Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marchador schreef:Zo dacht ik ook manshdra,
als we nu allemaal zo gaan denken dat we dit onze klein, klein, klein etc. kinderen niet aan willen doen dus dan maar geen kinderen nemen.
Dan zijn we zelf bezig om de mens uit te laten sterven...
LifeLove schreef:Citaat:AMSTERDAM - Het menselijk ras is ten dode opgeschreven. "Mogelijk binnen 100 jaar al sterft de mens uit. De situatie is onomkeerbaar, wat we ook doen."
Dat zegt de vooraanstaande Australische wetenschapper Frank Fenner. De gerenommeerde wetenschapper (95) is professor emeritus microbiologie aan de Nationale Universiteit van Australië en een vooraanstaand lid van de Royal Society of London, de prestigieuze Britse academie voor wetenschappen.
In The Australian liet Fenner, die zelden interviews geeft, zich erg pessimistisch uit over de toekomst van de mens. "De homo sapiens zal uitsterven, mogelijk zelfs al binnen honderd jaar."
De ondergang van de mens ontstaat volgens de wetenschapper doordat de bevolking van de aarde te veel groeit. "Koppel ons enorme aantal aan de steeds grotere en oncontroleerbare consumptiedrang en de aarde zal uiteindelijk onder haar eigen gewicht bezwijken", zegt Fenner. De eerste gevolgen daarvan zijn al zichtbaar. "De klimaatverandering is nog maar net begonnen, maar we zien nu al opmerkelijke veranderingen in het weer."
Het werk van Fenner is verschillende malen gelauwerd. Zo zorgde hij met zijn onderzoek voor de uitroeiing van het pokkenvirus en hielp hij de konijnenplaag in zijn thuisland onder de duim te krijgen.
Bron http://www.telegraaf.nl/buitenland/7085 ... html?p=5,2
Wat vinden jullie hiervan? 100 jaar vind ik wel erg snel....
Dit staat overigens niet alleen op de telegraaf, google maar eens...
RedPassion schreef:Ik denk dat er zeker een kern van waarheid in zit. De gevolgen van alles wat wij op deze aarde verstoren of zelfs vernielen worden steeds merkbaarder. Hoewel we denken superieur te zijn zijn we wel afhankelijk van de aarde en veel van wat de natuur te bieden heeft.
Heel simpel gezegd vernielen we ons eigen nest en dat kan natuurlijk niet eeuwig goed gaan. Als er een paar takjes vallen kan de rest er wel eens heel snel achteraan instorten.
Manon_ schreef:Ik heb echt nog nooit in mijn leven zó veel slap gezever bij elkaar gezien.
bulck schreef:haha wss had de arme man met zijn 95 jaren het verkeerde brilletje op.![]()
![]()
Tja en als we vergaan, dan zullen we dat niet kunnen stoppen.
Leven en dood zijn de enige zekerheden die een mens heeft, het begint ooit ergens en vroeg of laat stopt het.
Jibbel schreef:Tsja, het moet een keer fout gaan he...zoals het nu gaat is het niet normaal, al is 100 jaar wel erg snel.
Aan de andere kant, we hebben het over onszelf afgeroepen, tis alleen heel triest voor de generatie na ons (vandaar dat ik me ook maar niet voortplant).