mensen terecht in geld of goederen..

daarbij vind ik het zo cru dat de regering hier in nederland zegt dat ze overal op moeten bezuinigen maar ze smijten wel met geld naar andere landen terwijl wij hier ook het nodige geld nodig hebben om de economie op gang te houden..

en dat pakistan ons jaren geleden geholpen hebben betekend niet dat ze dat in de toekomst ook zullen doen..dus dat vind ik geen punt om aan vast te houden..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:07

brenniie schreef:
wij geven ook niets..meeste geld komt toch niet bij die mensen terecht in geld of goederen...

Dat je niets geeft is je eigen keuze, om dat trots op internet te zetten is ook je eigen keuze, maar dat het geld niet op de plek komt is niet waar, dat is tot den treure uitgelegd op TV en radio en men laat ook zien waar het naar toe gegaan is achteraf, dus dat is een slecht excuus.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:39

Al lezende tussen de laatste paar reacties word ik misselijker en misselijker, het spijt me wel.

Citaat:
dat ze bijna niet te eten hebben zou dat kunnen liggen aan het aantal kinderen dat ze nemen?...is zomaar een gedachte hoor. ;-)

Citaat:
en dat pakistan ons jaren geleden geholpen hebben betekend niet dat ze dat in de toekomst ook zullen doen..dus dat vind ik geen punt om aan vast te houden..

Citaat:
Er wordt gedaan of Nederland het Walhalla is, maar dat is ook niet meer reeel.

Ik heb op iedere opmerking een weerwoord, als ik wil, maar ik heb er de energie niet voor. 'Gooi geen parels voor de zwijnen', zegt men dan. Vechten tegen de bierkaai. Jullie WILLEN niet snappen hoe goed het hier is in Nederland.... Die mensen die geen geld hebben, worden die gedwongen om te geven? Dacht het niet. Maar er zijn ZAT mensen die best 50 euro kunnen missen voor de medemens die in een RAMP-situatie zit als deze. Als je durft te zeggen dat Nederland ook niet het walhalla is, dan betekent dat alleen maar dat je totaal geen inlevingsvermogen hebt in de situatie waar deze mensen nu in zitten. Helemaal niets. :r

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:33

Ann schreef:
jantergouw schreef:
Kennis heeft niets te maken met het graaien van een belachelijk salaris.
Onze premier moet een heel land leiden, en die verdient zelfs minder!!

Rustig maar. :(:) Ik ben het met je eens dat het best wat omlaag kan, maar 30.000 euro vind ik geen realistisch bedrag in verhouding met het werk wat er gedaan moet worden.

http://www.elsevier.nl/web/Artikel/175355/Wie-verdient-wat-Inkomens-En-wat-verdienen-zij.htm
Artikel komt uit 2007. Kijk eens naar wat de directeur van Wakker Dier verdient. Okee, hij werkt 4 dagen, maar toch.
De update uit 2010 kan ik niet online terugvinden, maar zoveel verschilden de bedragen niet.

Directeuren van organisaties en banken denken dat zij onvervangbaar zijn ofzo.
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat een werkzaamheid zo onmisbaar is dat je er meer dan 100.000 per jaar voor krijgt en dat je dan nog met een strak gezicht kunt zeggen dat je een hulporganisatie leidt en dat je dat geweldig doet.