wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:33

Nessah schreef:
Ik denk niet dat Wilders "wint" wat je inderdaad ziet is dat veel mensen op de PVV stemmen zonder zich verdiept te hebben in de standpunten. Alleen maar luisteren naar het woord: Moslim.
Sorry, ik zeg dit even heel zwart wit.

In de andere topics heb ik dingen aangehaald met bron, waar vervolgens niemand echt op in gaat.. Want waarschijnlijk wisten ze niet dat PVV gaat bezuinigen op het milieu en het eens is met het bouwen van mega stallen,het fokken van pelsdieren en het oneens is om de bio-industrie op korte termijn te verbeteren en ook nog eens een extra kerncentrale wil bouwen.

Jammer vind ik dat.. Maar ik denk dat vooral jongeren stemmen op de PVV en mensen die het debat van gister gevolgd hebben en zich er echt even in hebben verdiept,zullen niet zo gauw op PVV stemmen, zeker niet als dierenliefhebber. ( of ze hebben alleen het woordje dierenpolitie gehoord).

Ik stem voor de zekerheid dit jaar heel links, SP.. Omdat ik het een eng idee vind om met rechtse partijen te zitten die zo groot worden.

Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat lopen....

Inderdaad erg zwart wit met dat woord moslim, Maar dat zeg je zelf al ;)
Geef je geen ongelijk dr zullen inderdaad mensen van 18 zijn die nu gaan stemmen en denken "hee pvv pleurt iedereen dr uit, Mooi daar gaan we op stemmen"

Ik heb echter wel alle punten door gelezen en ben het BIJNA overal mee eens, Dat over die kerncentrale prima hoor, Als ze hem maar ergens plaatsten waar niemand dr last van heeft (ik zeg terschelling :+ ).
Mega stallen zelfde verhaal, Van mij mag die hoor..
Die pelsdieren ook prima, Vind het allemaal goed als het land dr beter van word (krijg daardoor vast heel bokt over me heen, Nogmaals Mijn mening).
Of het haalbaar is en of het ook daadwerkelijk gaat gebeuren is natuurlijk een tweede.

Tjha en een echte dierliefhebber wil ik mezelf toch niet noemen wat de enige dieren die ik leuk vind zijn paarden , honden en chinchilla's :Y)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:33

CtjeLief schreef:
Even eerlijk blijven, als het alleen zou gaan om criminele allochtonen waarom dan zo'n haatzaaiende film als Fitna uitbrengen? Dat is pure discriminatie, hij doet niet anders dan generaliseren en tegen een bepaalde groep aanschoppen.. Dingen roepen als 'kopvoddetax' en 'verscheuren van de Koran'...
Hoe kun je zo'n persoon als leider aanhangen? Ik vind dat persoonlijk schaamtelijk...

_/-\o_ +:)+

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:34

@ LADPR: ja gelukkig wel.. maar kan nog steeds niet begrijpen dat mensen zo iemand als leider willen, iemand die zo ontzettend respectloos naar anderen toe is, gelijke kansen wil afschaffen.. moet dat onze afspiegeling van de maatschappij worden? Ik begrijp dat niet, maar goed, dat is mijn ding..
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 09-06-10 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:34

Daarnaast zijn een aantal derde wereld landen ook aanzienlijk slechter af dankzij het welvarende westen. Denk alleen al aan de quota voor vissers die nu worden weggevist door grote organisaties waardoor de lokale vissers op een houtje moeten bijten. Voor de dingen uit de derde wereld landen waarvan we profiteren mogen we best wel wat betalen lijkt me....

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:35

Ik hoop echt dat Wilders geen 1 zetel krijgt maar dat zal wel niet zo zijn.

Ik ga links stemmen iig.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:35

Marieke_K schreef:
Dan gaan we over vier maanden weer naar de stembus :+

Dat denk ik ook.

Overigens ik heb een debat bijgewoond waar een professor vertelde dat hij alle partij programma's vergeleken heeft, en Wilders helemaal niet veel verschilt wat migratie beleid in verhouding met de overige partijen, het kwam volgens hem allemaal op het zelfde neer. Minder tolereren, hardere aanpak van probleem jongeren. Strenger dan het migratie beleid nu is kunnen ze het moeilijk maken, in verband met het schengen akkoord, tenzij Wilders dus echt van alle verdragen af wil, wat mij niet realistisch is gezien 70% van het Nederlands inkomen uit het buitenland komt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:36

CtjeLief : Hoezo gelijke kansen wil afschaffen?

Heb je gezien wat de VVD bijvoorbeeld allemaal wil? Als je het dan hebt over gelijke kansen afschaffen. De rijke worden rijker en de armen worden armer
Laatst bijgewerkt door LADPR op 09-06-10 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:36

Punt 1. Hij wint niet. In de peilingen is de PVV de afgelopen weken alleen maar gezakt. Wat voor mij dus duidelijk aantoont dat als het echt gaat om de inhoud, en niet meer alleen loze dingen roepen, dan zien mensen in dat Wilders weinig te bieden heeft. In de debatten heeft 'ie maar heel weinig indruk gemaakt.

Punt 2. Mocht er een wonder gebeuren en hij zou wel winnen. Dan nog is hij te laf om te gaan regeren. De PVV weet het altijd zo te draaien met breekpunten (hoofddoekjes, AOW-leeftijd) dat er geen enkele coalitie mee te vormen is. Dus dat ze nooit daadwerkelijk hoeven te regeren, en echt iets laten zien.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:37

@Specials: hoezo bokt over je heen krijgen? Je zegt je mening.. Daar is dit topic voor bedoeld :) Ik ben een natuur liefhebber én dierenliefhebber :) Dus ik vind dat soort dingen wel belangrijk.

MarliesV

DDW1190 schreef:
LADPR schreef:
Wilders sluit geen mensen op basis van geloof uit.

Wilders zegt enkel dat als buitenlanders naar Nederland komen ze gewoon moeten werken voor hun centen en uit het criminele circuit moeten blijven om in Nederland te mogen blijven wonen. Zo raar is dat toch niet?

zo zie ik het ook! en ik ben totaal niet racistisch en ik houd ook van verschillende culturen! maar een misdrijf plegen keur ik never en nooit goed, en het is cru maar..
kijk maar in het topic naar joran vd sloot daar word ook het een en andere gezegd, bijvoorbeeld: laat hem maar lekker in peru want daar heeft hij het veel zwaarder..
komt in mijn ogen op hetzelfde neer!

Sorry, Wilders sluit juist mensen uit op basis van geloof.
Hij wil Islamitische scholen sluiten.
Hij wil hoofddoekjes en burka's verbieden.
Hij wil de Koran verbieden.
Hij wil de immigranten uit Islamitische landen niet meer toestaan in NL.

1x raden welk geloof hier wordt uitgesloten?

CtjeLief

VVD zou ook nooit mijn stem krijgen hoor, net zo min als PVV ;)

LADPR

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:38

Miepie1980: Ik vind nergens dat immigranten niet meer welkom zijn hoor, allleen dat ze kunnen vertrekken als ze niet werken of criminele activiteiten gaan doen. Net als de VVD alleen die verwoorden het wat netter.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:39

Ik wacht eigenlijk op de Islamitsche partij, want die is dan voor:
* Sluiten alle 'gelovige' scholen
* kruisjes en andere uitingen van kerkelijk geloof verbieden
* Geen nieuwe kerken
* Weg met de bijbel
* Iedereen is welkom!

:') Niet dat ze de Islam willen laten regeren in NL, maar puur als grap haha

Ik ben gewoon 100% voor een scheiding kerk/staat binnen de politiek.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:40

CtjeLief: Als je PVV, CDA, VVD uitsluit blijft er naar mijn mening niks meer over.

D66 kunnen we straks geen zorg meer betalen.
Groen Links gaan miljoenen utigeven aan natuur terwijl we al geld te kort hebben.
SP wil niks veranderen maar waar ze nu daadwerkelijk dan geld vandaan halen en gaan bezuinigen is mij een raadsel.

MyHorseGirl

Ik mag dan nog niet stemmen, maar ik heb natuurlijk wel zo mijn voorkeur. Die gaat uit naar de PVV. Ik heb ook de test gedaan op stemwijzer.nl en hier kwam ook PVV uit. Hij is dan misschien wel extreem rechts, maar eigenlijk staat hij bekend om vooral zijn uitspraken over de islam. Hij heeft zeker nog meer goede ideeën met betrekking tot het leiden van Nederland. Gister het verkiezingsdebat gezien samen met mijn ouders en hij stond zeker zijn mannetje. Zelfs mijn ouders die niet zo gecharmeerd waren van Wilders zijn bijgedraaid. Ze vinden hem zo slecht nog niet en zulke slechte ideeën heeft hij ook nou weer niet. Ik ben het vooral eens met zijn standpunten dat de Islamitische scholen gesloten moeten worden, vooral omdat dit onderwijs niet goed genoeg is en dus niet voldoet aan de eisen van de normale Nederlandse middelbare school. Ook het standpunt dat het dragen van hoofddoekjes tijdens het werk afgeschaft moet worden ben ik het mee-eens wegens de veiligheid. Zo zijn mensen gewoon te herkennen aan hoe ze er helemaal uitzien. Voor de rest ben ik het ook eens met de VVD. Zij beschermen de mensen met een hoger inkomen. Ik vind het namelijk belachelijk dat mensen met een hoger inkomen meer belasting moeten betalen en mensen met een laag inkomen/bijstand etc. juist minder, aldus de SP. Mensen zijn gelijk, dus waarom zou de ene bevolkingslaag meer moeten betalen dan de lagere bevolkingslaag? Vind dat erg raar. Maar dat is verder mijn mening.

noekje

Nou ik denk dat ik VVD ga stemmen ja, hoe schrikbarend ook. Vind dat hard werken en een studie volgen aardig wordt gestraft in dit land :j

PVV komt niet eens bij me op.. Beetje inspelen op de onderbuik gevoelens is het enige wat hij doet. De gulden herinvoeren, denk je echt dat dat gaat gebeuren 8)7

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:43

Rechtstreeks uit het partijprogramma van de PVV, pagina 13 voor de geïnteresseerden:
Oplossingen:
• De islam is vooral een politieke ideologie en kan dus op geen enkele manier aanspraak
maken op de voorrechten van een godsdienst
• Geen moskee er meer bij
• Alle islamitische scholen dicht
• Moskeeën sluiten waar geweld wordt gepropageerd
• Geen islamitische sekseapartheid; niet bij inburgeringscursussen, niet bij theaters, niet
bij bibliotheken, niet bij zwembaden of waar dan ook
• Geen subsidies meer voor islamitische media: Marokko.nl, Maroc.nl etc.
• Snij in de afdeling propaganda van multicultureel Nederland: de publieke omroep
• Geen hoofddoekjes in de zorg, het onderwijs, het gemeentehuis of waar dan ook bij de
overheid, en evenmin bij welke gesubsidieerde organisatie dan ook
• De stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling, de multiculturele schijnrechtbanken
• EU: Turkije er in, Nederland er uit
• Dubbele nationaliteit stoppen. Wie een andere nationaliteit behoudt, kan geen
Nederlander worden
• Vrouwenbesnijdenis zwaar bestraffen
• Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
• Verbod op koranlessen op school, evenals in gebouwen die door schoolbesturen worden
beheerd, dus ook geen koranlessen ‘na schooltijd’ of in het gebouw van de school
• Assimilatiecontracten. Niet tekenen of niet naleven = het land uit
• Voor vreemdelingen geldt: werken of wegwezen. Geen baan = geen plaats in Nederland
• Criminelen na bestraffing eruit als zij alleen een verblijfsvergunning hebben of een
dubbele nationaliteit
• Weg met procedurestapelen. Afgewezen = meteen weg
• Een wettelijk verbod op het generaal pardon
• Inburgeringsexamen in het land van herkomst, tot het zover is: inburgeringscursus in
Nederland niet gehaald, dan het land weer uit
• Zelf taalcursussen en inburgeringscursussen betalen
• Registratie van dubbele nationaliteiten
• Illegaal verblijf in Nederland moet strafbaar worden
• Invoering van een quotum voor asielzoekers – maximaal 1.000 personen per jaar,
opvang bij voorkeur in de regio
• Nederland moet zelf over het immigratiebeleid gaan, niet Brussel (dus een opt-out)
• Nederlandse nationaliteit pas na tien jaar rechtmatig verblijf in Nederland, mits geen
strafblad
• Eerst tien jaar wonen en werken in Nederland, dan pas recht op een uitkering. Alleen
uitkeringen voor wie goed Nederlands spreekt
• Terugdraaien openstelling arbeidsmarkt voor Polen en niet openstellen voor Roemenen
en Bulgaren
En vooral: volledige immigratiestop voor mensen uit
islamitische landen

Laatste zin LAPDR?
Staat er zelfs in extra grote letters in.

Gaat mij niet om wie er gelijk heeft maar het staat er toch echt.

Ik ben voor het aanpakken van de criminaliteit, voor het uitzetten van mensen met een andere nationaliteit die hier crimineel zijn.
Maar ik ben tegen de hetze die Wilders voert tegen de Islam.

Ik stem SP, die zijn het op veel punten wel eens met de PVV maar niet zo extreem.
Laatst bijgewerkt door MarliesV op 09-06-10 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:44

MyHorseGirl schreef:
Ik ben het vooral eens met zijn standpunten dat de Islamitische scholen gesloten moeten worden, vooral omdat dit onderwijs niet goed genoeg is en dus niet voldoet aan de eisen van de normale Nederlandse middelbare school.

Dit is niet waar, niet alle Islamitsche scholen zijn slecht. De onderwijsinspectie sluit zowiezo bijna nooit scholen, en maken hier geen onderscheid in geloof of visie. Er zijn (zoek maar op) meer kerkelijke scholen die het slecht doen dan Islamitsche scholen. En: schoolresulaten zijn ook afhankelijk van leerlingen. Een zwarte school (niet per definitie Islamitisch, 9 vd 10x openbaar!) scoort misschien niet al te hoog qua niveau, maar wanneer je soms ziet wat een goed onderwijsprogramma zij hebben is het diep triest dat hier niet naar gekeken wordt.

Myhorsegirl schreef:
Ik vind het namelijk belachelijk dat mensen met een hoger inkomen meer belasting moeten betalen en mensen met een laag inkomen/bijstand etc. juist minder, aldus de SP. Mensen zijn gelijk, dus waarom zou de ene bevolkingslaag meer moeten betalen dan de lagere bevolkingslaag? Vind dat erg raar. Maar dat is verder mijn mening.

Iedereen is gelijk ja, en daarom zullen we alles eerlijk delen. Daarnaast denk ik dat het toptarief vooral bedoeld is voor de mensen die geld verdienen aan de crisis: banken, bankiers, financieel managers en bestuurspersonen.
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 09-06-10 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:45

Bij mij kwam PVV op de stemwijzer nogal onderaan :D ik ga ook naar links, maar ik twijfel nog steeds op welke partij!
Wat er gaat gebeuren als Wilders aan de macht komt? Snelle verkiezingen denk ik :D

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:46

ik heb net gestemd toch niet PVV gedaan, juist omdat ik niet racistisch over wil komen heb ik maar op de SP gestemd..

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:46

WildWings schreef:
Die gaat vanzelf weer op z'n smoelwerk... Europa kan NL dan niet serieus meer nemen met zo'n man als minister-president.

Inderdaad. :)

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:48

MyHorseGirl schreef:
Ik mag dan nog niet stemmen, maar ik heb natuurlijk wel zo mijn voorkeur. Die gaat uit naar de PVV. Ik heb ook de test gedaan op stemwijzer.nl en hier kwam ook PVV uit. Hij is dan misschien wel extreem rechts, maar eigenlijk staat hij bekend om vooral zijn uitspraken over de islam. Hij heeft zeker nog meer goede ideeën met betrekking tot het leiden van Nederland. Gister het verkiezingsdebat gezien samen met mijn ouders en hij stond zeker zijn mannetje. Zelfs mijn ouders die niet zo gecharmeerd waren van Wilders zijn bijgedraaid. Ze vinden hem zo slecht nog niet en zulke slechte ideeën heeft hij ook nou weer niet. Ik ben het vooral eens met zijn standpunten dat de Islamitische scholen gesloten moeten worden, vooral omdat dit onderwijs niet goed genoeg is en dus niet voldoet aan de eisen van de normale Nederlandse middelbare school. Ook het standpunt dat het dragen van hoofddoekjes tijdens het werk afgeschaft moet worden ben ik het mee-eens wegens de veiligheid. Zo zijn mensen gewoon te herkennen aan hoe ze er helemaal uitzien. Voor de rest ben ik het ook eens met de VVD. Zij beschermen de mensen met een hoger inkomen. Ik vind het namelijk belachelijk dat mensen met een hoger inkomen meer belasting moeten betalen en mensen met een laag inkomen/bijstand etc. juist minder, aldus de SP. Mensen zijn gelijk, dus waarom zou de ene bevolkingslaag meer moeten betalen dan de lagere bevolkingslaag? Vind dat erg raar. Maar dat is verder mijn mening.

Helemaal mee eens :j!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:50

DDW1190 schreef:
ja inderdaad, wat is er zo erg aan hem dan? dat de allochtonen die misdrijven hebben gepleegd het land uit moeten? ik vind dat niet meer als normaal hoor!

Idd.
Ik heb gestemd op PVV.

Daarnaast wonen we in Nederland en niet in Iran of Irak etc.
Ik vind het meer dan prima als ze hier komen wonen, maar houd je aan de regels, en niet lopen miepen.
Aanpassen die handel ! Als we daar zouden heen verhuizen, zouden we ook moeten aanpassen, doe je dat niet dan ben je de klos.
De wereld ver-islamitiseerd. Men is bang voor hun, logisch want ze bedreigen a-la maximaal.
Iedereen en elk land willen ze dat ze aanpassen aan het islamitische geloof, ben je helemaal mal.
Iedereen mag geloven wat ze willen, maar ga niet verplichten andere mensen het over te nemen want anders.
Nee, dat gaat me dus echt te ver.
Je wilt niet weten hoe de wereld ervoor staat over een paar jaar, en dan helemaal met de NWO en de Illuminatie, foute boel ten top.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:51

LADPR schreef:
CtjeLief : Hoezo gelijke kansen wil afschaffen?

Heb je gezien wat de VVD bijvoorbeeld allemaal wil? Als je het dan hebt over gelijke kansen afschaffen. De rijke worden rijker en de armen worden armer

Dus, als iemand keihard ervoor heeft gestudeerd en zijn halve leven keihard eraan moest werken, dan hoeft hij toch niet meer belasting te betalen over zijn inkomen?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:53

Petulan schreef:
Dit is niet waar, niet alle Islamitsche scholen zijn slecht. De onderwijsinspectie sluit zowiezo bijna nooit scholen, en maken hier geen onderscheid in geloof of visie. Er zijn (zoek maar op) meer kerkelijke scholen die het slecht doen dan Islamitsche scholen. En: schoolresulaten zijn ook afhankelijk van leerlingen. Een zwarte school (niet per definitie Islamitisch, 9 vd 10x openbaar!) scoort misschien niet al te hoog qua niveau, maar wanneer je soms ziet wat een goed onderwijsprogramma zij hebben is het diep triest dat hier niet naar gekeken wordt.

Tijdje terug heb ik in het nieuws gezien dat er 2 Islamitische scholen werden gesloten júist omdat het niet aan alle eisen voldoet waar de scholen in Nederland aan moeten voldoen. Ik zeg ook niet dat er onderscheid wordt gemaakt door de onderwijsinspectie. Als een school gewoon slecht is en niet aan de eisen voldoet dan moet het een kans krijgen om te verbeteren. Is het na een tijd niet verbeterd? Sluiten. Dit kan ook prima gebeuren bij katholieke scholen of weet ik het, maar daar hoor je amper iets over. Mij zul je ook niet horen zeggen dat elke andere school sowieso wel beter is dan een Islamitische school. School is school en de leerlingen moeten wel goed onderwijs krijgen.