Nederland-Denemarken: vrij van je werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet je werkgever vrijgeven voor een voetbalwedstrijd waarin het Nederlands elftal uitkomt?

ja
38 (11%)
nee
264 (78%)
iets anders
35 (10%)

Totaal aantal stemmen: 337

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:43

Misschien een domme vraag hoor... maar zijn die wedstrijden niet gewoon 's avonds? Zoals altijd? }:0

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:45

Wat een vraag... hoe kom je erop... :')

Natuurlijk niet! Het is maar een spelletje. :?

Ja, nou moeten ze ook vrij gaan geven met het WK mennen.. het WK curling... Het WK hockey.. en ga zo maar door. :+
Het is maar voetbal, voor zoiets ga je er toch niet vanuit dat je vrij krijgt? Waar gaat het heen. :=

Ikwashier

Re: Nederland-Denemarken: vrij van je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:46

Bij ons op school wouden ze misschien ook vrij geven, maar toen dachten ze: Ja dan moeten we voor alle sporten vrij geven, dus doen we dat niet. Wel heel jammer.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:49

Ik heb de 14e een vergadering, waarbij aanwezigheid verplicht is. Dus vrij vragen is geeneens een optie.

En waar houden ze die? Op het KNVB-centrum in Zeist 8)7

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 08:54

_O-

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:07

Vrij krijgen is overbodig, vrij vragen en dan wat uren inleveren lijkt me niet gek.

Toen ik vroeger in een winkel werkte en er een wedstrijd op koopavond was (EK? weet t niet meer), hebben we een tv in de winkel gezet, voor de kassa. Rij stoelen ervoor en zitten maar met je vlaggetje en toeter. Bordje bij de kassa met: nu even niet. Klanten konden er wel om lachen, veel kwamen er bij zitten en keken mee :D.

Als ze echt geholpen wilden worden deden we dat uiteraard hoor ;).

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:18

ik zit hier tussen de (voetbal liefhebbende) mannen (kantoor transportbedrijf) dus mijn baas heeft bedacht dat ie een beamer neer gaat zetten zodat we allemaal kunnen kijken...

ach ik vind het wel leuk...

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:27

Wij kijken gezellig met zijn allen op een groot scherm op het werk :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:35

Verplicht vrij geven? Wel nee, dat zou echt achterlijk zijn. Kun je mensen om alles wel vrij gaan geven.
Willen mensen de wedstrijd zien? Prima, dan neem je maar verlofuren op.

Ik heb het dan nog weer anders, bij ons wordt er gewoon niet gewerkt. Ik werk bij de ING, afdeling Hypotheken. Wij voeren telefonische gesprekken, en maar weinig mensen die daar zin in hebben als 'we' moeten spelen. Dus die middag wordt er niet gebeld, 's ochtends en 's avonds dan wel weer.
Het zal mij een rotzorg zijn, ik ben geen voetbalfan, geen oranjefan en waarschijnlijk mis ik alle wedstrijden ook nog omdat ik ze domweg vergeet.

Doe mij maar de tennis Grand Slams, dát is tenminste leuk kijken :))

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:36

Vrij krijgen lijkt mij niet nodig. Vrij nemen moet IMO geen probleem zijn als ze je op dat moment kunnen missen op je werk.

Zo werkt dat hier ook. Er wordt overigens wel de mogelijkheid geboden om gezamenlijk te kijken in het bedrijfsrestaurant, en je gemiste uren schrijf je weg als verlofuren.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:58

verootjoo schreef:
Misschien een domme vraag hoor... maar zijn die wedstrijden niet gewoon 's avonds? Zoals altijd? }:0

Nee, hij is om half 2 ofzo :\

Bij ons mag je naar huis om te kijken. Máár je moet die uren wel inhalen in de week vóór de wedstrijd

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:09

laetitia schreef:
@janine: zo'n evenement organiseren kost heel veel geld, maar het levert daarentegen ook heel veel geld op (meestal zijn de baten groter dan de lasten)! Daarnaast is het een kans om als land hele goede PR te drijven! Als dit evenement goed loopt en alles is prima geregeld dan werkt dit in alles door voor Zuid Afrika (toerisme, handel, internationale contacten).

Die arme mensen zien daar echt geen cent van hoor ;)
Pas als handel, toerisme en internationale contacten structureler verlopen, dan ziet ook het arme deel van de bevolking er iets van.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:10

verootjoo schreef:

De wedstrijd van 24 juni is op een donderdagavond, gewoon om half 9... Heel apart, snap niet helemaal waarom de rest 's middags is... :?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:11

Misschien vanwege het tijdverschil? ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:12

Bij ons hebben ze op 14 juni de zomerbijeenkomst gepland, dan worden 's ochtends alle cijfers van dit jaar tot nu toe gepresenteerd en de plannen voor de rest van het jaar en dan wordt de Skottelbraai aangemaakt, begint het kampioenschap tafelvoetbal en daarna de wedstrijd kijken (of andersom geloof ik) en nog meer eten :Y)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:13

Zuid-Afrika heeft maar één uur tijdverschil met Nederland. Maar aangezien het een WK is, zijn er natuurlijk landen waarvoor zo'n uitzendtijdstip alsnog 'midden in de nacht' of 'in de vroege ochtend' is.

In '98 zat ik op zaterdagochtend om 5 uur Nederland - Zuid-Korea te kijken. In Australië was dat. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:14

Berdien schreef:
Misschien vanwege het tijdverschil? ;)

Zoals Karin zegt, is er maar één uur ;)
Dat is ook wel logisch, want Zuid Afrika ligt ongeveer recht onder ons. Het enige verschil is dat de seizoenen omgedraaid zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:15

Karin schreef:
Zuid-Afrika heeft maar één uur tijdverschil met Nederland. Maar aangezien het een WK is, zijn er natuurlijk landen waarvoor zo'n uitzendtijdstip alsnog 'midden in de nacht' of 'in de vroege ochtend' is.

In '98 zat ik op zaterdagochtend om 5 uur Nederland - Zuid-Korea te kijken. In Australië was dat. :+

In onze poel heeft alleen Japan een gigantisch tijdsverschil, volgens mij zit Kameroen ook niet ver van onze tijd af.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:16

Hoe kun je het verzinnen, vrij voor voetbal.

Toevallig had ik een dikke discussie met mn vriend van de week die met het zelfde kwam. Vrij om voetbal te kunnen kijken. Hij vond dat het net als nationale feestdagen moest zijn gewoon standaard vrij.

Ik eigenaar van een zaak werd daar dus pissig van.

Het werk gaat door, met of zonder voetbal. Je kunt van een bedrijf niet verwachten dat die de zaak dicht gaat gooien vanwege voetbal!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:17

Met Nederland ja. Maar Nederland is niet het enige land wat mee doet, en er zullen dus landen zijn waarmee het tijdsverschil groter is. Wie weet is de wedstrijdplanning daarop gebaseerd? En dan niet alleen onze poel, maar de gehele wedstrijd.

Maakt in principe ook niet heel veel uit, als het die middag mooi weer is hang ik echt niet voor de buis, dan hobbel ik een rondje door het bos :P

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:18

Janine1990 schreef:
laetitia schreef:
@janine: zo'n evenement organiseren kost heel veel geld, maar het levert daarentegen ook heel veel geld op (meestal zijn de baten groter dan de lasten)! Daarnaast is het een kans om als land hele goede PR te drijven! Als dit evenement goed loopt en alles is prima geregeld dan werkt dit in alles door voor Zuid Afrika (toerisme, handel, internationale contacten).

Die arme mensen zien daar echt geen cent van hoor ;)
Pas als handel, toerisme en internationale contacten structureler verlopen, dan ziet ook het arme deel van de bevolking er iets van.

Misschien nu nog niet, maar in de toekomst wel. Daarnaast had je het over het 'arme land Zuid Afrika' dus dan ga ik er van uit dat je het over het land hebt, niet over een bepaalde bevolkingsgroep

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:19

Ik heb die dag geen les, we gaan met de hele klas ergens
bbq'en en met zn allen kijken !

Ik vind voetbal niet zo heel interessant, maar vind het niet erg dat ik 'vrij' heb :D

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:20

Ik heb mazzel! Ik heb een tv in mijn kantoortje, en ik denk dat we met het hele bedrijf gezellig gaan kijken :)
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 03-06-10 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:22

Karl66 schreef:
Ik heb de 14e een vergadering, waarbij aanwezigheid verplicht is. Dus vrij vragen is geeneens een optie.

En waar houden ze die? Op het KNVB-centrum in Zeist 8)7

Potver, herinner me opeens dat ik dan ook een meeting heb gepland! Maar die staat gelukkig voor 16 uur. *veegt zweet van voorhoofd*

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:22

Berdien schreef:
Met Nederland ja. Maar Nederland is niet het enige land wat mee doet, en er zullen dus landen zijn waarmee het tijdsverschil groter is. Wie weet is de wedstrijdplanning daarop gebaseerd? En dan niet alleen onze poel, maar de gehele wedstrijd.

Dat is ook wat ik bedoel. Het is een WK, het lijkt me ontzettend lastig om een planning zo te maken dat men overal ter wereld op een 'normaal' tijdstip naar een wedstrijd van het betreffende land kan kijken. Bij Nederland-Japan bijvoorbeeld, een van twee zal op een minder handig tijdstip moeten kijken. :D