moskee op WTC??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:08

Vind het super dat Wilders er heen gaat. Hij trekt ten minste zn mond los. Het doel van Al Qaida is juist om vooral veel angst te zaaien.
En dat bereiken ze constant weer. Hun lachen zich rot.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 23:09

"Een volk dat voor tirannen zwicht, verliest meer dan lijf en goed. Dan dooft het licht"

zoooooooo mee eens!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:19

Ik zou liever sterven dan dat ik moet zien hoe de vrijheid waar mijn voorouders voor hebben gestreden (en mijn ouders onder geleden) wordt afgepakt door angst.
En dan maakt het mij niet uit of die angstzaaierij van links of van rechts komt. Om over eventuele aanslagen maar te zwijgen.
Ik wil gewoon tegen ieder mens hetzelfde kunnen doen/zeggen zonder bang te zijn voor eventuele consequenties, dat is pas gelijkheid. :)

Ik heb SP gestemd en ben geen Wilders aanhanger, maar kan wel respect opbrengen voor zijn lef.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:23

Adriana schreef:
MaaikeMo daarmee maak je meteen duidelijk waarom Wilders daar heen gaat, omdat veel mensen bang zijn.
Misschien zijn er veel mensen die hem dood willen maar er zijn ook veel mensen die wel respect voor hem hebben omdat hij niet gaat knielen voor alles wat moeilijk is en met een hoop blabla weg word gestopt.
Hij steekt iig zijn nek uit!

helemaal met je eens, Adriana. Wilders zet zijn leven al jaren op het spel, en als je terugkijkt naar alles wat hij gezegd heeft in het verleden, dan zul je zien dat hij op veel punten gelijk gekregen heeft. Dat bewijst de gang van zaken zoals die nu in heel Europa plaatsvindt.
En waarom wordt hij bedreigd met zijn leven? Vanwege zijn recht op de vrijheid van meningsuiting! Woorden! Hij heeft nog nooit iemand bedreigt, alleen zijn mening geuit.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:26

silfie35 schreef:
Ben benieuwd, wat ie gaat zeggen. Het zal weinigs goed zijn. Denk dat ie wel een heel leger met beveiliging mee mag nemen, want reken maar dat er heel wat mensen zijn daar die hem kapot willen schieten!

Dát getuigt dan toch echt van dat je, imo echt niet gelovig kunt zijn. :n Geen enkele God of profeet of wat ook zou er op aandringen dat je je medemens afmaakt, omdat het jouw woord niet geloofd. Dus hoe kun je je goedgelovig noemen, of trouw, of waarlijk moslim/katholiek/whatever als je een ander dood wilt maken omdat diegene zich keert tegen jouw plannen?

Sabinee__

Re: moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:30

En dan WAT als ze daar een moskee bouwen?
Niet alle moslims zijn slecht omdat er een paar rotte appels tussen zitten.
Mag je dan ook geen kerken meer bouwen op plaatsen waar atheïsten overleden zijn bij grote rampen?
Het zal vast niet zo zijn geweest dat er geen 1 moslim tussen zat in al die gebouwen.
Die hebben toch ook geleden? Familie daarvan toch ook?
Maar owee als we een moskee bouwen daar in de buurt.
Poe poe poe. Rotmarokanen gunnen we niks.

ThePast03

Pauline schreef:
Dát getuigt dan toch echt van dat je, imo echt niet gelovig kunt zijn. :n Geen enkele God of profeet of wat ook zou er op aandringen dat je je medemens afmaakt, omdat het jouw woord niet geloofd. Dus hoe kun je je goedgelovig noemen, of trouw, of waarlijk moslim/katholiek/whatever als je een ander dood wilt maken omdat diegene zich keert tegen jouw plannen?

Daarom noemen ze het ook extremisten. Een gematigd moslim zal zoiets niet eens denken laat staan uitvoeren. ;)
Voor extremisten moet je nooit je hoofd buigen.

Teddy321

[/quote]
Dát getuigt dan toch echt van dat je, imo echt niet gelovig kunt zijn. :n Geen enkele God of profeet of wat ook zou er op aandringen dat je je medemens afmaakt, omdat het jouw woord niet geloofd. Dus hoe kun je je goedgelovig noemen, of trouw, of waarlijk moslim/katholiek/whatever als je een ander dood wilt maken omdat diegene zich keert tegen jouw plannen?[/quote]
Ik ook niet Pauline, echter moslim-extremisten doden uit de naam van Allah. Volgens hen mag je iedereen die niet Allah's zaak dient, doden. Dat vind je nergens terug in de Koran en gelukkig zijn deze denkbeelden alleen aanwezig bij (de naam zegt het al) extremisten.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:32

Kijk ThePast03....we zijn het toch ergens over eens :D

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 23:32

naar mijn idee heeft het ook niet veel meer met geloof te maken , en wordt het geloof als excuus gebruikt.

extremisten zijn naar mijn idee geesteszieken.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:33

Ja en in hun zieke brein, en met dit soort gedachten ben je imo het geloof al kwijt. Maar het is een blaam voor alle (vele) gewone, lieve, normale mensen die een geloof aanhangen.
Overigens vind ik een een extremistische persoon altijd eng, of ze nu in Allah, God of wat ook geloven.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:33

Het gaat geheel niet om een moskke op het g 0. Maar een centrum met onderanderen gebedsruimte in de buurt van het g 0.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:35

Helaas zijn er meerdere geloven die dit soort extremisten kennen, kijk naar de IRA. Ok, zij strijden voor een onafhankelijk Ierland, maar doden ook mensen die niet Katholiek zijn en tegen hun zaak.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:36

FaberSmid schreef:
Het gaat geheel niet om een moskke op het g 0. Maar een centrum met onderanderen gebedsruimte in de buurt van het g 0.

Dan snap ik al helemaal het gezeur niet hierover..

ThePast03

FaberSmid schreef:

Ik quote mezelf maar weer een keer:
[*olduser*] schreef:
Citaat:
Tijdens 9/11 werd een winkel van de Burlington Coat Factory bij Ground Zero zeer zwaar beschadigd door het landingsgestel afkomstig van een van de vliegtuigen die zich in de Twin Towers boorden.

Nu is deze oude winkel onderwerp van debat omdat een moslimorganisatie hem wil slopen om op die plek een vijftien verdiepingen hoog islamitisch gemeenschapscentrum inclusief moskee te bouwen. Daar is niet iedereen gelukkig mee. Men ziet liever dat het gebouw van de Burlington Coat Factory een nationaal monument wordt. Voor velen, onder wie ook nabestaanden van de slachtoffers van 9/11 is het symbolisme van een megamoskee, zo dicht bij waar mensen zijn omgekomen door islamitisch terrorisme onsmakelijk, provocerend en bovenal pijnlijk.

Bron: http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/6151

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

FaberSmid schreef:

Afbeelding

Dat is in dit topic al 300 000 keer vermeld en er is ook uitgelegd wáárom het gebied wél tot Ground Zero behoort.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:40

Sabinee__ schreef:
Mag je dan ook geen kerken meer bouwen op plaatsen waar atheïsten overleden zijn bij grote rampen?
Het zal vast niet zo zijn geweest dat er geen 1 moslim tussen zat in al die gebouwen.

Pardon?????????????????????????? Heb je die beelden gezien toen? Ze staan mij op het netvlies gebrand!! Die paar rotte appels hebben anders wel voor veel rotte appels rotzooi gemaakt. Laat die plek met rust, dat hele gebied. Er staat een gedenkteken en dat is meer dan genoeg voor iedereen.
Als de islamitische gemeenschap die ramp wil gedenken dan doen ze dat maar fijn op een andere plek maar niet op deze plek. Is ook echt niet handig bedacht want inplaats van verbroedering komt er alleen maar meer wrijving of zou dat juist ook de bedoeling zijn???
Ik snap echt niet met alle respect dat er mensen zijn die hiervoor kunnen zijn. Het waren inderdaad extremisten die uit de naam van Allah hebben gehandeld. Hoe maak je de familieleden zo gek dat ze het goed vinden dat andere mensen uit de naam van Allah daar een Islamitisch cutureel centrum willen bouwen?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:40

_San87_ kan u na gaan hoe dom men dan vals blijft doorschrijven tegen moslim?

Adriana u doet wel persoonlijk reageren? Heeft u familie, geliefden, vrienden of kennissen daar verloren? Heeft men dan alleen recht van reageren en uiten? Heeft men geen recht daar in de nabijheid te bouwen? Hebben moslim geen recht te bouwen? Hebben de natives alleen recht?
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 10-08-10 23:42, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:41

FaberSmid schreef:
_San87_ kan u na gaan hoe dom men dan vals blijft doorschrijven tegen moslim?

Zoals ook al 300 000 keer uitgelegd is, gaat het om de context.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:43

Adriana schreef:
Sabinee__ schreef:

Pardon?????????????????????????? Heb je die beelden gezien toen? Ze staan mij op het netvlies gebrand!! Die paar rotte appels hebben anders wel voor veel rotte appels rotzooi gemaakt. Laat die plek met rust, dat hele gebied. Er staat een gedenkteken en dat is meer dan genoeg voor iedereen.
Als de islamitische gemeenschap die ramp wil gedenken dan doen ze dat maar fijn op een andere plek maar niet op deze plek. Is ook echt niet handig bedacht want inplaats van verbroedering komt er alleen maar meer wrijving of zou dat juist ook de bedoeling zijn???
Ik snap echt niet met alle respect dat er mensen zijn die hiervoor kunnen zijn. Het waren inderdaad extremisten die uit de naam van Allah hebben gehandeld. Hoe maak je de familieleden zo gek dat ze het goed vinden dat andere mensen uit de naam van Allah daar een Islamitisch cutureel centrum willen bouwen?

Ik denk (eigenlijk weet ik het zelfs, daar ik regelmatig in de US verblijf) dat er in de US bijna geen anti-moslim gevoelens zijn. Zij kennen dat veel minder.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:44

Lijkt me vooral belangrijk te realiseren dat de toekomstige moskeebezoekers niet dezelfde mensen zijn als die van de aanslagen.... Het grootste gevaar van 'rotte appels' is er in het mandje naast te liggen en alleen daardoor het zelfde lot te wachten....

Ik hang persoonlijk geen enkel geloof aan, maar stel je bent katholiek. En een stel mallooten pleegt een aanslag uit naam van het katholiek geloof. Vind jij het dan als katholiek terecht dat je bijvoorbeeld niet meer mag kiezen waar je gaat wonen of sporten of bidden omdat het in de buurt is van de plek van de aanslag? Dat jij dus persoonlijk wordt afgerekend op iets wat een ander heeft gedaan uit naam van hetzelfde geloof...

of de bestemming van het pand de juiste is lijkt me aan de bestuurders (volksvertegenwoordigers) van New York en niet aan geert Wilders.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:47

Ik denk dat het grootste punt van de meeste hier is degene die het initiatief heeft genomen voor dit bouwwerk (die is voor de sharia in Amerika, dus niet bepaald een gematigd moslim), de datum van opening, de naam van deze moskee (zie mijn eerdere quotes) en het feit dat de Nederlandse belastingbetaler indirect meebetaald aan dit bouwwerk.

StableEnable schreef:
Lijkt me vooral belangrijk te realiseren dat de toekomstige moskeebezoekers niet dezelfde mensen zijn als die van de aanslagen.... Het grootste gevaar van 'rotte appels' is er in het mandje naast te liggen en alleen daardoor het zelfde lot te wachten....

Ik hang persoonlijk geen enkel geloof aan, maar stel je bent katholiek. En een stel mallooten pleegt een aanslag uit naam van het katholiek geloof. Vind jij het dan als katholiek terecht dat je bijvoorbeeld niet meer mag kiezen waar je gaat wonen of sporten of bidden omdat het in de buurt is van de plek van de aanslag? Dat jij dus persoonlijk wordt afgerekend op iets wat een ander heeft gedaan uit naam van hetzelfde geloof...

of de bestemming van het pand de juiste is lijkt me aan de bestuurders (volksvertegenwoordigers) van New York en niet aan geert Wilders.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:48

Het gaat denk ik mis bij de "blanken" die denken en van mening zijn meer rechten te hebben dan moslim? En hebben de natives dan meer rechten dan de "blanken"? En zo de african american ook, omdat die nader de natives zijn dan de "blanken"?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:48

StableEnable schreef:

:j helemaal mee eens

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:51

Teddy321 schreef:
Helaas zijn er meerdere geloven die dit soort extremisten kennen, kijk naar de IRA. Ok, zij strijden voor een onafhankelijk Ierland, maar doden ook mensen die niet Katholiek zijn en tegen hun zaak.

Maar die hielden het wel bij de plaats waar dat conflict over ging, en pleegden geen enkele aanslag op andere grond dan het Britse. Zie je het verschil tussen dat en wereldwijd aanslagen plegen?

FaberSmid schreef:

Duidelijk een gevalletje van bericht plaatsen maar niet het topic gelezen! Was dat wel gebeurd, dan zou je weten dat het wel degelijk tot het Ground Zero domein behoort.
Bovendien vinden de New Yorkers dat ook, en die zullen echt wel beter weten wat Ground Zero is dan anderen. ;-)

De Volkskrant schreef:
NEW YORK - Terwijl er een geruchtmakend gevecht wordt gevoerd over de bouw van een moskee niet ver van Ground Zero in Manhattan, worden ook elders in de Verenigde Staten verhitte discussies gevoerd over de bouw van moskeeën op veel minder omstreden plaatsen.
In Murfreesboro in de staat Tennessee hebben Republikeinse politici de plannen voor een groot islamitisch centrum fel veroordeeld. Een protestmars tegen het islamitische bouwproject trok honderden demonstranten.

Eind juni werd in Temecula in Californië door leden van een lokale Tea Partygroep met honden en protestborden gedemonstreerd tijdens het vrijdaggebed in een moskee die plannen heeft om een nieuw gebedscentrum te bouwen op een braak liggend stuk land.
In Sheboygan, Wisconsin, heeft een aantal christelijke dominees een felle strijd gevoerd tegen een islamitische groepering die toestemming wilde krijgen om in een voormalige health shop een moskee te openen.

Bron: http://www.volkskrant.nl
Laatst bijgewerkt door janesmith op 10-08-10 23:58, in het totaal 3 keer bewerkt