Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wanted2003 schreef:De openingspost is ook niet volledig, voor vrouwen vanaf 20 jaar wordt de pil vanaf 2011 niet meer vergoed. Dus over jonge meisjes die zwanger raken, het kan natuurlijk alsnog, maar zij krijgen de pil wel vergoed.
Zelf vind ik het niet zo'n probleem, volgens mij ga je er niet aan onderdoor aan die prijzen.
Invisible schreef:Tsja ik werk bij de apotheek en vind het ergens wel logisch. We hebben al zoveel tekorten. Kijk maar naar alle rust en kalmeringstabletten die niet meer vergoed worden sinds 1 jan 2009. Veel minder gebruikers, en anders rekenen ze 10 euro per doosje af. Dus de mensen die de boel belazeren heb je al niet meer. En hoeveel kost een doosje pillen (als je voor een heel jaar gelijk afrekent ben je 25 euro kwijt ethynilestradiol/levonorestrel (de meest gangbare). Dan zijn de andere anticonceptie middelen stukken duurder. Denk dat ze nu wat moeten ondernemen voordat het straks nog veel slechter gaat met nederland.
Berdien schreef:Maar M_D_H, als de pil 25 euro per jaar gaat kosten, als je de voorraad voor één jaar in 1 keer haalt. Dat is €2.08 per maand voor anticonceptie. Daar haal je echt geen ander anticonceptiemiddel voor.
Is die €2.08 per maand dan écht niet op te brengen? Voor studenten, minima of de 'doorsnee Nederlander'?