Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
silfie35 schreef:Toen ik je beginpost las dacht ik een geweldig plan, maar als ik er verder overna denk. Onmogelijk!
Ik zou zeggen, minder dat geld op ontwikkelingslanden, volgens mij gaat 50% daarvan naar de lunch van de president. Alle mensen, die ten onrechte een uitkering hebben, aan t werk zetten, alle buitenlanders die een uitkering hebben, en hier de boel verzieken, in 1 vliegtuig zetten, en in hun land neerzetten!
Kortom: ik ga voor Geert!
janesmith schreef:Nederland heeft aan het eind van dit jaar een geschatte staatsschuld van 380 miljard euro. Alleen de rente over dat bedrag kost ons als samenleving al 100 miljoen euro per dag. In de diverse topics over politiek is het steevast een strijd tussen links en rechts, voor- en tegenstanders van Wilders, maar over oplossingen hebben we het nooit. We hebben het zo druk met het elkaar toespelen van beschuldigingen, beledigingen en verwijten, dat we nooit aan daadwerkelijke oplossingen toekomen. Aangezien ik denk dat er onder de bokkers ook genoeg kennis is van de financiële kant van het verhaal, leek het mij leuk om eens een topic op te starten waarbij we niet kijken naar de politieke kleur of voorkeur, geen onderscheid maken tussen diverse etnische groepen maar suggesties en mogelijkheden proberen te verzinnen, en te bespreken wat de gevolgen zijn van de vele bezuinigingen die de politiek voor ons in petto heeft.
Mijn utopie zou zijn dat we één jaar lang alle winst van ieder bedrijf, ieder privepersoon, in één grote pot storten en na dat jaar zijn we compleet schuldenvrij. Dan zouden we alleen al aan rente een besparing van 36 miljard euro per jaar hebben. Daarmee zouden alle besparingen die ons jaren en jaren gaan treffen, in één klap onnodig zijn. Wat zouden de bezwaren kunnen zijn tegen zo een drastische maatregel? En heeft nog iemand meer een ander idee dat ons van de schuld van 24.000 euro de man af zou kunnen helpen?
Karl66 schreef:Ik vraag me trouwens af hoe je aan die 100 miljoen rente per dag komt. Daarmee zou Nederland ongeveer 10% rente per jaar betalen. Op staatsobligaties zit een rente van rond de zes procent en een land als Nederland betaalt echt niet meer dan maximaal een vergelijkbaar bedrag aan rente op leningen.