zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:28

wendyashley schreef:
Ik heb ooit eens van een college gehoord (een marokkaan) dat hij niet meer terug kan naar zijn eigen land omdat hij te westers is :? Ik zou wel graag willen weten of hier een kern van waarheid in zit.

Niet meer terug kunnen, of niet meer terug willen? Is mijn ogen een groot verschil.
En dat niet meer terug willen komt in meer culturen voor. Zo werkte een kennis van me bij een Japans bedrijf, en reken maar dat niet iedere Japanner die weer terug moet naar land van herkomst zo blij is dat hij weer die structuur in moet, als ze de vrijheid hier gewend zijn...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:29

Vala schreef:
De kans dat Wilders vermoord gaat worden is idd erg groot. Vreselijk toch? Door vrijheid van meningsuiting in je EIGEN land niet meer fatsoenlijk over straat kunnen omdat je grote kans loopt omgelegd te worden?

Dat vind ik oprecht vreselijk ja! Wilders mag niet verkondigen zoals de meeste mensen denken. En dan het verweer natuurlijk dat Nl dit ook doen. Moet je luisteren, als ik me geintimideerd voelde dan was het wel door marokkanen en heb me nooit zo gevoeld door een andere bevolkingsgroep. Wel is het zo dat als je er helemaal 'bijhoort' je je behoorlijk safe voelt en ik denk dat veel meisjes daar ook de mist mee ingaan. Maargoed, denk eens aan Theo, dit soort mensen brengen het misschien niet altijd op een mooi gouden presenteerblaadje maar wel de waarheid of zijn een spreekbuis voor mensen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:31

wendyashley schreef:
superwoman schreef:

En toen kwam Wilders, en die nam de problemen, die in de loop der jaren verergerden, wèl serieus, en de kiezers voelen zich, met hun aangerande dochters en bedreigde familieleden, aangetrokken tot Wilders, omdat hij durfde te zeggen, wat de andere politici niet durfden..

En waarom is dat? Waarom durven die andere politici dat niet?
Lijkt me logisch dat Wilders nu nooit geen normaal leven meer kan leiden en ook zijn familie niet.
Altijd zal hij rekening moeten houden dat hij vermoord kan worden of iemand waarvan hij houdt.
Laatste voorbeeld was Theo van Gogh...

En door wie komt dat?
Het is toch eigenlijk te belachelijk voor woorden dan die man zijn mening niet kan uitspreken zonder te vrezen voor zijn leven en die van zijn naasten. Moet nu elke Wilders aanhanger gaan vrezen voor zijn leven of moeten we maar allemaal wijselijk de monden snoeren en de boel laten escaleren.[/quote]

Kwam toevallig vandaag nog een man op de fiets tegen die liep te schreeuwen dat hij op wilders heeft gestemd _O-

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:32

Wildgirl schreef:
Imo schaar je jezelf tot de groep moslims waar wilders tegen op wil treden.
Wilders heeft niets tegen moslims, hij heeft iets tegen criminele moslims.
hij heeft niets tegen geloven, hij heeft iets tegen geloven waarbij je eigen persoonlijkheid wordt onderworpen.
vanmiddag vroeg een jongetje van 12 aan mij waarom niet alle moslims gaan wonen in het land van allah; als ze zoveel van allah hielden dan zouden ze toch in zijn land willen wonen en zich omringen met zijn geschiedenis,taal en cultuur?
Daar had hij wel een heel goed punt met zijn 12 jaar...
wilders zaait in mijn ogen pas ''dood en verderf'' onder de moslimgemeenschap als deze dat zelf toelaat.
het lijkt mij tijd worden dat de moslims in nederland gaan beseffen dat ze in een westers land wonen en zich daarnaar moeten conformeren, dit klinkt hard maar ik ben dit gezeur zo langzamerhand zoooo zat.
geef jezelf een schop onder je kont en hou alsjeblieft op met jammeren.

Ik ben het helemaal met jou eens.
Aanpassen of anders wegwezen, zo simpel is het dus.
En ik heb idd op wilders gestemd omdat er gewoon iets moet veranderen in dit land.
Het is toch te gek voor woorden dat de buitenlanders die onze taal niet willen spreken, voorgetrokken worden op de NLders??
Sorry hoor, maar dat gaat me echt veel te ver :(

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:32

Cassidy schreef:
Niet meer terug kunnen, of niet meer terug willen? Is mijn ogen een groot verschil.

Ze hebben het daar echt heel moeilijk. In de gebieden waar ze vandaan komen, is het nog steeds niet bepaald modern met veel werkgelegenheid (en geen uitkeringen om dat op te vangen :+ := ) en de mensen die hier zijn gekomen zijn vaak Berbers, die spreken een andere taal en zijn heel anders dan de mensen uit een grote stad.
Dus naar bijv. het moderne Casablanca gaan, zal voor hun net zoiets zijn als een Nederlander in Denemarken zetten:
"Hier, Deens lijkt wel wat op Nederlands dus dat versta jij wel!"

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:34

Het kan zeker een probleem zijn om terug te gaan naar het land van herkomst, voor Marokkanen. Ze zijn idd te Nederlands geworden... In feite zijn ze te "Marokkaans" voor de Nederlanders, en te "Nederlands" voor de Marokkanen. Ze vallen er tussen, en dan kunnen ze feitelijk nog beter in NL zitten, waar men van oudsher gewend is aan buitenlanders... Maar ja, het helpt als men zich fatsoenlijk weet te gedragen, en dat geldt weer voor zowel Nederland als Marokko.

sporter

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:37

Als ik dit lees ga ik bijna over mijn nek van het feit dat ik Nederlander ben.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:38

Nouja hier heb je een beetje de kern van het probleem te pakken... Omdat ze nergens echt thuishoren, hebben ze nu een soort subcultuur (voor zichzelf eerder oppercultuur) hier in Nederland voor zichzelf gecreëerd.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:39

@Sporter:Leg deze one-liner eens uit?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:40

Vala schreef:
@Sporter:Leg deze one-liner eens uit?

Zelfde vraag....

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:41

idd. 't is nu wel duidelijk dat de grote groep 't verpest voor de kleine groep enz. er zijn zoveel feiten die er op wijzen dat de criminele marokanen flink in de meerderheid zijn. waarom blijven we ons verschuilen achter ''er zijn ook goede'' ja die zijn er ja! die hebben ook niks te vrezen van de PVV, of wel dan?

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:42

ik vind het een mooi rijtje met voorbeelden wat je hebt opgezocht (zie openings post). Ik zou alleen graag eenzelfde lijstje, van eenzelfde tijdspad willen zien voor het christendom (denk aan ruiten ingooien kerken ed) en voor de homosamenleving. Ik ben heel benieuwd hoe die er uit gaan zien en hoe lang die worden tegenover het lijsje wat je nu hebt gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Esther_r20 op 15-06-10 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:43

Marian_ schreef:
die hebben ook niks te vrezen van de PVV, of wel dan?

Ik denk het wel!!! Koran wil Wilders verbieden. Hij wil registreren naar etniciteit, daar heeft goed of slecht gedrag niets mee te maken...

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:44

Excuses heb niet al de reacties gelezen.

Even beredeneerd vanuit mijn woonplaats Ede, waar zoals je al aangaf een varkenskop bij de moskee is neer gegooid. Ik heb niet het idee dat men hier meer op Moslims is gaan doelen door Wilders. Een groot punt hier waardoor het allemaal wat erger geworden is begon al op 11 september 2001. Toen hier in een wijk waar veel moslims uitbundig feestgevierd werd na de aanslagen op de Twin Towers (zo erg zelfs dat hiervan verslag gedaan werd op CNN).

Het enige wat Wilders gedaan heeft is slim inspelen op gevoelens die bij bepaalde mensen al heersten.

Mijn inziens gaat de beste man er veel te ver in vandaar dat ik ook niet op hem gestemd heb.

Illusion

de koran stelt zich boven alle wetten. dat vind ik niet kunnen hier in NL

Adil

Daphna schreef:
Marian_ schreef:
die hebben ook niks te vrezen van de PVV, of wel dan?

Ik denk het wel!!! Koran wil Wilders verbieden. Hij wil registreren naar etniciteit, daar heeft goed of slecht gedrag niets mee te maken...

Wil de Koran Wilders verbieden of Wilders de Koran? :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:45

Marian_ schreef:
de koran stelt zich boven alle wetten. dat vind ik niet kunnen hier in NL

Ach ja: Allah is machtig, Allah is groots, 1.60m en werkeloos :+

Phoeha, sorry, maar hij moest er ff uit

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:46

sporter schreef:
Als ik dit lees ga ik bijna over mijn nek van het feit dat ik Nederlander ben.

Dan emigreer je toch?

Ik zal dan maar even als PVV stemmer uit Limburg reageren, je weet wel, die provincie die men wilt verkopen aan Belgie alleen omdat ze op PVV gestemd hebben.

Ben ik een PVV stemmer/aanhanger? Ja.
Heb ik haat aan alle allochtonen? Nee.
Vind ik dat alle buitenlanders het land uit moeten? Nee.
Ben ik een racist? Nee.

Maar ik ben blijkbaar wel die domme Limburgse die op de PVV heeft gestemd. Of misschien ben ik dan een van de ander half miljoen mensen die WEL durft te stemmen op een partij die provoceert, misschien ben ik wel de persoon die een statement durf te maken. Het feit dat ik alleen om mijn partijkeuze tot een domme Limburger wordt bestempeld door de rest van het land irriteert me mateloos.

Er zijn zoveel Nederlanders die hetzelfde denken, maar niet durven toe te geven wat ze nou echt willen. Jammer hoor. Jammer.

Dat terzijde;

TS; Je openingspost raakt kant noch wal en heeft daarbij een toon die een aantal mensen waaronder mij erg bitter in de mond smaakt, de islamfobie, is niet aangewakkert door Geert of door Pim destijds, dat hebben de moslims zelf te weeg gebracht. En nee niet allemaal, waarschijnlijk nog niet eens de helft heeft daar wat mee te maken, maar de rotte appelen die er tussen zitten, die hebben dit aangewakkert. De PVV heeft hier echter op ingespeeld, zoals de PVDD inspeelt op paardenwelzijn en de veehouderij, het zogenaamde zieltjes winnen...

Conclusie is, de PVV spreekt voor het volk, op de verkeerde manier misschien, maar er zijn wel veel mensen die zo denken. Adil heeft het prachtig verwoord; De Nederlanders zijn het zat om in hun eigen land gediscrimineerd te worden.

Illusion

:+

Wildgirl

briljant adil, die kende ik nog niet :D

MamboBeach

Adil18, *Proest*

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:48

Wildgirl schreef:
briljant adil, die kende ik nog niet :D

Ik heb hem van een Duitser...het origineel: Allah ist mächtig, Allah ist groß, 1.60 m. und arbeitslos! :o

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:48

Even terug over de PVV en hoe ik het zie

Ik zie alle partijen standpunten maken en gedurende een regeringsperiode worden de meeste verzacht versoepeld of vinden niet of nauwelijks plaats. Er blijft weinig van over.
Wilders en de PVV hebben heel extreme eisen gesteld om naar mijn inzien te hopen dat daar een deel van overblijft tijdens het regeren.
Als je al met weinig begint kan er weinig overblijven, net onderhandelen. Als verkoper van je standpunt hoog inzetten en hopen dat er een mooi gemiddelde overblijft.

ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen. Een frisse wind in de maatschappij vind ik niet erg zolang ze alles maar gaan middelen tussen de partijen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:49

Whitepanther schreef:
Excuses heb niet al de reacties gelezen.

Even beredeneerd vanuit mijn woonplaats Ede, waar zoals je al aangaf een varkenskop bij de moskee is neer gegooid. Ik heb niet het idee dat men hier meer op Moslims is gaan doelen door Wilders. Een groot punt hier waardoor het allemaal wat erger geworden is begon al op 11 september 2001. Toen hier in een wijk waar veel moslims uitbundig feestgevierd werd na de aanslagen op de Twin Towers (zo erg zelfs dat hiervan verslag gedaan werd op CNN).

Het enige wat Wilders gedaan heeft is slim inspelen op gevoelens die bij bepaalde mensen al heersten.

Mijn inziens gaat de beste man er veel te ver in vandaar dat ik ook niet op hem gestemd heb.

die had ik dus allemaal het land uit gezet! :7

jammer is dat hij idd in sommige dingen te ver gaat, fortuin was beter wat dat betreft..

Vala

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:50

Nou, ik had die feestvierders boven de Noordzee gedropt! Dat soort mensen wordt je toch eng van?