loesje688 schreef:MyWishMax schreef:Toen ik er nog bij werkte(wat nu niet gaat ivm gezondheid) betaalde ik zo'n 150 euro per maand aan mijn ouders als financiele bijdrage. Dus dat afschaffen vind ik onzin. Ga dan strenger controleren op de uitwonende beurs. Veel mensen gaan op kamers terwijl ze maar klein uurtje van de stad vandaan wonen. Mijn ouders hebben het echt niet slecht, maar wordt wel heel erg duur voor hen als ze álles moeten gaan betalen.
Daarom komt er toch een leenstelsel? Zodat jij die kosten tijdens je studie wel kan betalen
Op kamers gaan als je al dichtbij woont is een moeilijk punt.. aan de ene kant heb je natuurlijk gelijk dat als je al dicht bij woonde het niet noodzakelijk is om op kamers te gaan, maar aan de andere kant: wat als je uit huis gaat omdat de relatie met je ouders bijvoorbeeld slecht is?
Uitwonende beurs krijgen als je nog thuis woont is echt onmogelijk imo, ik ben het afgelopen jaar twee keer verhuisd en 4 (!) keer gecontroleerd. Huurcontracten, bankoverschriften van de huur, een verklaring van mijn vriend dat ik bij hem woon, ik moest het allemaal opsturen om te bewijzen dat ik niet meer bij mijn ouders woon.
Ik vind het meer onzin om alleen die beurs af te schaffen