Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JENNx schreef:8nnemiek schreef:
Dat zou zeker mooi zijn! Maar dan moeten het wel net de 10 goede geboden zijn![]()
Niet iets als 'homo's zijn niet normaal' en 'dieren hebben geen ziel' en 'god staat boven de wet', want dan werkt het nog niet
Nog een typisch voorbeeld van het niet op de hoogte zijn van wat het geloof inhoudt.
MiSz_SaNdY schreef:pff het christendom praat me er niet van ik moet dat volk gewoonweg niet noem me kortzichtig maar ik heb zo mijn redenen!
JENNx schreef:MiSz_SaNdY schreef:pff het christendom praat me er niet van ik moet dat volk gewoonweg niet noem me kortzichtig maar ik heb zo mijn redenen!
Dan zou ik graag willen weten hoe jij die visie gekregen hebt.
Sabinee__ schreef:@ MiSz_SaNdY , lekker duidelijk weer.
Zet dan liever geen reacties in het topic, want dit heeft niet veel toevoegende waarde.
Zeker niet als je van die onduidelijke en vage antwoorden geeft, sorry..
JENNx schreef:Wat Minikatje zegt. Een homofiele voorganger ... Het geloof groeit echt wel mee met de tijd. Homofilie wordt tegenwoordig steeds meer geaccepteerd en dat zal ook echt wel binnen het Christendom gebeuren. De Islam is misschien wat strenger en zal daar heel wat jaren in achterlopen. Maar dat betekend nog niet dat het geloof slecht is. Het is ook maar net waar je geboren bent: Standplaatsgebondenheid. In Nederland worden weer heel andere dingen getolereerd dan in bijvoorbeeld Afghanistan, en andersom.
Als je ook naar het verleden kijkt, hoe Hitler met propaganda zijn bevolking probeerde te beïnvloeden en het ook voor elkaar kreeg. In het boek van George Orwell, 1984 .. hoe zij werden geïndoctrineerd met slechte beelden van de vijand.
Vind ik het niet heel gek dat er een generatie is geweest die de televisie afzwoor en dat nu nog steeds doet. Mijn oma bijvoorbeeld gelooft niet in God, maar kijkt geen TV. En ik denk echt niet dat zij de enige ongelovige is.
In mijn omgeving ken ik geen Christenen meer die geen TV kijken, al zit ik niet op die lijn van Staphorst naar ergens in Zeeland waar de meeste (toch wat strengere) gelovigen zitten.
Maar een geloof groeit mee met de tijd. Enige mensen zullen het niet tv kijken nog overdragen op hun kinderen, maar een 16 jarige van nu kan echt niet meer zonder televisie. Ook wat betreft school etc.
MiSz_SaNdY schreef:JENNx schreef:
Dan zou ik graag willen weten hoe jij die visie gekregen hebt.
visie? gewoon nuchter blijven en kijken hoe die mensen zich gedragen? kom 1 week ruilen van woonplaats en je hebt redenen genoeg
MiSz_SaNdY schreef:Sabinee__ schreef:@ MiSz_SaNdY , lekker duidelijk weer.
Zet dan liever geen reacties in het topic, want dit heeft niet veel toevoegende waarde.
Zeker niet als je van die onduidelijke en vage antwoorden geeft, sorry..
ja ind. nummer 1 hier incest heel normaal dat is al 1 punt waardoor ik al compleet afknap van dat soort "volk"
MiSz_SaNdY schreef:sabinee in dit dorp is dat normaal ja en als dat ook nog eens door de kerk enz word toegstaan wil ik daar geen ene moer mee te maken hebben!
net als geen voorbehoedsmiddelen mogen gebruiken en maar lekker aanfokken totdat moeders gehandicapte kindjes krijgt en zelf doodgaat zit je als pa dan met je 11 kindertjes! nee goed bezig!
JENNx schreef:Maar een geloof groeit mee met de tijd. Enige mensen zullen het niet tv kijken nog overdragen op hun kinderen, maar een 16 jarige van nu kan echt niet meer zonder televisie. Ook wat betreft school etc.
Marjoow schreef:Pff kan iemand mij helpen?
Mijn halve familie is Christelijk/gereformeerd maar ze komen soms met uitspraken of handelingen die ik niet snap!
Bijvoorbeeld: Bij mijn opa thuis is een tv streng verboden, er word alleen naar de radio geluisterd.
In de tijd van Jezus bestond er helemaal geen tv, waarom is die dan verboden voor gelovigen?
En waarom word er gebeden voor het eten war jijzelf hard voor hebt gewerkt?
Al die vragen...