Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:46

janesmith schreef:
Bellona_K schreef:
Wat vind je verbazingwekkend aan deze zin, als je al zelf het antwoord (zie schuingedrukte) geeft in je eigen post? ;)
Als de PVV ook had gevonden dat iedereen in de samenleving meetelt, had de pvda vast met ze aan tafel gezeten.

Wat ik vooral zo mooi vind is dat de PVDA zelf groepen uitsluit vanwege hun politieke voorkeur. En dat is uiteindelijk precies wat ze de PVV nu juist verwijten.

Ik vind dit ook mooi van de pvda ;) en vooral slim. Hoe zouden 2 partijen; de ene wilt verdeeldheid, heeft een duidelijke negatieve houding t.o.v. een hele grote bevolkingsgroep, en de andere, die vind dat ALLE mensen meetellen, ooit samen kunnen regeren? Niet, dus. Wat is er dan zo erg aan dat de pvda bij voorbaat zegt niet met de pvv te willen regeren? PvdA heeft hier gewoon goed overnagedacht, en is waarschijnlijk tot dezelfde conclusie gekomen die ik in mijn 2e zin benoem.

sarabande

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:48

Kijk jane/jan je hebt mij helemaal niet nodig. De controversieele topic vraag roept gelukkig meer mensen op.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:59

Bellona_K schreef:
janesmith schreef:
Wat ik vooral zo mooi vind is dat de PVDA zelf groepen uitsluit vanwege hun politieke voorkeur. En dat is uiteindelijk precies wat ze de PVV nu juist verwijten.

Ik vind dit ook mooi van de pvda ;) en vooral slim. Hoe zouden 2 partijen; de ene wilt verdeeldheid, heeft een duidelijke negatieve houding t.o.v. een hele grote bevolkingsgroep, en de andere, die vind dat ALLE mensen meetellen, ooit samen kunnen regeren? Niet, dus. Wat is er dan zo erg aan dat de pvda bij voorbaat zegt niet met de pvv te willen regeren? PvdA heeft hier gewoon goed overnagedacht, en is waarschijnlijk tot dezelfde conclusie gekomen die ik in mijn 2e zin benoem.

Is net zo erg als dat een partij zegt dat ze niet met bepaalde groepen willen leven.

Sarabande schreef:
Kijk jane/jan je hebt mij helemaal niet nodig. De controversieele topic vraag roept gelukkig meer mensen op.

Ik weet niet wat ik daar mee te maken heb want mijn vraag is het niet. Ik ben de TS van dit topic niet.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 11-07-10 01:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:00

Willen en kunnen zijn 2 hele verschillende dingen...

Ligt er ook nogal aan of je een persoon bent en mekaar eigenlijk nauwelijks hoeft te zien, of een politieke partij en samen een land moet regeren

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:05

Vjestagirl schreef:

Ligt er ook nogal aan of je een persoon bent en mekaar eigenlijk nauwelijks hoeft te zien, of een politieke partij en samen een land moet regeren

Nog maar 20 zetels en er is helemaal niemand meer nodig om te regeren buiten de PVV en VVD om.
De straatterroristjes zullen wel zorgen dat die stemmen voor de volgende verkiezingen gehaald worden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:07

Veel van de vooroordelen heeft Wilders over zichzelf afgeroepen. Door constant soundbites te geven, zoals het woord 'knuffelen', wat ik hier nu ook weer terug zie, krijg je dat mensen die niks over je partij weten, ontzettend achterlijk zijn (hierover later meer) en meer van dat soort dingen, massaal op je partij gaan stemmen.

En ja, ik zei ontiegelijk achterlijk. De enige twee mensen die ik openbaar heb horen spreken over de PVV waren nou niet de meest geleerde types, om het maar zachtjes uit te drukken.

Door dit hele circus krijg je dat nu eenmaal. Het is een hoop gebakken lucht, media gestunt, keywords, etc etc. Wat mij betreft dus weinig inhoud.

Ik wil er ook nogmaals op wijzen dat de SP vorige keer 25 zetels had en OOK niet in de coalitie kwam. Is heel normaal, gebeurd vaak en is niks om boos over te worden.

(kunnen we allemaal stoppen met dat 'knuffelen' en dan bedoel ik Wilders naar de mond praten? Bedenk je eigen zinnen! Het is echt kudde gedrag en nee, daarmee geef je geen blijk van intelligentie. Kuddes zijn voor dieren, niet voor zelfstandig denkende mensen.)
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 11-07-10 01:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:08

janesmith schreef:
Vjestagirl schreef:

Nog maar 20 zetels en er is helemaal niemand meer nodig om te regeren buiten de PVV en VVD om.
De straatterroristjes zullen wel zorgen dat die stemmen voor de volgende verkiezingen gehaald worden.

Of niet. Ik denk dat het goed is voor mensen om te realiseren dat 'criminelen terug sturen naar hun eigen land' niet echt een optie is als dit hun eigen land is. Het klinkt leuk, dat geef ik toe. Problemen terug naar waar ze vandaan komen, jongetjes zien er uit als Marokkanen, dus terug naar Marokko. Jammer dat ze Nederlanders zijn met een Nederlands paspoort. En dat ze dus net zo veel recht hebben om hier te blijven als de blonde kaaskoppen die al 10 generaties plat Amsterdams spreken...

Ik denk dat mocht Wilders ooit in de kamer komen of premier worden dan worden de stemmers danig teleurgesteld, mede door deze denkfout.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:13

Vjestagirl schreef:
janesmith schreef:

Of niet. Ik denk dat het goed is voor mensen om te realiseren dat 'criminelen terug sturen naar hun eigen land' niet echt een optie is als dit hun eigen land is. Het klinkt leuk, dat geef ik toe. Problemen terug naar waar ze vandaan komen, jongetjes zien er uit als Marokkanen, dus terug naar Marokko. Jammer dat ze Nederlanders zijn met een Nederlands paspoort. En dat ze dus net zo veel recht hebben om hier te blijven als de blonde kaaskoppen die al 10 generaties plat Amsterdams spreken...

Ik denk dat mocht Wilders ooit in de kamer komen of premier worden dan worden de stemmers danig teleurgesteld, mede door deze denkfout.

Dat is niet helemaal waar, daar er al een wet bestaat die het mogelijk maakt om mensen met een dubbele nationaliteit de Nederlandse nationaliteit te ontnemen. En dan kunnen ze wel degelijk weggestuurd worden. De politiek maakt de wet en als er maar een meerderheid is dan kan een wet aangepast of ingevoerd worden.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:14

Ik denk zowiezo dat als Wilders ooit gaat deelnemen aan een regering, zijn stemmers heel erg snel gedesillusioneerd zullen raken. Hij zal zo veel water bij de wijn moeten doen dat van zijn standpunten weinig meer over blijft, en al zijn grote, mooie woorden blijken dan net zulke gebakken lucht als de prachtige beloften van de andere gevestigde partijen. Maargoed, ik vermoed dat hij het steeds zo weet te draaien dat zelfs al wordt de PVV de grootste partij, hij toch met een of andere rotsmoes onder regeringsdeelname uit weet te komen. Hij kan alleen maar onderuit gaan als hij gaat regeren, en daar heeft hij helemaal zelf voor gezorgd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:17

janesmith schreef:
Vjestagirl schreef:

Dat is niet helemaal waar, daar er al een wet bestaat die het mogelijk maakt om mensen met een dubbele nationaliteit de Nederlandse nationaliteit te ontnemen. En dan kunnen ze wel degelijk weggestuurd worden. De politiek maakt de wet en als er maar een meerderheid is dan kan een wet aangepast of ingevoerd worden.

Zodra je een bepaalde leeftijd hebt bereikt moet je sowieso kiezen (geen idee meer welke leeftijd, mijn Belgisch/Nederlandse huisgenootje vertelde me dat). Hoeveel zullen er gewoon Nederlander zijn? Ik denk dat het er meer zijn dan je denkt...

Maar we zien het, ik zou het een kwalijke zaak vinden. Problemen die je hier hebt moet je hier oplossen en niet een ander mee opzadelen. De jongens zijn hier opgegroeid, en blijkbaar gaat er HIER iets zo grondig fout dat ze zo worden. Dan moet je dat ook hier oplossen. Symptoom bestrijding werkt niet.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:19

janesmith schreef:
Weet je ook wat de uitslag wordt morgen, daar jij een vooruitziende blik hebt?

Nee, daar zijn gelukkig het aantal variabelen te groot voor.
Net als Wilders voortgang tot premierschap.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:21

phormicola schreef:
Veel van de vooroordelen heeft Wilders over zichzelf afgeroepen. Door constant soundbites te geven, zoals het woord 'knuffelen', wat ik hier nu ook weer terug zie, krijg je dat mensen die niks over je partij weten, ontzettend achterlijk zijn (hierover later meer) en meer van dat soort dingen, massaal op je partij gaan stemmen.

En ja, ik zei ontiegelijk achterlijk. De enige twee mensen die ik openbaar heb horen spreken over de PVV waren nou niet de meest geleerde types, om het maar zachtjes uit te drukken.

Door dit hele circus krijg je dat nu eenmaal. Het is een hoop gebakken lucht, media gestunt, keywords, etc etc. Wat mij betreft dus weinig inhoud.

Ik wil er ook nogmaals op wijzen dat de SP vorige keer 25 zetels had en OOK niet in de coalitie kwam. Is heel normaal, gebeurd vaak en is niks om boos over te worden.

(kunnen we allemaal stoppen met dat 'knuffelen' en dan bedoel ik Wilders naar de mond praten? Bedenk je eigen zinnen! Het is echt kudde gedrag en nee, daarmee geef je geen blijk van intelligentie. Kuddes zijn voor dieren, niet voor zelfstandig denkende mensen.)

En je laten leiden door een partij, welke deze ook is, is geen kuddegedrag? :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:23

Me laten leiden door een partij :? Wil je die uitleggen? Daarbij is het terugkaatsen van balletjes niet productief, alhoewel dit balletje me compleet ontgaat.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:27

janesmith schreef:

Iemand die heel crimineel is (denk aan moord, ernstige zedendelicten, doodslag, etc.) kan de NL nationaliteit ontnomen worden als hij / zij dergelijke ernstige strafbare daden heeft gepleegd in NL.

Een jonge marrokkaan die weleens een ruitje heeft ingegooid, iets gepikt uit een winkel of een vuurtje heeft gestookt, zal echt niet zijn NL nationalteit ontnomen kunnen worden.. ALS hij al een dubbele nationaliteit heeft, want de meesten zijn hier geboren en getogen en hebben alleen een NL paspoort.

Ook ik denk dat veel Wilders-stemmers van een koude kermis thuiskomen als ze er achter komen dat het helemaal niet kan; jonge 'marrokkaanse schoffies' terugsturen naar Marokko.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:28

Het terugkaatsen van een balletje niet productief? :') Gut gut... :roll:

Je wil wel bijdehand overkomen maar je begrijpt niet wat ik bedoel met je laten leiden. Nou, op een partij stemmen. Zit je me nu in de maling te nemen ofzo?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:28

slokkie schreef:
janesmith schreef:
Weet je ook wat de uitslag wordt morgen, daar jij een vooruitziende blik hebt?

Nee, daar zijn gelukkig het aantal variabelen te groot voor.
Net als Wilders voortgang tot premierschap.

Ik geloof niet dat de PVV stemmers alleen tevreden zijn als hij premier is. Minister van Immigratie was meer dan genoeg.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:31

Op een partij stemmen is toch iets anders dan klakkeloos een partij volgen. Ik stem groenlinks maar ga nog altijd af op mijn eigen oordelen en lees ook onderzoeken uit andere bronnen. Er zijn ook punten waarop ik het oneens ben. Je hoeft je mening niet te laten bepalen door de partij waarop je stemt, je mening bepaald op welke partij je stemt.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:36

Bellona_K schreef:
janesmith schreef:

Iemand die heel crimineel is (denk aan moord, ernstige zedendelicten, doodslag, etc.) kan de NL nationaliteit ontnomen worden als hij / zij dergelijke ernstige strafbare daden heeft gepleegd in NL.

Een jonge marrokkaan die weleens een ruitje heeft ingegooid, iets gepikt uit een winkel of een vuurtje heeft gestookt, zal echt niet zijn NL nationalteit ontnomen kunnen worden.. ALS hij al een dubbele nationaliteit heeft, want de meesten zijn hier geboren en getogen en hebben alleen een NL paspoort.

Ook ik denk dat veel Wilders-stemmers van een koude kermis thuiskomen als ze er achter komen dat het helemaal niet kan; jonge 'marrokkaanse schoffies' terugsturen naar Marokko.

Weet je bij welke lengte gevangenisstraf iemand al de Nederlandse nationaliteit ontnomen kan worden?
Geen enkele Marokkaan heeft maar één paspoort. Allemaal hebben ze er twee.
Waarom kunnen Marokkaanse straatschoffies niet terug gestuurd worden? Of is dat iets dat je denkt maar niet zeker weet? Ik weet het namelijk wel zeker. Het kan gewoon. De wet staat dat al toe, alleen wordt het niet toegepast. Maar als de VVD en PVV samen zouden regeren werd die wet gewoon gebruikt. Want alhoewel maar weinig mensen er kennis van hebben, de VVD heeft precies hetzelfde plan als de PVV wat dat uitzetten van lastige figuren betreft.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:37

Krips, nu ga je er WEER vanuit dat mensen klakkeloos een partij volgen. Wat is dat nu toch van jou?
Als ik eerlijk ben vind ik dat ook wel een kudde-aangelegenheid. Laten we eerlijk zijn, we zijn ook gewoon wel eens kuddedieren. Maar omdat nu direct weer in de groep te gooien om iemand een hak te zetten vind ik jammer.

Ik moet eerlijk zeggen dat in alle topics die ik volg de 'PVV-aanhangers' netter vindt dan de andere mensen die een andere partij 'aanhangen'. Ze houden het toch netjes en zich goed staande, mijn complimenten daarvoor!!! :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:39

MamboBeach schreef:
Het terugkaatsen van een balletje niet productief? :') Gut gut... :roll:

Je wil wel bijdehand overkomen maar je begrijpt niet wat ik bedoel met je laten leiden. Nou, op een partij stemmen. Zit je me nu in de maling te nemen ofzo?

Het is gewoon niet productief, dan blijf je eindeloos in cirkeltjes praten. :)
Ik vind niet dat als je stemt dat je je dan door een partij laat leiden. Als je stemt, wordt die partij niet meteen heer en meester in het land. Dat heet democratie, toch? Dat vind ik echt iets heel anders dan bepaalde woorden klakkeloos overnemen.

Ik vind je toon een beetje jammer, ik probeerde totaal niet 'bijdehand' te zijn, maar aangezien jij beter weet wat ik wil bereiken dan ikzelf, zal ik m'n mond maar houden :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:41

@Mambobeach
We moeten wel, want voor je het weet wordt er op de temknop gedrukt en moet er weer een moderator ingrijpen. ;-)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:43

Je hoeft het me niet uit te leggen hoor. :)
Ik ben het wat dat aangaat niet met je eens wat betreft het stemmen.

Ik vond jouw toon ook heel jammer namelijk, vaak vinden mensen het niet leuk als je zo terugdoet.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:44

MamboBeach schreef:
phormicola schreef:

En je laten leiden door een partij, welke deze ook is, is geen kuddegedrag? :)

Mambobeach. Ik reageer alleen hier op. Ik zeg niet dat PVV stemmers klakkeloos Wilders volgen. Dat zeg ik nergens en dat heb ik ook nergens gezegd. Ik heb het gevoel dat je me voor iemand anders aan ziet wat ik heb nog nooit iets negatiefs of generaliserends over de PVV stemmer gezegd. Je mag gaan zoeken :) Ik ben alleen heel erg sterk tegen populisme in de politiek. En dat is enkel gericht op de PVV als politieke partij. Net als dat ik kritiek heb op andere partijen omdat ik het daar weer met andere punten oneens ben. De stemmers zal je me niet over horen. Ik wil liever niet generaliseren. Maar ik wil graag weten op welke reacties van mij je je oordeel baseerd?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:45

janesmith schreef:
@Mambobeach
We moeten wel, want voor je het weet wordt er op de temknop gedrukt en moet er weer een moderator ingrijpen. ;-)

Ik weet het en ik hoop dat de mods ook eerlijk inzien aan wie het ligt. :j
Zelf lees ik heel veel mee maar zit dan ook op mijn handen. :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 01:46

Ik voel me niet aangevallen hoor dat ik Wilders heb gestemd, vorige keer had ik ook al op hem gestemd en ja sommige mensen kijken je raar aan, maar goed ik vind dat hij vaak sterke punten heeft, alleen hij zegt het misschein een beetje hard. Maar ja aan de andere kant, zegt hij in mijn ogen de dingen die veel Nederlanders wel denken, maar niet hardop durven te zeggen.