Mooi geschreven Lalidan.
Mijn antwoord: nee dat wil ik niet, sterker nog, ik wil niet eens hebben dat ze hier tijd in gaan steken om vervolgens weer voor dit soort doeleinden personeel erop te zetten.
Lalidan schreef:De vraag is, willen wij dat hier in onze 'vrije' land? Moet je altijd dat willen wat een ander ook heeft? Tuurlijk kan je alles strafbaar stellen. Maar is dat wat we willen? Want ergens hier werd Hitler aangehaald wat mensen te ver vonden gaan. Maar Hitler probeerde "enkel" een superieur ras te realiseren. Klinkt het niet mogen krijgen van kinderen als je neef en nicht ben ivm de mogelijke gezondheidsproblemen niet verdacht veel als het proberen een superieur ras te kweken???????
Om nog even een stukje verder te gaan, als iemand het borstkanker gen heeft, dan meteen ook maar verbieden kinderen te krijgen? Evenals mensen met aanleg voor de tig erfelijke ziekten? Of ze verplichten het ongeboren kind te laten testen en indien het kind niet volledig gezond is, maar te aborteren?
Hoe ver wil je gaan? En nogmaals, hoe ver ga je met controleren? Als het bij de wet verboden word te trouwen en kinderen te krijgen, dan vertel je de mensen om je heen toch gewoon dat de vader onbekend is? Of krijgen we dan inderdaad russische taferelen met geheime politie, waarbij je werkelijk niemand meer kan vertrouwen? Is dat wat men hier wil? Wel goed voor de economie, want dan hebben we er meteen heel veel banen bij! En daarnaast, heel veel mensen hebben aanleg voor erfelijke aandoeningen. Dat scheelt heel veel kinderen in de wereld, zijn we straks meteen van de overbevolking af.
Het gaat mij in elk geval veel en veel te ver. De wet is niet voor niks opgeven. Het was vroeger niet zo goed als men tegenwoordig wel schijnt te denken.