Praatverbod in treinen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:36

Het lijkt wel of er in de stiltecoupe meer gepraat wordt dan in de rest van de trein... Ik vind het na m'n werk vaak relax om in een stiltecoupe te zitten, maar helaas gaan de shoppende huisvrouwen en 16-jarigen daar ook altijd zitten. Dus dan zet ik vaak m'n ipod wat harder ;).

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:18

Menino schreef:
Cowboy55 schreef:
Maar het blijft zeuren begrijp ik? :D

nja, 'een terechte opmerking maken' is misschien een beter benaming in dat geval :D

Ach, ik kon me wel vinden in 'zeuren'....vind dit topic eigenlijk nergens over gaan. Omdat bijna niemand de ballen heeft om een ander aan te spreken op ongewenst gedrag en veel te weinig mensen nog het fatsoen hebben om zich op een acceptabele manier te gedragen vinden we steeds meer stupide regeltjes uit terwijl we aan ons eigen gebrek aan leiderschap en fatsoen ten onder gaan....maar dat had ik al eens gezegd......

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:03

belachelijk..

dus als ik vanuit limburg na amsterdam ga moet ik me dus 2 uur stilhouden
hahahhahahahahhaaha laat me niet lache... echt te belachelijk voor woorden..

Berdien

Re: Praatverbod in treinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:38

Natuurlijk :roll: en zo'n praatverbod gaat wel werken? Gaan ze dan boetes ofzo uitdelen? Laat ze eerst maar wat aan al die aso's doen die in de stiltecoupés hun liefdesleven door de trein heen bleren of luidruchtig zitten te telefoneren. Er wat van zeggen heeft geen zin, dan krijg je een vuile blik of grote bek en de conducteur loopt er ook langs zonder er wat van te zeggen. Ik ga áltijd in de stiltecoupé zitten, als ik niet aan het studeren ben dan heb ik wel een boek bij me. Ga ik met iemand anders op stap met de trein, dan pakken we de gewone coupé zodat je gewoon kunt praten zonder mensen te storen.

Staanplekken vind ik op korte trajecten met veel tussenstations niet zo'n probleem eigenlijk. Soort metro idee inderdaad. Op langere trajecten is het wel stukken oncomfortabeler. Hoe vaak ik mensen wel niet zie wiebelen of zelfs onderuit gaan omdat de trein een flinke bocht, hobbel of slinger maakt :=

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:24

Als mensen zich ergeren aan pratende mensen, vraag ik me af of het leven wel leuk is voor die mensen?
ik bedoel, iedereen praat wel eens, lacht wel eens, telefoneert wel eens.. moet daar nou een bekeuring op komen?
beetje onmenselijk dit..

*en dan zeuren om het feit dat mensen niet voor openbaar vervoer kiezen ipv hun auto (waar je niet in hoeft te staan en je blauw betaald voor een ticket, en vervolgens ook niet in mag praten*

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:26

daarnaast, wat als mensen niet kunnen staan voor een lange tijd?
ik heb namelijk rug problemen, en als alle banken bezet zijn, moet ik dan gaan zitten? anders trek ik het niet van de pijn..
nog erger kan het niet..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:30

rosanne94 schreef:
ik bedoel, iedereen praat wel eens, lacht wel eens, telefoneert wel eens.. moet daar nou een bekeuring op komen?

In redelijkheid, nee, dan niet. Maar er zijn veel mensen, ook in dit topic, die vinden dat de ander zich maar aan hen aan moet passen. Als mensen zelf niet meer proberen er een beetje een gulden middenweg in te vinden, dan gebeurt dat op een andere manier. Zonde... Ik zou liever hebben dat mensen gewoon de boel een beetje matigen, dan kun je best praten en telefoneren zonder dat mensen daar last van hebben. Maar er zijn een boel die het op een vrij asociale manier doen - en als ik het erg druk heb gehad op mijn werk kost me dat meer energie dan ik zou willen. Dat die mensen 'dan maar in de auto moeten gaan zitten' is ook een raar uitgangspunt - het lijkt me dat dat iets is waar beide kanten een beetje moeten toegeven, niet alleen maar de mensen die rust willen hebben.

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:32

maar er zijn zelden mensen die onwijs hard blerren aan de telefoon..
en als ze dat doen zeg ik er ook wat van, dan houden ze zich meestal wel in want ik ben dan niet de enige die met een dodelijke blik naar ze kijkt..
maar om nou iedereen die praat een bekeuring te geven, vind ik wat te ver gaan..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:33

Anthea schreef:
Telegraaf.
'In het diepste geheim'.
:=
Moet je dit wel zo serieus nemen?

Mijn 1e gedachte!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 21:48

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:01

rosanne94 schreef:
maar er zijn zelden mensen die onwijs hard blerren aan de telefoon..

Dat is niet echt mijn ervaring moet ik zeggen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 22:06

De mijne helaas ook niet. Er zijn echt mensen die met dat kreng aan hun kop instappen en na 40 minuten nog steeds met dat kreng aan hun kop uitstappen.... En maar gillen, giebelen ..... en dan ook nog de opmerking durven te plaatsen.... d'r zit toch een chagerijnige kerel tegenover me me aan te kijken....

Werkelijk de meest absurde aso dingen maak je mee....

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:14

Eh.. ik vraag me af of dit gaat werken hoor!

Aan de ene kant: stilte coupe's zijn handig voor als je rust wilt of wilt werken. Maar je kan dan toch ook gewoon een kaartje kopen voor de 1e klas? Dan zit je sowieso rustig en je hebt eigenlijk altijd een plek!
Het is wat duurder maar anders moet je oordoppen indoen. :Y)

Als je gezellig ergens heen gaat met anderen wil je wel fatsoenlijk kunnen praten in de trein, en dat kan best zonder veel lawaai, dus het lijkt me niet echt nodig om praten te verbieden. Schreeuwen is een ander verhaal, maarja, hoe ga je die dingen controleren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:24

Weet je wel hoe duur 1e klas is? Ik vind 2e klas al te duur... Ik heb nu 30!!! euro nodig voor de trein wat ik gewoon niet heb. :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:00

Sorry LF_xx_D, maar daar ben ik het écht niet mee eens. Er wordt op meerdere manieren aangegeven dat het om een stiltecoupé gaat, als je wil kletsen met vriendinnen ga je in de gewone coupés zitten. Als de trein overvol is en je niet anders kan, dan kun je nog rekening houden met je medepassagiers door op een zachter tempo te praten.

En een kaartje voor de eerste klas kopen? Een treinkaartje ís al ontzettend duur, zeker als je geen OV of korting hebt. Waarom zou iemand anders diep in de buidel moeten tasten omdat jij je niet wil aan passen aan de wensen van andere passagiers?

Juist door dit soort reacties 'ik wil dus zij moeten...' stap ik de laatste tijd met steeds meer tegenzin in de trein. Sterker nog, ik stap níet meer in de trein. Het is voor mij goedkoper, sneller en comfortabeler om de auto te pakken dan dat ik met de trein ga.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:29

LF_xx_D schreef:
Eh.. ik vraag me af of dit gaat werken hoor!

Aan de ene kant: stilte coupe's zijn handig voor als je rust wilt of wilt werken. Maar je kan dan toch ook gewoon een kaartje kopen voor de 1e klas? Dan zit je sowieso rustig en je hebt eigenlijk altijd een plek!
Het is wat duurder maar anders moet je oordoppen indoen. :Y)

Als je gezellig ergens heen gaat met anderen wil je wel fatsoenlijk kunnen praten in de trein, en dat kan best zonder veel lawaai, dus het lijkt me niet echt nodig om praten te verbieden. Schreeuwen is een ander verhaal, maarja, hoe ga je die dingen controleren?

Zoals dat gisteren gecontroleerd werd. De conducteurs hebben gisteren met alle liefde een stel herrieschoppers de trein uitgezet. Tot ziens en bedankt! Als ik in een stiltecoupe zit en iemand kletst, dan zeg ik daar wat van. Er is meestal genoeg plek om ergens te zitten waar je wel kunt kletsen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:57

Ik vind het zelf ook altijd vreselijk irritant als ik met een telefonische vergadering bezig ben en er zitten mensen verderop vreselijk te kleppen. En helaas is dat ook niet veel beter in de 1e klas. Dus ik wil gewoon rustig kunnen bellen als ik in de trein ben.

SixBar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:30

Lijkt al aardig op het vroegere Rusland.
N.S. = Niet Storen

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:37

Hahahaha Joost!! Voor mijn uit de hand gelopen hobby moet ik idd ook veel bellen en dat vind ik in de trein ideaal om te doen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 23:55

Inderdaad, hoe overleef je het anders als je anderhalf uur in de trein moet zitten?
Ik zit altijd in de trein aan de telefoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:05

iPod, internet, ds, psp, etc. :+

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:09

Ja, maar dat ben ik heel snel zat. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:14

Nouja, ik ben sowieso al geen beller dusja. :+

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:16

Dan zijn andere bellers voor jou vast heel irritant. :=

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:17

Nou dit is dan nog een reden om gewoon de auto te pakken i.p.v. de trein. Ze maken het ook niet aantrekkelijker ofzo..