Mens sterft binnen 100 jaar uit!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:14

Er zijn maar 2 zekerheden in een mensenleven...

1 je moet belasting betalen
2 je gaat een keer dood

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:14

Marchador schreef:
Zo dacht ik ook manshdra,
als we nu allemaal zo gaan denken dat we dit onze klein, klein, klein etc. kinderen niet aan willen doen dus dan maar geen kinderen nemen.
Dan zijn we zelf bezig om de mens uit te laten sterven...

nou.... dat zal wel meevallen... 8-)

Ik denk dat er in andere delen van de wereld méér dan genoeg kinderen op de wereld gezet worden om de bevolking op peil te houden.

Beetje minder volk op de wereld kan ie alleen maar beter van worden.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:17

LifeLove schreef:
Citaat:
AMSTERDAM - Het menselijk ras is ten dode opgeschreven. "Mogelijk binnen 100 jaar al sterft de mens uit. De situatie is onomkeerbaar, wat we ook doen."

Dat zegt de vooraanstaande Australische wetenschapper Frank Fenner. De gerenommeerde wetenschapper (95) is professor emeritus microbiologie aan de Nationale Universiteit van Australië en een vooraanstaand lid van de Royal Society of London, de prestigieuze Britse academie voor wetenschappen.

In The Australian liet Fenner, die zelden interviews geeft, zich erg pessimistisch uit over de toekomst van de mens. "De homo sapiens zal uitsterven, mogelijk zelfs al binnen honderd jaar."

De ondergang van de mens ontstaat volgens de wetenschapper doordat de bevolking van de aarde te veel groeit. "Koppel ons enorme aantal aan de steeds grotere en oncontroleerbare consumptiedrang en de aarde zal uiteindelijk onder haar eigen gewicht bezwijken", zegt Fenner. De eerste gevolgen daarvan zijn al zichtbaar. "De klimaatverandering is nog maar net begonnen, maar we zien nu al opmerkelijke veranderingen in het weer."

Het werk van Fenner is verschillende malen gelauwerd. Zo zorgde hij met zijn onderzoek voor de uitroeiing van het pokkenvirus en hielp hij de konijnenplaag in zijn thuisland onder de duim te krijgen.

Bron http://www.telegraaf.nl/buitenland/7085 ... html?p=5,2

Wat vinden jullie hiervan? 100 jaar vind ik wel erg snel....
Dit staat overigens niet alleen op de telegraaf, google maar eens...

Dit is voor mij geen nieuws. Ik geloof ook dat deze wetenschapper gelijk heeft, en ik ga me er ook maar niet druk over maken. In een ander topic hier op Bokt over overbevolking en het krijgen van kinderen heb ik er ook al over gesproken, maar dat bleek vloeken in de kerk....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:18

Tuurlijk zal dat wel meevallen.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:18

Je neemt me de woorden uit m'n mond :) .
Des niet te min, 3 hoera'tjes voor de wetenschapper * Hoera, Hoera, Hoera*
Laat ons allemaal maar uitsterven, arme planeet Aarde :(:)

RedPassion schreef:
Ik denk dat er zeker een kern van waarheid in zit. De gevolgen van alles wat wij op deze aarde verstoren of zelfs vernielen worden steeds merkbaarder. Hoewel we denken superieur te zijn zijn we wel afhankelijk van de aarde en veel van wat de natuur te bieden heeft.
Heel simpel gezegd vernielen we ons eigen nest en dat kan natuurlijk niet eeuwig goed gaan. Als er een paar takjes vallen kan de rest er wel eens heel snel achteraan instorten. ;)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:19

Tja... deze man lijkt te weten waar ie het over heeft, maar wij zullen het nooit weten.

Alhoewel... ik hoop over pakweg een jaar of 50 nog te leven, dus misschien is er dan wel meer duidelijk en weet ik het alsnog.

Nakisha

Re: Mens sterft binnen 100 jaar uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:22

Oh nog een PSje- ik vind dit niet vergelijkbaar met die spookverhalen over deeltjesversnellers, kalenders en andere getallenonzin. ;) Dat is nl. bijgeloof zonder kennis van. ;) Maar de overbevolking is meetbaar, en de gevolgen ook.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:26

Het is te verwachten dat binnen nu en zoveel jaar een virus ontstaat wat een heel groot deel van de bevolking uitroeit. De vraag is of de dan overlevende mensen (er zijn bijna altijd wel mensen die het overleven of imuun zijn) met voldoende zijn om de bevolking in stand te houden, dicht genoeg bij elkaar in de buurt wonen of de skills hebben om te overleven.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:28

haha wss had de arme man met zijn 95 jaren het verkeerde brilletje op. :Y) :+
Tja en als we vergaan, dan zullen we dat niet kunnen stoppen.
Leven en dood zijn de enige zekerheden die een mens heeft, het begint ooit ergens en vroeg of laat stopt het.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:29

Manon_ schreef:
Ik heb echt nog nooit in mijn leven zó veel slap gezever bij elkaar gezien :).

Heb je het nu over de Telegraaf?
:P

( [NM] Praatverbod in treinen )

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:32

Ach, de aarde zou al zo'n 1000 keer vergaan zijn. Over 2 jaar vergaat de aarde volgens de Maya's ook al. 10 jaar geleden zou er over 100 jaar al géén blonde mensen meer zijn. Ik vind het allemaal wel best zo, als het zo is kan ik er toch niks aan doen. Ik wacht wel rustig af. }:0

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:01

bulck schreef:
haha wss had de arme man met zijn 95 jaren het verkeerde brilletje op. :Y) :+
Tja en als we vergaan, dan zullen we dat niet kunnen stoppen.
Leven en dood zijn de enige zekerheden die een mens heeft, het begint ooit ergens en vroeg of laat stopt het.

Ik vraag me af of je bij iemand die een virus heeft helpen stoppen en een plaag heeft helpen oplossen van 'arme man' kunt spreken.

Deze beste man heeft waarschijnlijk meer hersenen en inzicht dan alle arme bokkertjes bij elkaar :Y)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:04

Tsja, het moet een keer fout gaan he...zoals het nu gaat is het niet normaal, al is 100 jaar wel erg snel.
Aan de andere kant, we hebben het over onszelf afgeroepen, tis alleen heel triest voor de generatie na ons (vandaar dat ik me ook maar niet voortplant).

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:04

Deesiej schreef:
Onkruid vergaat niet :')

Dat heb ik een keer op de verjaardagskaart van mijn vader gezet _O- Maar oke, dat is wel heel offtopic.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:07

Als het waar is vind ik het niet erg, we maken de aarde toch alleen maar kapot... ;(

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:08

Lijkt me een hele goede ontwikkeling.
Ik draag niet bij aan het zorgen voor nageslacht, dus ik hoef me ook niet schuldig te voelen over achterkleinkinderen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:10

Ik denk dattie aan het dementeren is.. :Z

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:17

Jibbel schreef:
Tsja, het moet een keer fout gaan he...zoals het nu gaat is het niet normaal, al is 100 jaar wel erg snel.
Aan de andere kant, we hebben het over onszelf afgeroepen, tis alleen heel triest voor de generatie na ons (vandaar dat ik me ook maar niet voortplant).

Ik weet niet of 100 jaar erg snel is,
Kijk eens naar 100 jaar geleden (Heb ik niet megemaakt trouwens :D )
toen was alles al heel anders dan nu, 100 jaar later.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:19

Ach dan leef ik toch niet meer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:21

mooi!laat de mens maar uitsterven
De mens is de enige soort die zijn eigen leefomgeving aan het vernietigen is...de aarde is beter af zonder mensen.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:22

Als het je tijd is, ga je... nou, dan gaan we met zn allen, gezellig toch :D

't za lmij niet boeien, zelfs over 50 jaar ben ik al 103, ga ik echt nie meemaken _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:24

geerke schreef:
mooi!laat de mens maar uitsterven
De mens is de enige soort die zijn eigen leefomgeving aan het vernietigen is...de aarde is beter af zonder mensen.

Mensen komen altijd weer terug. ;) Dat evolueert gewoon weer in de loop der jaren. Dus dan begint alles weer van voor af aan.

Meraki

Kregen we dit ook al niet ? -:)

franka75

blij dat ik geen kinderen heb, nee ter zake er zijn zoveel mensen dat ik toch denk dat dat redelijk onmogelijk is hooguit door een hele grote meteoriet inslag zou een gedeelte kunnen overlijden afhankelijk van de situatie. maar anders nee. dat denk ik.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:27

Het maakt mij niet zoveel uit, maar ik hoop wel dat ik een beetje een pijnloze dood sterf, en niet een of ander pijnlijk en ranzig virus ofzo.. Dood gaan we toch, kan me er niet zo druk om maken hoor..