Overpopulatie en Geboortebeperking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:28

Geboorte beperking gaat alleen werken als iedereen bereid is om tot zijn of haar dood te werken. Hoe minder kinderen er komen hoe minder er afgedragen word voor onder andere aow.

Als mensen zeggen iemand die van nature geen kinderen kan krijgen hoort diegene ze gewoon niet te hebben moeten ook accepteren dat als op/oma/papa/mama/broer/zus kanker krijgt (noem maar ff een verschrikkelijke ziekte) diegene ook gewoon dood hoort te gaan, die hoort dus blijkbaar niet meer verder te kunnen leven.

Dan zou je ook kunnen zeggen laat iedereen die depressief is of een doodswens heeft gewoon doodgaan door middel van een spuitje, want opgenomen worden/therapieen kosten ook een hoop geld, die mensen dragen toch niks bij aan deze maatschappij dus hard gezegd zonder ze zijn we beter af :s

Voor de mensen die zeggen ja kinderbijslag is bullshit want IK heb geen kind en moet er wel voor betalen!! Ja IK heb wel werk maar sta ook elke dag te werken voor de Toos en Koos Werkelozen onder ons!! Laat hun ook lekker verrekken dan, moeten ze maar gaan werken!

Sjonge jonge wat een reacties komen hier weer voorbij zeg! alsof je rijk gaat worden van kinderbijslag hahaha was het maar zo :P gaat je niet lukken hoor.. het is niet voor niets in het leven geroepen, er worden te weinig kinderen geboren om in het levensonderhoud van ouderen te voorzien.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:30

Misschien moeten we eens beginnen met een "toelatingsexamen" voor potentiële ouders. Een hond uit het assiel halen is moeilijker dan een kind krijgen.

En inderdaad niet alles en iedereen in leven willen houden omdat het toevallig adem haalt.
Waarom een hoogbejaarde die zwaar dementerend is met een longontsteking drie weken op een IC leggen, er alle mogelijke moeite aan doen om deze in leven te houden om deze vervolgens als een broodmager hoopje ellende in een rolstoel terug te duwen naar het verpleeghuis.............
Waarom een baby die nooit verder zal komen dan een bed, hier zijn/haar leven lang aan vast gebonden wordt, nooit zal kunnen communiceren, denken en/of doen, voeding krijgt via een sonde op deze wijze wel 80 kan worden (zolang we alle apparatuur niet uit zetten) in leven houden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:31

wat ik niet snap.......... voor het paard moet het allemaal zo natuurlijk mogelijk, en in de natuur gaan ze gewoon vroegtijdig dood aan dingen die we hier weer oplappen.......

en wij mensen moeten maar blijven leven tot in oneindigheid.....

daar komt het probleem van, niet van al die kindertjes die geboren worden hoor :) het probleem komt vanuit het rekken van het leven......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:33

Tavanta schreef:
Misschien moeten we eens beginnen met een "toelatingsexamen" voor potentiële ouders. Een hond uit het assiel halen is moeilijker dan een kind krijgen.

En inderdaad niet alles en iedereen in leven willen houden omdat het toevallig adem haalt.
Waarom een hoogbejaarde die zwaar dementerend is met een longontsteking drie weken op een IC leggen, er alle mogelijke moeite aan doen om deze in leven te houden om deze vervolgens als een broodmager hoopje ellende in een rolstoel terug te duwen naar het verpleeghuis.............
Waarom een baby die nooit verder zal komen dan een bed, hier zijn/haar leven lang aan vast gebonden wordt, nooit zal kunnen communiceren, denken en/of doen, voeding krijgt via een sonde op deze wijze wel 80 kan worden (zolang we alle apparatuur niet uit zetten) in leven houden.

dabedoelik :)

waarom al die nood en kunstgrepen om toch een kind te krijgen?

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:34

KiWiKo schreef:
wat ik niet snap.......... voor het paard moet het allemaal zo natuurlijk mogelijk, en in de natuur gaan ze gewoon vroegtijdig dood aan dingen die we hier weer oplappen.......

en wij mensen moeten maar blijven leven tot in oneindigheid.....

daar komt het probleem van, niet van al die kindertjes die geboren worden hoor :) het probleem komt vanuit het rekken van het leven......

Mjah gebeurd bij paarden toch ook, neem aan dat als een paard in de natuur een hevige koliek aanval krijgt het of vanzelf overtrekt of hij dood gaat. Hier lappen we ze ook op, is een paard kreupel dan gaan er weken zo niet maanden revalidatie in, in de vrije natuur als een paard neit mee kan komen heeft tie pech, komt er een roofdier aan en is die niet snel genoeg is het hap slik weg.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:35

KiWiKo schreef:
Tavanta schreef:

dabedoelik :)

waarom al die nood en kunstgrepen om toch een kind te krijgen?

Snap best dat mensen veel pogingen doen om zwanger te raken, ik had de mazzel de eerste beste maand meteen boem zwanger te zijn, maar dat maakt toch niet dat IK meer recht heb op kinderen dan iemand bij wie het niet zo simpel gaat? :)

NatasjavE

Re: Overpopulatie en Geboortebeperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:39

Ja maar jongens...die kunstmatige technieken zijn helemaal het probleem niet. In de westerse wereld krimpt de wereld bevolking juist en daar worden die technieken toegepast.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:40

Bon_Bon schreef:
[Snap best dat mensen veel pogingen doen om zwanger te raken, ik had de mazzel de eerste beste maand meteen boem zwanger te zijn, maar dat maakt toch niet dat IK meer recht heb op kinderen dan iemand bij wie het niet zo simpel gaat? :)

en daar gaan we dus verkeerd in........ wij menen het recht te hebben op kinderen, ook al vind moeder natuur dat niet....... wij vinden van wel, en dus komt dat kind er!!! en daarop gaan wij onder andere op afgerekend worden........

wij bepalen niet, moeder natuur bepaald........ dat we het kunnen bepalen nu, heeft niks met recht te maken........ je hebt recht om te leven zolang zij wil dat je leeft, en je heb recht op kinderen als zij dat wil......

Neemt niet weg dat ik heel blij ben voor mensen met een kinderwens die niet zo makkelijk was, dat ze toch kinderen hebben gekregen.........

ik trek dit alleen even door in het extreme

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:43

KiWiKo schreef:

Discutabel: inenten, operaties voor koliek/kreupelheden/beenbreuken, singels en camera's bij de bevalling, ontwormen, het behandelen van wonden en huidaandoeningen waar in het wild roofdieren op af zouden komen, het verbeteren van hoeven en beenstanden door de smid,..
zo natuurlijk zijn we met onze beesten ook niet bezig.

En ook daar wordt lustig mee doorgefokt.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:43

@Kiwiko snap ik :P doe ik zelf ook :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:44

Urielle schreef:
KiWiKo schreef:

Discutabel: inenten, operaties voor koliek/kreupelheden/beenbreuken, singels en camera's bij de bevalling, ontwormen, het behandelen van wonden en huidaandoeningen waar in het wild roofdieren op af zouden komen, het verbeteren van hoeven en beenstanden door de smid,..
zo natuurlijk zijn we met onze beesten ook niet bezig.

En ook daar wordt lustig mee doorgefokt.

snappie :D :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:45

KiWiKo schreef:
en daar gaan we dus verkeerd in........ wij menen het recht te hebben op kinderen, ook al vind moeder natuur dat niet....... wij vinden van wel, en dus komt dat kind er!!! en daarop gaan wij onder andere op afgerekend worden........

wij bepalen niet, moeder natuur bepaald........ dat we het kunnen bepalen nu, heeft niks met recht te maken........ je hebt recht om te leven zolang zij wil dat je leeft, en je heb recht op kinderen als zij dat wil......

Neemt niet weg dat ik heel blij ben voor mensen met een kinderwens die niet zo makkelijk was, dat ze toch kinderen hebben gekregen.........

ik trek dit alleen even door in het extreme

Maar da's dus het moeilijke. De mens is ook door moeder natuur zo ontzettend intelligent doorontwikkeld dat we dit soort vraagstukken kunnen oplossen. Is het gevolg van die intelligentie ook nog natuur?

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:47

De mensen die ervoor kiezen geen kinderen te nemen te belonen.
Als ik hier zie wat men allemaal krijgt als men een kind heeft...
En degene die ervoor kiezen geen kids te nemen die mogen het lekker allemaal zelf oplossen ?!?!
Maar goed,ik denk dat moeder natuur nog wel een verrassing voor ons heeft.Dit kan niet goed gaan met zoveel mensen op die bol.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:49

ik denk het wel urielle............. alleen vrees ik met grote vresen dat wij op onze intelectuele capaciteiten straks enorm afgestrafd worden.

volgens mij gaat MN het nooit goedvinden dat wij haar paradijs zo kapot maken.........

en dan zal ze waarschijnlijk na het uitroeien van ons mensheid een andere diersoort laten evolueren......... en volgens mij kunnen we zo miljoenen jaren terug

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:51

noordje schreef:
En degene die ervoor kiezen geen kids te nemen die mogen het lekker allemaal zelf oplossen ?!?!
Maar goed,ik denk dat moeder natuur nog wel een verrassing voor ons heeft.Dit kan niet goed gaan met zoveel mensen op die bol.

zoals al gezegd door een medediscussie genoot, de nood is hier in het westen niet zo groot.......... de epidimieen gaan uitbreken in azie, zuid amerika en misschien afrika......... maargoed die komen vanzelf deze kant op omdat we allemaal globetrotters zijn geworden :)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:52

Urielle schreef:
Maar da's dus het moeilijke. De mens is ook door moeder natuur zo ontzettend intelligent doorontwikkeld dat we dit soort vraagstukken kunnen oplossen. Is het gevolg van die intelligentie ook nog natuur?

Nee dat is het gevolg van onze natuur. Elk kunstmatig ingrijpen is tegennatuurlijk, niet dat je daar helemaal tegen moet zijn maar het moet niet doorslaan.....

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:54

noordje schreef:

Euhm sorry hoor maar wat krijg je allemaal dan :P volgens mij loop ik namelijk binnenkort een hoop mis dan..

En hoe zit het dat stel jij geeft bij de overheid aan ik blijf kinderloos, een mooi huis? vette bonus?? en hoe zit het dan als je daarna besluit toch wel te willen?? verplicht de overheid je dan tot abortus?? moet je alles weer inleveren??

Ik stel voor degene met kinderen mogen met 65 met aow de mensen zonder kinderen niet. aangezien die niet bijgedragen hebben aan het potje vullen wat betreft aow... klinkt toch ook beetje krom he!!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:58

KiWiKo schreef:
zoals al gezegd door een medediscussie genoot, de nood is hier in het westen niet zo groot.......... de epidimieen gaan uitbreken in azie, zuid amerika en misschien afrika......... maargoed die komen vanzelf deze kant op omdat we allemaal globetrotters zijn geworden :)

Maar als die epidimieën dan uitbreken gaat het westen er weer alles aan doen om die daar tegen te gaan, het klinkt hard maar moeten we het niet gewoon een keer wat langer laten gaan?
Als er teveel konijnen zijn breekt er mixomatose uit en dat verdwijnt vanzelf weer als er een normale populatie overblijft, de sterken overleven en gaan weer verder.
Ik denk dat wij ook teveel ingrijpen. We kunnen wel iedereen in leven willen houden in de ontwikkelingslanden maar dan moet daar ook een besef doordringen waar we mee bezig zijn en dat is niet het geval, dat zit niet in hun natuur. Die mensen leven van dag tot dag en maken zich niet druk om de toekomst.
Wij hebben geleerd vooruit te kijken, komt ook door ons klimaat, wij moesten vroeger op jacht in de zomer en voorraden inslaan om de winter door te komen. Zorgen dat we een warm hol hadden om niet dood te vriezen, daarin ligt onze basis om vooruit te denken.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:59

NatasjavE schreef:
Ja maar jongens...die kunstmatige technieken zijn helemaal het probleem niet. In de westerse wereld krimpt de wereld bevolking juist en daar worden die technieken toegepast.

Daar zat ik dus ook aan te denken.

In Nederland wordt er in sommige gebieden al gesproken van een heuse krimp. Er zijn te weinig mensen voor alle huizen die te koop staan. Er zijn in Friesland dorpen die gewoon leeg lopen..

Het afschaffen van alle hulpmiddelen om vrouwen zwanger te krijgen kan mijns inziens niet. Dat is etisch onverantwoord. Natuurlijk moet je niet doorslaan hierin. Wat ik niet vind kunnen is het invriezen van eicellen van vrouwen die per se eerst carriere willen maken en dan nog op hun 40e een kind willen. Dat gaat voor mij veel te ver, want dat vind ik het toppunt van de comsumptiemaatschappij. Dat is namelijk het bewust uitstellen van een kinderwens. De vrouwen die geen regelmatige cyclus kunnen krijgen, kiezen daar niet bewust voor en dat maakt voor mij het grote verschil.

Daarnaast denk ik dat het niet onverstandig is om te kijken naar ouders/gezinnen waar kinderen structrureel mishandeld worden of junks die zwanger raken. Die kinderen hebben in hun eigen gezin geen toekomst! En dat vind ik heel erg. Zulke vrouwen/mannen zou je misschien aan moeten pakken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:00

KiWiKo schreef:
en dan zal ze waarschijnlijk na het uitroeien van ons mensheid een andere diersoort laten evolueren......... en volgens mij kunnen we zo miljoenen jaren terug

Mijn persoonlijke theorie is dat de insecten aan de beurt zijn. Vissen, reptielen, zoogdieren wo mensen zijn al geweest, daarnaast vermeerderen de insecten zich als gekken en brengen allerlei enge ziekten over.
Mijn gok is dan ook dat we massaal gaan overlijden aan ziekten overgebracht door insecten en dat die ziekten op zich weer gaan muteren. Het handjevol mensen wat overblijft gaat schijtebang zijn voor insecten, die zich gaan ontwikkelen tot ware monsters.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:02

Tavanta schreef:
Urielle schreef:

Nee dat is het gevolg van onze natuur. Elk kunstmatig ingrijpen is tegennatuurlijk, niet dat je daar helemaal tegen moet zijn maar het moet niet doorslaan.....

En die grens ligt voor iedereen heel persoonlijk. Zo ben ik niet tegen vruchtbaarheidstechnieken geloof ik, maar wel tegen klonen en ook tegen genmodificatie. Terwijl daar ook heel veel voorstanders van zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:03

Tavanta schreef:
KiWiKo schreef:

Maar als die epidimieën dan uitbreken gaat het westen er weer alles aan doen om die daar tegen te gaan, het klinkt hard maar moeten we het niet gewoon een keer wat langer laten gaan?
Als er teveel konijnen zijn breekt er mixomatose uit en dat verdwijnt vanzelf weer als er een normale populatie overblijft, de sterken overleven en gaan weer verder.
Ik denk dat wij ook teveel ingrijpen. We kunnen wel iedereen in leven willen houden in de ontwikkelingslanden maar dan moet daar ook een besef doordringen waar we mee bezig zijn en dat is niet het geval, dat zit niet in hun natuur. Die mensen leven van dag tot dag en maken zich niet druk om de toekomst.
Wij hebben geleerd vooruit te kijken, komt ook door ons klimaat, wij moesten vroeger op jacht in de zomer en voorraden inslaan om de winter door te komen. Zorgen dat we een warm hol hadden om niet dood te vriezen, daarin ligt onze basis om vooruit te denken.

yep........ zoals ik al zei......... de epidimieen gaan uitbreken in azie, afrika en zuid amerika.......

en de enige manier om dit te stoppen is om de epidimie diens werk te laten doen, en dat is heel simpel het opschonen van de populatie van deze aardbol......... en ja, ja ik weet dat ik en mijn geliefden hier ook aan kunnen overlijden........

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:04

Ik denk eerder aan een nieuwe ijstijd, dan blijven we met een paar over en dan mogen we weer opnieuw beginnen, dan na een paar duizend jaar vinden we weer dingen terug van een verdwenen beschaving.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:05

Pletje123 schreef:
Daar zat ik dus ook aan te denken.

In Nederland wordt er in sommige gebieden al gesproken van een heuse krimp. Er zijn te weinig mensen voor alle huizen die te koop staan. Er zijn in Friesland dorpen die gewoon leeg lopen..

Het afschaffen van alle hulpmiddelen om vrouwen zwanger te krijgen kan mijns inziens niet. Dat is etisch onverantwoord. Natuurlijk moet je niet doorslaan hierin. Wat ik niet vind kunnen is het invriezen van eicellen van vrouwen die per se eerst carriere willen maken en dan nog op hun 40e een kind willen. Dat gaat voor mij veel te ver, want dat vind ik het toppunt van de comsumptiemaatschappij. Dat is namelijk het bewust uitstellen van een kinderwens. De vrouwen die geen regelmatige cyclus kunnen krijgen, kiezen daar niet bewust voor en dat maakt voor mij het grote verschil.

Daarnaast denk ik dat het niet onverstandig is om te kijken naar ouders/gezinnen waar kinderen structrureel mishandeld worden of junks die zwanger raken. Die kinderen hebben in hun eigen gezin geen toekomst! En dat vind ik heel erg. Zulke vrouwen/mannen zou je misschien aan moeten pakken.

ik denk dat je nu hier precies moeder natuur haar problemen met de mensheid beschrijft............

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:07

Urielle schreef:
KiWiKo schreef:

Mijn persoonlijke theorie is dat de insecten aan de beurt zijn. Vissen, reptielen, zoogdieren wo mensen zijn al geweest, daarnaast vermeerderen de insecten zich als gekken en brengen allerlei enge ziekten over.
Mijn gok is dan ook dat we massaal gaan overlijden aan ziekten overgebracht door insecten en dat die ziekten op zich weer gaan muteren. Het handjevol mensen wat overblijft gaat schijtebang zijn voor insecten, die zich gaan ontwikkelen tot ware monsters.

zou zomaar kunnen Urielle............ zou zomaar kunnen.......