Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Serafina80 schreef:Hun standpunt:
Forse investeringen in het onderwijs, vooral in basisscholen en het beroepsonderwijs.
Alle scholen worden ’brede scholen’ met een programma van 7 uur ’s ochtends tot 7 uur ’s avonds.
Extra beloning voor leraren die les geven aan veel leerlingen met achterstanden.
Acceptatieplicht voor het bijzonder onderwijs.
Voor het hoger onderwijs komen ruime studiebeurzen in de vorm van studieloon. Dit wordt betaald uit een geringe inkomstenafhankelijke hogeronderwijsbelasting voor afstudeerden.
Waar ben jij het dan precies niet mee eens?
Nou, ik vind dat de studiefinanciering gewoon moet blijven bestaan. Precies zoals het nu is. Oke, ik zou wel wat kunnen missen. Dus dat is het enige. Niks geen andere vorm. De rest van hun standpunt vind ik wel goed. Alleen het laatste een beetje jammer.
Edit: kromme zin aangepast
Serafina80 schreef:Nou, ik vind dat de studiefinanciering gewoon moet blijven bestaan. Precies zoals het nu is. Oke, ik zou wel wat kunnen missen. Dus dat is het enige. Niks geen andere vorm. De rest van hun standpunt vind ik wel goed. Alleen het laatste een beetje jammer.
Edit: kromme zin aangepast
amondi schreef:Talisa schreef:Ik twijfel nog tussen VVD en PVV...
stem dan op de partij waar je geen spijt van kan krijgen.
FuegoJoy schreef:Tallie1979 schreef:Even voor de duidelijkheid: Wilders kan simpelweg GEEN minister president worden omdat hij onvoldoende zetels heeft, zijn partij is niet groot genoeg om de allergrootste te worden.
En persoonlijk vind ik het een nogal gewaagde uitspraak om Wilders Hitler te noemen, maarja, wie ben ik!
Ik heb Wilders nergens Hitler genoemd , ik heb het over de onzekere tijd waarin we leven , economisch en cultureel , hij springt slim met de onzekerheden en angsten van mensen om door een bepaalde " groep & geloof " als het probleem weg te zetten.
Net zoals de nationalisten dit deden tijdens de crisis net voor de tweede wereld oorlog.
Het ergste vind ik dat er mensen zijn die er in meegaan en niet zien hoe gevaarlijk het is.
Net zoals net voor de tweede wereld oorlog, ik doel nu trouwens absoluut niet op Hitler maar op de NSB.
Dat deze een zeer grote stem kreeg in een periode van onrust en onzekerheid onder de burgers.
Ach misschien denk ik wel te ver en te diep, maar als dochter van een enigste overlevende van een hele Joodse familie kan ik het niet helpen om het hier behoorlijk benauwd van krijgen..
jury schreef:Mooi gezegd en beargumenteerd FuegJoy.
Ik heb die vergelijk Wilders en Hitler gedaan.
Heb geen Joodse achtergrond, me altijd wel erg verdiept in het ontstaan van de 2e wereld oorlog en me afgevraagd hoe mensen dit zo ver hebben laten komen.
Maar na het debacle Cuba door Amerika waar ik persoonlijk ook niets aan gedaan heb, vraag ik me nog meer af wat zou ik destijds gedaan hebben.
Nu hoop ik in ieder geval om mijn steentje bij te dragen door bewust wel te gaan stemmen en dus NIET op Wilders.
En Tallie, nu zijn het de Moslims bij wilders maar de volgende keer zijn het de gevangenen. Hij pakt gewoon een willekeurige groep aan die spreekt tot de verbeelding van een grotere groep.
8nnemiek schreef:amondi schreef:stem dan op de partij waar je geen spijt van kan krijgen.
Als je VVD stemt, en je raakt straks je baan kwijt en komt in de bijstand terecht, en VVD is aan de macht, dan krijg je daar ook spijt van. Die willen de bijstand nl nóg eens 100 omlaag doen..
Was het maar zo makkelijk als jij het schetst
Talisa schreef:Ja boeiuh. Ik krijg wel een goeie baan.
Stufi mogen ze wat mij betreft best in een leningstelsel omzetten. Ik weet wel dat je de 'armen' daar mee benadeeld maar daar tegenover staat wel beter onderwijs.
Ik denk toch dat het VVD wordt omdat PVV met niemand kan gaan samenwerken, is beetje weggegooide stem dan heb ik het idee.
x_Rebecca schreef:Talisa schreef:Ja boeiuh. Ik krijg wel een goeie baan.
Stufi mogen ze wat mij betreft best in een leningstelsel omzetten. Ik weet wel dat je de 'armen' daar mee benadeeld maar daar tegenover staat wel beter onderwijs.
Ik denk toch dat het VVD wordt omdat PVV met niemand kan gaan samenwerken, is beetje weggegooide stem dan heb ik het idee.
Als iedereen zou gaan stemmen op de partij waarvan verwacht wordt de winnende te zijn, zou stemmen niet eens meer nodig zijn.
Daarbij weet je nooit zeker of je een goede baan krijgt, en al krijg je die wel, ziek kun je altijd worden en ook dan ben je de pineut bij de VVD.
FuegoJoy schreef:jury schreef:Mooi gezegd en beargumenteerd FuegJoy.
Ik heb die vergelijk Wilders en Hitler gedaan.
Heb geen Joodse achtergrond, me altijd wel erg verdiept in het ontstaan van de 2e wereld oorlog en me afgevraagd hoe mensen dit zo ver hebben laten komen.
Maar na het debacle Cuba door Amerika waar ik persoonlijk ook niets aan gedaan heb, vraag ik me nog meer af wat zou ik destijds gedaan hebben.
Nu hoop ik in ieder geval om mijn steentje bij te dragen door bewust wel te gaan stemmen en dus NIET op Wilders.
En Tallie, nu zijn het de Moslims bij wilders maar de volgende keer zijn het de gevangenen. Hij pakt gewoon een willekeurige groep aan die spreekt tot de verbeelding van een grotere groep.
Laten we niet vergeten dat het feit dat % gewijs NL het land is waar de meeste Joden zijn weggevoerd en niet meer zijn terug gekomen.
Hoe we dat hebben laten gebeuren ? , wij Nederlanders hebben altijd een grote mond maar als het er op aan komt zwijgen, kijken toe en laten gebeuren.
Immers zolang wij maar in ons huisje kunnen blijven zitten en het leven kunnen leiden waar we zo verknocht aan zijn , zijn we best bereid om de buurman, de schoolmeester of wie dan ook te benadelen als dit ons goed uitkomt.
Ik denk dat ik maar eens ga stemmen, en ja inderdaad noem me bevooroordeelt : Ik stem Cohen, niet omdat ik het helemaal eens ben met alles wat de PVDA voor staat maar omdat ik denk dat in tijden zoals deze we iemand nodig hebben die de rust bewaard en er voor kan zorgen dat we nu eens een kabinet krijgen dat niet binnen 1 jaar rollende over het pluche gaat.
@ Tallie , ik zeg nergens dat mensen die op Wilders stemmen NSB ers zijn , ik spreek slechts over een tendens in de samenleving,
een tendens die ik behoorlijk eng vind , en die volgens mij de problemen die er weldegelijk zijn zowel in Nederland als om ons heen niet oplossen.
Laten we een ander de schuld geven van alle ellende in de wereld en dan komt alles goed.
x_Rebecca schreef:Als jij nog niet een goed genoege baan hád voor je flink ziek word (ik heb het niet over een verkoudheidjemaar echt iets waardoor je in de WAO/WIA terecht komt) , kom je alsnog niet uit met je uitkerinkje. Denk niet dat je dan nog blij bent met de VVD
.