VVD trekt stekker uit paars+.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Re: VVD trekt stekker uit paars+.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:35

halsema heeft de pvv toch uitgesloten? dus ik zie dat ook niet gebeuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:38

De VVD wil niet teveel linkse rakkers om zich heen en aangezien ze nogal snel roepen dat iets links is, hebben ze weinig om uit te kiezen.
Er waren 9 miljoen kiezers, 7,5 miljoen heeft niet op PVV gestemd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:38

jameyskatje schreef:

De PVV heeft GL ook uitgesloten, Geert kan het niet winnen van Femke :D :D

Maar men zei dat de gesprekken gestopt zijn, maar de deur nog niet helemaal dicht is.

Nu maar eens kijken hoe de overredingskracht van Rutte op de CDA is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:39

Lovely schreef:
De VVD wil niet teveel linkse rakkers om zich heen en aangezien ze nogal snel roepen dat iets links is, hebben ze weinig om uit te kiezen.
Er waren 9 miljoen kiezers, 7,5 miljoen heeft niet op PVV gestemd.

De VVD heeft ook heel veel rechtse zakenmensen achter zich die de PVV helemaal niet zien zitten

Dus ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:42

En terecht, met Geert staan we er internationaal niet goed op.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:46

Jannepauli schreef:
faye1995 schreef:
Wat een onzin toch, dat opnieuw stemmen....
Iedereen die opnieuw wil stemmen; Vinden jullie het naar de vvd heeft gewonnen en dat de pvv veel zetels heeft gekregen?
edit; typo

Hoezo is dat onzin?
Stemmen wordt toch maar al te vaak gedaan op basis van de 'waan van de dag' en de kiezers zouden zich inmiddels wel drie keer bedacht kunnen hebben.

Waan van de dag?
Ja helaas wel, daarom stelt toch ook heel het kiesbeleid en heel de politiek gaan snars voor in ons kikkerlandje?
Het is nogal treurig dat het om de waan van de dag gaat :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:49

faye1995 schreef:
Waan van de dag?
Ja helaas wel, daarom stelt toch ook heel het kiesbeleid en heel de politiek gaan snars voor in ons kikkerlandje?

Ja dat schijnt normaal te zijn, dat je niet met overtuiging kiest voor de partij die jouw idealen en punten vertegenwoordigd, maar voor degene die zo leuk hard kan schelden of juist tegen degene wiens gezicht je niet aanstaat.
De groep stemmers die bewust kiest en weet waarom wordt steeds kleiner, de groep die overal en over iedereen klaagt steeds groter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:50

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom iedereen nog zoveel vertrouwen heeft in het CDA? Ze hebben 20 zetels verloren en Balkenende heeft het bijltje erbij neergegooid. De moeite om te praten nemen ze niet echt. Ik bedoel, waarom willen mensen nog dat de CDA in de coalitie komt. Dat zetel-verlies liegt er niet om en laat wel merken dat er toch een heeule boel minder mensen vertrouwen hebben in het CDA. Ik vind het een beetje krom om dan te zeggen dat PvdA er vooral niet in moet, terwijl die maar 1 zetel minder hadden dan de VVD. Nee, oke, misschien kan je niet om de PVV heen (van mij hoeven ze echt niet in de coalitie), maar om de PvdA dan al zeker niet en om het CDA toch iets makkelijker inmiddels... Maarja, Wilders maakt het zichzelf wel moeilijk, want alleen VVD wil ongeveer met hem regeren.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:51

Ik baal hier stevig van.
Ik zit écht echt echt echt niet te wachten op een rechts kabinet/een kabinet met CDA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:56

En als er nu verkiezingen komen wordt Wilders nog groter. Ben benieuwd of de linkse partijen dan nog zo'n grote mond hebben niet met hem samen te willen regeren. Als de pluche te ver uit zicht raakt zijn ze tot alles bereid :D

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:00

Lovely schreef:
En terecht, met Geert staan we er internationaal niet goed op.

Ik betwijfel of dat allemaal zoveel uitmaakt. Ik vind poetin ook een banketstaaf maar dat zou mij niet weerhouden van zaken doen met Rusland. En om over de grote populariteit van China maar niet te spreken met hun 'in westerse ogen' schandalige politiek.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:01

gekkesies schreef:
Ik baal hier stevig van.
Ik zit écht echt echt echt niet te wachten op een rechts kabinet/een kabinet met CDA.

Jammer... Ik ben wel benieuwd wat een rechts kabinet er van gaat bakken.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:01

sarabande schreef:
faye1995 schreef:
Waan van de dag?

Ja dat schijnt normaal te zijn, dat je niet met overtuiging kiest voor de partij die jouw idealen en punten vertegenwoordigd, maar voor degene die zo leuk hard kan schelden of juist tegen degene wiens gezicht je niet aanstaat.
De groep stemmers die bewust kiest en weet waarom wordt steeds kleiner, de groep die overal en over iedereen klaagt steeds groter.

Gebaseerd op wat?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 16:02

sarabande schreef:
jameyskatje schreef:

De PVV heeft GL ook uitgesloten, Geert kan het niet winnen van Femke :D :D

Maar men zei dat de gesprekken gestopt zijn, maar de deur nog niet helemaal dicht is.

Nu maar eens kijken hoe de overredingskracht van Rutte op de CDA is.

Ik hoop oprecht dat hij het CDA niet om kan praten want dat zou de PVV uiteindelijk stemmen gaan kosten. Mijn favoriete optie is nieuwe verkiezingen, omdat het volk nu weet dat de PVV echt de grootste kan worden. Dat hadden ze voor de laatste verkiezingen niet doordat veel peilingen hem op ongeveer 17 zetels hadden gerekend. Ik geloof heilig dat 30+ zetels nu mogelijk is.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:05

christel1857 schreef:
sarabande schreef:

Gebaseerd op wat?

Ach komop, hier hoeven toch geen bewijsstukken voor geleverd te worden?
Ik denk dat de meerderheid gewoon totaal niks van politiek afweet en gewoon stemt met zn handen voor zn ogen bij wijze van.
En dat is treurig want dan is het kiesgerechtigd zijn voor nop!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:07

janesmith schreef:
Ga maar eens naar de site van de SGP en lees hun programma en kijk dan eens of je nog denkt dat ze genuanceerder zijn. Je zult echt geschokt zijn want wat Islambeleid betreft zijn ze zelfs nog radicaler dan de PVV. Ik heb hun hele standpunt gelezen en weet waar ik het over heb.

Ons land heeft royaal bescherming geboden aan vreemdelingen die zich hier vanwege geweld of onderdrukking hebben gemeld. Dat moet zo blijven. De christelijke barmhartigheid vereist dat we aan vreemdelingen in nood onderdak bieden. Dat geldt wel heel bijzonder voor hen die vanwege het geloof vervolgd worden. Uiteraard moeten we misbruik van de asielmogelijkheden bestrijden.

Het is niet de bedoeling dat Nederland een oord wordt waar mensen zich voor luxe en gemak vestigen. Ons land is namelijk klein en dichtbevolkt. De mogelijkheden om (economische) migranten op te vangen zijn dus beperkt. Daarom moeten we de toestroom van kansarme migranten beperken. Wat dat betreft, zijn uit het verleden teveel slechte voorbeelden bekend, vooral op het gebied van gezinsmigratie. Het gebruik van sociale zekerheidsregelingen door deze migranten is vaak hoog. Dat is niet fair ten opzichte van al die mensen die hard voor ons land werken. We moeten daarom eisen stellen aan migranten om hun kansen op een actieve deelname aan onze samenleving te vergroten.

Ik vind dit vrij wat genuanceerder als wat de PVV zegt..... ik kan me hier heel goed in vinden ook.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:09

PvdA, CDA, SP en GL heeft ook nog een meerderheid eventueel.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:14

Yamcha schreef:
janesmith schreef:
Ga maar eens naar de site van de SGP en lees hun programma en kijk dan eens of je nog denkt dat ze genuanceerder zijn. Je zult echt geschokt zijn want wat Islambeleid betreft zijn ze zelfs nog radicaler dan de PVV. Ik heb hun hele standpunt gelezen en weet waar ik het over heb.

Ons land heeft royaal bescherming geboden aan vreemdelingen die zich hier vanwege geweld of onderdrukking hebben gemeld. Dat moet zo blijven. De christelijke barmhartigheid vereist dat we aan vreemdelingen in nood onderdak bieden. Dat geldt wel heel bijzonder voor hen die vanwege het geloof vervolgd worden. Uiteraard moeten we misbruik van de asielmogelijkheden bestrijden.

Het is niet de bedoeling dat Nederland een oord wordt waar mensen zich voor luxe en gemak vestigen. Ons land is namelijk klein en dichtbevolkt. De mogelijkheden om (economische) migranten op te vangen zijn dus beperkt. Daarom moeten we de toestroom van kansarme migranten beperken. Wat dat betreft, zijn uit het verleden teveel slechte voorbeelden bekend, vooral op het gebied van gezinsmigratie. Het gebruik van sociale zekerheidsregelingen door deze migranten is vaak hoog. Dat is niet fair ten opzichte van al die mensen die hard voor ons land werken. We moeten daarom eisen stellen aan migranten om hun kansen op een actieve deelname aan onze samenleving te vergroten.

Ik vind dit vrij wat genuanceerder als wat de PVV zegt..... ik kan me hier heel goed in vinden ook.

Ik vind het een rare situatie :)
Hoewel, NL is dichtbevolkt maare staat iemand er wel eens bij stil dat we buitenlanders nodig hebben?
Begrotingstekorten alom, ontzettende vergrijzing en steeds minder jonge mensen om het werk op te vangen.
Hoe willen we dit dan op gaan lossen?

Wat is kansarm? Welke groepen wil je uitsluiten? Mensen met handicap/oudjes of wat?
Laatst bijgewerkt door Toveren op 22-06-10 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 16:16

Gitta1977 schreef:

Alsof het CDA nog met de PVDA in een kabinet willen. Die hebben na de afgelopen periode even de buik vol van de PVDA. Er is zowat geen CDA'er te vinden die voor zo'n samenwerking zou zijn. Dan zitten ze in een voornamelijk links kabinet, dat is onverkoopbaar aan de achterban van de CDA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:19

faye1995 schreef:
Yamcha schreef:

Ik vind het een rare situatie :)
Hoewel, NL is dichtbevolkt maare staat iemand er wel eens bij stil dat we buitenlanders nodig hebben?
Begrotingstekorten alom, ontzettende vergrijzing en steeds minder jonge mensen om het werk op te vangen.
Hoe willen we dit dan op gaan lossen?

Wat is kansarm? Welke groepen wil je uitsluiten? Mensen met handicap/oudjes of wat?

Mensen die het vertikken om te werken, maar wel een uitkering gaan vangen....... zou de Nederlanders die dat doen ook wel aan willen pakken trouwens. Vind leven op de kosten van de staat echt aso, als je wel kúnt werken. Oudjes doen trouwens niet vaak emigreren ;) Gehandicapten staan er ook niet bekend om btw ;)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:21

nee maar daarom vraag ik, wat vind jij kansarm?

Ben ik mee eens, eerst ons eigen volk aanpakken; Maar gebleken is dat het niet gaat omdat dit probleem zich al jaren voordoet :)
Ja, minimumloon omhoog, maargoed dat is ook niet echt een optie tijdens deze crisis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:23

Mag je vragen hoor :)

Vind ik best leuk, dan kan ik dat zelf ook uitleggen :)

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:27

janesmith schreef:
Gitta1977 schreef:

Alsof het CDA nog met de PVDA in een kabinet willen. Die hebben na de afgelopen periode even de buik vol van de PVDA. Er is zowat geen CDA'er te vinden die voor zo'n samenwerking zou zijn. Dan zitten ze in een voornamelijk links kabinet, dat is onverkoopbaar aan de achterban van de CDA.

Er zitten genoeg nieuwe mensen bij het CDA... Balkie en Bos zijn weg, dat waren de grootste vechtersbaasjes. Ach, nieuwe verkiezingen vindt ik ook ok, dan wordt het CDA nog kleiner, de VVD weer kleiner, PVV kleiner, PvdA, SP, D66 en GL groter en dan moeten die er maar uit zien te komen...

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:29

Yamcha schreef:
Mag je vragen hoor :)

Vind ik best leuk, dan kan ik dat zelf ook uitleggen :)

Maar je kan mensen niet aan de grens controleren of ze wel of niet willen werken :)

Overigens ontopic; Ik heb eigenlijk geen idee wat voor coalitie ik graag zou willen zien...
Het is allemaal een beetje een rommeltje geworden in den haag en ik weet niet of het op te lossen is!
Straks gaan we griekenland nog eens achterna :=

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 16:41

Gitta1977 schreef:
janesmith schreef:

Er zitten genoeg nieuwe mensen bij het CDA... Balkie en Bos zijn weg, dat waren de grootste vechtersbaasjes. Ach, nieuwe verkiezingen vindt ik ook ok, dan wordt het CDA nog kleiner, de VVD weer kleiner, PVV kleiner, PvdA, SP, D66 en GL groter en dan moeten die er maar uit zien te komen...

Dat is een droom die nooit uit zal komen. Links pakt alleen zetels van elkaar af, maar per saldo worden ze er in totaal niet groter door, rechts heeft nog een behoorlijk veld waaruit ze kiezers kunnen trekken en die worden dus wel groter. Maar daar hebben we het wel na de nieuwe verkiezingen over.