Marokkaanse leden plegen een coup bij Haagse voetbalclub

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:00

phormicola schreef:
blabla Marokkanen blabla knuffelen (ik kan alleen maar Wilders napraten) blabla ze zijn zo slecht, blabla zie je wel.

Zo klinkt het mij allemaal tegenwoordig in de oren. En ik ben het spuugzat.
Heb je er weleens aan gedacht dat dit een regelrecht gevolg kan zijn van de uitslag van de verkiezingen? Heb je erover nagedacht dat het alleen maar erger gaat worden?

Je kunt niet tegen een complete groepering zijn en vervolgens denken dat je je plannen kunt uitvoeren op je dooie akkertje. Vervolgens zal iedereen zeggen: "Zie je wel, we hadden gelijk!", terwijl jullie met het vingertje staan te zwaaien. Terwijl we misschien nog wel andere, vreedzame oplossingen hadden kunnen bedenken.

En ja, van dit soort topics word ik witheet, niet door het bericht, maar door de ondoordachte mentaliteit, het napraten van Wilders (gebruik toch eens je eigen woorden) en ik merk duidelijk dat ik niet meer in dit land thuis hoor. Met de buitenlanders gaan jullie ook Nederlanders het land uitjagen, jullie 'eigen' mensen (al geloof ik niet in dat soort dingen, maar als nationalisten moet dat jullie toch erg raken?) willen hier nu niet meer zijn.

Ben je al weg? :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:01

janesmith schreef:
Dat is al een tijdje aan de gang. 'Het' clubje voert een persoonlijke hetze tegen me. Helaas voor hen heeft het geen effect. Ik laat me nooit uitlokken tot wat ze graag willen.

Ja ik zou het om gaan draaien, nu ben ik opeens een clubje
Lees jij je eigen berichten wel eens?????

Krijg er eigenlijk wel genoeg van als je normaal in discussie wil dat er voortdurend termen als knuffelende theedrinker gebruikt worden, in plaats van op de inhoud in gaan

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:01

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:
Zoals jij nu praat he, dat moeten we eens tegen jou doen, dan ga je gelijk janken dat het persoonlijk is. Wil je andere topics en deze even gescheiden houden sarabande?

A jank ik niet, ik geef tegengas
B is dit geen persoonlijke aanval maar een kanttekening bij de manier van reageren
c ook jane behandelt dit in 2 topics, ga je haar ook vertellen dat dat niet mag???

Omdat dit wel in het politiek topic hoort, maar het politiek topic niet hier.
Of zie je het verschil niet? :(:)

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:01

Chris schreef:
Ik vind het nogal raar dat zoiets wordt bestempeld als 'coup'. Het is toch niet illegaal gebeurd, er is gewoon gestemd. Dit vind ik echt totale onzin.

Wel is het idd jammer dat er meteen maatregelen worden getroffen als verbieden van varkensvlees ed. Maar ook dit is niet verboden, de meerderheid heeft immers besloten. Ze zullen het wel merken in het ledenaantal, wat nu ook al gebeurt. Misschien dat ze over een tijdje beseffen dat ze de meeste mensen te vriend houden als ze deze maatregelen opheffen.

U heeft dit zeer goed doordacht en verwoord, chapeau.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:06

MamboBeach schreef:
Je gaat temmen op een 'knuffelende theedrinker' Echt, hoe kinderachtig allemaal, bah!

DE strategie die al vaker werkte. Als het te benauwd wordt grijpt men terug op de temoptie en dan komt de mod een slotje plaatsen.
Ik heb het al in diverse topics zien gebeuren. Laatst nog in het 'Wat als wilders wint' topic.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:07

Goh toch grappig, ik zie een aantal mensen die serieus ingaan op de discussie en met prachtige meningen aankomen.

En ik zie een aantal mensen die blijkbaar meer interesse heeft in een welles-nietus spelletje op persoonlijk vlak.

Hallo...??!!! Kunnen we weer on-topic gaan??

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:09

janesmith schreef:
MamboBeach schreef:
Je gaat temmen op een 'knuffelende theedrinker' Echt, hoe kinderachtig allemaal, bah!

DE strategie die al vaker werkte. Als het te benauwd wordt grijpt men terug op de temoptie en dan komt de mod een slotje plaatsen.
Ik heb het al in diverse topics zien gebeuren. Laatst nog in het 'Wat als wilders wint' topic.

Ik weet het en ik vind het ook heel sneu. Ik ken een paar bokkers uit vorige topics, op een gegeven moment word je voor van alles uitgemaakt en als je dan een reactie geeft is het janken geblazen en wordt er getemd. Tja, ik vind het ook sneu! Maarja, wat doe je eraan? Een discussie wordt op deze wijze onmogelijk gemaakt.

geerke

Re: Marokkaanse leden plegen een coup bij Haagse voetbalclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:12

geen vrouwen meer achter de bar,geen alcohol meer en geen varkensvlees....wie is het daarmee eens?
Want daar ging het over,over niets anders.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:14

Ptries schreef:
Knuffelende KOFFIEdrinker meldt zich :9k

Dit verdient inderdaad niet de schoonheidsprijs, maar ik zit zelf in het bestuur van een paardrijvereniging en heb veel contact met andere bestuursleden en ik ken ook wel verenigingen waar een Nederlandse coup is gepleegd, omdat men een ander verenigingsbeleid wilde zien dan het bestuur toen voerde. Ook dan lopen er leden die achter het oude beleid stonden weg. Of 52 leden veel is hangt ook af van het totale aantal leden natuurlijk. Als er 100 leden zijn is het veel, als het er 500 zijn, zijn het er in verhouding al veel minder.

Ken trouwens ook een vereniging waar ze elkaar een aantal jaar geleden nog letterlijk achterna gezeten hebben met rijzwepen en mestvorken :+ (nee, niet de onze).

Kortom: dit is niet iets wat bijvoorbeeld alleen marokkanen flikken. Binnen een vereniging zet je nu eenmaal mensen bij elkaar en niet iedereen heeft een even prettig en sociaal karakter. Wat wel opvalt is dat dit inderdaad breed uitgemeten wordt.... en dat er meteen allerlei algemene eigenschappen worden toegeschreven aan de Marokkaanse bevolking.

Edit: stuk tekst weggevallen, aangevuld.

En werden toen in die rijvereniging ook gelijk allerlei geloofsregels ingevoerd? Geen alcohol, geen varkensvlees, geen vrouwen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:14

MamboBeach schreef:
Ik weet het en ik vind het ook heel sneu. Ik ken een paar bokkers uit vorige topics, op een gegeven moment word je voor van alles uitgemaakt en als je dan een reactie geeft is het janken geblazen en wordt er getemd. Tja, ik vind het ook sneu! Maarja, wat doe je eraan? Een discussie wordt op deze wijze onmogelijk gemaakt.

Als je daar zo vaak tegenaan loopt zou het dan altijd aan die anderen liggen, of zijn de anderen allemaal spookrijders. Want ik vind het nogal een vreemde discussie techniek om anderen waar je het niet mee eens bent te denigreren
Daar worden je eigen woorden niet geloofwaardiger door.

@ Geerke, ik zou eerst eens op officieel commentaar van de club wachten voor dit allemaal opgeklopt wordt na een bericht.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:14

Ik ben het met die maatregelen niet eens, maar ik ben het er ook niet mee eens dat dit nu iets is wat alleen maar aan Marokkaanse mensen wordt toegeschreven. Zie reactie op vorige pagina.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:15

Alles goed en wel maar..... laten we nu gewoon eens man en paard noemen.

Had een NL voetbalclub alle allochtonen geweerd (om welke reden dan ook) dan had de hel losgebroken. Dan was er sprake geweest van discriminatie, rassenhaat, hetze, noem maar op. Dat mág toch niet, je kunt toch niet zo maar dit en dat, zus en zo....

Maar nu het andersóm is, mensen die niet van oorsprong geboren zijn in Nederland, feitelijk dus gást zijn in een ander land, dan mag je er voorál niet te veel woorden over vuil maken, want dan discrimineer je ook.

Wanneer houden "we" nu eens op met alles in watjes te verpakken en zeggen we gewoon waar het op staat? Namelijk, dat desgewenst gedrag onacceptabel is? Mensen uitsluiten, wie of wat dat ook doet en met welke reden dan ook, is gewoon niet toegestaan en moet keihard aangepakt worden.

Nederland wil multiculti zijn. Prima, maar WEES het dan ook! Sta dan ook niet toe dat dit gebeurt, Nederlander, moslim, jood, whatever! Dit is gewoon absurd dat dit zomaar kan! Keihard aanpakken die hap. Niet mee eens? Donder dan maar lekker op en ga je eigen selecte clubje maar oprichten, maar je gaat zo niet met mensen om.

Ik zie niet in wat dat met een hetze oid te maken zou hebben. Je kunt wel alles toe gaan staan onder het mom van "Ja maar iedereen heeft hier rechten". Maar zó werkt het toch niet zeg.....

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:15

Ptries schreef:

Dit verdient inderdaad niet de schoonheidsprijs, maar ik zit zelf in het bestuur van een paardrijvereniging en heb veel contact met andere bestuursleden en ik ken ook wel verenigingen waar een Nederlandse coup is gepleegd, omdat men een ander verenigingsbeleid wilde zien dan het bestuur toen voerde. Ook dan lopen er leden die achter het oude beleid stonden weg. Of 52 leden veel is hangt ook af van het totale aantal leden natuurlijk. Als er 100 leden zijn is het veel, als het er 500 zijn, zijn het er in verhouding al veel minder.

Ken trouwens ook een vereniging waar ze elkaar een aantal jaar geleden nog letterlijk achterna gezeten hebben met rijzwepen en mestvorken :+ (nee, niet de onze).

Kortom: dit is niet iets wat bijvoorbeeld alleen marokkanen flikken. Binnen een vereniging zet je nu eenmaal mensen bij elkaar en niet iedereen heeft een even prettig en sociaal karakter. Wat wel opvalt is dat dit inderdaad breed uitgemeten wordt.... en dat er meteen allerlei algemene eigenschappen worden toegeschreven aan de Marokkaanse bevolking.

En werden toen in die rijvereniging ook gelijk allerlei geloofsregels ingevoerd? Geen alcohol, geen varkensvlees, geen vrouwen?

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:16

Barmat schreef:
Had een NL voetbalclub alle allochtonen geweerd (om welke reden dan ook) dan had de hel losgebroken. Dan was er sprake geweest van discriminatie, rassenhaat, hetze, noem maar op. Dat mág toch niet, je kunt toch niet zo maar dit en dat, zus en zo....

Maar nu het andersóm is, mensen die niet van oorsprong geboren zijn in Nederland, feitelijk dus gást zijn in een ander land, dan mag je er voorál niet te veel woorden over vuil maken, want dan discrimineer je ook.

Ik lees nergens dat autochtonen geweerd worden. Alleen dat (een deel?) zijn lidmaatschap heeft opgezegd i.v.m. de regels van het nieuwe bestuur.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:18

Killyenn schreef:
janesmith, ik behoor tot geen enkel 'clubje', ben nog nooit in discussie met je geweest, en voer absoluut geen hetze tegen je. Het enige waar ik je tot uit probeer te lokken is een goede, respectvolle discussie. Maar ook dat schijnt me helaas niet te lukken. Misschien vanaf nu dan wel?

Jou rekende ik ook (nog) niet tot 'het' clubje. Degenen die ik bedoelde weten precies om wie het gaat.
Verder noem ik geen namen anders krijg ik nog een ban en dat willen we niet, toch? ;-)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:18

Ptries schreef:
Barmat schreef:

Ik lees nergens dat autochtonen geweerd worden. Alleen dat (een deel?) zijn lidmaatschap heeft opgezegd i.v.m. de regels van het nieuwe bestuur.

nee...autochtonen worden niet geweerd..dat gaat vanzelf als je de biertap dichtdraait op een voetbalcub

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:21

Tja, er zit voor de leden die hier niet blij mee zijn niets anders op dan de volgende keer wél naar de ledenvergadering te komen en dít bestuur weg te stemmen. Zo werkt democratie.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:21

janesmith schreef:
Ptries schreef:

Nee, dat niet. Maar zoals je kunt lezen vind ik ook dat dat de schoonheidsprijs niet verdiend.
Ik lees trouwens niet dat vrouwen geen lid mogen zijn, alleen dat de vrijwilligers achter de bar niet uitgenodigd zijn voor een feest. Dan vraag ik me af, wie zijn er wel uitgenodigd voor dat feest? Wie weet is het wel de nieuwe Policy om alleen bepaalde leden uit te nodigen en vallen de vrouwen daarom buiten de boot. Zo niet, dan staat de weg naar het Meldpunt Discriminatie voor ze open.

Wat ik heb willen zeggen met mijn bericht, is dat het plegen van een coup niet alleen voorbehouden is aan Marokaanse mensen. Dat ze vervolgens allerlei achterlijke regels in gaan voeren, tsja, ze hebben op dat moment het bestuur van de club in handen. Misschien loopt de club nu wel leeg, misschien niet.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:22

Ptries schreef:
Barmat schreef:

Het zal niet letterlijk gezegd zijn, maar als de regels dusdanig gewijzigd worden dat het je bijna onmogelijk gemaakt wordt nog lid te blijven, zie ik dat hetzelfde als weren.... :)

Stel je voor dat jij bij een rijvereniging rijd, en je hebt een pas nieuw zadel gekocht van Kieffer (ik noem maar wat) en de rijvereniging zegt: Alles leuk en aardig, maar jij MOET om lid te blijven van onze club persé een Passier Grand Gilbert (waarde ongeveer 2500 euro) aanschaffen. Daarnaast MOET je iedere week een nieuw setje kopen in een nieuwe kleur, anders kom je niet meer in de les. Je bent verplicht iedere week op wedstrijd te gaan anders verlies je je lidmaatschap.
Stél je voor dat dit soort absurde eisen gesteld worden.... dan denk je ook: ja doeiiiiii

Het is allemaal heeeeel overdreven natuurlijk wat ik nu hierboven stel, geef ik toe :D

Maar voor een voetbalclub, waar je na de wedstrijd geen pilsje meer mag drinken, en waar de vrouwen, die jaar in, jaar uit als vrijwilligers achtr de bar hebben gestaan, niet meer welkom zijn... je geen lekker stukkie vlees meer kunt eten als je trek hebt.... nou, genoeg reden voor velen om de handdoek in de ring te gooien.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:23

geerke schreef:
geen vrouwen meer achter de bar,geen alcohol meer en geen varkensvlees....wie is het daarmee eens?
Want daar ging het over,over niets anders.

Dat is belachelijk en een maatregel om indirect de autochtonen weg te jagen. Ik kan me goed een topic herinneren dat ging over neven en nichten huwelijken verboden zouden moeten worden, maar toen kwamen er argumenten dat dat eigenlijk bedoeld was om allochtonen te weren en dat dat discriminatie is. Hier hebben we een gelijksoortige situatie, maar nu hoor ik dat soort reacties niet meer. ;(

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:24

Wat leuk dat deze discussie zo respectvol gevoerd wordt. (let op! dit is sarcasme)

Maar goed, ik zie dat slechte marokkanen nog steeds hip zijn in het nieuws. Ik keur het doorvoeren van dergelijke regels echt niet goed, maar waarom moet het nu weer een 'boe-jaag-alle-Marokkanen-weg-topic worden :Z

Ik ken inderdaad ook genoeg sportverenigingen die een soortement van 'coup' (als je het zo wilt noemen) hebben uitgevoerd om een nieuw bestuur aan de macht te krijgen. Dat stond ook echt niet in de krant hoor :+

Ben ik trouwens de enige die het not done vind dat de privé telefoonnummers van de bestuursleden gewoon in dat artikel staan?

geerke

Re: Marokkaanse leden plegen een coup bij Haagse voetbalclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:26

volgens mij zijn marokkanen zelf de oorzaak van negatieve berichtgeving....doe je normaal dan haal je het nieuws echt niet hoor..

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:26

Barmat schreef:

Wanneer houden "we" nu eens op met alles in watjes te verpakken en zeggen we gewoon waar het op staat? Namelijk, dat desgewenst gedrag onacceptabel is? Mensen uitsluiten, wie of wat dat ook doet en met welke reden dan ook, is gewoon niet toegestaan en moet keihard aangepakt worden.

Nederland wil multiculti zijn. Prima, maar WEES het dan ook! Sta dan ook niet toe dat dit gebeurt, Nederlander, moslim, jood, whatever! Dit is gewoon absurd dat dit zomaar kan! Keihard aanpakken die hap. Niet mee eens? Donder dan maar lekker op en ga je eigen selecte clubje maar oprichten, maar je gaat zo niet met mensen om.

Ik zie niet in wat dat met een hetze oid te maken zou hebben. Je kunt wel alles toe gaan staan onder het mom van "Ja maar iedereen heeft hier rechten". Maar zó werkt het toch niet zeg.....

Ah maar daar zit een verschil in. Als het Nederlandse elftal alle allochtonen zou weren is dat inderdaad discriminatie, maar niemand wordt hier geweerd (op het vrouwonvriendelijke gedraf na dan, maar mochten hier gegronde redenen voor argwaan zijn dan kan dit altijd aangegeven worden). Er wordt op democratische wijze een bestuur gekozen, dit gekozen bestuur voert maatregelen in die volgens hun overtuigingen kloppen. Dit is allemaal niet in strijd met de grondwet, en bovenstaand voorbeeld wel. Ik ben absoluut niet 100% cultuurrelativistisch en het er dan ook helemaal niet mee eens, maar discriminatie is het simpelweg niet. Het zou pas discriminatie zijn wanneer ze inderdaad alle autochtone leden de club uit zouden gooien. Maar dat doen ze niet.

In mijn ogen zou er beter gekeken meoten worden naar waar die onvrede vandaan komt, waardoor zij dit doen, in plaats van dat er nu wordt gezegd: 'zie je wel, die alochtonen zijn slecht voor ons land en ons volk'. Ik geloof dat het prima mogelijk is om een multiculturele samenleving te creeeren, maar niet als je uitgaat van negatief en slecht.

janesmith, ik begreep dat je mij niet onder dit clubje schaarde, maar wat ik probeerde te zeggen was dat er dus blijkbaar ook van buiten dit clubje kritiek komt, en het goed zou zijn daar eens op te letten.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:27

Barmat schreef:

Zoals jij het verwoordt zo is het. Maar links probeert iedere discussie waar het woord allochtoon, Turk of Marokkaan in voor komt, op deze manier te vermoorden. Direct komt het grote 'discriminatie en racisme' wapen tevoorschijn.

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:27

geerke schreef:
volgens mij zijn marokkanen zelf de oorzaak van negatieve berichtgeving....doe je normaal dan haal je het nieuws echt niet hoor..

Misschien dat daarom alle brave Marokkanen het nieuws niet halen?

Ik zal niet ontkennen dat de criminaliteit bij die groep hoger ligt, maar daarvoor hoeven ze niet allemaal over één kam geschoren te worden.