Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
christel1857 schreef:Vreemd dat ik me moet gaan excuseren voor mijn plaatsvervangende schaamte....

We zijn allemaal mensen, mensen doen vreemde en foute dingen. Het heeft niets met politiek, huidskleur of iets anders 'obvious' te maken. Er zijn grote onderliggende realiteiten die maar gewoon genegeerd worden door iedereen, tegenwoordig.
Shadow0 schreef:christel1857 schreef:Vreemd dat ik me moet gaan excuseren voor mijn plaatsvervangende schaamte....
Je hoeft je niet te excuseren, liever niet. Ik heb niet zoveel met excuses, ook dat zijn van die dingen waar feitelijk niemand wat aan heeft, behalve als het een eerste stap is in het verbeteren van de situatie verder. Maar de situatie is niet te verbeteren, dus laat de schaamte en excuses ook maar zitten.
phormicola schreef:Ik wist het! Het loopt uit op Wilders hier
Waar zijn we allemaal nou mee bezig? Marrokanen dit, Wilders dat. Kijk even terug en besef hoe in en in triest het allemaal is.We zijn allemaal mensen, mensen doen vreemde en foute dingen. Het heeft niets met politiek, huidskleur of iets anders 'obvious' te maken. Er zijn grote onderliggende realiteiten die maar gewoon genegeerd worden door iedereen, tegenwoordig.
Maar omdat ik het natuurlijk ook niet kan laten, hier een schets van wat er gisteren in de tram gebeurde, toen ik naar huis wilde:
Een oude Marrokaanse man, met een gehoor apparaat en heel veel rimpels, gewoon duidelijk erg oud, viel pardoes omver, bovenop een donkere man van in de 30. De Marrokaanse man begint te huilen van de pijn en de donkere man schrikt zich helemaal kapot. Hij kruip tegen een stoel aan en begint keihard te huilen. Omdat iedereen de Marrokaanse man aan het helpen was, ging ik de donkere man gerust stellen. Hij zei dat ie het verschrikkelijk vond en dat ie zich zo schuldig voelde. Ik vertelde hem dat het niet zijn schuld was en dat het ok was, maar hij voelde zich er niet beter door. Toen heb ik 'm naast de oude man gezeteld en die klopte hem op z'n rug en zei dat het goed was en niet zijn schuld. De donkere man bleef maar huilen, maar bedaarde wel langzaam.
Achter hen zat een Haags, Nederlands, ouder koppel. De man van het stel begon te verkondigen wat een etterbakken buitenlanders wel niet waren, wat een circusartiesten en "OF ER NOG IEMAND MOET HUILEN?!" Toen heb ik maar gezegd dat die twee 'buitenlanders' wel veel meer hart hadden voor hun medemens en dat ik niet wenste om met hem als Nederlander geassocieerd te worden en dat ik me schaamde voor wat hij zei.
Ik bedoel maar, was echt vies wat die gore "Nederlander" allemaal zei. En zo heb ik wel meer dingen gezien die het tegendeel bewijzen. Zoals mijn neo-nazi neefje die op de bank PS3 spelletjes speelt en ondertussen een dikke Wajong trekt (voor helemaal NIETS) en zijn hardwerkende Marrokaanse buurjongen uitscheld voor buitenlands tuig
Ga ik zeggen dat ik het zat ben met die Nederlanders? Nee, want zo simpel ligt het gewoon NIET.
... weet jij veel wat die man allemaal meegemaakt heeft !! Shadow0 schreef:DDW1190 schreef:doe er niet zo moeilijk over, als ik het niet had geplaatst, deed een andere het wel weer hoor!
Dat is een laf excuus. Als jij de keuze maakt om het te plaatsen, dan krijg jij ook de kritiek daarop van mij. Als iemand anders het geplaatst had, had ik die ander erop aangesproken, omdat het gewoon dom en zinloos is om dit soort dingen te plaatsen, je schiet er NIETS mee op!
Jij plaatst het. Dat is de realiteit. Wat anderen doen is niet jouw verantwoordelijkheid, maar wat jij doet is dat wel.
Het is niet zo erg als wat die jongens doen - en als ik die toevallig persoonlijk zou spreken zou ik ook wel een mening hebben over hun gedrag, maar dat maakt dit nog altijd een zinloze, onnodige manier van sensatie opkloppen die alleen maar averechts werkt. Doe dat dan gewoon niet.
__Charlotte schreef:Wat een stel debielen, echt wat mij betreft staan dit soort marokkanen vanavond nog in terug hun eigen land. Ik vind het zo misselijk makend dat ze precies weer een 'zwakker' persoon hiervoor gebruiken. Die man zal ver genoeg in de problemen zitten, waarschijnlijk zo dronken als wat en de kans dat hij niet eens kon zwemmen is vrij groot. Nee echt dit soort buitelanders maakt het voor mij wel erg verleidelijk toch nog achter de PVV te staan.
jantergouw schreef:__Charlotte schreef:Wat een stel debielen, echt wat mij betreft staan dit soort marokkanen vanavond nog in terug hun eigen land. Ik vind het zo misselijk makend dat ze precies weer een 'zwakker' persoon hiervoor gebruiken. Die man zal ver genoeg in de problemen zitten, waarschijnlijk zo dronken als wat en de kans dat hij niet eens kon zwemmen is vrij groot. Nee echt dit soort buitelanders maakt het voor mij wel erg verleidelijk toch nog achter de PVV te staan.
Dat is precies wat ik probeer uit te leggen, jongens als dit soort trekken meer stemmen voor de PVV dan Wilders zelf. Maar in plaats van de daad te veroordelen en zeggen waar het op staat, willen de knuffelaars dit liever onder de mantel der liefde bedekken. Ik heb slecht nieuws voor ze, de mantel is vol, past niks meer onder.
jantergouw schreef:@Charlotte
Je moet maar eens op youtube zoeken op happy slapping, dan zul je er nog veel meer tegenkomen. En veelal uit dezelfde groep. Je mag raden welke groep dat is.

DDW1190 schreef:je kunt het wel bij de regering leggen, maar dit soort acties kan toch niet worden tegen gehouden..
en verder had ik dit filmpje ook geplaatst als het Nederlandse jongeren waren, het gaat gewoon om het idee!
dit is gewoon een groep die het verpesten voor de mensen die normaal met elkaar omgaan..