Minstens 15 doden en 100 gewonden op Loveparade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:08

zap schreef:
Pfff...heftig...wat ik niet snap is waarom ze niet die mensen de trap op laten gaan. Ze worden nu gewoon letterlijk doodgedrukt tegen die betonnen muur...pfff

Wat denk je dat er zou gebeuren als ze al die mensen tegelijkertijd de trap op zouden laten gaan? Dan waren er nog meer doden gevallen vanwege het gedrang daar naartoe. Bovendien moet je ook maar afwachten of zo'n trap dat wel kan houden.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:09

heb het filmpje even bekenen maar vind het opzich daar nog wel mee vallen het is heftig , maar ik denk als je de filmpjes van de tunnel ga kijken dan denk ik dat je zelf ook niet echt helemaal vrolijk word! ;)
Laatst bijgewerkt door Dressagegirl op 24-07-10 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:09

Bah wat heftig :\
Sterkte voor de nabestaanden en iedereen die daar dit vreselijke ongeluk heeft meegemaakt!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:10

zap schreef:
Pfff...heftig...wat ik niet snap is waarom ze niet die mensen de trap op laten gaan. Ze worden nu gewoon letterlijk doodgedrukt tegen die betonnen muur...pfff

Inderdaad, is een van de weinige vluchtroutes en die wordt ook nog eens geblokkeerd. Alhoewel ik wel kan begrijpen dat men bang was dat er ook op de trappen gedrang en paniek zou ontstaan en er weer andere ongelukken zouden gebeuren.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:11

ThePast03 schreef:
Wat denk je dat er zou gebeuren als ze al die mensen tegelijkertijd de trap op zouden laten gaan? Dan waren er nog meer doden gevallen vanwege het gedrang daar naartoe. Bovendien moet je ook maar afwachten of zo'n trap dat wel kan houden.

Dat zal precies de reden zijn. Zoveel mensen door zo'n smalle doorgang laten gaan is vragen om nog meer problemen lijkt me.

byjou1983

durf niet eens te kijken......

Grit

In dit soort paniek en gedrang loopt iedereen gewoon vast. Er is geen rust om logisch na te denken, je wilt zelf gewoon weg.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:12

Inderdaad.
Als de trap ineens de enige uitgang is, dan wordt het een run die kant op. Dat is nog erger geloof ik.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:13

ThePast03 schreef:
zap schreef:

Uiteraard, maar wachten totdat de mensen tot rust komen is natuurlijk wachten op iets wat niet gebeurt. Natuurlijk moet je niet die trap opengooien. Maar mondjesmaat steeds wat mensen naar boven helpen zodat het daar wat 'luchtiger' kan worden. Iedereen vlucht nu toch al daar naartoe omdat daar een trap is.....de enige trap in de omgeving.

@Sjoert, die mensen moeten toch ergens heen.... en als het de enige uitgang is dan zullen de mensen daar toch naartoe lopen/duwen/overlopen...geblokkeerd of niet.

Maargoed, dit heeft natuurlijk geen zin. Het is gebeurt en je veranderd er helaas niks meer aan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:15

zap

Re: Minstens 15 doden en 100 gewonden op Loveparade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:16

Ik kan geen andere foto's zien :)

He jasses..... 17..pff

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:23

op youtube zijn alle filmpjes van de echte paniek verwijdert heb ik het idee.
op www.ad.nl wordt verwezen naar een filmpje die ook niet meer op youtube staat

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:27

Ik vind die foto bij het AD zo eng van de mevrouw...ze ligt er zo onnatuurlijk bij.

@farfalla, heb je al iets gehoord van je vriend?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:28

Laatst bijgewerkt door EllyC op 24-07-10 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:32

Het zijn er inmiddels 18 staat op volkskrant en blijkbaar ook 1 nederlander. Echt verschrikkelijk, ik kan echt niet begrijpen dat ze maar 1 ingang hebben en dan nog wel zo'n tunnel.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:37

ginger18 schreef:
Het zijn er inmiddels 18 staat op volkskrant en blijkbaar ook 1 nederlander. Echt verschrikkelijk, ik kan echt niet begrijpen dat ze maar 1 ingang hebben en dan nog wel zo'n tunnel.

Er zijn meerdere toegangspoorten, dit staat op nu.nl
Citaat:
Volgens de WDR kwam het tot de paniek nadat de toegangspoorten van het festivalterrein waren gesloten omdat het voormalige spoorwegemplacement overvol was.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:39

O dan heb ik het verkeerd begrepen ik dacht dat het alleen die tunnel was.

tamara16

wat een verschrikkelijk drama zeg, laatste filmpje is inderdaad niet fijn om naar te kijken
alle nabestaanden veel sterkte toegewenst, ook voor de mensen die hier bekenden hebben

Nietje_

Echt verschrikkelijk wat hier gebeurd is. Hopelijk blijft het dodental hierbij en loopt het niet verder op..

Wat machteloos en in paniek zal je op zo'n moment zijn, heel veel sterkte voor alle slachtoffers en nabestaanden..

Ik vind dat zulke dingen niet meer mogen gebeuren na het 'stadion incident' waar mensen elkaar ook doodliepen..

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:40

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:41

ja ik zag het net op TV.. jeetje wat ben ik blij dat een vriend van me er toch niet heenging uiteindelijk Ö

heel veel sterkte aan de slachtoffers en nabestaanden

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:43

Nou zal je in de organistatie gezeten hebben van dit festival. Hoe moet je dan verder leven......
Ik hoorde overig net op HvN dat ze het vorig jaar bij een andere plaats afgeblazen hebben omdat ze geen terrein hadden dat groot genoeg was om de verwachte 1 miljoen mensen kwijt te kunnen.
Waarom deze organisatie dan dacht dat er "maar" 500.000 zouden komen?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:49

Gelukkig ben ik heelhuids thuis gekomen....

Ik was er met mijn vriend. Rond 17.45u besloten we naar huis te gaan, en liepen richting uitgang (via de tunnel). We werden eigenlijk direct tegengehouden door een politieagent die ons vertelde dat we er niet door mochten, en dat we anders moesten lopen. We zijn een heuveltje opgeklommen aangezien we niet precies wisten hoe we moesten lopen. Daarna zijn we we weer een paar meter naar beneden geklommen om zo toch bij de tunnel/uitgang te komen. Wat ik daar heb gezien staat nog steeds op mijn netvlies.... Er zaten allerlei mensen te huilen en ik snapte dat niet. Verder gelopen en toen zag ik opeens aan de linkerkant allemaal mensen op brancards liggen met allerlei hulpverleners erbij die aan het reanimeren waren. Ik was enorm geschokt om het aantal mensen daar te zien liggen die gereanimeerd werden. Eentje is al veel, maar dit waren er wat ik zag al drie, misschien meer. Mijn vriend zei dat ik door moest lopen, en dat deed ik dan ook wel helemaal geschokt. De tunnel was aardig rustig op dat moment en we zijn erdoorheen gelopen op weg naar de uitgang. Eenmaal uit de tunnel was het een chaos van jewelste. Ontelbare politieagenten stonden er en er reed een kolomme van ambulances de tunnel in. Was daar best van van slag. Daarnaast werden alle mensen tegengehouden om de tunnel in te lopen, en dat was een enorme massa wat ik zag! Op weg naar de auto kwamen we meer en meer mensen tegen die allemaal die kant op liepen. Ook mensen zien lopen die helemaal smerig waren en sommigen misten een schoen, soms twee en ik zei nog lacherig tegen mijn vriend van kijk nou die zijn schoenen kwijt. Flink feestje! We zijn in NL even wezen eten en toen las mijn vriend via de telefoon op internet dat er 15 doden waren gevallen....de rillingen liepen over mn rug....vreselijk! Vandaar die mensen zonder schoenen, en ik heb daar om zitten lachen! Niemand op het terrein wist ergens van en feestte vrolijk verder. Nu komt de werkelijkheid en denk je van jeetje als we 5 a 10 minuten eerder waren weggegaan dan hadden we er midden in gezeten! Ik vind het echt vreselijk voor de nabestaanden en alle gewonden die zijn gevallen!

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:51

He bah, Angeliek!
Je hebt echt veel geluk gehad!
Sterkte met het verwerken van dit wat je niet meer zult vergeten :(:)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:52

Angeliekje gelukkig zijn jullie niet eerder weggegaan! Jullie hebben geluk gehad, maar ik kan me voorstellen dat je heel erg geschrokken bent.
Misschien is het verstandig om wel slachtofferhulp in te schakelen? Het is niet niets wat je gezien hebt en ook de krantenkoppen liegen er niet om. Het zal je nog wel even blijven achtervolgen vrees ik... :(:)