Woonwagenkamp: vreemd fenomeen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jacimatho

Re: Woonwagenkamp: vreemd fenomeen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:02

Uiteraard Wolken. Ik denk alleen dat dit soort praktijken niet alleen voorbehouden zijn aan de kampen. :)
Er zijn genoeg buurten en wijkjes in Nederland die helemaal niets met een kamp te maken hebben en alle genoemde zaken vertonen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:05

Ach hoge hekken om villa's met stroom is toch ook geen uitzondering.
Hele bevolkingsgroepen die een ander ik weet niet wat aandoen..
Maar een reizende kamper weer hier in het dorp die ik even de groeten ga brengen van onze vrienden en waar ik zonder drinken en mooie verhalen niet vandaan kom.
Terwijl ik bij hele bevolkingsgroepen buiten de deur mag blijven staan als ik mijn kind ophaalde..

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:11

Echwel schreef:
Ach hoge hekken om villa's met stroom is toch ook geen uitzondering.
Hele bevolkingsgroepen die een ander ik weet niet wat aandoen..
Maar een reizende kamper weer hier in het dorp die ik even de groeten ga brengen van onze vrienden en waar ik zonder drinken en mooie verhalen niet vandaan kom.
Terwijl ik bij hele bevolkingsgroepen buiten de deur mag blijven staan als ik mijn kind ophaalde..

Thxie Echwel...wordt helemaal naar van de vooroordelen hier!! Generaliseren is ook een vak, kampers, negers, moslims, homo's enzv.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:58

Tja wij hebben hier meerdere kampen waarvan 1 kermiskamp,ook een slag apart qua kleding (altijd een beetje té opvallend....veel glitter,grote merknamen etc).Deze mensen reizen ook veel maar komen altijd weer terug op hun thuisbasis,kinderen gaan hier braaf naar school en tijdens het kermisseizoen naar de rijdende school.Je haalt ze er hier wel zo tussenuit, maar ik heb er toch echt totaal geen last van...van geen van de kampen hier.
Toevallig zien ze er hier dan een beetje opvallend uit maar dat zegt niets over hun karakter, die mensen zijn stuk voor stuk heel erg aardig en werken toevallig ook nog keihard (zelfs de kermis mensen hebben nog een extra baan).

Ruim een jaar terug is een overbuurvrouw door haar man het huis uit gezet met kinderen en al, die is nu ook opgenomen op het kamp want één van de bewoonsters was toevallig de moeder van een klasgenootje van de kindjes en vond het te sneu voor woorden.
Ik was altijd erg bevooroordeeld over kampers i.v.m slechte ervaring op zeer jonge leeftijd, echter de kampers van nu zijn over het algemeen keurig nette mensen.

Rariteiten komen in de beste wijken voor of het nou een kamp,achterstands wijk,dorp of luxe buurt is,daar heeft afkomst of milieu niets mee te maken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:03

Ik lees hier ook zoveel over kleding.

slag appart qua kleding, altijd een beetje té opvallend....veel glitter, grote merknamen etc.

Maar dat heeft ook niks met kampers te maken dat is gewoon een kwestie van smaak.
Gerard joling is ook van de glitters is toch ook geen kamper?
In het gooi lopen ze ook met grote merknamen. Zijn toch ook geen kampers?

Echt niet alle kampers lopen er het zelfde bij. De 1 iets meer opvallend als de ander, dat is gewoon kwestie van smaak en daar hoef je geen kamper voor te zijn.

Dat zijn wederom vooroordelen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:05

Ja ja, ooeehh die vooroordelen...brrr.
Maar meestal (niet altijd nee, daarom zijn het ook geen vaststaande feiten) kloppen ze wel :)
Want juist door die uiterlijke kenmerken pik je ze er zo uit, zelfde als de oudere dames in het cafe die van het kamp komen echt wel gewoon in tijgerprint topjes lopen (iieekkss), van dat getoupeerde haar hebben en ook zo 'benidorm'bruin zijn.
En ze zijn zeker als ze een avondje weggaan, behangen met goud, daar doet zelfs mijn schoonzusje vrolijk aan mee.
Hoe meer goud, hoe beter de status ofzo schijnen ze te denken, denk ik.
Verder hebben ze ook een gezamelijk tijdschrift, 'het wiel' geheten, en daar staan ook altijd advertentie van meubelbedrijven in, nou je mag 3x raden met welk soort meubels zij adverteren :Y) , veel, groot, hoogglans wit, gouden versieringen, breed enz..
Ik moest zelf nogal grinniken toen ik dat tijdschriftje zag liggen...ik dacht "oh my...het is dus echt zo..hihi := "

Maarrr...niet bij ons, onze inrichting is gewoon normaal, en wij zijn ook niet behangen met goud o.i.d

Dusja nu kunnen sommigen wel helemaal verontwaardigd doen over de vooroordelen die anderen hebben, maar die komen ook niet uit de lucht vallen he.

Maar inderdaad, deze hebben nooit betrekking op iedereen, laat dat duidelijk zijn.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 20-07-10 16:17, in het totaal 2 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:10

Vind jij.
Vind ik niet.

Er zijn heus kampers die in dat beeld zullen passen. Maar daar hoef je geen kamper voor te zijn ken er hier genoeg die geen kamper zijn en ook in dat beeld passen.

Daarbij zijn er genoeg die totaal anders zijn. Weer een kwestie van gewoon persoonlijkheden en niet specifiek kampers.

Edit
Nu je je post veranderd hebt, ik weet niet waar jij in de buurt woont maar hier in de omgeving heb je dat echt allang niet meer :=

Mensen hebben over vanalles en nog wat vooroordelen. Dat is mens eigen.

Toen mijn zwager mijn schoonmoeder vertelde dat ik een kamper was, had ze tegen mijn vriend gezegt nog voor ze me ooit gezien had dat ie maar op zoek moest naar een andere meid. Want dat kon nooit goed zijn :Y) nou en bedankt :+

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:22

Ik woon in zeeland, maar kom ook wel eens in roosendaal en bergen op zoom op het kamp.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:27

Dat is hier niet echt in de buurt.

misschien dat daar het verschil in zit :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:28

Ahley die inrichting hadden mijn tantes vroeger in de Jordaan ook compleet met beeldjes en de bijbehorende vitrage..
En beslist geen kampers hoor..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:31

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal posten verwijderd die niet bepaald respectvol waren. Je mening geven is prima maar zorg wel dat je die op een respectvolle manier geeft. Ook heb ik een paar off topic berichten verwijderd, "amen" of een bericht met alleen een smiley voegt niets toe in discussies. Vanaf hier graag weer on topic.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:32

Echwel schreef:
Ahley die inrichting hadden mijn tantes vroeger in de Jordaan ook compleet met beeldjes en de bijbehorende vitrage..
En beslist geen kampers hoor..

Dat zeg ik net, daar hoef je geen kamper voor te zijn :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:35

ThePast03 schreef:
Zojuist heb ik een aantal posten verwijderd die niet bepaald respectvol waren. Je mening geven is prima maar zorg wel dat je die op een respectvolle manier geeft. Ook heb ik een paar off topic berichten verwijderd, "amen" of een bericht met alleen een smiley voegt niets toe in discussies. Vanaf hier graag weer on topic.[/mod]

Vind het jammer dat mijn reactie die ik gaf op iemand die zigeuners bekritiseerde is weggehaald, want niemand mag een bevolkingsgroep op deze manier bespreken

amadan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:09

Citaat:
"Zojuist heb ik een aantal posten verwijderd die niet bepaald respectvol waren. Je mening geven is prima maar zorg wel dat je die op een respectvolle manier geeft. Ook heb ik een paar off topic berichten verwijderd, "amen" of een bericht met alleen een smiley voegt niets toe in discussies. Vanaf hier graag weer on topic.

@ThePast03: Ik ben blij met je ingrijpen, echter probeerde ik al eerder aan te geven, dat iemand hier discrimenerende opmerkingen geplaatst had, in strijd met de regels op Bokt en de wet. Ik vind het dan ook erg jammer, dat mijn verwijderd commentaar nu genoemd wordt onder de noemer "niet bepaald respectvol". Het kan toch niet zo zijn dat hier opmerkingen geplaats worden, die een bevolkingsgroep in zijn algemeenheid discrimineren?

Advies: Hoe je bijdragen ook kunt posten: Als iemand persoonlijk problemen met mensen van een bepaalde bevolkingsgroep heeft/ heeft ervaren, begin dan je post met "naar mijn mening", "volgens mijn ervaring" o.i.d.

Genoeg ervan, ik trek me weer terug van Bokt. Ik vind dit trouwens, zoals het er eerst stond, wel van een andere aard dan sommige persoonlijke topics op Bokt, waar mensen van mening verschillen. De gewijzigde versie is minder extreem, maar bepaalde uitlatingen staan er nog steeds in.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:32

__Nathalie__ schreef:
Ik lees hier ook zoveel over kleding.

slag appart qua kleding, altijd een beetje té opvallend....veel glitter, grote merknamen etc.

Maar dat heeft ook niks met kampers te maken dat is gewoon een kwestie van smaak.
Gerard joling is ook van de glitters is toch ook geen kamper?
In het gooi lopen ze ook met grote merknamen. Zijn toch ook geen kampers?

Echt niet alle kampers lopen er het zelfde bij. De 1 iets meer opvallend als de ander, dat is gewoon kwestie van smaak en daar hoef je geen kamper voor te zijn.

Dat zijn wederom vooroordelen.

Volgens mij staat er duidelijk in mijn post dat de bewoners van het kermiskamp "hier" een slag apart zijn wat betreft de kleding,daarbij scheer ik geen enkele andere kamper over één kam daar ik alleen spreek over het betreffende kamp. Er staat namelijk nergens te lezen....alle kampers dragen veel glitter,grote merknamen etc etc.
Ik kreeg een beetje het idee dat je je aangevallen voelde door mijn opmerking,maar sorry als dat zo overkomt want zoals ik eerder zei: ik heb totaal geen problemen met "kampers" en al lopen ze in hun blote bips 't zal mij een worst wezen.
Tja gerard joling is wat glitter betreft een ekster ;) alles wat glimt moet hij hebben.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:35

Dat begrijp ik ook wel maar ik vind niet dat je glitters en merknamen kunt plakken aan kampers. Dat is gewoon een persoonlijke smaak niet specifiek iets voor kampers :)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:13

__Nathalie__ schreef:
Dat begrijp ik ook wel maar ik vind niet dat je glitters en merknamen kunt plakken aan kampers. Dat is gewoon een persoonlijke smaak niet specifiek iets voor kampers :)

ben ik het niet mee eens hoor, ik associeer dat wel met kampers.. net als bepaalde nederlandstalige muziek

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:30

het gaat niet alleen puur om glitters of om merknamen, maar verschillende van die dingen gecombineerd tot een bepaalde stijl, daar herken je de kampers vaak aan die bij ons in de buurt wonen. Dat hoeft dus niet overal te zijn en ook niet bij alle kampers, maar die hier uit de omgeving hebben gewoon een bepaalde stijl van kleden. En niet een stijl die je ziet bij mensen uit het Gooi, die hebben weer een heeeeeeeeeele andere stijl, vaak ook een beetje over de top, maar dan de andere kant op. En ook dat kan ik weten, want die zie ik ook regelmatig (en nee, niet alleen op tv, haha).

Het is totaal niet erg hoor, iedereen heeft zijn eigen manier van kleden en het wil echt niet zeggen dat dan gelijk iedereen van het kamp of uit het Gooi er zo bij loopt, maar ze staan er wel om bekend en je pikt ze er wel zo door uit en dat is geen vooroordeel, dat zie ik dagelijks.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:39

joyce2 schreef:
het gaat niet alleen puur om glitters of om merknamen, maar verschillende van die dingen gecombineerd tot een bepaalde stijl, daar herken je de kampers vaak aan die bij ons in de buurt wonen. Dat hoeft dus niet overal te zijn en ook niet bij alle kampers, maar die hier uit de omgeving hebben gewoon een bepaalde stijl van kleden. En niet een stijl die je ziet bij mensen uit het Gooi, die hebben weer een heeeeeeeeeele andere stijl, vaak ook een beetje over de top, maar dan de andere kant op. En ook dat kan ik weten, want die zie ik ook regelmatig (en nee, niet alleen op tv, haha).

Het is totaal niet erg hoor, iedereen heeft zijn eigen manier van kleden en het wil echt niet zeggen dat dan gelijk iedereen van het kamp of uit het Gooi er zo bij loopt, maar ze staan er wel om bekend en je pikt ze er wel zo door uit en dat is geen vooroordeel, dat zie ik dagelijks.

Het vetgedrukte:
Joggingbroek, sportschoentjes (misschien wel met de joggingbroek bij de sokken in) een t-shirtje, gouden ketting, gouden armband, ringentje in 1 oor.. te breed lopen met 4 man op een rij met de kin omhoog en de borst naar voren. Ondertussen dreigend om zich heen kijkend. En als je dreigend terug kijkt dan krijg je te horen:' wat kijk je nou jonge?'

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 01:47

Haha ik lach me dood! De mensen met zoveel vooroordelen met slechte ervaringen moeten eens wat vaker op een woonwagenkamp komen.. :) Het is echt zo anders dan jullie allemaal zeggen:P (Uitzonderingen daargelaten..) Maar veel dingen komen me herkenbaar voor! Mijn neem loopt in joggingproek, wit t-shirt, gouden kettingen en is asociaal als de pest :P Altijd gezellig met hem! :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:29

bij ons lopen ze af en toe wel in joggingbroeken, maar dan wel mooie merk joggingbroek! ;)

Ben zelf een paar keer op het kamp geweest hier in de buurt, een van mn beste vriendinnen toen dr tijd had wat met een kamper. Hij was echt een schat van een jongen! Maar je werd daar als "buitenstaander" wel heel erg aangekeken... Uiteindelijk was er geloof ik ook een heel gedoe omdat die vriendin van mij niet van het kamp kwam, dus hij mocht haar niet meer zien en zij had gezeur met haar ouders omdat hij van het kamp kwam, dus zij mocht hem ook niet meer zien. Uiteraard hielden ze zich daar niet aan (vooral die gozer niet, want die was al lang en breed volwassen en had zijn eigen wagen), dus ik ging mee naar hun sneaky afspraakjes, haha. Zijn wagen was ook de eerste wagen die ik van binnen zag en jeetje, ik dacht eerst dat het een soort van sta-caravans waren, maar dit was echt mega groot, met een super de luxe badkamer! Ik was helemaal verbaasd, haha.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:32

:D
Ja dat is hier dan niet het geval, dat raar aankijken als buitenstaander.
Wordt lastig ook, dan zou mijn vriend echt express naar een andere stad toe moeten om een meid te zoeken want het 'kamp' bij ons bestaat uit 4 wagens: ons huis, de wagen van m'n schoonouders, die van m'n schoonzusje en die van de oom van m'n vriend. Ik kom gewoon van het dorp hierzo.
Dus m'n vriend had wat dat betreft geen keuze haha :D

Dat is ook de reden dat ik totaal niet raar werd aangekeken toen mijn vriend met mij thuiskwam, er zijn hier ook geen andere kampers in de buurt dus mijn schoonfamilie is volledig in het dorp opgenomen.
Bij familie van hem in Brabant hebben 2 neefjes ook verkering, maar ik geloof dat 1 meisje wel, en 1 meisje niet van het kamp komt maar dat is voor die ouders ook geen enkel probleem. Hun moeder werkt ook gewoon in de zorg enzo dus die staan ook gewoon 'midden in de maatschappij' (bij gebrek aan betere omschrijving).

Maar op hele grote kampen zal dat ongetwijfeld nog wel gebeuren ja, dat ze liever met iemand gaan die ook van het kamp komt, ik denk omdat zij het dan al gewend dat het toch een andere manier van met elkaar omgaan is.

Ik moest er bijv. heel erg aan wennen dat zij het normaal vonden om te pas en te onpas binnen te komen lopen, en zij moesten er aan wennen dat ik daar dus niet van gediend was.
Het heeft aardig wat 'vuurwerk' ;) opleverd eer iedereen z'n grenzen duidelijk waren maar nu gaat het goed.

En wil ik echt ff rust, dan gaat de voordeur op slot :D Net zo makkelijk :Y)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:49

Ja precies, dat hoor ik vaker van mensen die van "buitenaf" op het kamp komen te wonen. Dat ze af en toe gek worden van dat iedereen maar bij elkaar binnen loopt! Blijkbaar is dat overal hetzelfde ;)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:20

Ja inderdaad, dat zijn ze gewend, dat vinden ze fijn en dat is dus de reden dat ze allemaal bij elkaar wonen op een kamp niet zoals Ninx zegt "allemaal in 1 straat huizen naast elkaar kopen" aangezien dit een beetje lastig wordt he ;)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:40

Geryon schreef:
Trouwens, ik zou echt niet in een huis kunnen wonen nee. Maar jullie gaan dat toch nooit begrijpen. Niet alleen zijn wij anders qua wonen, maar gewoon qua denken ook en in heel veel dingen... Met een rijtjeshuis of whatever zal ik nooit genoegen nemen. En je kan ook echt niet zomaar een woonwagenbewoner worden, voor de mensen die dat denken.. Mijn stiefvader woont bij ons op het kamp, terwijl hij een burger is, en hij word na 5 jaar nog steeds uitgelachen voor hoe hij praat en zijng ewoontes (wat in jullie ogen normaal is). Voor de rest zijn we ook gewoon mensen die alles betalen en gewoon werken voor ons geld. We hebben gewoon een chill leven, jaloers?
Maar je verwacht wel dat je gewoon geaccepteerd wordt door de rest van de samenleving en dat niemand zich afvraagt wat er allemaal gebeurt en waarom de "kamper" zo afwijkt?

Dát noem ik pas jaloers :)