RTL 4 Premiersdebat zondag 23 mei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:32

Citaat:
Ik *droomde vannacht dat ik op de PVV ging stemmen. Walgde nog van mezelf toen ik wakker werd...

:') _O-

*Ik zou dat een nachtmerrie noemen :(:)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: RTL 4 Premiersdebat zondag 23 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:33

Ik ook dus _O-

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:59

Blue_Eyes schreef:
En dan komen de oplossingen? Waarom zet hij dat dan niet in zijn verkiezingsprogramma? Want dan wisten we wat hij als oplossing bedacht had :)*

Wat hij bedacht had heeft het CPB van tafel geveegd :(

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:02

CtjeLief schreef:
Citaat:
Ik *droomde vannacht dat ik op de PVV ging stemmen. Walgde nog van mezelf toen ik wakker werd...

:') _O-

Wat grappig ,maar mischien kwam in die droom wel iemand naar jou toe die je op het goede spoor wilde zetten ?
:D

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:28

sjonnie48 schreef:
CtjeLief schreef:
[

Wat grappig ,maar mischien kwam in die droom wel iemand naar jou toe die je op het goede spoor wilde zetten ?
:D

_O- Nou, mijn spoor is het niet! :D

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:06

die iemand in die droom spoorde zelf niet denk ik haha

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:19

Hahahaha, nah.... niet het spoor voor mij _O-

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:12

CtjeLief schreef:
Bij het 'excuses-rondje' werd wel weer duidelijk hoe ontzettend arrogant en A-sympathiek Wilders was, bah.. Nee zo'n man moet je toch niet aan de macht willen hebben..

Daar schrok ik echt zo van. Ik dacht eerst 'wat sympathiek van hem' maar toen hij uiteindelijk bij z'n conclusie kwam wilde ik het liefst een glas water naar de tv gooien :+

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:44

Dat rondje heb ik net gemist. Kijk dat later nog wel even.
Wat mij het meest stoorde is dat ze elkaar amper laten uitpraten. Luisteren lijkt mij toch best een belangrijke vaardigheid.... Maarja, verder vond ik het interessant, maar weet nog niet wat ik ga stemmen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:47

Daar werd ik ook een beetje misselijk van, van die omslag van 'goh, het valt toch nog mee' naar 'wat is het ook een k....zak'. Akelig was dat.
Ik kijk nu uit naar een debat met alle lijsttrekkers, de partij van mijn keuze zat er gisteren niet bij.

De kracht van Cohen is tegelijkertijd ook zijn zwakte, en dan niet alleen voor hem zelf maar ook voor zijn (potentiële) kiezers. Ik vind het een kracht, want het maakt hem een fatsoenlijk en bescheiden mens (de vergelijking met een bange kip vind ik wel een goede, hij straalde niet altijd evenveel kracht uit gisteravond). Maar een ander zal er geen 'leider' in zien en het een zwakte vinden.
Het is allemaal zo subjectief en gestuurd door gevoelens.
Bij een man als Wilders is dit hetzelfde, ik vind het een zwakte, zoals hij overal overheen dendert. Terwijl iemand anders het een sterke leider vindt.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:52

Ik ben het eens met AnnemiekM, heb me ontiegelijk geërgerd aan het gebrek aan manieren van sommige "leiders". Daarom heb ik ook grote sympathie van Cohen, hij is een van de weinige mensen die erg beschaafd is, doet me een beetje aan Wim Kok denken.
Los van de standpunten van alle politieke partijen, vind ik dat daar vaak te weinig aandacht aan wordt geschonken. Mensen stemmen lukraak op de partij met standpunten die hen aanspreekt maar vergeten te kijken welk poppetje dan wel de macht in handen gaat krijgen. Terwijl dat voor het land én voor de internationale connecties en verhoudingen erg belangrijk is.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:58

Precies, en een man als Wilders zal niet goed zijn voor onze internationale betrekkingen. Al acht ik de kans klein dat het zover komt.
Een VVD met mevrouw Smit-Kroes zou ik ook wel goed vinden, een vrouw met veel aanzien. Maar als we Rutten mogen geloven, zal dat niet gebeuren.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:22

Chris schreef:
CtjeLief schreef:
Bij het 'excuses-rondje' werd wel weer duidelijk hoe ontzettend arrogant en A-sympathiek Wilders was, bah.. Nee zo'n man moet je toch niet aan de macht willen hebben..

Daar schrok ik echt zo van. Ik dacht eerst 'wat sympathiek van hem' maar toen hij uiteindelijk bij z'n conclusie kwam wilde ik het liefst een glas water naar de tv gooien :+

Dat van dat excuus had voor mij ook niet op deze manier gehoeven , net als kopvoddentax en verbod op hoofddoekjes
hoeft voor mij ook niet ,het probleem zit niet in een hoofddoek .
Maar het is wel waar wat hij zegt 6 x zovaak verdacht als autochtonen en dat mag wel gezegd worden ,en ik vind dat al shokerend genoeg!
Nog erger is het dat het door de meeste partijen onder het tafelkleed wordt geschoven , alsof het niet waar is

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:44

verdacht is nog altijd niet per definitie schuldig... dus sowieso een ZEER betrekkelijke opmerking.. niet te vergeten! -maar goed, een groep benadelen en in een slecht daglicht zetten kan hij als geen ander dus het verbaast me niets- -en sowieso zeer misplaatste opmerking op dat specifieke moment: misselijk gewoon- Als iemand als Wilders aan de macht zou komen is dat ontzettend slecht voor de internationale verhoudingen, plus het feit dat onze grondwet bij hem niet veilig in handen zou zijn.. Bovendien, als je naar hem als persoon kijkt, hoe hij zich profileert, respectloos, arrogant, over iedereen heen dendert, dan WIL je toch niet zo iemand aan de macht? Zo iemand kan (MAG!) toch niet de weerspiegeling van onze maatschappij zijn? Ik zou me KAPOT schamen met zo'n leider...

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:56

dit debat ging enkel om het afkraken van andere programma's maar er was zo weinig aandacht voor het staan voor je eigen programma. Cohen was de enige die niet mee deed aan het spelletje wellis-nietus. Ik vond het echt slecht. Ik vond niemand sterk. Ik miste Halsema en Pechtold erg in dit debat. Ik vond het ook vrij conservatief. Het populisme is veelste sterk aanwezig. Bovendien blijft PVV een ideaal verhaal verkondigen zonder uit te leggen waar het geld vandaan komt. Hij gebruikt nogsteeds de zelfde one-liners.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:18

Hij legt aldoor uit waar het geld vandaan komt
http://pvv.nl/index.php?option=com_cont ... Itemid=121
maar de linksen onder ons hebben toch liever dat we nog meer gaan delen met
gelukszoekers en onze mensen worden uitgeknepen .
Net als geert gisteren zei over Griekenland , wij moeten door tot 67 om 5 miljard
te besparen en diezelfde 5 miljard krijgt Griekenland zodat ze daar wel op tijd met pensioen kunnen .

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:23

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:34

deze link is van het CPB daar komt geert slecht uit de bus omdat ze zijn plannen niet eens meetellen
hebben het zo van tafel hebben geveegd , CPB speelt linkse pvda politiek , iedereen doet van alles om het Geert
onmogelijk te maken ,tot ze op een keer niet meer om hem heen kunnen en dat duurt niet zo lang meer
tenzij hij ook wordt vermoord door links.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:44

Dit is dus precies dezelfde strategie als die van Wilders waardoor het onmogelijk is een debat met die man te voeren. Wanneer je het niet met hem eens bent dat heb je oogkleppen op of ben je linkse elite. Lekker makkelijk. Die man kan de grootste leugens vertellen en mensen geloven hem op zijn woord. En er tegen in gaan is onmogelijk, als hij nou eens geldige argumenten zou gebruiken..

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:56

Sluit me helemaal bij je aan Krips.. Nogmaals, zo iemand kun je toch niet als leider willen hebben? Als je alleen al kijkt hoe hij in debat gaat.. Hij toont 0,0 respect, en ik denk dat hij uiteindelijk net zo hard over zijn eigen kiezers heen zou walsen als hij eenmaal de leiding zou hebben, want zijn woord gaat boven alles, het is eng gewoon...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:02

Sjonnie, vind je dat zelf ook niet een beetje overdreven vorm van complotdenken? De cijfers van de PVV zijn gewoon op dezelfde manier doorgerekend als van de andere partijen en daar komen deze conclusies uit.

Op zich is dat ook niet zo gek, je kan niet tegen de kiezers zeggen dat je veel meer voor ze gaat doen, dat ze daar minder voor hoeven te betalen en dat je daarmee dan ook nog eens het bezuinigingstekort terug dringt. Het zijn gewoon legitieme keuzes voor een politieke partij, maar wees dan ook eerlijk over de gevolgen, namelijk een groei van het begrotingstekort en geef het CPB dan niet de schuld.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:02

sjonnie48 schreef:
Net als geert gisteren zei over Griekenland , wij moeten door tot 67 om 5 miljard
te besparen en diezelfde 5 miljard krijgt Griekenland zodat ze daar wel op tijd met pensioen kunnen .

Ten eerste, Griekenland heeft het geld niet gekregen maar geleend. Ten tweede, hun pensioenleeftijd is in één keer verhoogd van 53 naar 67. Ten derde, echt niet dat Griekenland het nu in één klap weer goed heeft door dat geld, ook zij moeten keihard bezuinigen om de staatsschuld weer op orde te krijgen.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:27

Auks schreef:
Ik vond Cohen zwaar slap, kwam niet uit zijn woorden en kwam echt zwak over.
Balkenende, ach... tsja die heeft wel ervaring natuurlijk maar nee die hebben we al geprobeerd.
Wilders en Rutte waren beide sterk en ik twijfel zeker tussen deze twee om op te stemmen.
Ik zal er nog even over nadenken,ben er beneiuwd naar het debat van komende woensdag!

Nou precies wat ik wilde zeggen.
Ik vind persoonlijk dat Wilders echt wel de betere standpunten heeft, maar hey.. wie ben ik. ;)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:40

Chris schreef:
sjonnie48 schreef:

Ten eerste, Griekenland heeft het geld niet gekregen maar geleend. Ten tweede, hun pensioenleeftijd is in één keer verhoogd van 53 naar 67. Ten derde, echt niet dat Griekenland het nu in één klap weer goed heeft door dat geld, ook zij moeten keihard bezuinigen om de staatsschuld weer op orde te krijgen.

Plus dat in het land allerlei financieringen heeft vanuit andere europese landen. Wanneer de EU Griekenland niet helpt krijgen deze bedrijven die geleend en gefinancierd hebben geen geld en geen winst. Die bedrijven gaan dan ook failliet of draaien verliezen waardoor er een soort domino-effect ontstaat. Door Griekenland te helpen red je je eigen economie.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:40

standpunten heeft ie zat ;) ik zie alleen geen onderbouwingen en (realistische) oplossingen... jij wel? Met standpunten alleen kom je er niet, alle partijen hebben 'standpunten'..