Drugs niet meer legaal.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Drugs niet meer legaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:05

OMG ik ben echt zo dom he! Zit ik mij af te vragen waarom iemand TBC ( tuberculosse) over planten zou spuiten maar ik bedoelde idd ook LSD.

carzycat: Ik geloof daar niet zo heel erg in. Het zal vast wel eens gebeurt zijn maar zoveel aan wiet kan je niet verpesten dat het niet meer te roken is.

Heb zelfs een een shop gewerkt en daar wordt ( werd?) ook getest en daar is nooit gekkigheid gevonden ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:10

Chanel, er wordt meer in het illegale circuit gekocht dan in een shop...en daar wordt een hoop gerotzooid met al die oliebol.

Als de harddrugs ook via shops zou gaan, dan zouden de dodelijke versnijdingen ook voorbij zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:13

russel: De wereld van illegaal wiet verkopen is niet zo heel erg groot. Voornamelijk mensen die thuis kweken met een redelijke kwaliteit waar niets aan toegevoegt is.

Dodelijke versnijdingen gebeuren idd maar niet vergeten dat je als dealer snel "werkloos" bent als je slecht spul verkoopt wat het spul dan ook is. Mensen willen geen slechte drugs en ik heb ook gemerkt dat de echte grote junkies tegenwoordig ook niet meer alles zomaar nemen maar alleen goed spul willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:15

Was het maar zo rooskleurig, de dealers verkopen aan zwaar verslaafden en hoertjes en die klagen niet, want dan krijgen ze niets meer...dat is een hopeloze wereld.

Natuurlijk heb je de thuiskwekertjes, maar dat is weer een andere wereld.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:16

_Chanel_ schreef:
OMG ik ben echt zo dom he! Zit ik mij af te vragen waarom iemand TBC ( tuberculosse) over planten zou spuiten maar ik bedoelde idd ook LSD.

carzycat: Ik geloof daar niet zo heel erg in. Het zal vast wel eens gebeurt zijn maar zoveel aan wiet kan je niet verpesten dat het niet meer te roken is.

Heb zelfs een een shop gewerkt en daar wordt ( werd?) ook getest en daar is nooit gekkigheid gevonden ofzo.

Ligt eraan op welke schaal er ingekocht wordt en wat er wordt getest. Bij een echt laboratorium komen echt rare dingen naar voren. Dit zijn geen testen die het gemiddelde shopje op de hoek laat doen en heb de test resultaten meermaals zelf op papier zien staan.

Als jij zegt dat er weinig te verpesten is aan wiet dan wil ik de wietjes die jij rookt niet roken...hahaha.
Ik kan wel 1001 dingen opnoemen die mis kunnen gaan tijdens het kweken waardoor een goed ogene plant heel weinig of weinig potente THC bevat, te hoge zuurgraad, te lage zuurgraad, teveel voeding te weinig voeding etc etc.
Bij grote kwekers praat je over tienduizenden euro's of meer verlies als zo'n oogst ongeschikt is en voor dat soort bedragen bedenken mensen toch echt de gekste dingen.

Maar goed we dwalen af het gaat om een klein percentage waar dit het geval is, maar het zal er als de boel in de illegaliteit komt echt niet op verbeteren een coffeeshop heeft toch een soort naam hoog te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:18

Het was nl ook de opzet die coffeeshops om het uit de illegaliteit te halen en te zorgen dat er kwaliteitscontroles zijn, dat scheelt weer een hoop dooien en gestoorden die hun hersencellen wegrookten....

Nu gaat het weer de achterkamer in en dat heeft een keerzijde, daarom is het zo lang een vraagstuk geweest om het gedoogbeleid te stoppen, want het is ondertussen gewoon een normale verkoop geworden met heel veel drugstouristen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:18

_Chanel_ schreef:
russel: De wereld van illegaal wiet verkopen is niet zo heel erg groot. Voornamelijk mensen die thuis kweken met een redelijke kwaliteit waar niets aan toegevoegt is.

Dodelijke versnijdingen gebeuren idd maar niet vergeten dat je als dealer snel "werkloos" bent als je slecht spul verkoopt wat het spul dan ook is. Mensen willen geen slechte drugs en ik heb ook gemerkt dat de echte grote junkies tegenwoordig ook niet meer alles zomaar nemen maar alleen goed spul willen.

Thuisdealers werken nu vaak met thuiskwekers, maar als je coffeeshops verboden worden dan gaan de grote jongens die nu daar leveren de thuisdealer markt op. Dat zijn toch echt types die ik toch ook liever niet bij mijn buren over de vloer krijg hoor en ben toch echt wel wat gewend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:20

we dwalen idd af maar ik bedoelde toen ik zei: Aan wiet valt niet zoveel te verpesten meer dat je wel veel moeite moet doen om wiet zo te verzieken dat mensen er bijvoorbeeld ziek van worden.

Coffeeshop heeft idd een naam hoog te houden. maar de huisdealer natuurlijk ook. ken er een aantal die echt alleen van het dealen leven en die moeten echt niet iets verzieken.

Hier werd ongeveer per keer rond de 10kilo ingekocht. Heb je 1x goede wiet gebracht dan mocht je vaker komen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:22

russel schreef:
Was het maar zo rooskleurig, de dealers verkopen aan zwaar verslaafden en hoertjes en die klagen niet, want dan krijgen ze niets meer...dat is een hopeloze wereld.

Natuurlijk heb je de thuiskwekertjes, maar dat is weer een andere wereld.

Hoe het met de prutsmutsen zit weet ik niet, hoe vreemd dat ook moge klinken daar ga ik liever niet mee om. De zwaar verslaafden nemen idd genoegen met minder maar als die te horen krijgen dat Piet dood is gegaan door drugs van Jan dan halen ze daar ook niks meer. Natuurlijk heb je ook junkies die het geen ene flikker uitmaakt maar die groep is gelukkig heel erg klein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:23

Maar als we terug gaan naar de link van mij, daar wordt aangehaald dat het te hoge THC gehalte psychoses kan veroorzaken. Toch wel iets om even bij stil te staan.

Ik had een jongen in de klas, zat naast mij, die rookte elke dag weet, dan kon hij zich beter concentreren, een zonderling type, sprak met niemand. Jaren later hoor ik van een oud klasgenootje dat hij vrij snel na het examenjaar in zijn vervolgopleiding in een inrichting was opgenomen, hij had slechte weet gerookt en volkomen geflipt, zat er al een paar maanden. Daar wordt je even stil van...want ook dat kan.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:29

russel schreef:
Maar als we terug gaan naar de link van mij, daar wordt aangehaald dat het te hoge THC gehalte psychoses kan veroorzaken. Toch wel iets om even bij stil te staan.

Ik had een jongen in de klas, zat naast mij, die rookte elke dag weet, dan kon hij zich beter concentreren, een zonderling type, sprak met niemand. Jaren later hoor ik van een oud klasgenootje dat hij vrij snel na het examenjaar in zijn vervolgopleiding in een inrichting was opgenomen, hij had slechte weet gerookt en volkomen geflipt, zat er al een paar maanden. Daar wordt je even stil van...want ook dat kan.

Ja en dit soort verhalen hoor je dus vaker, dat dat aan hoge thc gehaltes zou liggen.
Wie zegt mij dat die personen niet een keer wiet getroffen hebben met iets anders eroverheen of gelogen heeft over wat er gebruikt is.
LSD en psychose ja, THC en psychose geloof ik echt niet in.
En wie zegt dat deze mensen niet ook een psychose zou hebben gekregen zonder alcohol of drugs..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:30

Waarom is dat stukje dan gepubliceerd? Toch ook alleen maar omdat het is aangetoont? Kennelijk via bloedproeven, want als iemand zegt drugs te hebben gebruikt, wil je weten welke.

Maar mensen weten te weinig van drugs af. Wat het überhaupt in je hersenen doet, op welke delen het in werkt. Het genotscentrum wordt behoorlijk aangetast en op een gegeven moment heb je zoveel hersenbeschadiging op gelopen dat het einde zoek is.

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:32

Volgens mij maakt het niet uit of 't legaal of illegaal is, want gebruiken gaat togh wel door..

K heb persoonlijk nog nooit gebruikt en ben het ook niet van plan ;)
Maar er zijn heel veel mensen in mijn buurt die gebruiken en die doen der alles aan om aan die oliebol te komen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:34

Dit is ook wel huiskamer kweek.

Het gevaar is vooral het grootst bij marihuana die onder kunstlicht werd gekweekt. De plantjes zijn speciaal geselecteerd op een zo hoog mogelijk THC-gehalte, met als gevolg dat de marihuana buitengewoon ‘straf' is. In het drugswereld heeft men het dan op de eerste plaats over de (superskunk)-variëiten. Het spreekt vanzelf dat het gebruik van deze vormen van marihuana ten sterkste valt af te raden, gezien de mogelijke gevolgen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:35

CrazyCat schreef:
THC en psychose geloof ik echt niet in.
En wie zegt dat deze mensen niet ook een psychose zou hebben gekregen zonder alcohol of drugs..

Juist THC en psychose, omdat THC inwerkt op de neurotransmitter dopamine welke een grote rol speelt bij psychoses...
En da's altijd de vraag ja, hoewel het me aannemelijk lijkt dat mensen die er gevoelig voor zijn door drugs sneller in een psychose geraken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:36

Omdat ze een zichtbaar effect hebben op de hersennen, en dat effect klinisch aantoonbaar is.
En die verandering er niet zou zijn zonder de drugs.
Of mijn neuropsycho prof moet mij blaasjes wijsmaken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:40

THC zorgt er alleen voor dat de psychose naar buiten komt. je hebt het dus al alleen je hebt nog geen symptomen om het zo maar te zeggen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:43

_Chanel_ schreef:
THC zorgt er alleen voor dat de psychose naar buiten komt. je hebt het dus al alleen je hebt nog geen symptomen om het zo maar te zeggen.

THC kan de kans op een psychose vergroten ja, maar THC maakt geen symptomen van een psychose zichtbaar :+ Wanneer je geen symptomen hebt kan je moeilijk een aandoening hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:44

Chanel hoe weet jij dit zo? Is dit een statement?

Weet versterkt je gevoel,dus ook je slechte gevoelens, iets wat ook niet altijd goed hoeft uit te pakken. Maar mensen die nooit spychoses hebben gehad, krijgen die niet ineens omdat ze die weet roken, dat geloof ik niet. Maar dat het slechte gevoelens kan kweken en door regelmatig roken iemand in een zware dip raakt en zo een spychose kan krijgen, dus zijn angsten kennelijk zo zijn vergroot, dat het een uitweg vind, kan ik mij wel voorstellen. Maar hoe het technisch werkt in de hersenen met psychoses, dat weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:44

Heino ik leg het ook helemaal verkeerd uit. Om het zo maar te zeggen zijn die personen er al heel gevoelig voor en zou het er toch een keer van komen.

Ik kan het niet uitleggen maar ik bedoel het anders als wat jij zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:45

Het is geen statement maar het is gewoon zo. Instabiele mensen kunnen gewoon maar beter niet gaan blowen...

het uitvergroten bedoel ik ook idd. ik kan het echt niet goed uitleggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:49

Ik ken een heleboel instabiele mensen die blowen en drugs gebruiken, juist omdat ze instabiel zijn, grijpen ze hier naar.

Maar het gaat om het werken van de hersenen in samenwerking met de stof THC en dat is gewoon een statement, heeft volgens mij niets te maken met de gemoedstoestand.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:39

Psychose ontstaat door een te grote hoeveelheid van een bepaalde stof (dopamine) in bepaalde hersengebieden :)

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 00:12

Ik weet wel zeker dat je eens psychose kan krijgen van wietgebruik. Ik blow zelf wel eens, niet vaak, maar ookal ben ik heel "down to earth" kan ik me zelf soms ook wel eens op straat vinden helemaal "obsessed" met de tegeltjes, of soms kan je best in paniek raken. Dat zijn kleine voorbeelden,
maar dat drugs raare dingen met je kan doen, is zeker wel waar.
Ik ken een jongen, die elke ochtend wakker word en denkt dat hij een sinasappel is, en zich zelf probeer te pellen tot bloedens toe. het lijkt grappig, maar in real life, is het toch stukken minder leuk.

En wiet druk idd je gevoelens weg, daar heb ik zelf ook ervaringen mee. Maar ik ken ook niemand, die omdat hij zijn gevoel wegdrukt, zonder drugs totaal in stort. Zo wil ik niet eindigen.....

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 00:15

russel schreef:
Chanel, er wordt meer in het illegale circuit gekocht dan in een shop...en daar wordt een hoop gerotzooid met al die oliebol.

Als de harddrugs ook via shops zou gaan, dan zouden de dodelijke versnijdingen ook voorbij zijn.

Een vriend van me heeft wel eens, perongeluk coke door zijn wiet gehad, maar daar de dealer totaal niet blij mee,
want hij verkocht perongeluk dus ook een gedeelte coke voor een 10'tje per 3 gram.
Straatdealers zijn gewoon niet te vertrouwen, maar als je minder jarig bent moet je wel,
maar gelukkig zijn er ook nog vertrouwelijk adresjes.