heb jij al gestemd? met poll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij al gestemd?

CDA
42 (3%)
Christen Unie
20 (1%)
D66
65 (6%)
GroenLinks
81 (7%)
PvdA
108 (10%)
Partij voor de Dieren
47 (4%)
PVV
290 (26%)
SGP
3 (0%)
SP
130 (12%)
Trots op Nederland
10 (0%)
VVD
193 (17%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
Partij voor Mens en Spirit
4 (0%)
Heel Nederland
1 (0%)
Partij één
Geen stemmen
Lijst 17
6 (0%)
Piratenpartij
4 (0%)
niet gestemd
61 (5%)
blanco
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1080

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:37

Ik twijfel nog tussen VVD en PVV...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:38

Een nieuw systeem rondom de stufi hoeft niet minder goed te zijn dan het huidige lijkt mij. Ik vind het plan van GL niet zo slecht. En vergeet niet dat het waarschijnlijk niet letterlijk dit zal worden, mochten ze in de regering komen. Er moeten dan altijd nog compromissen gesloten worden!

De mensen die op de PVV gaan stemmen maar het niet eens zijn met zijn standpunten met betrekking tot immigratie, moeten (in mijn ogen) niet vergeten dat zij door op de PVV te stemmen, wel hun stem hieraan geven (hun goedkeuring als het ware). Je stemt niet een beetje op de PVV.

De vergelijking tussen Wilders en het Duitsland in de jaren 30 - daar kan ik me helemaal in vinden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:38

Talisa schreef:

stem dan op de partij waar je geen spijt van kan krijgen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:39

Serafina80 schreef:
Hun standpunt:
Forse investeringen in het onderwijs, vooral in basisscholen en het beroepsonderwijs.
Alle scholen worden ’brede scholen’ met een programma van 7 uur ’s ochtends tot 7 uur ’s avonds.
Extra beloning voor leraren die les geven aan veel leerlingen met achterstanden.
Acceptatieplicht voor het bijzonder onderwijs.
Voor het hoger onderwijs komen ruime studiebeurzen in de vorm van studieloon. Dit wordt betaald uit een geringe inkomstenafhankelijke hogeronderwijsbelasting voor afstudeerden.

Waar ben jij het dan precies niet mee eens?

Nou, ik vind dat de studiefinanciering gewoon moet blijven bestaan. Precies zoals het nu is. Oke, ik zou wel wat kunnen missen. Dus dat is het enige. Niks geen andere vorm. De rest van hun standpunt vind ik wel goed. Alleen het laatste een beetje jammer.

Edit: kromme zin aangepast

Ik zie nog te veel studenten feesten van mijn belastinggeld.
Iedereen moet de mogelijkheid hebben om te studeren maar dat laten ze geloof ik zo wel in takt.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:45

Serafina80 schreef:
Nou, ik vind dat de studiefinanciering gewoon moet blijven bestaan. Precies zoals het nu is. Oke, ik zou wel wat kunnen missen. Dus dat is het enige. Niks geen andere vorm. De rest van hun standpunt vind ik wel goed. Alleen het laatste een beetje jammer.

Edit: kromme zin aangepast

''GroenLinks is daarom al jarenlang pleitbezorger van een meer rechtvaardige vorm van studiefinanciering. Temeer omdat de basisbeurs van nu nog niet eens voldoende is om de huur van een studentenkamer te betalen. In het nieuwe systeem betalen studenten de ontvangen basisbeurs later via de belasting terug. Dit is een variant van het sociaal leenstelsel. Een betere vindt GroenLinks, omdat studenten geen extra schuld opbouwen. Daarmee wordt leenangst voorkomen en blijft de toegankelijkheid van het hoger onderwijs in tact. Tegelijkertijd verhoogt GroenLinks de aanvullende beurs voor studenten van ouders met een lager inkomen.''

Je merkt er in eerste instantie dus niet van, echter ga je als je aan het werk bent de beurs (via belasting) terug betalen.
De mensen die niet genoeg hebben aan de basisbeurs krijgen zelfs een hogere aanvullende beurs dan nu het geval is.
Ik zie persoonlijk alleen maar voordelen in dit voorstel :)

Edit: Leestekens
Laatst bijgewerkt door Nijn op 09-06-10 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:46

amondi schreef:
Talisa schreef:

Als je VVD stemt, en je raakt straks je baan kwijt en komt in de bijstand terecht, en VVD is aan de macht, dan krijg je daar ook spijt van. Die willen de bijstand nl nóg eens 100 omlaag doen..
Was het maar zo makkelijk als jij het schetst :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:46

FuegoJoy schreef:
Tallie1979 schreef:
Even voor de duidelijkheid: Wilders kan simpelweg GEEN minister president worden omdat hij onvoldoende zetels heeft, zijn partij is niet groot genoeg om de allergrootste te worden.

En persoonlijk vind ik het een nogal gewaagde uitspraak om Wilders Hitler te noemen, maarja, wie ben ik! :+

Ik heb Wilders nergens Hitler genoemd , ik heb het over de onzekere tijd waarin we leven , economisch en cultureel , hij springt slim met de onzekerheden en angsten van mensen om door een bepaalde " groep & geloof " als het probleem weg te zetten.
Net zoals de nationalisten dit deden tijdens de crisis net voor de tweede wereld oorlog.
Het ergste vind ik dat er mensen zijn die er in meegaan en niet zien hoe gevaarlijk het is.

Net zoals net voor de tweede wereld oorlog, ik doel nu trouwens absoluut niet op Hitler maar op de NSB.
Dat deze een zeer grote stem kreeg in een periode van onrust en onzekerheid onder de burgers.

Ach misschien denk ik wel te ver en te diep, maar als dochter van een enigste overlevende van een hele Joodse familie kan ik het niet helpen om het hier behoorlijk benauwd van krijgen..

Ik heb jou ook nergens zien zeggen dat hij vergeleken kan worden met Hitler, ik duidde op de post van Jury in dit geval. :)

Nu vergelijk je hem echter wel met Hitler en zijn stemmers met NSB'ers.. Mwah.. Beertje over de top, vind je niet? :) Je kan het heus wel ergens oneens mee zijn, maar vind je het echt nodig om stemmers van een andere partij met een stel landverraders te vergelijken omdat jij ergens anders op stemt??

Je mag vinden wat je wilt, het zal mijn stem niet veranderen.. Het zal wel mijn keuze bevestigen omdat alle linkse rakkers in Nederland 7 kleuren in hun broek hebben hangen.. :P Ik hoop persoonlijk dat Wilders zoveel stemmen krijgt, dat de rest er simpelweg niet meer omheen kan.. Dan heeft het volk gesproken! :)

8nnemiek

Re: heb jij al gestemd? met poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:47

Er wordt hier trouwens wel wat offtopic gegaan, of zie ik dat verkeerd? Volgens mij is dit het topic voor de discussies: [LZP] Wat ga jij stemmen??

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:48

Ohhh wacht, helemaal verkeerd gezien, excuus!!
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 09-06-10 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:49

jury schreef:
Mooi gezegd en beargumenteerd FuegJoy.

Ik heb die vergelijk Wilders en Hitler gedaan.
Heb geen Joodse achtergrond, me altijd wel erg verdiept in het ontstaan van de 2e wereld oorlog en me afgevraagd hoe mensen dit zo ver hebben laten komen.

Maar na het debacle Cuba door Amerika waar ik persoonlijk ook niets aan gedaan heb, vraag ik me nog meer af wat zou ik destijds gedaan hebben.
Nu hoop ik in ieder geval om mijn steentje bij te dragen door bewust wel te gaan stemmen en dus NIET op Wilders.

En Tallie, nu zijn het de Moslims bij wilders maar de volgende keer zijn het de gevangenen ;) . Hij pakt gewoon een willekeurige groep aan die spreekt tot de verbeelding van een grotere groep.

Laten we niet vergeten dat het feit dat % gewijs NL het land is waar de meeste Joden zijn weggevoerd en niet meer zijn terug gekomen.
Hoe we dat hebben laten gebeuren ? , wij Nederlanders hebben altijd een grote mond maar als het er op aan komt zwijgen, kijken toe en laten gebeuren.
Immers zolang wij maar in ons huisje kunnen blijven zitten en het leven kunnen leiden waar we zo verknocht aan zijn , zijn we best bereid om de buurman, de schoolmeester of wie dan ook te benadelen als dit ons goed uitkomt.

Ik denk dat ik maar eens ga stemmen, en ja inderdaad noem me bevooroordeelt : Ik stem Cohen, niet omdat ik het helemaal eens ben met alles wat de PVDA voor staat maar omdat ik denk dat in tijden zoals deze we iemand nodig hebben die de rust bewaard en er voor kan zorgen dat we nu eens een kabinet krijgen dat niet binnen 1 jaar rollende over het pluche gaat.

@ Tallie , ik zeg nergens dat mensen die op Wilders stemmen NSB ers zijn , ik spreek slechts over een tendens in de samenleving,
een tendens die ik behoorlijk eng vind , en die volgens mij de problemen die er weldegelijk zijn zowel in Nederland als om ons heen niet oplossen.

Laten we een ander de schuld geven van alle ellende in de wereld en dan komt alles goed.
Laatst bijgewerkt door FuegoJoy op 09-06-10 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:51

Talisa is een andere bokker :+ ?

Tallie1979

Re: heb jij al gestemd? met poll

Ik had hem al door ;) Post is al aangepast!! :+

_Reneee

Ik heb net gestemd, PVV ;)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:53

8nnemiek schreef:
amondi schreef:

Als je VVD stemt, en je raakt straks je baan kwijt en komt in de bijstand terecht, en VVD is aan de macht, dan krijg je daar ook spijt van. Die willen de bijstand nl nóg eens 100 omlaag doen..
Was het maar zo makkelijk als jij het schetst :)

Ja boeiuh. Ik krijg wel een goeie baan. :+
Stufi mogen ze wat mij betreft best in een leningstelsel omzetten. Ik weet wel dat je de 'armen' daar mee benadeeld maar daar tegenover staat wel beter onderwijs.
Ik denk toch dat het VVD wordt omdat PVV met niemand kan gaan samenwerken, is beetje weggegooide stem dan heb ik het idee. :=

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:57

Talisa: VVD wil toch wel met PVV en CDA zou geen enkele partij uitsluiten, dus dat kan dan toch ook een coalitie worden, of snap ik nou iets niet? :o?

x_Rebecca

Talisa schreef:
Stufi mogen ze wat mij betreft best in een leningstelsel omzetten. Ik weet wel dat je de 'armen' daar mee benadeeld maar daar tegenover staat wel beter onderwijs.
Ik denk toch dat het VVD wordt omdat PVV met niemand kan gaan samenwerken, is beetje weggegooide stem dan heb ik het idee. :=

Als iedereen zou gaan stemmen op de partij waarvan verwacht wordt de winnende te zijn, zou stemmen niet eens meer nodig zijn :').
Daarbij weet je nooit zeker of je een goede baan krijgt, en al krijg je die wel, ziek kun je altijd worden en ook dan ben je de pineut bij de VVD.

Talisa

Oh ik dacht dat VVD toch had gezegd dat ze niet met PVV wouden?

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:58

x_Rebecca schreef:
Talisa schreef:

Als iedereen zou gaan stemmen op de partij waarvan verwacht wordt de winnende te zijn, zou stemmen niet eens meer nodig zijn :').
Daarbij weet je nooit zeker of je een goede baan krijgt, en al krijg je die wel, ziek kun je altijd worden en ook dan ben je de pineut bij de VVD.

Je bent dan echt niet direct de pineut.
En ik krijg wel een goede baan, als ik ga afstuderen ;) (arts)

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:59

Ik heb vanmorgen ook al gestemd, ook voor mn moeder

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:00

Als jij nog niet een goed genoege baan hád voor je flink ziek word (ik heb het niet over een verkoudheidje :') maar echt iets waardoor je in de WAO/WIA terecht komt) , kom je alsnog niet uit met je uitkerinkje. Denk niet dat je dan nog blij bent met de VVD :').

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Noon schreef:
Ik heb vanmorgen ook al gestemd, ook voor mn moeder

Kan dat dan? Ik dacht dat het persoonsgebonden is.

Tallie1979

FuegoJoy schreef:
jury schreef:
Mooi gezegd en beargumenteerd FuegJoy.

Ik heb die vergelijk Wilders en Hitler gedaan.
Heb geen Joodse achtergrond, me altijd wel erg verdiept in het ontstaan van de 2e wereld oorlog en me afgevraagd hoe mensen dit zo ver hebben laten komen.

Maar na het debacle Cuba door Amerika waar ik persoonlijk ook niets aan gedaan heb, vraag ik me nog meer af wat zou ik destijds gedaan hebben.
Nu hoop ik in ieder geval om mijn steentje bij te dragen door bewust wel te gaan stemmen en dus NIET op Wilders.

En Tallie, nu zijn het de Moslims bij wilders maar de volgende keer zijn het de gevangenen ;) . Hij pakt gewoon een willekeurige groep aan die spreekt tot de verbeelding van een grotere groep.

Laten we niet vergeten dat het feit dat % gewijs NL het land is waar de meeste Joden zijn weggevoerd en niet meer zijn terug gekomen.
Hoe we dat hebben laten gebeuren ? , wij Nederlanders hebben altijd een grote mond maar als het er op aan komt zwijgen, kijken toe en laten gebeuren.
Immers zolang wij maar in ons huisje kunnen blijven zitten en het leven kunnen leiden waar we zo verknocht aan zijn , zijn we best bereid om de buurman, de schoolmeester of wie dan ook te benadelen als dit ons goed uitkomt.

Ik denk dat ik maar eens ga stemmen, en ja inderdaad noem me bevooroordeelt : Ik stem Cohen, niet omdat ik het helemaal eens ben met alles wat de PVDA voor staat maar omdat ik denk dat in tijden zoals deze we iemand nodig hebben die de rust bewaard en er voor kan zorgen dat we nu eens een kabinet krijgen dat niet binnen 1 jaar rollende over het pluche gaat.

@ Tallie , ik zeg nergens dat mensen die op Wilders stemmen NSB ers zijn , ik spreek slechts over een tendens in de samenleving,
een tendens die ik behoorlijk eng vind , en die volgens mij de problemen die er weldegelijk zijn zowel in Nederland als om ons heen niet oplossen.

Laten we een ander de schuld geven van alle ellende in de wereld en dan komt alles goed.

Op het moment dat jij Wilders stemmers en NSB'ers in 1 zin zet kan je het wel de tendens noemen, maar snapt men heus wel wat je werkelijk wilt zeggen ;) Maakt mij geen reet uit verder, dan maar een NSB'er.. Als men niks anders kan verzinnen om toe te schreeuwen dan dit, nou ja, dan moet het maar..

Dan nog zal het mijn stem niet veranderen.. :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:01

Talisa schreef:

ze sluiten geen enkele coalitie uit. Gister gaf Rutte aan dat het samenwerken met PVV wel moeilijk zou worden

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:04

x_Rebecca schreef:
Als jij nog niet een goed genoege baan hád voor je flink ziek word (ik heb het niet over een verkoudheidje :') maar echt iets waardoor je in de WAO/WIA terecht komt) , kom je alsnog niet uit met je uitkerinkje. Denk niet dat je dan nog blij bent met de VVD :').

Als, als Als je nooit ziek wordt, en je hebt een goede baan als arts, en je draagt al de zwaarste lasten, ben je als je extreem links stemt nog slechter uit. Stem op de partij die op dit moment het beste bij je (idealen) past. Over vier jaar (of eerder) is er weer een nieuwe ronde.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:05

jury schreef:
Talisa schreef:

ze sluiten geen enkele coalitie uit. Gister gaf Rutte aan dat het samenwerken met PVV wel moeilijk zou worden

Super. Dat had ik nog niet gehoord. Dan wordt het PVV. :Y)