Nederland op zijn best

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:21

Jennasilver schreef:
Even om toe te voegen. Van alles ervaringsdeskundige die hier hun mening neerzetten hoeveel van jullie voeden hier 4 kinderen op? Of hebben meer dan 2 kinderen? Anders kun je niet echt je mening geven. Als je zelf geen kinderen hebt of klein gemiddelt gezin hebt.

Daar kies je toch zelf voor? En als je gaat scheiden moet je ook zelf voor je kinderen zorgen, het is al heel tolerant dat je tot ze vier zijn thuis mag blijven zitten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:25

faye schreef:
Jennasilver schreef:
Even om toe te voegen. Van alles ervaringsdeskundige die hier hun mening neerzetten hoeveel van jullie voeden hier 4 kinderen op? Of hebben meer dan 2 kinderen? Anders kun je niet echt je mening geven. Als je zelf geen kinderen hebt of klein gemiddelt gezin hebt.

Daar kies je toch zelf voor? En als je gaat scheiden moet je ook zelf voor je kinderen zorgen, het is al heel tolerant dat je tot ze vier zijn thuis mag blijven zitten

Oordelen mogen we niet maar er voor betalen wel :+ Lekker is dat :D

sonjim

Re: Nederland op zijn best

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:39

Als ik niet mag oordelen wil ik ook kunnen kiezen om er niet voor te betalen.
4 kinderen is heel veel werk, maar als je werkt en de kinderen zijn op school of bij de oppas, dan heb je geen "last van het feit dat het er 4 zijn" dat betekend wel meer was en rotzooi in huis, en dat kan vervelend zijn als je minder tijd hebt om alles bij te houden. Maar van de andere kant geef je wel een ander voorbeeld aan je kinderen en krijg je als moeder ook nog waardering op een ander vlak.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:58

Ik vind het wel een beetje raar dat een moeder van 4 kinderen full-time moet gaan werken. Als er van haar verwacht wordt dat ze gaat werken onder schooltijd ben ik daar helemaal voor. Maar als de staat dan weer moet gaan betalen voor opvang enzo wordt dat verschil bijna tegen elkaar weggestreept. Ik begrijp sommige felle reacties hier niet hoor...

Want als het zo doorgaat, zullen vrouwen er wel 10 keer extra over nadenken voor ze een kindje nemen. En wie gaan er dan in de toekomst voor onze verzorging(pensioen, medische zorg, verzorgingstehuizen als je het allemaal zelf niet meer kan) werken? Als wij nu een beetje extra voor (de moeders van) de kinderen van nu zorgen, zorgen die later weer voor ons. Want ik dacht dat de staat juist dingen als kinderbijslag enzo hadden om mensen te stimuleren om kinderen te nemen omdat we anders een groot probleem gaan hebben(vergrijzing).

Waar ik een veel groter probleem mee heb is bijvoorbeeld een geval wat ik ken. Volwassen Nederlandse man van 36, woont nog bij ouders thuis, geen rijbewijs, geen baan. Krijgt van de gemeente een budget om een opleiding te volgen om weer aan het werk te komen(hij heeft gewoon een HBO ICT diploma dus waarom hij daar niet meer aan de bak kan geen idee?). Dit budget mag hij ook gebruiken om zijn rijbewijs te halen omdat hij dan in een grotere regio werk kan zoeken. Hij neemt echter 1 keer in de week 1 uurtje rijles en als het hem eens een weekje niet zo goed uitkomt lest hij die week niet. Dan krijg je alles in je schoot geworpen, dan kan je als je 3 keer in de week lest je rijbewijs met een paar maanden hebben en dan doe je het niet omdat het allemaal zoveel moeite kost. Omdat je het allemaal wel best vind omdat je toch WW uitkering krijgt. Dat soort mensen kan ik niet zo goed tegen....

Ook mijn nicht was een paar jaar geleden een mooi voorbeeld. Ze werd ontslagen, kwam in de WW, ging aan het solliciteren. Kon bij een bedrijf gaan werken voor 3 maanden(een project) maar ze wilde dit niet omdat ze iets zocht voor vast en ze kreeg toch een WW uitkering dus het geld had ze niet nodig. Dan denk ik, neem die baan en gebruik die 3 maanden om ander werk te vinden voor na die tijd!

Zouden ze de sollicitaties niet beter in de gate kunnen houden? Dat je niet alleen aangeeft dat je ergens een brief naar toe gestuurd hebt maar later ook nog moet laten weten of je afgewezen bent en of je op gesprek mocht komen. Dat als je idd bij een bedrijf mag komen werken dat je dat niet mag weigeren ofzo....

Zal altijd een lastige kwestie blijven denk ik maar denk dat er een hoop mensen niet werkeloos zouden hoeven zijn.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:43

corinepgek schreef:
Ik vind het wel een beetje raar dat een moeder van 4 kinderen full-time moet gaan werken. Als er van haar verwacht wordt dat ze gaat werken onder schooltijd ben ik daar helemaal voor. Maar als de staat dan weer moet gaan betalen voor opvang enzo wordt dat verschil bijna tegen elkaar weggestreept. Ik begrijp sommige felle reacties hier niet hoor...

Maar dan draag je wel een steentje bij aan de economie. Zij werkt, en ze zorgt ervoor dat de kinderoppas werk heeft.

corinepgek schreef:
Want als het zo doorgaat, zullen vrouwen er wel 10 keer extra over nadenken voor ze een kindje nemen. En wie gaan er dan in de toekomst voor onze verzorging(pensioen, medische zorg, verzorgingstehuizen als je het allemaal zelf niet meer kan) werken? Als wij nu een beetje extra voor (de moeders van) de kinderen van nu zorgen, zorgen die later weer voor ons. Want ik dacht dat de staat juist dingen als kinderbijslag enzo hadden om mensen te stimuleren om kinderen te nemen omdat we anders een groot probleem gaan hebben(vergrijzing).

Je moet er ook tien keer over nadenken of je een kind de juiste zorg kunt bieden. En ik mag toch hopen dat er geen vrouwen zijn die kinders krijgen om dan lekker thuis te kunnen zitten met een uitkering. En we betalen nu al kinderbijslag, studiefinanciering ed. Dus het krijgen van kinderen wordt in ieder geval niet gedestimuleerd (is dat een woord?)

Met de rest van je verhaal ben ik het roerend eens :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:52

@corine

Er zijn heel veel mensen die niet goed omgaan met alle uitkeringsmogelijkheden.

Voor wat betreft de WW, deze WW heeft een werknemer zélf opgebouwd. De werknemer betaald in de jaren dat hij of zij werkt premie voor zijn eigen potje.
Mocht die werknemer werkloos raken dan krijgt hij geld uit dat 'eigen' potje totdat het op is (en dan komt diegene in de bijstand).

Iemand kan daarom nooit jarenlang op de WW teren.
Daarbij is het niet raadzaam om je hele potje op te maken, aangezien je bij een nieuwe baan altijd de kans hebt om weer werkloos te raken en dan heb je geen WW meer om van te leven (*dat is immers al door jouzelf opgemaakt tijdens de vorige periode van werkeloosheid).

Daarbij heb ik ook wel 3 x moeten nadenken of ik deze baan aan zou nemen aangezien het én ver beneden mijn niveau ligt én het salaris ook nog eens 300,- euro bruto lager ligt dan mijn vorige baan.

Ik heb de baan wel aangenomen omdat ik mijn WW niet op wil maken in deze recessie en ik nog altijd meer verdien met mijn k*tloon dan mijn WW uitkering was.

Voor wat betreft het moeten werken met kinderen vanaf 5 jaar:
Ik denk dat de beste regeling zou zijn als vrouwen verplicht wordne om op de schooltijden te werken.

Dus van 09.00 uur tot 15.00 uur.
Kindje(s) kunnen dan overblijven tussen de middag en op de woensdagmiddag kunnen ze naar de BSO.
Dan werkt een vrouw 6 uur per dag = 30 uur per week en hoeft ze de kinderen niet elke dag naar een opvang te brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:38

En daar zit geen werkgever op te wachten. Er is niks mis met oppas als dat betekent dat je jezelf en je kinderen bedruipt. Als je als vrouw jaren niet werkt kom je bijna niet meer aan een baan. Hoe langer het duurt hoe moeilijker het wordt en hoe langer het sociala stelsel er voor op moet draaien.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 20:47

Zo wat een harde reacties zeg!

Ik dacht dat ik zelf best hard ben maar dit vind ik toch wel erg schokkend, of ik kijk er totaal verkeerd tegenaan.

Deze vrouw kwam niet over als een vrouw die niet wilde werken, absoluut niet. Ze wil graag werken en ze komt ook bij ons werken, en dit verhaal moest vertelt worden omdat het salaris naar gemeente gaat, en niet op haar rekeningnummer.

Dat zij weer in het arbeidsproces moet komen, vind ik goed, daar hoor je mij ook niks over zeggen. Maar fulltime??
En dan nog ziet zij niks van haar salaris, want de gemeente betaalt de kinderopvang weer. En kom op jongens, op het moment dat jij een kind wilt of meer, ga je toch echt niet denken: oh als mijn man straks van mij wilt scheiden kan ik dan wel alleen de kinderen betalen?? Ook zie ik vaak het bericht langskomen zij wist dat ze moest gaan werken op het moment dat het kind 5 werd. Zij heeft ook altijd naast haar mans baan gewerkt. Ik heb ook aangegeven dat ze daar niet meer uur kon gaan werken en dus daarom naar een andere baan zoekt.

En dat is nu net het verschil, de meeste kijken zo negatief naar deze persoon. Ik daarentegen verbaaste mij erover hoe positief zij alles zag. Maar dat was de bedoeling van dit topic niet.

Ik wilde alleen de meningen weten hoe een ieder de case zag van een vrouw moet aan het werk fulltime het geld gaat naar de gemeente en de gemeente betaalt daar weer de kinderopvang etc van. Helaas wordt dit topic nu gezien als afgeven op een vrouw die ondanks dat ze veel pech heeft gehad toch nog een positieve houding heeft.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:44

Dat het geld naar de gemeente gaat vind ik vreemd, ik heb jaren in de reintegratie gewerkt en de enige reden die ik me kan bedenken is dat ze schulden heeft bij de gemeente, want normaal is het dat je je salaris zelf krijgt aan de gemeente doorgeeft wat je gewerkt hebt en dat wordt in mindering gebracht op wat de gemeente je betaald. Daarnaast betaal je dan een eigen bijdrage aan de kinderopvang na ratio van je inkomen, bij bijstandsniveau was dat hier voor fultime opvang van een niet schoolgaand kind 45 euro (dat is dan ook het bedrag dat de gemeente in dit geval betaald, dus dat alle verdiensten naar de kinderopvang gaan is niet helemaal correct.

Het is inderdaad knap dat ze al die jaren wel gewerkt heeft en nu ook solliciteerd bij jou en mag beginnen, maar mijn mening blijft en dat was jou begin vraag dat het niet vreemd is dat je werkt vopor je geld kinderen of niet.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 23:15

sonjim schreef:
Dat het geld naar de gemeente gaat vind ik vreemd, ik heb jaren in de reintegratie gewerkt en de enige reden die ik me kan bedenken is dat ze schulden heeft bij de gemeente, want normaal is het dat je je salaris zelf krijgt aan de gemeente doorgeeft wat je gewerkt hebt en dat wordt in mindering gebracht op wat de gemeente je betaald. Daarnaast betaal je dan een eigen bijdrage aan de kinderopvang na ratio van je inkomen, bij bijstandsniveau was dat hier voor fultime opvang van een niet schoolgaand kind 45 euro (dat is dan ook het bedrag dat de gemeente in dit geval betaald, dus dat alle verdiensten naar de kinderopvang gaan is niet helemaal correct.

Het is inderdaad knap dat ze al die jaren wel gewerkt heeft en nu ook solliciteerd bij jou en mag beginnen, maar mijn mening blijft en dat was jou begin vraag dat het niet vreemd is dat je werkt voor je geld kinderen of niet.

Ja wat je als 1e schrijft klopt, maar ik ben er niet verder op doorgegaan, omdat dit maar het 1e gesprek was.

Wat het 2e betreft: ik vind het niet vreemd dat zij aan het werk wordt gezet, maar wel dat het fulltime moet, ik zou zeggen 20 uur, vind dat genoeg voor iemand die er alleen voor staat en ook nog kinderen heeft en een huishouden.

Maar goed dat is mijn mening, velen denken er hier anders over. Wat mij gewoon bevreemdt is dat Nederland met sommige dingen zo softy is en met dit dan weer niet. Ik kan dat eerlijk gezegd niet zo goed plaatsen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:21

Ik snap het probleem niet...Gewoon aan het werk net als ieder ander hoor, waarom niet...Vanwege de kinderen? Tja, dat is iets wat je weet voordat je eraan begint, normaal gesproken tenminste...

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:31

Ik vind het persoonlijk jammer dat veel moeders er voor kiezen om fulltime te gaan werken en hierdoor hun kinderen 5 dagen per week in de creche te droppen. Wat voor opvoeding genieten deze kinderen ? Deze gaan straks lekker hangen in de stad en met de verkeerde mensen omgaan (natuurlijk niet allemaal, maar kan er hier in de buurt genoeg opnoemen).

Kinderen horen thuis te kunnen komen bij iemand die op ze wacht en hun enthousiaste of minder enthousiaste verhalen van school en dergelijke aan te horen.
Jammer dat dat in deze tijd moeilijk gerealiseerd kan worden.

Natuurlijk vindt ik het prima dat de moeders 1,2 a 3 dagen in de week werken, maar full time.. nee echt niet !
Persoonlijk zou ik iets hebben van neem dan geen kinderen.
En moet je kijken wat al die kinderopvang kost ! Welliswaar betaald de gemeente dit, maar waarvan ? Juist van de centen van de werkende moeder (kort maar feitelijk gezien).

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:33

uniekhorse schreef:
Ik vind het persoonlijk jammer dat veel moeders er voor kiezen om fulltime te gaan werken en hierdoor hun kinderen 5 dagen per week in de creche te droppen. Wat voor opvoeding genieten deze kinderen ? Deze gaan straks lekker hangen in de stad en met de verkeerde mensen omgaan (natuurlijk niet allemaal, maar kan er hier in de buurt genoeg opnoemen).

Euh, hoezo dat...?

uniekhorse schreef:
Kinderen horen thuis te kunnen komen bij iemand die op ze wacht en hun enthousiaste of minder enthousiaste verhalen van school en dergelijke aan te horen.

Dat kan toch 's avonds ook? Ik snap het dilemma niet helemaal... :?

uniekhorse schreef:
Natuurlijk vindt ik het prima dat de moeders 1,2 a 3 dagen in de week werken, maar full time.. nee echt niet !
En moet je kijken wat al die kinderopvang kost ! Welliswaar betaald de gemeente dit, maar waarvan ? Juist van de centen van de werkende moeder (kort maar feitelijk gezien).

Tja, dat moet je je dus bedenken voordat je aan kinderen begint...

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:43

Adil18 schreef:
uniekhorse schreef:

Euh, hoezo dat...?)

Omdat er thuis toch niemand is die op hun wacht wanneer ze uit school komen, en dan maar gezellig de stad in gaan.

uniekhorse schreef:

Adil18 schreef:
Dat kan toch 's avonds ook? Ik snap het dilemma niet helemaal... :?).

Savonds gaan de kinderen naar bed over het algemeen (op een aardig vroege tijd).
En dan heb ik het voornamelijk over de jonge kinderen. Hup ophalen uit de creche, gauw eten in de magnetron (zelf koken hebben ze vaak geen behoefte meer aan na een zware dag op het werk) en hop naar bed.
Moeders en vaders even gezellig op de bank kletsen, doushen en naar bed. Dit gedurende 5 dagen per week.

Bovendien zijn deze school verhalen inmiddels al weer 'oud' er dat ze thuis komen, en hebben ze dit al gedeeld met iemand anders, dus waarom dan nog aan de ouders vertellen ?

uniekhorse schreef:

Adil18 schreef:
Tja, dat moet je je dus bedenken voordat je aan kinderen begint...

Ja dat klopt.
Goed dit is mijn persoonlijke mening :)

Edit, deze Quote gaat niet helemaal zo als het hoort.
Inmiddels bijgewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 06:20

Ze zal waarscjhijnlijk fulltime moeten werken omdat haar schulden zo hoog zijn. Of het geld moet naar de gemeente oomdat ze uitkeringsfraude gepleegd heft. Linksom of rechtsom, het zal niet voor niets zijn dat dit zo moet. En ik vind niet dat de maatschappij er voor op moet draaien als je zelf kinderen wilt, gaat scheiden en al een tijd je handje op houdt. Wees blij dat je de eerste jaren thuis mag blijven, eens houdt het op.

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 06:28

Quote:Wat het 2e betreft: ik vind het niet vreemd dat zij aan het werk wordt gezet, maar wel dat het fulltime moet, ik zou zeggen 20 uur, vind dat genoeg voor iemand die er alleen voor staat en ook nog kinderen heeft en een huishouden.

Maar goed dat is mijn mening, velen denken er hier anders over. Wat mij gewoon bevreemdt is dat Nederland met sommige dingen zo softy is en met dit dan weer niet. Ik kan dat eerlijk gezegd niet zo goed plaatsen.[/quote]

Ik denk er (vrees ik nu!) net zo over als jij Nicole, fijn voor die kinderen ook altijd met vreemde mensen. Waar gaat dit toch naartoe! Dat ze moet werken ala, maar fulltime? Nee

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 06:37

nicole3939 schreef:
Tjonge wat een reacties, ik zit op mijn werk dus ik reageer kort.

Deze mevrouw wil wel werken, alleen haar ervaring is de horeca en dat in nu eenmaal onregelmatig werken. En ja ze gaat wel werken want ze begint hier volgende week.

Waar ik op doel, wat ik raar vind, is dat het loon wat zij hier krijgt rechtstreeks naar de gemeente gaat waar zij woont.
De gemeente betaalt inderdaad de kinderoppas.
Per saldo en dat is wat ik probeer te zeggen is dat de gemeente dan aan de ene kant het geld ophaalt( bij de werkgever van mevrouw) en aan de andere kant weer uitgeeft (aan de oppas).

Dat is mijn punt, waarom de tiltel Nederland op zijn best is gekozen.

Dat heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met schuldsanering....

Kunnen wij niet over oordelen, wij kennen de mevrouw niet.

Wel ben ik het helemaal eens met Cribs, wie ben jij dat je iemands prive leven zo op een internet forum plaatst????

Nu krijg ik ook ideeën bij deze vrouw, te veel kinderen, te veel schulden, iemand die haar ex overal de schuld van geeft, die de zielige mevrouw uithangt bij een sollicitatie, die de gemeenste de schuld geeft.... Nee echt positief lijkt ze me niet....

Maar ik wil niet oordelen, alleen zorgt zo'n topic ervoor dat ik het toch doe. Dat is nou eenmaal menselijk.

Beter was het dat je eerst eens had gekeken waarom de gemeente haar verplicht om FT te gaan werken, jij hebt het verhaal maar van 1 kant gehoord.

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 06:42

Dan nog amondi, dit is zo'n algemene situatie en waarom gelijk de negatieve kant uitdenken?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 06:47

dat wil ik ook niet, maar TS moet zich gaan afvragen of zijzelf het fijn zou vinden als zaken die zij bespreekt op een sollicitatie gesprek op internet zijn terug te vinden!

Ik ben benieuwd of zij volgende week tegen haar nieuwe collega verteld, hé btw, ik heb jouw situatie op een paardenforum geknald en veel mensen vinden het terecht hoor dat je moet gaan werken......

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 07:01

Het is nooit goed, ga je fulltime werken, dan wordt er met de vinger gewezen dat daarom de kinders tegenwoordig onhandelbaar zijn etc. Vervolgens wil wel iedereen dat je werkt... :)

Dat mensen beginnen over anti-conceptie... Niet te geloven. Als je samen met je man bent of getrouwd denk je toch niet na over scheiden. Dus als je dan alleen komt te staan is het je eigen schuld. :roll:

Dat de grens is dat als je jongste 5 jaar is is natuurlijk altijd beter dan dat je moet gaan werken (fulltime) als je kind jonger is. Dat je op een gegeven moment moet gaan werken vind ik wel logisch maar het is dan wel zo dat als je fulltime werkt je niets meer met de gemeente te maken hoeft te hebben want je krijgt kinderkortingen, je wordt beloond omdat je werkt. Dat verhaal begrijp ik dus niet helemaal. Wel is het zo dat als je part-time werkt en je komt bijvoorbeeld niet aan de 1000 euro de gemeente het verder aanvult.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 07:02

amondi schreef:
dat wil ik ook niet, maar TS moet zich gaan afvragen of zijzelf het fijn zou vinden als zaken die zij bespreekt op een sollicitatie gesprek op internet zijn terug te vinden!

Ik ben benieuwd of zij volgende week tegen haar nieuwe collega verteld, hé btw, ik heb jouw situatie op een paardenforum geknald en veel mensen vinden het terecht hoor dat je moet gaan werken......

Heb ik daarover heen gelezen dan? Is naam en bedrijf van sollicitatie bekend van deze vrouw?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 07:03

Je moet als moeder met kinderen maar van 1000 euro willen leven.....
Ik ken gelukkig een hoop alleenstaande moeders die hard werken om zichzelf te kunnen bedruipen en ik heb ze er nog niet op kunnen betrappen dat ze hun kinderen verwaarlozen of dat ze rotkinderen hebben.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 07:12

waar is de vader in dit verhaal? die moet toch ook voor zijn 4! kinders zorgen qua tijd en geld.

Ik vind dat moeder wel moet werken, maar idd fulltime is wel heel veel met 4 kleine kinders. Je hebt toch ook je verantwoordelijkheid voor de opvoeding hiervan.
schooltijden, of maximaal 3 hele dagen lijkt me lang genoeg.

maar goed, ik ken natuurlijk de (financiele) situatie van deze moeder niet, dus dat blijft lastig oordelen. Ik hoop dat ze het goed gaat redden.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 08:13

Ik ben het met nicole3939 eens dat hier harde antwoorden worden gegeven.
Zoals ik al eerder heb gezegd, onder schooltijd werken geen probleem maar een ouder verplichten om kinderen 5 dagen in de week te dumpen daar komen alleen maar problemen van.
Zowel voor de kinderen als voor de moeder.
Enige inleving hier is in mijn ogen ver te zoeken met een enkele uitzondering na.
Heel triest.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 08:20

Wat je er ook van vindt... het is niet reeel om te verwachten dat de economie of de belastingbetaler het nog op kan brengen dat moeders vrolijk thuis gaan zitten terwijl alle andere moeders wel moeten werken!

Er wordt bezuinigd, het kan niet, het is niet normaal meer. Het is in geen enkel ander land ter wereld normaal dat moeders thuisblijven. Thuis blijven is tegenwoordig een luxe die alleen mensen zich kunnen veroorloven met een partner die veel verdient. En heel erg is dat ook niet. Niks mis met vrouwen die actief blijven op de arbeidsmarkt, en het is allang bewezen dat kinderopvang echt niet slecht is voor een kind, integendeel.

Welkom in 2010!