de pil gaat uit het basispakket?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: de pil gaat uit het basispakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:48

[MW] >> [NM]

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:50

Ik ben benieuwd wanneer hoe of wat dit gaat gebeuren en echt bekend wordt gemaakt. Lees het nu pas op bokt.nl.
Maarja eerlijk is eerlijk alles wordt steeds duurder en salaris gaat niet omhoog.

Ik zal het wel zien op me 21ste :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:52

Wanted2003 schreef:
De openingspost is ook niet volledig, voor vrouwen vanaf 20 jaar wordt de pil vanaf 2011 niet meer vergoed. Dus over jonge meisjes die zwanger raken, het kan natuurlijk alsnog, maar zij krijgen de pil wel vergoed.
Zelf vind ik het niet zo'n probleem, volgens mij ga je er niet aan onderdoor aan die prijzen.

jij mischien niet...
maar er zijn zat meiden van 20 en ouder die geen baan hebben(omdat ze daar de tijd niet voor hebben), geen ouders die iets betalen, maar wel een dure opleiding waar al hun stufi naar toe gaat.

en tjah... dan weet je wel dat onveilige sex geen goed idee is...maar ook een condoom is niet voor 100%

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:53

Lisa schreef:
Ik ben het er niet mee eens dat ze gaan bezorgen op de zorg.

Maar de pil niet meer vergoeden na je 21e is opzich wel logisch, dan moet je verantwoordelijk zijn voor je daden..

Veel mensen studeren op die leeftijden. Ik vind het gewoon raar hoor. Krijgen we vast een babyboom!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:56

vind zowiezo...
stop dan met vergoeden na je 30ste...
dat is het moment dat de meeste mensen wel aan kinderen beginnen te denken,
en qua opleiding en werk ook kunnen bekostigen :P

pfff straks heb je ook van die reuze gezinnen van vroeger,
waarin geen cent te makken is, want alleen paps kan werken, want ook de peuterspeelzaal is te duur(aangezien je dat ook al zelf moet betalen)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:58

Dat wordt in november en december maar flinke voorraden inslaan :D
"Waarom wilt u er ineens zo veel in zo'n korte tijd?"
"Euh.. ik raak de strips steeds kwijt? :D "

Ze gaan het druk krijgen bij de apotheek dan..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:00

hmm...
ik denk dat ik maar meteen voor 10 jaar in sla :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:01

Als ik zie wat de gemiddelde student op één avond er door gooit in de kroeg, dan kan de gemiddelde student de pil ook heus wel zelf betalen. Let wel, ik zeg gemiddelde. Er zijn ook genoeg studenten die moeten sappelen om rond te komen, en voor hun zal het misschien best pittig zijn om nu meer zorgkosten te hebben.

Dat er ineens een babyboom zou komen vind ik echt stompzinnig, sorry. Je bent er toch zelf bij, of en hoe je sex hebt? Daar is de regering écht niet verantwoordelijk voor. Of raken we met de gratis pil ook ineens ons gezonde verstand kwijt? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:01

Een babyboom zou pr ima zijn!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:02

Praat je voor jezelf dat de gemiddelde student hun geld opbrast? ;) Ik iig niet, nu ik werk nog niet. Kun je ook stellen dat iemand die savonds eten kan koken ook wel kan besparen voor de pil of iemand die een auto rijdt of een paard heeft...

Condooms zijn ook duur, ik denk dat mensen die het niet kunnen betalen toch een probleem hebben.

Wat is het toch handig om een man te zijn...

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:04

Tsja ik werk bij de apotheek en vind het ergens wel logisch. We hebben al zoveel tekorten. Kijk maar naar alle rust en kalmeringstabletten die niet meer vergoed worden sinds 1 jan 2009. Veel minder gebruikers, en anders rekenen ze 10 euro per doosje af. Dus de mensen die de boel belazeren heb je al niet meer. En hoeveel kost een doosje pillen (als je voor een heel jaar gelijk afrekent ben je 25 euro kwijt ethynilestradiol/levonorestrel (de meest gangbare). Dan zijn de andere anticonceptie middelen stukken duurder. Denk dat ze nu wat moeten ondernemen voordat het straks nog veel slechter gaat met nederland.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:06

Ik betaal nu al voor de nuvaring 21 euro bij, ik weet niet wat dat ding DAN gaat kosten. Eerst de Diane, die was volgens mij volledig vergoed...? Wat kost dat dan gemiddeld?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:07

de studenten die hun geld er door heen gooien in de kroeg...
zijn meestal ook de studenten die alles nog van pappie en mammie krijgen, of de studenten die relatief weinig schoolgeld betalen!!

Al mijn studiefinanciering gaat op aan school!
ik mag van geluk spreken dat ik daarnaast nog een goedbetaalde baan heb,
want er gaat zelfs een deel van mijn loon op aan school!!
(en daarnaast heb ook ik natuurlijk een lieve pappie en mammie)

Maar ik ken zat meiden die het allemaal niet kunnen betalen...
die zich drie slagen in de rondte moeten werken om alleen al hun school en kamer te kunnen betalen...

en zoals zonnetje al zegt, condooms zijn ook duur...

Ik zie alles wel duurder worden,
maar elke keer als ik weer hoopvol kijk naar mijn loonstrookje...
is er daar nog niks veranderd :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:08

Nee, ik verbras mijn geld niet. Ik ga hoogst zelden uit, heb het wel gehad met al dat dronken volk wat denkt oh zo grappig te zijn, glas in je voet of fietsband en overvolle zweetkroegen. Daarom zeg ik ook, gemiddelde student. En dan kijk ik naar de gemiddelde student hier in Groningen. De ervaring en observatie leert mij dat de gemiddelde student hier de pil echt wel kan betalen.

De pil gaat dus 25 per jaar kosten Invisible? Waar hebben we het dan nog over..

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:11

Nee alleen de microgynon/stediril die kost ong 25 euro als je voor een heel jaar haalt. sommige pillen zijn duurder. maar dit zijn de meest gangbare.

kijk de nuvaring/spiraal/pleisters zijn duurder.

Maar hoe meer je afneemt (voor 1 jaar) en iedere 3 maanden, dan is voor een jaar goedkoper, omdat je niet iedere keer een bijdrage aan de apotheek betaald

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:13

Ja dat bedoelde ik, de 'standaard' pil.

Er staat me trouwens iets van bij dat dit al langer speelt? Volgens mij wordt er al langer voor de pil betaald?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:14

Invisible schreef:
Tsja ik werk bij de apotheek en vind het ergens wel logisch. We hebben al zoveel tekorten. Kijk maar naar alle rust en kalmeringstabletten die niet meer vergoed worden sinds 1 jan 2009. Veel minder gebruikers, en anders rekenen ze 10 euro per doosje af. Dus de mensen die de boel belazeren heb je al niet meer. En hoeveel kost een doosje pillen (als je voor een heel jaar gelijk afrekent ben je 25 euro kwijt ethynilestradiol/levonorestrel (de meest gangbare). Dan zijn de andere anticonceptie middelen stukken duurder. Denk dat ze nu wat moeten ondernemen voordat het straks nog veel slechter gaat met nederland.

maar wil je dan echt minder gebruikers van de pil hebben?

dus... alle andere anticonceptiemiddelen zijn een stuk duurder,
de pil wordt straks niet meer vergoed (en zullen we wedden dat hij over een jaar voor 20% duurder is geworden?)
dus straks hebben we allemaal studenten rondlopen,
die hun studie niet meer kunnen betalen en kunnen afmaken, omdat ze voor een kind moeten zorgen...
en kind die ze niet eens kunnen onderhouden(want volgens mij willen ze de kinderbijslag toch ook gaan afschaffen?)
en een kind die waarschijnlijk niet eens gewenst was, majah, anticonceptie middelen waren zo duur?
en dan nog durft iedereen te beweren dat nederland zo'n sociaal land is...

ik denk dat ik maar een kuisheidsgordel ga aanschaffen :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:15

Berdien schreef:
Ja dat bedoelde ik, de 'standaard' pil.

Er staat me trouwens iets van bij dat dit al langer speelt? Volgens mij wordt er al langer voor de pil betaald?

bij betaald, maar nog niet volledig betaald...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:18

Maar M_D_H, als de pil 25 euro per jaar gaat kosten, als je de voorraad voor één jaar in 1 keer haalt. Dat is €2.08 per maand voor anticonceptie. Daar haal je echt geen ander anticonceptiemiddel voor.
Is die €2.08 per maand dan écht niet op te brengen? Voor studenten, minima of de 'doorsnee Nederlander'?

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:19

neem aan dat een mens ook nog verantwoordelijkheidsgevoel heeft,

dus de pil wordt niet meer vergoed, dus dan geen andere anticonceptie gebruiken? (en dit is niet de eerste keer dat hij niet meer vergoed wordt, zijn er toen extra kinderen geboren, omdat men niet de pil of condooms kon betalen?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:20

Belachelijk, zal het aantal MA-pillen en abortussen wel doen stijgen.

Hoofdreden voor mij om de pil te slikken zijn mijn klachten om mijn menstruatie heen, ik functioneer niet zonder pil, dan doen mijn borsten 2 weken zo'n pijn dat je er nog niet naar kunt kijken, mijn buik en rug gaan zo opspelen dat ik alleen nog maar zielig in bed wil liggen en ik word flauw van het enorme bloedverlies tijdens de bui :(
Mét de goede pil heb ik hier gelukkig een stuk minder last van.

En geen idee wat dat kreng moet kosten zonder bijdrage van de ziektekosten, maar vrees dat de regering zich hier ernstig mee vergist met het oog op ongewenste zwangerschappen etc...

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:21

Dan de Yasmin pil een "duurdere" pil die kost voor 6 maanden 43 euro, dat is 7 euro per maand, is volgens mij nog goedkoper dan iets anders halen

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:23

Berdien schreef:
Maar M_D_H, als de pil 25 euro per jaar gaat kosten, als je de voorraad voor één jaar in 1 keer haalt. Dat is €2.08 per maand voor anticonceptie. Daar haal je echt geen ander anticonceptiemiddel voor.
Is die €2.08 per maand dan écht niet op te brengen? Voor studenten, minima of de 'doorsnee Nederlander'?

zoals ik al zei,
voor mij wel...
een goede vriendin van mij...
moet al krom liggen om haar studie, haar kamer en haar eten te kunnen betalen...
dan heeft ze gelukkig ouders die de stal van haar pony betalen....
zij houd echt niks extras over hoor...
gaat ook nooit meer mee stappen...
en als ze al mee gaat, betalen wij als haar vrienden haar drankjes.

Ik denk dat zij het hier erug moeilijk mee gaat krijgen...
aangezien ze nou al nooit geld over houd

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 15:24

ach tja.............. even het huisartsenbezoekje waar je aan mee mag betalen erbij gerekend............ bij je verzekeringskosten op maandbasis dan he :) :)

gut, alleen om te leven en niet ziek te worden kost het je al snel elke maand net zoveel als 4 auto's in de wegenbelasting :D :D

maar verder benne we echt geen melkkoe hoor :)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:24

Ik lees tegenwoordig overal wel dat studenten hun geld opbrassen.... Blijf dit toch een vrij grappige uitspraak vinden, aangezien er genoeg niet-studenten ook geld opbrassen.

Goed ontopic; Ik vind het enerzijds belachelijk, mij lijkt voorbehoedsmiddelen wel een onwijs belangrijk punt waar niet op bezuinigt zou moeten worden.
Anderzijds, de pil is een grote rommelpartij. Enorm veel hormonen en totaal niet gezond!

Er zou een goed alternatief gegeven moeten worden dat wel voor (voor het grootste deel) vergoed wordt :)