Thieme haalt uit naar melkveehouderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:09

Snappen jullie nu echt niet dat het niet alleen gaat omdat het zielig is?
Het gaat ook niet om de Nederlandse melkveehouder, het gaat ook om alle veehouderijen die vlees, vis, eieren en melk produceren!
Massaproductie en uitbuiting is dierenleed, maar we houden te graag van ons glaasje melk en teveel van ons stukje vlees op ons bord of bij de bbq, maar we willen er niet teveel geld aan uit geven.
Alles dus waar we in principe genoeg van hebben, wat we zeker niet nodig hebben als 1e levensbehoefte, wordt verspild doordat er een hoop weg gegooid wordt, maar de boeren worden betaald om te kunnen blijven bestaan.
Hoe krom is dat?
We betalen allemaal mee aan dierenleed!
Zelfs als je biolgische vlees oid koopt, maar die dieren hebben een keurmerk waarvan je zeker weet dat het enigzins een fijn en waardig leven heeft gehad, maar hoe corrupt is dat?
Het blijft massaproductie en dat is niet nodig. :n

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:10

sporter schreef:
Miska schreef:
Al het land waar nu dieren lopen die voor comsumptie uitgebuit worden daar kan je ook werkelijk voedsel op verbouwen waar iedereen wat aan heeft!
Aangezien melk niet nodig meer is na je 1e levensjaar en van te veel vlees eten krijg je kanker.
Hebben de welvaart landen last van allerlei allergieën en overgewicht doordat er geen gezond voedsel geproduceerd wordt.
Voedsel is van levensbelang, maar de dieren worden er om uitgebuit.
We doneren aan landen die hun ezel en dergelijke te zwaar belasten om te kunnen bestaan, maar voedsel leveren en zelf wat minder en juist eten ho maar!
We kopen daar hun melk weg, omdat het goedkoop is voor ons.
We betalen mee aan praktijken die dierenleed veroorzaken en dan nog durven zeggen dat je goed bezig bent...?!

Hahaha ja klopt. Ik ben het ook helemaal met je eens wat dat betreft. Mijn punt is dat de PvdD hier geen verandering in gaat brengen. En als ze dan iets naar buiten brengen. Doen ze het zo overtrokken, dat ze de helft van de lezers al tegen de haren in strijken.

Bokt is een forum voor paarden/dieren liefhebbers. Als je het hier al voor elkaar krijgt om te zorgen dat ongeveer de helft van de reactie's negatief naar de PvdD toe is, dan breng je op een verkeerde manier je informatie naar buiten.

Dat begrijp ik, maar hoe zou jij het dan aanpakken in hun geval om mensen bewust te maken?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:10

Miska schreef:
Al het land waar nu dieren lopen die voor comsumptie uitgebuit worden daar kan je ook werkelijk voedsel op verbouwen waar iedereen wat aan heeft!
Wie gaat dat betalen? En wie bepaald waar we wel wat aan hebben en waar niet. Waar trek je de grens. Of iedereen een stukkie en je eigen ding verbouwen, mislukt je oogst heb je pech.
Aangezien melk niet nodig meer is na je 1e levensjaar en van te veel vlees eten krijg je kanker.
Ja van roken ook, en van uitlaatgassen en van nog veel meer dingen krijg je kanker. Van geen vlees eten krijg je ook een tekort aan voedingsstoffen waardoor je lichaam problemen heeft. Teveel vlees is niet goed, alles waar te voor staat niet.
We hoeven ook geen sap te drinken, of koffie, drink allemaal water en weg is het probleem?

Hebben de welvaart landen last van allerlei allergieën en overgewicht doordat er geen gezond voedsel geproduceerd wordt.
Allergiën en overgewicht ben ik met je eens. Geen gezond voedsel niet, dat wordt wel geproduceerd maar niet gekocht.
Aan alles is wat te doen natuurlijk. Helaas is het nog steeds zo dat mensen best willen zien dat dieren uitgebuit worden maar niet meer willen betalen voor de dagelijkse boodschappen.
We doneren aan landen die hun ezel en dergelijke te zwaar belasten om te kunnen bestaan, maar voedsel leveren en zelf wat minder en juist eten ho maar!
Ik koop alleen melk van nederlandse bodem, zou niet eens weten waar ik andere melk vandaan moet halen
.
We betalen mee aan praktijken die dierenleed veroorzaken en dan nog durven zeggen dat je goed bezig bent...?!

Als ik jou zo lees (correct me if i'm wrong) wil je terug naar de oertijd.

Beestjes en mensen naast elkaar in vrijheid. Geen uitlaatgassen, geen kleurstoffen, geurstoffen, auto's weg, allemaal een hutje op de heide met z'n eigen scharrel dieren en moestuintje. Alleen een dier eten die je schiet of zelf hebt gefokt of helemaal geen dieren eten.
Denk niet dat het erg realistisch is.

Ik ben het er absoluut mee eens dat legbatterij kippen, varkens die vetgemest worden, slachtkuikens enz een slecht leven hebben maar denk niet dat het zo ff is opgelost door Marianne Thieme in de kamer aan het woord te laten. Haar ideeën zijn helemaal niet verkeerd, het is de manier waarop het gebracht wordt waardoor mijn nekharen overeind gaan staan en wat maakt dat ik er zowiezo niet op stem.
Er is meer in NL als alleen dierenleed!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:13

Dat is de vraag en ik kan hem niet eens beantwoorden. Daarom zit ik ook niet in de politiek. Maar ik heb ondertussen wel geleerd dat heel hard schreeuwen of als maar het zelfde blijven herhalen niet werkt. Als je mensen tegen het hoofd stoot dan luisteren ze niet meer.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:14

Miepie1980 schreef:
Miska schreef:
Wie gaat dat betalen? En wie bepaald waar we wel wat aan hebben en waar niet. Waar trek je de grens. Of iedereen een stukkie en je eigen ding verbouwen, mislukt je oogst heb je pech.
Ja van roken ook, en van uitlaatgassen en van nog veel meer dingen krijg je kanker. Van geen vlees eten krijg je ook een tekort aan voedingsstoffen waardoor je lichaam problemen heeft. Teveel vlees is niet goed, alles waar te voor staat niet.
We hoeven ook geen sap te drinken, of koffie, drink allemaal water en weg is het probleem?

Allergiën en overgewicht ben ik met je eens. Geen gezond voedsel niet, dat wordt wel geproduceerd maar niet gekocht.
Aan alles is wat te doen natuurlijk. Helaas is het nog steeds zo dat mensen best willen zien dat dieren uitgebuit worden maar niet meer willen betalen voor de dagelijkse boodschappen.
Ik koop alleen melk van nederlandse bodem, zou niet eens weten waar ik andere melk vandaan moet halen
.

Als ik jou zo lees (correct me if i'm wrong) wil je terug naar de oertijd.

Beestjes en mensen naast elkaar in vrijheid. Geen uitlaatgassen, geen kleurstoffen, geurstoffen, auto's weg, allemaal een hutje op de heide met z'n eigen scharrel dieren en moestuintje. Alleen een dier eten die je schiet of zelf hebt gefokt of helemaal geen dieren eten.
Denk niet dat het erg realistisch is.

Ik ben het er absoluut mee eens dat legbatterij kippen, varkens die vetgemest worden, slachtkuikens enz een slecht leven hebben maar denk niet dat het zo ff is opgelost door Marianne Thieme in de kamer aan het woord te laten. Haar ideeën zijn helemaal niet verkeerd, het is de manier waarop het gebracht wordt waardoor mijn nekharen overeind gaan staan en wat maakt dat ik er zowiezo niet op stem.Er is meer in NL als alleen dierenleed!

Ja en dat schijnt de PvdD niet te snappen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:39

@ Miepie1980

Daar ben ik het zeker met je eens, maar voedsel is een 1e levensbehoefte en ik wil helemaal niet terug naar die oertijd alleen de dieren worden er om uitgebuit.
Dat kan véél minder.
We leven in een wereld waar ze op bepaalde plaatsen een overschot aan voedsel hebben en dat weggooien en in een wereld waar aan de andere kant mensen honger lijden.
School en educatie is allemaal erg leuk en zeker van belang, maar in een wereld waar er nog mensen honger lijden, vind ik school en dergelijke niet erg belangrijk en we krijgen geen lessen in werkelijk actie ondernemen om de wereld te verbeteren, maar alleen maar om te kijken hoeveel geld we nog meer kunnen verkwisten om er zelf beter van te worden.
Waarom is er individualiteit en agressie en een ieder voor zich mentaliteit?
Omdat we in een omgekeerde wereld leven vanwege een krom politiek beleid.
Televisie bijvoorbeeld met achterlijke programma's zoals X-factor en Popstars etc. verbeteren de wereld echt niet, het kost een hoop geld en het is alleen maar goed voor je eigen ego.
Pure vermaak.
Al dat geld kan ook gebruikt worden om andere mensen te voorzien in voedsel.
We hebben de televisie uitgevonden, maar gebruiken hem niet in zijn voordeel.

Waarom wordt er zoveel gevochten in oorlogen, denk je?
De essentie is echt niet alleen het geloof hoor, maar ook gewoon om te kunnen overleven doordat er zulke barre omstandigheden zijn, hoeveel geld er aan wapens verspild wordt is ook in en in triest.
We leven in een wereld die we met elkaar naar de kl#te helpen, door onbewust te zijn en mee te doen aan uitbuiting van dieren om te kunnen eten of om te kunnen bestaan.
Iedereen heeft voedsel nodig en onderdak, meer niet.
Wij hebben goede doelen voor mensen die hun dieren MOETEN uitbuiten om te kunnen bestaan, maar als we zorgen dat iedereen voldoende voedsel heeft dan is er ook geen dierenleed meer.
De mensen die doelbewust dieren mishandelen zoals in dat filmpje zijn zo geworden door een maatschappij die er aan meewerkt dit soort dingen in stand te houden.
Het is pure verveling en welvaart.

Jammer genoeg kunnen we de tijd niet terug draaien en is de wereld al verpest, maar we kunnen het wel enigzins verminderen door bewust te worden wat er nu gebeurt en dan zal je inderdaad terug moeten naar een wat je zelf noemt oertijd, maar dat is je persoonlijke gevoel eraan.
Maar er is land en ruimte genoeg om iedereen in alles te voorzien wat je nodig hebt.
Voedsel en onderdak, de rest is luxe en dat mag je best hebben, maar dan wel als iedereen voorzien is van de 1e levensbehoefte.
Consuminderen heet dat ook wel met een duur woord!!!

sporter

Re: Thieme haalt uit naar melkveehouderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:45

En jou oplossing voor dit alles is de PvdD?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:52

Ben het deels wel met je eens maar niet geheel.

Ik vind onderwijs ed wel erg belangrijk. Onze (toekomstige) kinderen zijn de toekomst van dit land.
Dat geldt ook voor de kinderen in de zogeheten ontwikkelingslanden. Door hen te onderwijzen zullen zij later in staat zijn om meer voor hun land en de toekomst daarvan te betekenen dan door ze niet te onderwijzen.
Dat daarbij wel meer aandacht mag zijn voor de verspilling van geld aan nutteloze dingen vind ik ok. Net als aandacht voor de medemens op deze wereld die het minder heeft.

Denk alleen dat jij te grote stappen het liefst in 1x genomen zou willen zien. Dat is goed natuurlijk maar niet erg realistisch.

Je moet toch ergens beginnen. Begin bij de mens bewust te maken van wat we vespillen. Acties vanuit de overheid over spaarlampen, gescheiden afval ed werpen goed hun vruchten af.

Het is niet zo dat het eten wat wij hier over hebben zo ff naar de hongerige mens op deze aarbol kan gaan. Wel kunnen we buwust met eten om gaan om zo te zorgen dat er zo min mogelijk weg gegooid wordt.

Ik denk dat de mensen die doelbewust dieren mishandelen niet een vormsel van de maatschappij zijn maar dat deze mensen serieus psychisch niet in orde zijn!
Ieder normaal denkend mens zal geen dier bewust met stokken gaan slaan. Ook niet doordat de maatschappij vraagt om vlees ed.

Televisie is niet alleen maar slecht.
Hierdoor worden wij ons ook bewuster van de situatie in de wereld. Dingen als armoede en oorlog komen toch beter bij de mensen binnen door beelden dan door alleen maar verhalen.
Ik ben het met je eens dat de tv een medium is waar ook een berg zooi op te zien is, maar goed we hoeven niet te kijken. En alles weer terug draaien is niet iets wat gaat lukken.
Programma's over leed in de wereld en goed doelen worden toch veel minder goed bekeken dan sport en amusement.

Maar goed, volgens mij gaan we vreselijk off topic.

Het ging over de filmpjes van de PvdD. Daar wordt ik misselijk van en vind ik echt de slechtste manier om 'zieltjes' te winnen voor een campagne.
Ik krijg er alleen maar vlekken van in mijn nek tenminste :P

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:03

sporter schreef:
En jou oplossing voor dit alles is de PvdD?

Nee, helemaal niet.
Daar heb je ook partijen voor nodig die op sociaal gebied goed bezig zijn.
Het is een samenhang van alles bij elkaar, maar om te kunnen leven heb je als 1e alleen maar voedsel en onderdak nodig.
Geen bedrijven die prachtig mooie dure auto's produceren met allerlei overbodige luxe alleen omdat het egostrelend is.
Een vervoersmiddel hebben om van a naar b te komen is voldoende.
Bewustwording van wat voor brandstof je gebruikt is ook prettig, maar wil je een milieuvriendelijke auto zul je flink moeten dokken, terwijl als we allemaal ons geld in de juiste dingen investeren ipv de Shell te spekken dan ben je al op de helft.
De zorg... oudjes worden gedumpt in tehuizen, maar amper geld om ze te kunnen verzorgen alleen wat ik niet begrijp is waar de samenwerking is gebleven waar oma nog zo lang mogelijk thuis woont en op de kinderen past van de generatie na haar, zodat de ouders geld kunnen verdienen om te kunnen bestaan.
Etc.

Al dat soort dingen en je zult toch ergens moeten beginnen, maar omdat voedsel een 1e levensbehoefte is, vind ik de aanpaak bij de dieren nog niet eens zo verkeerd.
We kunnen het inderdaad niet terug draaien, want zo draait de wereld hier niet meer.
Daarom is educatie wel belangrijk, maar geef dan les in hoe je de wereld verbetert en niet verslechterd.
Daarom vind ik talen leren belangrijk, want je kunt dan beter met elkaar leren communiceren.
En automonteur worden is leuk, maar we hebben geen auto's nodig die alleen betaalbaar zijn voor de upperclass.
Mensen die hun talenten gebruiken om de wereld te verbeteren daar heb ik respect voor.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:08

christel1857 schreef:
BlackEyed schreef:
De partij voor de dieren :')

Mijn stem krijgen ze niet.

Nou nou nou.... ze doen ook heel veel goede dingen. En je mag best wel een beetje meer respect tonen voor mensen die een partij oprichten vóór de dieren. Geef de dieren ook een stem.
Ik vind dit misschien een beetje smakeloos van Thieme. Maar om gelijk heel de partij af te zeiken gaat mij te ver. Ik heb geen zin in een welles-nietes discussie hier over. Dit is mijn mening, en ik ben boos vanwege het filmpje.
Ik ga maar slapen.

dit is ver over de grens van smakeloos...dit is gewoon liegen en bedriegen ...
dit is een voorbeeld wat totaal geen steek houd met de gang van zaken in nl, dus waarom haalt ze dit voorbeeld erbij?
om mensen op het gevoel te spelen met oneerlijke informatie

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:29

Miepie1980 schreef:
Ben het deels wel met je eens maar niet geheel.

Ik vind onderwijs ed wel erg belangrijk. Onze (toekomstige) kinderen zijn de toekomst van dit land.
Dat geldt ook voor de kinderen in de zogeheten ontwikkelingslanden. Door hen te onderwijzen zullen zij later in staat zijn om meer voor hun land en de toekomst daarvan te betekenen dan door ze niet te onderwijzen.
Dat daarbij wel meer aandacht mag zijn voor de verspilling van geld aan nutteloze dingen vind ik ok. Net als aandacht voor de medemens op deze wereld die het minder heeft.

Denk alleen dat jij te grote stappen het liefst in 1x genomen zou willen zien. Dat is goed natuurlijk maar niet erg realistisch.

Je moet toch ergens beginnen. Begin bij de mens bewust te maken van wat we vespillen. Acties vanuit de overheid over spaarlampen, gescheiden afval ed werpen goed hun vruchten af.

Het is niet zo dat het eten wat wij hier over hebben zo ff naar de hongerige mens op deze aarbol kan gaan. Wel kunnen we buwust met eten om gaan om zo te zorgen dat er zo min mogelijk weg gegooid wordt.

Ik denk dat de mensen die doelbewust dieren mishandelen niet een vormsel van de maatschappij zijn maar dat deze mensen serieus psychisch niet in orde zijn!
Ieder normaal denkend mens zal geen dier bewust met stokken gaan slaan. Ook niet doordat de maatschappij vraagt om vlees ed.

Televisie is niet alleen maar slecht.
Hierdoor worden wij ons ook bewuster van de situatie in de wereld. Dingen als armoede en oorlog komen toch beter bij de mensen binnen door beelden dan door alleen maar verhalen.
Ik ben het met je eens dat de tv een medium is waar ook een berg zooi op te zien is, maar goed we hoeven niet te kijken. En alles weer terug draaien is niet iets wat gaat lukken.
Programma's over leed in de wereld en goed doelen worden toch veel minder goed bekeken dan sport en amusement.

Maar goed, volgens mij gaan we vreselijk off topic.

Het ging over de filmpjes van de PvdD. Daar wordt ik misselijk van en vind ik echt de slechtste manier om 'zieltjes' te winnen voor een campagne.
Ik krijg er alleen maar vlekken van in mijn nek tenminste :P

Ik beweer ook niet dat alles alleen maar slecht is en in 1x moet, want dat kan niet.
Maar electronica zoals I-net, telefonie en tv worden wel het meest voor vermaak gebruikt tegenwoordig en dat kun je echt wel beperken.
Hebben we dingen zoals tv etc. nodig om ons te vermaken?
Het is gewoon een verslaving geworden.
Je moet het gebruiken om andere mensen bewust te maken, maar als je iets zinnigs te zeggen hebt wordt je veroordeeld, (kijk maar naar het eeuwen oude verhaal van Jezus) en de manier waarop je dingen brengt is wel degelijk van belang. :j
Of om in de termen van Bokt te blijven, wordt je getemd of ben je offtopic bezig. ;)
Terwijl alles met elkaar in verbinding staat.
Maar goed, het moeten niet alleen woorden blijven er moet ook werkelijk actie ondernomen worden.
Als iedereen zo veel mogelijk kiest voor bio en fairtrade, dan ben je al stukken beter bezig.
Zelfs voor de minder bedeelden in Nederland kan dat wel uit, want het is puurder voedsel en je hebt er minder van nodig.
We hoeven geen 3 borden vol te eten met alleen maar luxe producten, je kunt ook eten wat je lichaam nodig heeft.
Dan verandert er al heel veel in vraag en aanbod, maar zolang er niemand uit hun vertrouwde comfortzone stapt dan verandert er ook helemaal niks.

Dikgedrukte:
Klopt, maar de maatschappij legt ook wel druk op je door mee te doen in een wereld die doorgedraaid is, waar ik overspannen van raak, omdat ik het niet begrijpen kan. :n

Aangezien we allemaal inwendig wel weten dat het niet klopt, heeft de omgeving je gevormd en is opvoeding ook van groot belang, maar mensen nemen vaak kinderen omdat het zo hoort en de gang van zaken is en omdat ze het zelf graag willen, alleen als je niet voldoende in staat bent om zelf bewust te leven en daar ook niet naar handelt mag je imo ook geen kinderen produceren voor je eigen belang.
Kinderen zijn de toekomst, maar als je zelf al niet aan die toekomst denkt, hoe wil je het dan in hemelsnaam je kinderen aan het verstand krijgen?

Bewustwording begint bij jezelf, maar de politiek heeft wel een groot aandeel in het beleid wat er gevoerd wordt en de mensen die graag veranderingen willen of een andere visie hebben dan het merendeel, worden vaak aan de kant gezet en niet serieus genomen.
Onruststokers zijn het, maar luister maar eens naar die ene gek die in de menigte staat te schreeuwen, die is echt nog niet zo achterlijk hoor.
Maar hij wordt veroordeeld, omdat hij anders is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:56

Dit is politiek ten top _O- . Zieltjes winnen over de rug van anderen :r . Tenzij mevrouw Thieme ambities heeft in het Amerikaanse congres of volgende week een afspraak heeft staan met Obama kan ze zich beter beperken tot de misstanden in NL. Beetje last van grootheidswaanzin }:0 .

Maar ja beelden uit NL zijn lang niet zo schokkend en leveren minder stemmen op.

Sommige mensen in dit topic hebben wel last van oogkleppen. De meeste melk (als zijnde eindproduct) blijft in NL. Het zijn juist de bijproducten zoals boter/yoghurt/melkpoerder enz waarin veel import en export plaatsvind. Maar het is natuurlijk veel makkelijker om dat pak melk te laten staan dan een pakje koekjes, hoe hypocriet kan je zijn. Dus verdiep je eens in de agrarische sector voordat je begint te loeien over wat alle consumenten wel niet fout doen.

De man op de betreffende fimpjes is waarschijnlijk ook niet de boer maar een personeelslid. De melkveehouderij in de US is vele malen groter dan in NL. Daar praat je over bedrijven met meer dan 1000 stuks melkvee (dus excl. jongvee) en staan ze 27/4 het jaar rond te melken. Dat doet de 'boer' natuurlijk niet zelf en heeft tot gevolg dat een dier voor hen niet meer is dan een schroefje in een productiemachine.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:03

Juliette86 schreef:
Dit is politiek ten top _O- . Zieltjes winnen over de rug van anderen :r . Tenzij mevrouw Thieme ambities heeft in het Amerikaanse congres of volgende week een afspraak heeft staan met Obama kan ze zich beter beperken tot de misstanden in NL. Beetje last van grootheidswaanzin }:0 .

Maar ja beelden uit NL zijn lang niet zo schokkend en leveren minder stemmen op.

Sommige mensen in dit topic hebben wel last van oogkleppen. De meeste melk (als zijnde eindproduct) blijft in NL. Het zijn juist de bijproducten zoals boter/yoghurt/melkpoerder enz waarin veel import en export plaatsvind. Maar het is natuurlijk veel makkelijker om dat pak melk te laten staan dan een pakje koekjes, hoe hypocriet kan je zijn. Dus verdiep je eens in de agrarische sector voordat je begint te loeien over wat alle consumenten wel niet fout doen.

De man op de betreffende fimpjes is waarschijnlijk ook niet de boer maar een personeelslid. De melkveehouderij in de US is vele malen groter dan in NL. Daar praat je over bedrijven met meer dan 1000 stuks melkvee (dus excl. jongvee) en staan ze 27/4 het jaar rond te melken. Dat doet de 'boer' natuurlijk niet zelf en heeft tot gevolg dat een dier voor hen niet meer is dan een schroefje in een productiemachine.

Ik bedoel de melk in elke vorm waarvoor hij gebruikt wordt.
De houdbare goedkope melk in pakken is zowiezo geen Nederlandse melk.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:23

Miska schreef:
Ik bedoel de melk in elke vorm waarvoor hij gebruikt wordt.
De houdbare goedkope melk in pakken is zowiezo geen Nederlandse melk.

Dat kan je geen melk noemen, het smaakt niet eens naar melk. Als je lekkere en goedkope melk wilt stap dan eens bij een melkveehouder het erf op met een jerrycan. Die zal je met alle plezier een paar liter uit zijn koeltank verkopen. Als je het nog nooit geprobeerd hebt zal de pure smaak je verrassen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:26

@ Anne_GTI, ik heb verkering gehad met een melkveehouder, dus ik weet echt wel hoe melk smaakt, maar ik vind het niet lekker en mijn visie is met de tijd wel verandert op het fenomeen boer en massaproductie!

Daarbij ben ik van mening dat de hele melkveehouderij niet klopt, want de mens is het enige zoogdier dat na hun 1e (laten we op zijn langst gezegd 2e) levensjaar melk blijft drinken of zuivel blijft gebruiken.
Nergens in de natuur gebeurt dat en wij beweren dat het gezond is, terwijl het overloopt van koemelk allergieën etc.
Dan laten we het maar niet over de zogenaamde gruwelijk goede huisvesting hebben waarin de dieren verblijven... ophokken van een dier is alles behalve natuurlijk en helemaal in zulke grote getallen.
Nog niet eens hebbend over ziekteverspreiding.

De boer van bijvoorbeeld een kalvermesterij kan wel zeer goed voor de dieren zijn en een uitgebalanceerd voer beleid hebben, maar de dieren zitten in een hokje waar ze amper hun kont kunnen keren.
Daarbij gaat dat vlees voornamelijk ook weer naar het buitenland.
Nu gaat het topic en het filmpje dan over melkproductie koeien, maar daar valt veel over te zeggen ook al zorgt een boer goed voor zijn vee.
De praktijken in het buitenland zijn een feit en een boer hoort zijn personeel in de gaten te houden al dan niet op zo'n groot bedrijf met een camera.
Daarvoor is er toch ook een tv uitgevonden?
Of willen de mensen alleen maar leuke filmpjes zien zoals het 1e filmpje, terwijl de praktijk vaak wel anders uitwijst, maar de doofpot is erg groot en die kan ook gebruikt worden om mensen te voorzien van voedsel ipv corrupt te zijn en net te doen alsof er niks aan de hand is.

Is mensen bewust maken zieltjes winnen?
Is de realiteit openbaren zieltjes winnen?
Alles, maar dan ook alles staat met elkaar in verbinding het is een WERELDS politiek probleem!!!
En zolang mensen dat zelf niet in willen zien en de kop daarvoor in het zand steken dan vraag ik mij af met welke idioten ik omringd ben???
Dan lach ik de natuurrampen tegemoet, want dan is het niet meer dan payback time! |o
Maar dan wel bij het verkeerde wereld deel!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:43

Nou, mijn vriend en ik hebben een melkveehouderij en no way dat wij zo omgaan met onze koeien en kalveren!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:51

Ik moet verplicht meedoen met al die wereld gekte...
Ik moet krom liggen om een fairtrade of biologisch product te kopen, maar ben één van de weinigen die het zoveel mogelijk probeert te doen. (gelukkig worden er steeds meer mensen bewust en dat is niet omdat de wereld zo prachtig mooi is, dat komt door al die rottigheid die geopenbaard wordt)
En je moet nogal karakter hebben om het vol te blijven houden hoor, want om je heen zie je allemaal van die onbewuste mensen die liever vastgeroest blijven zitten in hun vertrouwde positie en de supermarkten liggen nog vol met onzin producten.
Donaties geven aan goede doelen is eigenlijk ook je geld weggooien, want zolang het wereldse politieke beleid niet aangepakt wordt heeft het weinig zin.
Water naar de zee dragen.
Als je al kijkt als er een wereld ramp gebeurt is dan wordt er allerlei hulp geboden en zijn er inzamelacties, maar de hele logistiek is bagger en worden heel veel dingen verkwist, waardoor al dat geld wat er dan aan besteed wordt voor de helft niet eens op zijn plek komt.
Dat ligt aan het politieke beleid van het land waar de ramp getroffen wordt, maar zolang wij aan al die onzin mee blijven doen, omdat het voor ons beter uitkomt waar zijn we dan in hemelsnaam mee bezig?
Hier rijden we in veel te dure auto's, maar in een land waar een ramp gebeurd is, hebben ze niet eens materiaal om de boel weer op te bouwen.
Is dat logisch?

Het is zeer verleidelijk om je boodschappen bij Lidl of Aldi te halen, omdat je dan geld bespaart alleen denk je echt dat je dat doet?
Globaal gezien absoluut niet!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:57

Broccoli schreef:
Nou, mijn vriend en ik hebben een melkveehouderij en no way dat wij zo omgaan met onze koeien en kalveren!

Zijn jullie biologisch?
En wat doen jullie dan om de wereld te verbeteren?
Zodat alle andere mensen te eten krijgen?
Je over produceert melk waarvan de helft niet eens nodig is!
Is het logisch om boer te zijn, terwijl je keihard werkt en amper geld voor je melk krijgt?
Is de kostenpost wel in balans?
Nee, maar daarvoor krijg je weer één of andere subsidie anders kan je niet blijven bestaan.

Dat vind ik zo onnoemelijk krom!
Ik ben niet tegen de boeren hoor, begrijp me niet verkeerd alleen het is totaal niet logisch zoals het allemaal gaat.
Dus het ligt bij de politiek!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:06

Pardon??
Boer ben je ook niet om geld te verdienen, daarvoor moet je hart hebben voor je koeien. Subsidie? Nooit gezien.
Een mens heeft nu eenmaal zuivel nodig, anders dan andere zoogdieren. Daarom produceren wij melk. En daar worden de koeien echt niet om benadeeld hoor..

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:11

sorry hoor ik kwam en kom op heel veel verschillende bedrijven.
en hier in nederland worden ze echt niet zo behandeld.
laten we zeggen 98% niet, zal er altijd wel wat tussen hebben, dat zie je met paardenhandelaren en houders ook.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:13

Miska schreef:
Het gaat ook niet om de Nederlandse melkveehouder, het gaat ook om alle veehouderijen die vlees, vis, eieren en melk produceren!
Massaproductie en uitbuiting is dierenleed, maar we houden te graag van ons glaasje melk en teveel van ons stukje vlees op ons bord of bij de bbq, maar we willen er niet teveel geld aan uit geven.
Alles dus waar we in principe genoeg van hebben, wat we zeker niet nodig hebben als 1e levensbehoefte, wordt verspild doordat er een hoop weg gegooid wordt, maar de boeren worden betaald om te kunnen blijven bestaan.
Hoe krom is dat?
Zelfs als je biolgische vlees oid koopt, maar die dieren hebben een keurmerk waarvan je zeker weet dat het enigzins een fijn en waardig leven heeft gehad, maar hoe corrupt is dat?

welke eeuw leef jij?

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:25

Subsidie voor maïsland als je het in de winter periode groen houdt etc.
Maar maakt ook niet uit, boer zijn is niet makkelijk qua kosten en de overheid helpt de boeren om te kunnen blijven bestaan op wat voor manier dan ook, dat gaat in de trend van zoals ik al eerder heb aangehaald.

Oke, maar heb je hart voor dieren als je weet ik het hoeveel koeien ophokt en melk produceert wat helemaal niet nodig is en daardoor andere mensen benadeeld?
Alles laat jou doen denken dat zuivel zo goed voor je is, maar dat is helemaal niet waar.
Niet in de hoeveelheden die wij allemaal consumeren. :n
En als er zoveel geproduceerd wordt, hoe kan het dan in hemelsnaam dat er nog zoveel honger is in de wereld?
Dat heeft een oorzaak en dat is het politieke beleid zowel van hier als in het buitenland.

Dierenleed is niet nodig in de zin zoals we het nu doen. (pech als je boer bent, want zo'n nobel beroep is het echt niet, vind ik!)
In mijn ogen is in zoveel grote getallen dieren uitbuiten een vorm van leed, want het is alles behalve natuurlijk en waar is het voor nodig?
Je kunt ook je vitaminen en mineralen uit ander voedsel halen om gezond te blijven.
Dat neemt niet weg dat je geen zuivel mag eten, maar alle dagen hoeft helemaal niet en is zeker niet gezond.
De mens is lui gemaakt doordat er zoveel aanbod is, maar het weegt niet af op de vraag.
Er is geen balans, want alles moet meer meer meer, sneller sneller sneller en groter groter groter.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:26

loes-freke schreef:
Miska schreef:
Hoe krom is dat?

welke eeuw leef jij?

In welke denk je?

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:29

hoe zo koeien ophokt??
ben je wel eens op een bedrijf geweest waar de koeien worden gemolken?
of doe jij het met beelden uit de 18de eeuw?
en anders nodig ik je eens uit om mee te gaan om te kijken op verschillende bedrijven.

18de eeuw

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:36

Tjonge, jonge wat een stelletje..... in dat filmpje.
Gelukkig zul je zoiets in NL niet snel treffen dus dan maar filmpjes die in het buitenland gemaakt zijn laten zien.

In het buitenland is het veelal veel slechter gestelt met het dierwelzijn in de bio-industrie. Het is jammer maar het is zo. De in het buitenland geproduceerde producten zijn daarom dan ook veelal goedkoper als de duurzamere producten van eigen bodem.

Helemaal biologisch produceren is een mooi beeld maar er is te weinig ruimte in ons land om dit te realiseren en het zou zoveel geld kosten dat het gewoon echt niet haalbaar is. Wat wel haalbaar is is duurzamer produceren. Veel moderne veehouderijen besteden veel aan innovatie op het gebied van milieu en dierwelzijn. Het gaat lang niet meer om zoveel mogelijk varkens in een hokje te stoppen. Boeren willen een hoge gezondheidsstatus onder hun veestapel en een kwalitatief goed product leveren, daar valt voor de boer zijn winst te halen. Helaas hangt hier wel een prijskaartje aan en daar komen de consumenten aan bod.