Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BlackEyed schreef:Oke, aannemelijk...
Waar komt het water vandaan?
8nnemiek schreef:Water is gewoon H²O .. Dus 2 waterstofmoleculen met 1 zuurstofmolecuul.
Gewoon een stof, die gewoon bestaat uit atomen, zoals alles in het heelal. En het heelal is oneindig groot. Een oerknal is alleen hier in de buurt gebeurt, niet in het hele heelal. Waar het heelal vandaan komt? Geen idee, dat zullen we ook nooit weten.
Zo kan ik ook vragen aan de gelovigen; waar komt God vandaan? Heeft die zichzelf geschapen?Dat weet niemand.
Water, mét die organismen, is er dus altijd al geweest. Al voor de oerknal. En toen waren ook alle andere atomen er al. Die zijn er gewoon altijd geweest..
8nnemiek schreef:Ik denk (correctie, *weet*) dat 'God' in het verleden ook werd gebruikt om mensen angst in te praten, zodat mensen geld gaven aan de staat en de kerk, en zodat ze makkelijker onder de duim konden worden gehouden. Zo van 'als je je niet goed gedraagt en geld geeft dan ga je naar de hel'.. En zo werd de orde bewaart in die tijd.
Butterfly schreef:Ja maar...hoe kwamen die bacteriën er dan? En dat water? En als er een knal was, hoe kwam de materie waardoor die knal kwam?
Butterfly schreef:Sinds wanneer kan energie dan zorgen voor water als er geen water is?tuurlijk begrijp ik je! Begrijp me niet verkeerd
maar er kwamen zoveel van dat soort vragen dat ik ze ook maar ben gaan stellen
Ik vraag het me niet af omdat ik zelf in de schepping geloof