Waarom laten we de natuur haar gang niet gaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:15

Rianne_ schreef:
Heino schreef:
Klopt, maar we zijn wel bezig onze standaard nóg verwender te maken en daar ben ik af en toe wel huiverig voor, al die technologieën.

Precies! Het gaat maar verder en verder. Wanneer is het een keer genoeg?
Waarom moet alles maar beter en moderner? Als het goed is, is het toch goed?

Wetenschappers zijn nooit tevreden, zullen ook nooit tevreden worden... Zo simpel is het...
Voor jou is het misschien goed, maar zij zullen daar anders over denken.
En reken maar dat er een flinke afzetmarkt is in de 'eerste wereld' voor de wetenschap.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:16

Rianne_ schreef:
Klopt, maar we zijn wel bezig onze standaard nóg verwender te maken en daar ben ik af en toe wel huiverig voor, al die technologieën.

Precies! Het gaat maar verder en verder. Wanneer is het een keer genoeg?
Waarom moet alles maar beter en moderner? Als het goed is, is het toch goed?[/quote]
Voor die mensen is het dus niet goed.
Daarom blijven die mensen verder ontwikkelen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:17

Tsja, en daar kan ik me niet in vinden.. Ik zie niet in waarom er dingen nog verandert moeten worden als het gewoon goed is zoals het gaat..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 15:18

Janine1990 schreef:
Wetenschappers zijn nooit tevreden, zullen ook nooit tevreden worden... Zo simpel is het...

Ik ben zelf wetenschapper :)
En hoewel ik zeer geïnteresseerd ben in de medische wereld wil ik bewust geen arts worden, omdat ik niet wil beslissen over leven en dood.
Wat mijn doel als wetenschapper is, is het zo comfortabel maken voor mensen met de middelen die we nu hebben.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:18

Heino schreef:
ecyoj schreef:
Je hebt toch zelf de keuz om daar gebruik van te maken?

Nee, een deel word je opgedrongen, vind ik
Ik kan geen telefoontje zonder internet meer kopen, bij wijze van :)

Rianne, idd, waarom altijd maar streven naar meer meer meer?

ja maar je bent niet verplicht om gebruik te maken van dat internet. BIJV.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 15:19

ecyoj schreef:
ja maar je bent niet verplicht om gebruik te maken van dat internet. BIJV.

Nou... wanneer je onderwijs wilt volgen wel :)
Ik ben niet tegen álle technologie hoor, absoluut niet
Maar ik denk wel dat we doorslaan op sommige gebieden

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:19

Foutje... :+

Excuses, Heino :)
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 16-07-10 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:20

Waarom zouden we het wel doen?
Als jij een dier hebt die ziek is en pijn hebt wil je toch ook dat het wordt geholpen?
Ga jij dan nooit naar een dokter?

Stel je eens voor dat je een kindje hebt die een nieuw hart nodig heeft ofso.
Laat je dan de natuur haar gang gaan terwijl het kindje misschien een donorhart kan krijgen?

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:20

Anne_GTI schreef:
wollie27 schreef:
ik ben het gedeeltelijk wel eens dingen als ivf geloof ik niet in dat hadden ze niet mogen uitvinden (ik weet dat de meesten hier niet mee eens zijn) maar ik vind dat het niet voor niets is dat iets niet gebeurd of wel gebeurd ,sommige mensen krijgen niet zomaar geen kinderen daar heeft de natuur een bedoeling mee.

Wat voor bedoeling zou de natuur daarmee hebben? Wat voor bedoeling heeft de natuur met het feit dat de een longkanker krijgt en een ander op zijn 85e nog steeds rookt als een kachelpijp en nergens last van heeft? Waarom wint de een de staatsloterij en de ander niet?

nou omdat als iedereen blijft leven en kinderen krijgt de aarde wel erg vol word mischien?

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:21

ok sinds wanneer heb je voor t onderwijs een mobiel (die je naar mijn weten niet eens in je klas mag gebruiken) met internet nodig voor onderwijs.

Ben ik dan al zo lang van school af.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:22

wollie27 schreef:
nou omdat als iedereen blijft leven en kinderen krijgt de aarde wel erg vol word mischien?

Er is een theorie die beweert dat de aarde voor zichzelf zorgt. Ben een beetje te busy om op te zoeken welke theorie dit ook weer was.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:23

ecyoj schreef:
ok sinds wanneer heb je voor t onderwijs een mobiel (die je naar mijn weten niet eens in je klas mag gebruiken) met internet nodig voor onderwijs.

Hehe, nou euh... ik heb geen telefoon met internet... En heb nog nooit iemand zich nuttig zien maken met telefoon in de klas...
Dus je mist nog niets hoor :P

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Heino schreef:
ecyoj schreef:
Je hebt toch zelf de keuz om daar gebruik van te maken?

Nee, een deel word je opgedrongen, vind ik
Ik kan geen telefoontje zonder internet meer kopen, bij wijze van :)

Aan jezelf of je daar gebruik van wilt maken. Mogelijkheden hebben wil nog niet zeggen dat je ze moet benutten.
Daar ben je nog altijd zelf baas over. Ik vind alleen dat je een ander die mogelijkheid niet mag ontzeggen omdat JIJ geen gebruik wilt maken van de mogelijkheden.

Ik heb ook gelegenheid om gebruik te maken van de mogelijkheid om met het openbaar vervoer te gaan. Doe ik niet, vind mijn eigen transportmiddelen veel handiger maar ik vind het prima als een ander wel graag met het openbaar vervoer reist.

Live an and let live versus live and let die.

wollie27

Rinske schreef:
wollie27 schreef:
sommige mensen krijgen niet zomaar geen kinderen daar heeft de natuur een bedoeling mee.

Ik ben dan wel heel benieuwd waarom ik van de natuur geen kinderen mag krijgen, terwijl een pedofiel oid ze wel mag krijgen. Dat vind ik altijd zo krom van redenaties als bovenstaande... Ik denk ook wel eens, waarom kan ik niet op de natuurlijke weg zwanger worden, heb ik dan zo iets ontzettend fout gedaan dat ik ze niet verdien?? Ik ben verder gezond, mijn vriend is gezond, we hebben het goed, eigen huis, opvoedkundige kwaliteiten. Wat heb ik fout gedaan :n .

de wereld en de natuur zijn ook krom wat dat betrefd en ja waarom is ghet de 1 1wel gegeven en de ander niet waarom zijn er pedofielen tja dat zijn vragen die niet te beantwoorden zijn zo is het nu eenmaal in de natuur geregeld denk ik dan.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:24

Janine1990 schreef:
ecyoj schreef:

Hehe, nou euh... ik heb geen telefoon met internet... En heb nog nooit iemand zich nuttig zien maken met telefoon in de klas...
Dus je mist nog niets hoor :P

dank je begon me al zo oud en wereldvreemd te voelen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 15:24

Janine1990 schreef:
Ga toch weg zeg... Een wetenschapper heeft wel wat meer bereikt dan een simpele doctorandus...

Blijven we vriendelijk en on topic of wil je me iets vertellen? PB box staat voor je open ;)

Ecyoj: ik doelde op het Internet.. een heleboel informatie wordt per internet verstrekt
En Janine, dat er op een gegeven moment vanzelf wel weer een heleboel mensen sterven door oorlog, epidemieën etc. ben ik van overtuigd :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:25

wollie27 schreef:
Anne_GTI schreef:
Wat voor bedoeling zou de natuur daarmee hebben? Wat voor bedoeling heeft de natuur met het feit dat de een longkanker krijgt en een ander op zijn 85e nog steeds rookt als een kachelpijp en nergens last van heeft? Waarom wint de een de staatsloterij en de ander niet?

Juist in landen waar de medische wetenschap op hoog niveau staat is er sprake van krimp van de bevolking. Hoe verklaar je dat dan?

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:26

wees blij of zit je liever uuuuuuuuuuuren met je neus in de boeken. Dat kost tijd.
Tijd die je anders mis kan gebruiken om moeder natuur te helpen

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:26

Janine1990 schreef:
wollie27 schreef:

Er is een theorie die beweert dat de aarde voor zichzelf zorgt. Ben een beetje te busy om op te zoeken welke theorie dit ook weer was.

mee eens

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:27

ecyoj schreef:
wees blij of zit je liever uuuuuuuuuuuren met je neus in de boeken. Dat kost tijd.

Bokken kost ook tijd, ik ga stallen mesten. :D

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:28

Anne_GTI schreef:
ecyoj schreef:

Bokken kost ook tijd, ik ga stallen mesten. :D

ach je moet toch wat op je werk
als je daar al je tijd verdoet

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:29

Heino schreef:
Janine1990 schreef:
Ga toch weg zeg... Een wetenschapper heeft wel wat meer bereikt dan een simpele doctorandus...

Blijven we vriendelijk en on topic of wil je me iets vertellen? PB box staat voor je open ;)

Ecyoj: ik doelde op het Internet.. een heleboel informatie wordt per internet verstrekt
En Janine, dat er op een gegeven moment vanzelf wel weer een heleboel mensen sterven door oorlog, epidemieën etc. ben ik van overtuigd :)

Wat wil je weten ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 15:29

Anne_GTI schreef:
Juist in landen waar de medische wetenschap op hoog niveau staat is er sprake van krimp van de bevolking. Hoe verklaar je dat dan?

Bizar, dat wist ik niet! Heb je daar meer info over toevallig?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:55

Vroeger was er ook geen anticonceptie (is ook medische wetenschap) en had men 15 kinderen. Tegenwoordig heeft men 1 of 2 kinderen. Dat scheelt ook een hoop he ;) . In rijkere landen is meer anticonceptie en dus minder kinderen.

Dat ik dan een kindje wil en daarbij gebruik moet maken van IVF is dan toch niet erg? Er is al lang bekend dat het geen nadelen heeft voor het nageslacht.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:58

De technologie bestaat
en als je er gebruik van kan maken moet je dat niet afslaan als je het toch wel erg graag wil . Maar zou niet aan de gang blijven

Zelf ben ik wel zo iemand die niet zal blijven proberen met ivf en noem maar op
ik ben iemand die genoegen neemt met het lot. Heb ook tegen mn moeder gezegt als ik is K krijg neem ik geen behandelingen