Barmat schreef:Alles goed en wel maar..... laten we nu gewoon eens man en paard noemen.
Had een NL voetbalclub alle allochtonen geweerd (om welke reden dan ook) dan had de hel losgebroken. Dan was er sprake geweest van discriminatie, rassenhaat, hetze, noem maar op. Dat mág toch niet, je kunt toch niet zo maar dit en dat, zus en zo....
Maar nu het andersóm is, mensen die niet van oorsprong geboren zijn in Nederland, feitelijk dus gást zijn in een ander land, dan mag je er voorál niet te veel woorden over vuil maken, want dan discrimineer je ook.
Wanneer houden "we" nu eens op met alles in watjes te verpakken en zeggen we gewoon waar het op staat? Namelijk, dat desgewenst gedrag onacceptabel is? Mensen uitsluiten, wie of wat dat ook doet en met welke reden dan ook, is gewoon niet toegestaan en moet keihard aangepakt worden.
Nederland wil multiculti zijn. Prima, maar WEES het dan ook! Sta dan ook niet toe dat dit gebeurt, Nederlander, moslim, jood, whatever! Dit is gewoon absurd dat dit zomaar kan! Keihard aanpakken die hap. Niet mee eens? Donder dan maar lekker op en ga je eigen selecte clubje maar oprichten, maar je gaat zo niet met mensen om.
Ik zie niet in wat dat met een hetze oid te maken zou hebben. Je kunt wel alles toe gaan staan onder het mom van "Ja maar iedereen heeft hier rechten". Maar zó werkt het toch niet zeg.....
Ah maar daar zit een verschil in. Als het Nederlandse elftal alle allochtonen zou weren is dat inderdaad discriminatie, maar niemand wordt hier geweerd (op het vrouwonvriendelijke gedraf na dan, maar mochten hier gegronde redenen voor argwaan zijn dan kan dit altijd aangegeven worden). Er wordt op democratische wijze een bestuur gekozen, dit gekozen bestuur voert maatregelen in die volgens hun overtuigingen kloppen. Dit is allemaal niet in strijd met de grondwet, en bovenstaand voorbeeld wel. Ik ben absoluut niet 100% cultuurrelativistisch en het er dan ook helemaal niet mee eens, maar discriminatie is het simpelweg niet. Het zou pas discriminatie zijn wanneer ze inderdaad alle autochtone leden de club uit zouden gooien. Maar dat doen ze niet.
In mijn ogen zou er beter gekeken meoten worden naar waar die onvrede vandaan komt, waardoor zij dit doen, in plaats van dat er nu wordt gezegd: 'zie je wel, die alochtonen zijn slecht voor ons land en ons volk'. Ik geloof dat het prima mogelijk is om een multiculturele samenleving te creeeren, maar niet als je uitgaat van negatief en slecht.
janesmith, ik begreep dat je mij niet onder dit clubje schaarde, maar wat ik probeerde te zeggen was dat er dus blijkbaar ook van buiten dit clubje kritiek komt, en het goed zou zijn daar eens op te letten.