Drie jaar en dan al naar school

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:21

odetteke schreef:
Over die plastic paprika's gesproken... ik bracht mijn jochie vnochtend naar de peuterspeelzaal en prompt gingen alle jongetjes met elkaar in het keukentje spelen om dar koffie te zetten en eieren te bakken _O- Wat een heerlijk geemancipeerd gezicht was dat :D

Toekomstige Jamie Oliver :+

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:34

Ik denk dat het voor veel kinderen best goed is. Die van mij is nu 2,5 en stuitert ook door huis. Die wil echt wat doen. Nu hoor je als ouder natuurlijk ook wat te ondernemen met je kinderen, maar soms moet je ook de was doen, stofzuigen, boodschappen etc.

Ik werk 3 dagen. Dat is 2 hele dagen KDV en 1 dag opa en oma.
Ik zou geen problemen hebben met 5 ochtenden school. Zou mijn eigen werktijden erop aanpassen.

Verder is het pedagogisch niveau op het KDV volgens mij niet al te hoog. Het zijn leuke meiden maar de kinderen worden niet echt gestimuleerd (zoals puzzel of voorlezen). En dat vind ik wel erg jammer. Ik denk dat de gemiddelde peuterspeelzaal van betere kwaliteit is.

Verder is het denk ik vooral voor kinderen uit de wat mindere milieu's een positieve invloed. Kinderen op jongere leeftijd al in aanraking met discipline en sociaal contact waar het thuis nogal eens aan ontbreekt (ach hier ook wel eens :D ). En daar is het volgens mij ook voornamelijk voor bedoeld.

Van mij mogen ze het vanaf komend schooljaar invoeren, maar dat gaat niet lukken denk ik :+