Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
) en wat er bedoelt wordt met 'tenue de ville'. En daar heb ik me jaren tegen verzet maar inmiddels kan ik er van genieten want het is leuk!
Daar sta ik dan met mijn papiertjes hoor
Mijn moeder is gestopt met werken toen ik 8 was en heeft 7 kinderen. Mijn vader is begonnen als spoorweglegger en is nu stationchef 1ste klasse en ik heb er mij nooit voor geschaamd. Voor elk werk is er toch iemand nodig nietwaar
Ik had geen dure kleding en was niet knap en slank en had geen rijke ouders. Maar net omdat het mij geen zier kon schelen, heeft niemand mij er ooit mee kunnen raken dat hun ouders wél geld hadden, en zij wél D&G konden dragen etc.
Maar je hebt natuurlijk ook mensen met geen of een minder diploma die op een bepaalde manier toch een beetje jaloers zijn, mede door dat zij ook graag verder hadden gestudeerd en het niet konden van thuis uit, en die gunnen het de mensen dan ook niet die wél de kansen gekregen hebben en dat is ook niet netjes.
Ben je ooit iets tekort gekomen? Dank je ouders dan maar op beide knietjes dat je nooit in je blote kont naar school bent moeten gaan
BraveSpots schreef:Conclusie: Het maakt mij niet uit of iemand hoog- of laagopgeleid is. Wat telt is de wil om iets van je leven te willen maken.
Mensen waarbij dat laatste ontbreekt, daar heb ik het moeilijk mee. Dat vind ik erg laqtig om mee om te gaan.
Mijn ervaring zegt dat dat ook de mensen zijn die klagen. Over hun baas, hun collega's, het loon, de dure belastingen, de overheid, je noemt het maar... Het is altijd een ander zijn schuld wat er niet goed loopt is hun leven en ze zijn jaloers op degene waarvan ze denken die het beter hebben door hun afkomst, hun geld of de leuke baan.
En mijn persoonlijke ervaring is wel dat dit vaker voorkomt bij laagopgeleiden.