de harde waarheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:09

Rendel schreef:
Wat ik al zei, we gaan2 a 3 keer per dag naarhaar toe. Vlaardingen is 40 min. van noordwijk, 40 min heen 40 min terug. Dit 2 a 3 keer op een dag doen? Dat kan toch niet als je ook je eigen leven en gezin hebt?

Als ze hier zouden wonen dan zou het niet nodig zijn om een paar keer per dag langs te komen. Hier kunnen echtparen ook samen wonen. De zorg hier is echt uitstekend en voor echtparen zijn er meerdere opties.

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:22

Rendel schreef:
Sorry, maar bij ons in de omgeving zijn alle verzorgingstehuizen niet om naar huis te schrijven, we kunnen haar moeilijk in groningen onderbrengen.

Groningen is het andere uiterste maar ook in Zuid holland zijn er zeker wel betere verpleeghuizen te vinden als waar jouw schoonmoeder ligt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:24

Rendel schreef:
Maar als je dan weer ziet hoe die kindermoordenaar erbij zat, hoe heet hij ook al weer, van Peter R de Vries, nou mijn schoonmoeder zit niet zo mooi! Ze heeft echt maar 4 bij 4 wat ze deelt met een ander, de wc zijn te vies voor woorden en ze mag maar 1x per week douchen

A) Die zat in een TBS-kliniek, niet in de gevangenis

B) Ja, het gaat er slecht aan toe in de verzorgingstehuizen. Dat heeft vooral te maken met personeelstekorten. Ik zou zeggen: schrijf je in voor de opleiding verzorgende!

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 14:27

Britt20099 schreef:
Rendel schreef:
Sorry, maar bij ons in de omgeving zijn alle verzorgingstehuizen niet om naar huis te schrijven, we kunnen haar moeilijk in groningen onderbrengen.

Groningen is het andere uiterste maar ook in Zuid holland zijn er zeker wel betere verpleeghuizen te vinden als waar jouw schoonmoeder ligt.

Groningen is inderdaad het andere uiterste ;) Maar het 'probleem' is dat mijn schoonvader woont gewoon nog in hun koophuisje, heeft heel zijn leven daar gewoond en kun je niet zomaar van verwachten dat hij in een ander dorp/stad gaat wonen. Hij gaat nu elke dag, ook paar keer per dag naar moeders op de elektrische fiets, heeft geen rijbewijs, geen auto, dus dan wordt het een stuk moeilijker om mijn schoonmoeder in een ander tehuis te krijgen. We hopen erop dat ze zelfstandig naar toilet kan en douchen en dan kan ze weer in haar eigen huisje gaan wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:51

Janine1990 schreef:
Aideen: Phormicola verwoord PERFECT hoe ik denk... Daarbij was het netter geweest als TS meteen had verteld wat de oplossing gaat zijn, die is hier namelijk ook al geplaatst.

En inderdaad is niemand gebaat bij een sensatieverhaaltje, de zorg moet niet negatiever gezien gaan worden, dan raakt het in een negatieve vicieuze cirkel, een hele negatieve.

Sinds wanneer moet een topic voldoen aan de eisen die andere bokkers stellen? Als ze toch gewoon even haar gal wil spugen (wat ik heel goed kan begrijpen), waarom zou dat niet mogen? En waarom mag je de dingen niet zien zoals ze zijn? TS heeft een negatieve ervaring, maar mag deze niet delen van enkele bokkers. Want stel je voor dat de zorg in een vicieuze, negatieve cirkel raakt....Kan de regering straks toch beter het een en ander veranderen aan de zorg zodat die cirkel wordt doorbroken? In plaats van vooral geen negatieve ervaringen met elkaar te delen en je kop in het zand steken??

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:10

Als het zo slecht is, verhuizen. Dan zou ik er wel 40 min voor over hebben om heen en weer te rijden. En als ze eenmaal goed zit, hoef je waarschijnlijk niet 3x per dag daar naar toe.

Zit ze trouwens in een verzorgingstehuis of een bejaardentehuis, dit is namelijk een groot verschil :)

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:26

Blue_Eyes schreef:
B) Ja, het gaat er slecht aan toe in de verzorgingstehuizen. Dat heeft vooral te maken met personeelstekorten. Ik zou zeggen: schrijf je in voor de opleiding verzorgende!

Er is genoeg personeel te krijgen als de werkomstandigheden eens aangepakt worden.
Daar zit het erg scheef in mijn ogen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:47

Gut, dan hebben onze bewoners nog geen klagen, als ik dit zo lees en ik gun hun al betere zorg :\
Wij laten geen bewoners 4 uur in hun eigen ontlasting (of urine) liggen, overigens, wij hebben amper bewoners die hele dagen op bed liggen, van de 80, nu wel geteld 1, maar goed, ik heb het idee dat heel veel mensen verzorginshuizen en verpleeghuizen door elkaar halen :Y)
Hoe dan ook, verzorgingshuizen hebben ook plus punten ten opzichte van thuis blijven wonen, mensen die thuis blijven wonen, vereenzamen vaak en ook al krijgen ze thuiszorg en hhhulp, vaak vervuilen ze toch. In verzorgingshuizen is er 24 uurs zorg en worden er dagelijks activiteiten georganiseerd, vaak meer dan 1 per dag. Het hele jaar door, behalve vaak in de zomer, lopen er stagiaires, die het verzorgend personeel werk uit handen neemt en er hier door tijd is om met bewoners te gaan wandelen.
Maar toch, ik zou graag meer handen aan het bed zien, als wij al onze 80 bewoners dagelijks zouden moeten gaan douchen... Dat is helaas niet haalbaar. Warm eten kan alleen tussen de middag, wij hebben btw wel een keuze menu, ze kunnen kiezen uit twee of drie gerechten. En ik zou graag minder kantoor werk doen en meer tijd hebben om voor mijn bewoners te zorgen.
Verder, sorry als ik mensen nu beledig, vind ik de kwaliteit van verzorgende steeds verder achteruit gaan, vroeger werd er bij een sollicitatie de beste uitgekozen, nu zijn ze blij als er al iemand op komt dagen voor een gesprek :o Ik zit in de MIC commissie (melding incidenten cliënten) en vroeger waren het bijna alleen maar val-incidenten, tegenwoordig moet ik steeds meer medicatie fouten invoeren, dit is 90% van de tijd fouten door het personeel, puur door onoplettendheid (werkdruk? of gewoon niet goed lezen?)

Ik vertel hier hoe het bij ons is, ik kan niet oordelen over andere huizen.

Letizia

Re: de harde waarheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:50

Ooh, nog een kleine toevoeging, hongerloontje valt wel mee hoor, gelukkig hebben wij onze onregelmatigheidstoeslag (nog??). Ik ben single, heb een koopwoning, een auto en een paard.
Hou ik dan nog veel over, ehh nee :Y) Maar kan het slechter, ja absoluut!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:53

Ja idd het hongerloontje valt erg mee. Zeker de ORT is erg fijn.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:12

Urielle schreef:
Kindermoordenaars ed zitten niet gevangen als de 'reguliere' gevangene, omdat ze apart worden gehouden van de rest. Niet eens uitsluitend vanwege de veiligheid van deze persoon, maar ook de veiligheid van de andere gedetineerden en natuurlijk met name voor het personeel wat in zo veilig mogelijke omstandigheden de orde moet kunnen handhaven daar.
Er zijn ook veel verschillende klassen gevangenissen, de ene is al strenger dan de andere.
Mijn familielid is gedetineerd geweest wegens een dronken geintje: brand in een metalen vuilcontainer stichten, had een zeer kleine cel (heb het niet gezien overigens, het bezoek mag daar niet bij, wel een lege cel gezien), ook eens per week douchen en een toiletemmer op de cel en geen wc.
Nogmaals: ik vind het schandalig hoor, hoe de zorg erbij staat, en dat moet echt niet kunnen.
Maar slik niet alles voor zoete koek wat er weergegeven wordt over gedetineerden. Wij hebben als familie een behoorlijke bres moeten slaan in het spaargeld om de woekerhuren voor een klein tvtje te kunnen betalen en dingen als fatsoenlijk broodbeleg enzo. Dus de mensen die daar zaten in luxere omstandigheden hadden familie of vrienden buiten de cel die dat geld voor hen op tafel wilden leggen :)

Ik kan je verklappen dat dus niet overal het geval is. En dat weet ik uit zeer betrouwbare bron.
Ben zelf een aantal keer op "visite" geweest bij mijn bron die meer een draaideurcrimineel was en als ik dar van hem hoorde wat er allemaal voor "gevallen" bij hem op de afdeling zaten dan was dat op zijn zachts gezegd er divers. Overigens heeft het de familie van mijn bron niets gekost om het leven dragelijk te maken hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:34

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:45

Overigens zijn het juist de verkrachters en kindermoordenaars die uit moeten kijken in de gevangenis, DIE zijn juist vaak hun leven niet zeker.

Ik zeg trouwens ook niet dat TS HAAR gal niet mag spuwen, maar dit was gewoon een verhaaltje uit een of andere chainmail, niet op waarheid berust en erg sensationeel. TS mag gerust klagen over de zorg, die is ook slecht door bezuinigingen, maar ik vond dit meer spam en bovendien erg beledigend voor mensen die vrienden of familieleden in de gevangenis hebben gezien of nog steeds zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:51

@Phormicola: Dat ben ik dan weer met je eens.