Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Tara_ schreef:Een kind nemen om je relatie te redden, die logica snap ik nooit zoJe hebt al stress in je relatie, en dat zou dan beter worden door een kind? Zwangerschapshormonen, vrouw voelt zich misschien niet lekker, baby die 's nachts wakker wordt, huilt. Denk dat je dan juist een goede relatie nodig hebt om die periode door te komen
opisop_shop schreef:Waarom vinden mensen het zo'n rompslomp als je zou moeten scheiden; alsof je ongetrouwd niet al genoeg te verdelenafspreken zou hebben?
Nicolletje schreef:Opvallend vond ik dat juist door mensen die niet geloofden in liefde tot de dood je scheidt, er ook veel lichter over gedacht werd: we zien wel waar het schip strandt, een relatie moet vooral leuk zijn, diepzinnige gesprekken zijn toch niet nodig, enz.
Nicolletje schreef:Volgens mij komt dat idee van een kind nemen (om hem toch maar aan haar te binden) voornamelijk van vrouwen
sflj schreef:Huertecilla schreef:
Gefeliciteerd met het nemen van een forse hindernis.
Veel geluk bij het benutten - en genieten van de mogelijkheid van ´overdoen, wetend wat je nu weet´. Je ervaring maakt je rijk, is daarbij een geschenk.
Hahaha, mooi gezegd!
Borg schreef:Ach, mijn scheiding was niet dramatisch en het contact is nog goed.
Trouwens, zo lekker met dochterlief samen bevalt mij voorlopig prima.
Huertecilla schreef:Een pikant gegevn is dat 25-30% van de kinderen NIET is van de vader die denkt dat te zijn.
Let wel dat is dus niet het % kinderen wat niet is van de man in het gezin, maar niet is van de vader die dénkt de vader te zijn.
Hermelientje schreef:Huertecilla schreef:Een pikant gegevn is dat 25-30% van de kinderen NIET is van de vader die denkt dat te zijn.
Let wel dat is dus niet het % kinderen wat niet is van de man in het gezin, maar niet is van de vader die dénkt de vader te zijn.
Dit is een hardnekkige "urban myth".
Nicolletje schreef:Bijv. de niet-vader is veel welgestelder/ leuker/ betere vader maar de biovader is veel knapper/ slimmer.
Huertecilla schreef:Overigens; ´zelfs bij.. is meer dan tweederde toch de vader´ = 25-30% níet![]()
Het is blijkbaar een echt wel betrouwbaar gegeven over de breedte. Niet voor elke individu correct, noch voor elke regio gelijk, doch over het grote geheel van de westerse samenleving wel.
Hermelientje schreef:Huertecilla schreef:Overigens; ´zelfs bij.. is meer dan tweederde toch de vader´ = 25-30% níet![]()
Het is blijkbaar een echt wel betrouwbaar gegeven over de breedte. Niet voor elke individu correct, noch voor elke regio gelijk, doch over het grote geheel van de westerse samenleving wel.
Sorry maar van statistiek heb ik echt verstand en deze manier van statistiek bedrijven klopt niet. Als je een "steekproef" neemt moet die representatief zijn. Bij stellen waar de man al denkt dat hij niet de vader is en/of de relatie slecht is kloppen die cijfers. Maar die mag je niet zomaar los laten op alle stellen.