MissREAL...échte vrouwen, échte schoonheid!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: MissREAL...échte vrouwen, échte schoonheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:21

maar ik vond de opmerking van Ilja wel goed,stel iemand met maat 42 wil een jurkje kopen wat alleen door maatjes 32 geshowd word,het kan zomaar heel anders vallen in maat 32 dan in maat 42. misschien valt het model wel helemaal niet mooi voor die maat 42. of andersom.

en het lijkt me niet zo heel raar dat als mensen gemiddeld grotere maten dragen daar ook op ingespeeld wordt.

en ik vind niet altijd dat een maat 32 mooier is als een maat 42. hangt ook van het type kleding af wat er geshowd wordt.

maar ik moet ook toegeven dat veel modehuizen ook lang niet allemaal meer van die hele dunne modellen hebben,gewoon mooie meiden met een maatje 36

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:28

Yamcha schreef:
Maat 38 zit je toch al meer met vetjes, en moet je meer verbloemen..... een ontwerp moet te showen zijn zoals het is, en niet aangepast te hoeven worden op een model omdat ze toevallig zwaardere bovenbenen heeft.

Die 'vetjes' die je wil verbloemen zijn juist heel normaal, en eigenlijk gewoon gezond. Dus die moeten niet verbloemd worden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:44

Ik ken maar weinig echt mooie mensen met maat 32, qua figuur. Vaak zijn de vrouwelijke vormen toch onderontwikkeld. :) Ik zie zelf liever een gewone vrouw met wat meer "vet" eraan. Niet die enge dunne beentjes en die platte borstkas, gewoon wat body. Nu is dit niet met alle modellen zo, ik ken er ook zat die wél gewoon vormen en een slank figuur combineren en die vind ik ook al veel mooier.

Ik vind veel modellen te dun, maar wat ik vooral niet snap: waarom zijn ze zo achterlijk lang. Er zijn zat mooie kleine vrouwen, die eigenlijk geen kans maken en mooier zijn dan menig lang model. Het zal vast makkelijker zijn om kleding te ontwerpen voor bepaalde (lengte)maten maar eigenlijk is het best oneerlijk en ook niet realistisch, net als hun andere maten.

Dat kleding op een dunnere vrouw mooier staat, daar kan ik inkomen. Maar waarom maat 32 en niet gewoon 36? Dat is een meer gangbare maat en je hoeft ook echt niet veel vetjes te hebben. Ik heb maat 36 en een BMI van 20 ;) en ik ben alles behalve dik, voor vetjes moet je bij mij goed zoeken.
Kijk, dat je geen maat 42 op de catwalk ziet vind ik niet zo vreemd; kleding komt gewoon minder goed uit op een wat dikker persoon. Maar om (te) dunne mensen te nemen vind ik overdreven - houdt het dan tenminste nog een beetje realistisch en mooier voor het oog. Want geef toe, er zijn maar weinig mensen die die magere meisjes echt mooi vinden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:46

waarom komt kleding automatisch minder mooi uit op maat 42?hangt dat niet een beetje af van het type kleding?

verder ben ik het met je eens hoor,zelf vind ik maat 36/38 gewoon een prachtige maat over het algemeen,en je hoeft binnen die maten echt nog geen vetjes te hebben,inderdaad.

mijn streven is maat 38 :) nu heb ik nog maat 42

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:04

Het hangt ook af van het type kleding, maar als je kijkt wat er op de catwalk wordt gedragen dan zal veel niet echt flatteus zijn bij maat 42. En het hangt er ook vanaf of je gewoon te dik bent, of gewoon van nature vol bent.
En veel dikkere mensen zijn niet in verhouding (net als veel te dunne mensen). Het komt weinig voor dat je slank bent maar toch maat 42 hebt. Het zijn toch meestal de mensen met wat overgewicht, dat vet hoopt zich op op bepaalde plekken en ik kan me voorstellen dat je dan al veel minder goed in een jurk met een smalle taille past en dat het er voor het oog ook veel minder mooi uitziet. ;) Het gaat nu eenmaal om de kleding, die wordt gedragen door een model, die eigenlijk de paspop is. Je wilt je kleding zo goed mogelijk uit laten komen, en dat gaat gewoon beter op een slank (lees: correct gebouwd) persoon. Er zitten geen vetjes in de weg (en vaak hebben wat vollere vrouwen ook grotere borsten, dat komt met veel kleding ook niet altijd mooi uit) en het algehele beeld lijkt gewoon mooier. Althans, zo zie ik het. Ik moet om heel eerlijk te zijn ook bekennen dat ik dikke mensen vaak niet echt mooi of aantrekkelijk vind. :) Er zijn uitzonderingen. Je hebt mensen die gewoon niet slank kunnen zijn, omdat ze "vol" horen. Die zijn vol, maar met mooie vrouwelijke vormen (wat je bij te dikke mensen vaak mist, die hebben bijv. veel vetrollen in de taille omdat ze overgewicht hebben). Dat soort volle vrouwen kan ik echt prachtig vinden. Maar mensen met overgewicht (en daardoor vetjes op de verkeerde plekken)... nee. Het is niet voor niets overgewicht; het is niet gezond en het hoort niet. Het is niet dat ik me er echt aan stoor natuurlijk (alhoewel ik als kind dikke mensen eng vond :o ) maar ik hoef het niet op de catwalk te zien - het is net zo'n imperfect beeld als te dunne modellen.

Wat ik bedoel is dat er ergens een "ideale" verhouding zit. Vrouwelijke vormen, slank en een gezond vetpercentage en een gezonde conditie. Voor veel mensen is maat 32 niet haalbaar en dat hoeft ook niet. Er zijn graatmagere modellen met maatje 32, maar het is dan niet mooi - eigenlijk zouden zij een maatje meer moeten hebben. Andere modellen met maat 32 ogen wel in verhouding, omdat het gewoon hun maat is. Voor andere mensen is maat 40 ideaal. Het verschilt per persoon. En er zijn niet voor niets maar weinig modellen; niemand is perfect, maar er zijn maar weinig mensen die het tot model schoppen en dat is niet voor niets.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:07

nee ik begrijp je wel,ik vind iemand in de goede verhoudingen ook mooier als iemand die echt dik of echt dun is,tuurlijk

wbt de maat 42 en slank zijn,ik heb een lange,wat bredere vriendin,niet breed als in dik,ze heeft een gezond bmi,en die is echt wel slank,alleen vrij lang.

ik heb ook maat 42 en ben wel een kop kleiner,veel broeken zijn mij bv ook te lang. maar ik heb dan ook overgewicht,en zij niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:13

Dat zeg ik, er zijn ook mensen die maat 42 als "ideale" maat hebben maar vaak zijn het met de grotere maten toch dames met overgewicht.
Ik heb maat 36 en ik ben slank, maar een kleinere maat zou ik echt niet passen. Voor mij is 36 de "ideale" maat, dan ben ik gewoon in verhouding. Ik heb alleen mijn lengte niet mee en mijn "te grote" maat niet, voor veel modellenbureau's ben ik sowieso te klein, maar toch ben ik wel vaker gevraagd en heb ik wel eens opdrachten gedaan - al zal zoiets niet snel voor mode zijn, want daar pas ik niet in... 't zou te strak zitten en in de lengte zou ik verdrinken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:47

Allereerst respect voor je teamgenootje dat ze op 21-jarige leeftijd zelf een tijdschrift heeft ontwikkeld. Super. Dan moet ik het komende jaar nog flink aan de bak, wil ik dat voor elkaar krijgen.

Maarr..Kritiekpuntje: Ik zag hem van de week liggen in de schappen, maar dan vind ik het erg jammer dat er tóch zo'n mager modelletje op de cover staat. :o

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:01

Citaat:
Bij een vrouw in maat 44 met zware borsten kun je niet mooi een strak coltruitje showen, dat kan op een maat 34 wel (mits zij niet een te zware voorgevel heeft, cup B is dan wel ideaal). Dat is ook de reden waarom ontwerpers graag superslanke modellen gebruiken. Een model is niks meer of minder dan een menselijke etalagepop. Dat ze zelf denken dat ze heel wat meer zijn, kan ik ook niet helpen. Dat iedereen er jaloers op wordt ook niet.

Maar hier zeg je het zelf al toch? ze worden op dunne poppen gepast, omdat het op een zwaardere pop niet past of niet mooi geshowed kan worden..maar is het in het echte leven niet zo dat de meeste mensen niet maat 34 zoals de pop hebben, maar grotere maten? En die weten ook dat dat mooi geshowde coltruitje hun niet staat of niet past..
Als ik een leuk setje op een pop zie, dan weet ik meteen wat ik wel en niet kan hebben met mijn figuur, dus dat setje hoef ik dan al niet eens te bekijken in de winkel..

Nee, ik denk dat als er poppen met maat 40, de gulden middenweg, staan, dat het stukken realistischer beeld geeft.

Vind het dus een erg mooi iets dat je teamgenootje dit blad heeft gemaakt en ik hoop dat het straks een veel verkocht blad gaat worden, wat mij betreft een goed teken. Wens dr succes! (heb m overigens nog niet gezien ergens)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:14

Volgens mij kan je het niet echt in maten uitdrukken. Iedereen heeft een andere bouw en zo kan volgens mij iemand met maat 38 in verhouding net zo slank zijn als iemand met maat 34.
De nadruk zou eens wat meer op een gezond, getraind lijf moeten liggen in plaats van op het hebben van een bepaalde maat. Want ook hier weer, de ene persoon met maat 40 vind ik er dik uitzien, de andere kan weer een heel goed lichaam hebben. En iemand met maat 34 kan echt te dun zijn, maar een ander kan met maat 34 er prachtig uitzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:26

Snoevie schreef:
wanneer ben je eigenlijk modelmateriaal? hier spreekt een leek,dus een puur nieuwsgierige vraag

Als je lijf goed in verhouding is, en mooi om te zien, als je een apart type bent om te zien, je uitstraling hebt, goed kunt lopen, en knap op foto's staat. Ook zonder make-up moet je gezicht mooi zijn.
Kate Moss is nog altijd prachtig zonder make-up, Doutzen blijft er geweldig uitzien, wat ze ook draagt, dat soort mensen...... mensen die opvallen, die uniek zijn. Geen miss world dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:26

2005 schreef:
Volgens mij kan je het niet echt in maten uitdrukken. Iedereen heeft een andere bouw en zo kan volgens mij iemand met maat 38 in verhouding net zo slank zijn als iemand met maat 34.
De nadruk zou eens wat meer op een gezond, getraind lijf moeten liggen in plaats van op het hebben van een bepaalde maat. Want ook hier weer, de ene persoon met maat 40 vind ik er dik uitzien, de andere kan weer een heel goed lichaam hebben. En iemand met maat 34 kan echt te dun zijn, maar een ander kan met maat 34 er prachtig uitzien.

Ben het met je eens :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:58

Yamcha schreef:
Snoevie schreef:
wanneer ben je eigenlijk modelmateriaal? hier spreekt een leek,dus een puur nieuwsgierige vraag

Als je lijf goed in verhouding is, en mooi om te zien, als je een apart type bent om te zien, je uitstraling hebt, goed kunt lopen, en knap op foto's staat. Ook zonder make-up moet je gezicht mooi zijn.
Kate Moss is nog altijd prachtig zonder make-up, Doutzen blijft er geweldig uitzien, wat ze ook draagt, dat soort mensen...... mensen die opvallen, die uniek zijn. Geen miss world dus.

haha ja dat ben ik met je eens,zeker wbt de make up,sommige mensen zie je weleens zonder.............shock!

doutzen kroes vind ik een prachtige meid. ik las laatst dat ze vertelde dat ze niet vaak door de grote merken wordt gevraagd om een show te lopen,omdat ze te dik is voor de standaard maten. en als ik haar zie,toch absoluut niks mis mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:45

Ze is wat zwaarder geworden idd, maar ik vind haar nog altijd prachtig hoor :j

Respect voor die meid, heeft hard gewerkt om te komen waar ze nu is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:21

Snoevie schreef:

Als je fotogeniek bent, goede verhoudingen hebt en volgens mij zijn de eisen: maat 36 of minder, maar minder heeft de voorkeur :Y)

't scheelt ook wel op je haute couture model wil zijn of catalogus model voor de wehkamp ofzo :Y) (daar zijn miss-world types prima geschikt voor toch?)

ik vind het typisch, ik heb overgewicht(2 kg ofzo :') ) en wat vetjes bij m'n heupen... Maar verder een onwijs smalle taille en geen uitzonderlijk grote boobs (ik had liever wat meer vorm gehad zegmaar :') )...
Dus dat mensen met overgewicht vet bij hun taille hebben en grote borsten is echt een vooroordeel, ik denk niet dat die groep groter is dan mensen met andere 'verhoudingen'... Ik heb heel veel mensen met heel veel overgewicht gezien, dus daar basseer ik me even op. :P

Tsja, en juist met de goed kleding kunnen mensen met wat overgewicht (maar maat 40 is over 't algemeen geen overgewicht) er alsnog heel mooi uitzien, dus dan zouden 't juist toch perfecte modellen kunnen zijn voor een bepaalde kleding markt? Ok, je moet de kleding verkopen niet 't model.. Maar 't hangt allemaal af van de combi's en dat 34 als normaal beeld wordt beschouwd, is typisch aangezien er helemaal geen grote groep is met maat 34 ...

Maargoed, als het om grote merken gaat als Gucci, prada... die prijsklasse zegmaar, snap ik wel enigszins dat het ' alles voor de kunst' is... Maar als we 't over H&M bv. hebben..... Maargoed, die kijken weer graag hun looks af van de grotere merken :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-06-10 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:28

Is maat 40 de gemiddelde maat dan? Ik vind dat echt huge. Ik dacht meer dat 36/38 een gemiddelde maat was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:30

maat 40 huge :') ?

In welke wereld leef jij ...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:31

In de wereld van kleine slanke mensen die verdrinken in maat 40. :') Nee echt, ik ken weinig mensen met maat 40. Kan er zo 123 ook geen bedenken. Wel mensen met maat 42, maar die zijn gewoon wat aan de te dikke kant.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:51

maat 40 huge...............nou bedankt zeg

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:56

Maat 40 is idd niet huge, maar ik begrijp Fiffill wel hoor. (rond zelfde leeftijd)
Ik heb een (vind ik zelf normale) maat 38, maar soms voel ik mij tussen mijn vrienden, uniefgenoten, bij het uitgaan,.... echt wel dikker dan de rest. Vaak is dat niet zo, maar er zijn nu gewoon enorm veel meisjes die zich aan het "schoonheidsideaal" proberen te houden en echt mooi slank zijn. Ik vind mezelf niet dik, maar ook niet slank. Eerder mooie rondingen :+
Maar toch is het in de milieus waar ik te vinden ben, heel gebruikelijk om veel slankere mensen te zien.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:58

Ik bedoel huge overigens niet negatief, sorry als dat zo overkwam. ;) Ik ken gewoon echt weinig mensen met maat 40. En nee, niet omdat ze zich aan 'het schoonheidsideaal' proberen te houden. Er zitten namelijk ook zat mensen van 30+ bij die daar allang weinig om geven (net als ik overigens. Schoonheidsideaal interesseert me niet, een goede conditie wel).
Ik houd me ook niet met dat soort dingen bezig, misschien is het dat. Van de mensen van wie ik hun maat weet weet ik dat 't onder de 40 is iig, enkele uitzonderingen daargelaten (die overigens wat aan de te dikke kant zijn naar verhouding).
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 20-06-10 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:00

ja,het komt heel erg onaardig over.

als iemand mij huge noemt,nou dan ben ik wel op mn ziel getrapt hoor

onder mijn vrienden en kennisen zitten mensen van maat 34 t/m maat 50
en niemand die zulke opmerkingen naar de ander maakt hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:01

Biebabeloeba schreef:
Maat 40 is idd niet huge, maar ik begrijp Fiffill wel hoor. (rond zelfde leeftijd)
Ik heb een (vind ik zelf normale) maat 38, maar soms voel ik mij tussen mijn vrienden, uniefgenoten, bij het uitgaan,.... echt wel dikker dan de rest. Vaak is dat niet zo, maar er zijn nu gewoon enorm veel meisjes die zich aan het "schoonheidsideaal" proberen te houden en echt mooi slank zijn. Ik vind mezelf niet dik, maar ook niet slank. Eerder mooie rondingen :+
Maar toch is het in de milieus waar ik te vinden ben, heel gebruikelijk om veel slankere mensen te zien.

ja maar dat zit tussen je oren en daar heeft iedereen wel eens last van, dan zou juist je maat daar een concreet bewijs van moeten zijn, dat je niet huge bent met een maat 38/40 .... Ik voel me soms ook wel eens dikker dan toen ik 40 kg meer woog, maar dan is de weegschaal toch concreet bewijs dat dat dus niet helemaal rationeel in.
En 38/40 huge gaat er bij mij echt niet in :') .

Bente, ik denk dat deze discussie er deels juist omgaat dat ' huge ' maar in heel weinig gevallen positief kan uitvallen bij een vrouw :P ...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-06-10 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:03

kijk ik ben wel te zwaar hoor

maar om me nou huge te noemen..........lekker aardig.

ik snap niet hoe je zoiets niet onaardig kunt bedoelen,maar misschien ben ik wel te blond om dat te snappen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:03

Ik noem jou niet huge, ik noem maat 40 huge (en "huge" is niet negatief. Dat betekend gewoon groot, net zo goed als maat 32 klein is). ;) Ik zeg ook niet voor niets "ik vind" omdat ik zelf, zoals ik al zeg, weinig mensen met die maat ken. Daarom vroeg ik me af of het echt de gemiddelde maat zou zijn. :)

Dus sorry dames die zich op de teentjes getrapt voelen, als het om kleding gaat (shoppen ed.) ben ik net een vent (ietsjes te tactloos)... dus ik zeg altijd eerlijk dat je kont toch écht te dik lijkt in die broek. :D Ga nooit met mij shoppen, bij deze. :')
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 20-06-10 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt