Ben het deels wel met je eens maar niet geheel.
Ik vind onderwijs ed wel erg belangrijk. Onze (toekomstige) kinderen zijn de toekomst van dit land.
Dat geldt ook voor de kinderen in de zogeheten ontwikkelingslanden. Door hen te onderwijzen zullen zij later in staat zijn om meer voor hun land en de toekomst daarvan te betekenen dan door ze niet te onderwijzen.
Dat daarbij wel meer aandacht mag zijn voor de verspilling van geld aan nutteloze dingen vind ik ok. Net als aandacht voor de medemens op deze wereld die het minder heeft.
Denk alleen dat jij te grote stappen het liefst in 1x genomen zou willen zien. Dat is goed natuurlijk maar niet erg realistisch.
Je moet toch ergens beginnen. Begin bij de mens bewust te maken van wat we vespillen. Acties vanuit de overheid over spaarlampen, gescheiden afval ed werpen goed hun vruchten af.
Het is niet zo dat het eten wat wij hier over hebben zo ff naar de hongerige mens op deze aarbol kan gaan. Wel kunnen we buwust met eten om gaan om zo te zorgen dat er zo min mogelijk weg gegooid wordt.
Ik denk dat de mensen die doelbewust dieren mishandelen niet een vormsel van de maatschappij zijn maar dat deze mensen serieus psychisch niet in orde zijn!
Ieder normaal denkend mens zal geen dier bewust met stokken gaan slaan. Ook niet doordat de maatschappij vraagt om vlees ed.Televisie is niet alleen maar slecht.
Hierdoor worden wij ons ook bewuster van de situatie in de wereld. Dingen als armoede en oorlog komen toch beter bij de mensen binnen door beelden dan door alleen maar verhalen.
Ik ben het met je eens dat de tv een medium is waar ook een berg zooi op te zien is, maar goed we hoeven niet te kijken. En alles weer terug draaien is niet iets wat gaat lukken.
Programma's over leed in de wereld en goed doelen worden toch veel minder goed bekeken dan sport en amusement.
Maar goed, volgens mij gaan we vreselijk off topic.
Het ging over de filmpjes van de PvdD. Daar wordt ik misselijk van en vind ik echt de slechtste manier om 'zieltjes' te winnen voor een campagne.
Ik krijg er alleen maar vlekken van in mijn nek tenminste