Opgepakte terrorist: Nederlands elftal doelwit Al-Qa'ida

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:45

Waarom wil je hem buiten spel zetten? Dan ontneem je hem ook zijn recht op vrijheid van meningsuiting en ben je geen haar beter als hij zelf. :) Waarom niet gewoon zeggen "laat maar een end weg banketstaaf" en doen wat jou goeddunkt? :)

Krips

Re: Opgepakte terrorist: Nederlands elftal doelwit Al-Qa'ida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:48

Maar dan kom je wel heel erg terecht op het andere topic. Zijn de uitspraken van Wilders discriminerend? Want ik vind dat vrijheid van meningsuiting niet discriminerend mag zijn.

Ayasha
Blogger

Sja wat mij betreft kan je hem er hoogstens op wijzen dat ie moet spreken met "ik vind dat.." ipv het als feiten te brengen.... :) Dat is het enige dat me stoort aan Wilders eigenlijk, dat hij veel meningen als feiten brengt... En dan boeit het me nog niet zo wat hij zegt maar gewoon dat ie het als een feit brengt en voor anderen spreekt ipv voor zichzelf te spreken. :) Da's jammer... En daar mag hij echt op gewezen worden. :j Ik zeg het, hij heeft goede punten maar dat betekent niet dat ie er van uit moet gaan dat ik het eens ben met alles wat ie brult. Maar politiekers hebben daar sowieso wel een handje van aan... Alleen bij wilders "valt" men er meer over omdat hij zo extreem is. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-05-10 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

CtjeLief

Ayasha, discriminatie is in Nederland verboden, dus je ook wel eens te ver gaan in 'vrijheid van meningsuiting'..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:50

Maar dan zit ik weer met het probleem dat je discriminatie dusdanig ver kan doordrijven dat er geen sprake meer is van vrijheid van meningsuiting. Wat mij betreft zegt iedereen wat ie wil, zolang het maar niet als feit gebracht wordt. Dat er wetten en regels komen omtrend het aannemen van mensen enz kan ik inkomen. Vrije meningsuiting mag niemand beperken in het vinden van werk bv. :) Maar als je al je woorden moet wikken en wegen om te voorkom dat iemand zich gediscrimineert voelt.. Haal dan vrijheid van meningsuiting gewoon uit de grondwet en maak een lijstje van do's en don'ts.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:52

euhm............ Fitna?? Lijkt me duidelijk voorbeeld.. werd als 'feitelijk gebracht maar de citaten die hij gebruikte waren alleen niet helemaal waarheidsgetrouw want hij liet 'per ongeluk' de essentieelste delen weg ;) om maar 1 voorbeeld te noemen!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:52

Ayasha schreef:
Waarom wil je hem buiten spel zetten? Dan ontneem je hem ook zijn recht op vrijheid van meningsuiting en ben je geen haar beter als hij zelf. :) Waarom niet gewoon zeggen "laat maar een end weg banketstaaf" en doen wat jou goeddunkt? :)

Goh zeg, wil je me aub niet zó ontzettend letterlijk nemen? :D
Ik bedoel natuurlijk dat ik niet wil dat hij 'aan de macht' komt. Verder mag ie inderdaad doen en zeggen waar hij zin in heeft, zolang hij maar niet het land gaat regeren waar ik in woon, dat zou ik niet tof vinden. :D

CtjeLief schreef:
Ayasha, discriminatie is in Nederland verboden, dus je ook wel eens te ver gaan in 'vrijheid van meningsuiting'..

Als ie daar maar rekening mee houdt...

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:54

Ayasha schreef:
Maar dan zit ik weer met het probleem dat je discriminatie dusdanig ver kan doordrijven dat er geen sprake meer is van vrijheid van meningsuiting. Wat mij betreft zegt iedereen wat ie wil, zolang het maar niet als feit gebracht wordt. Dat er wetten en regels komen omtrend het aannemen van mensen enz kan ik inkomen. Vrije meningsuiting mag niemand beperken in het vinden van werk bv. :) Maar als je al je woorden moet wikken en wegen om te voorkom dat iemand zich gediscrimineert voelt.. Haal dan vrijheid van meningsuiting gewoon uit de grondwet en maak een lijstje van do's en don'ts.

Maar dit is iets waar we nooit uit zullen komen. Wat ik discriminerend vind, kan voor jou heel anders zijn. Denk dus niet dat het zin heeft om hier eindeloos over door te discussiëren. Ík vind Wilders discriminerend, en ík vind hem daarom niet zo leuk. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:56

Ik denk niet dat Wilders ooit echt gaat regeren eigenlijk... :) Weet niet... Er zal iig altijd een partij bij zitten die hem doet dimmen. :)

C'tjelief: zoals ik al zei: wat hij als feiten brengt mag hij gerust op aangesproken worden van mij, wat zeg ik, daar zou hij op aangesproken móeten worden. :) Maar ik vind het dan weer jammer dat men er enkel bij Wilders over valt terwijl ik andere politiekers ook enorme kemels zie slaan op dat gebied. :+ Misschien moeten ze gewoon coaches gaan krijgen die hen dat leren :))

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:59

Ayasha schreef:
Ik denk niet dat Wilders ooit echt gaat regeren eigenlijk... :) Weet niet... Er zal iig altijd een partij bij zitten die hem doet dimmen. :)

En da's wat mij betreft maar goed ook! :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:08

tita schreef:
CtjeLief schreef:
Fitna (berust op leugens, niet op waarheden).. uitspraken over de Koran en Islam.. 'eigen volk' meer rechten dan allochtonen.. Haatzaaierij, propaganda voeren.. Groep in een slecht daglicht zetten.. etc.. Daarom die vergelijking.. Hij werkt niet naar een SAMENleving toe...maar naar een maatschappij waar mensen tegenover elkaar worden gezet..

heb je ooit verdiept in de islam zo nee moet je je mond houden want dan weet je niet waar je over praat ga eerst de koran maar eens lezen

de bokt-imam heeft gesproken :D

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:19

jameyskatje schreef:
tita schreef:

heb je ooit verdiept in de islam zo nee moet je je mond houden want dan weet je niet waar je over praat ga eerst de koran maar eens lezen

de bokt-imam heeft gesproken :D

_O-

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:41

jammer dat er van het eigenlijke onderwerp wordt afgedwaald,
over wilders en die dingen zijn al andere topics.

ik vind gewoon dat ze door zo'n dreiging te uitten (die was er ook al hoor, al voordat deze persoon deze uitspraak deed) in wezen ons feestje verpesten.
kunnen we straks nog wel veilig naar het EK kijken op de bank, samen met onze kinderen?
of krijgen we dan ineens iets afschuwelijks te zien en veranderd het feest in een groot drama?

waarom beslissen we niet met ons allen (wereldbewoners) dat we elkaar het leven gunnen. het leven is al zo kort en iedereen heeft er maar ééntje.
en geweld heeft tot nu toe toch niet tot de oplossing geleidt, accepteren van elkaars verschillen, en met veel meer respect met elkaar omgaan is toch een veel beter plan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:09

Inderdaad Marigold, vind het ook jammer dat dit de zoveelste Wildersdiscussie is geworden al vanaf pagina 1.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:40

Het is echt bizar hoe vaak sommige mensen tegen Wilders aanschoppen. Ik vind hem maar gewoon een vage vent met een achterlijk kapsel die domme uitspraken doet. Meer eer verdient hij niet! Zodra het over moslims gaat, gaat het over Wilders. Vanwaar die verdedigingskramp waarin sommige bokkers schieten als het over moslims gaat?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:44

Petite schreef:
En dat is allemaal de schuld van die Wilders.. Hij brengt NL in gevaar omdat hij zo nodig mensen wil beledigen. En bedankt.

Zo, ben jij lekker ongenuanceerd zeg..

Laten we het eens omdraaien.. Als de moslims nou eens een wat minder pissig geloofje zouden hebben, dan hadden ze tegen een grapje gekund en was er nooit bloed vergoten..

Osama, bedankt!! :D

Als ik het zo stel is het ook wel even kort door de bocht he! ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:45

Tallie1979 schreef:
Petite schreef:
En dat is allemaal de schuld van die Wilders.. Hij brengt NL in gevaar omdat hij zo nodig mensen wil beledigen. En bedankt.

Zo, ben jij lekker ongenuanceerd zeg..

Laten we het eens omdraaien.. Als de moslims nou eens een wat minder pissig geloofje zouden hebben, dan hadden ze tegen een grapje gekund en was er nooit bloed vergoten..

Osama, bedankt!! :D

Als ik het zo stel is het ook wel even kort door de bocht he! ;)

Ben het geheel met deze reactie eens, durfde hem alleen zelf niet te geven omdat ik dacht dat ik weer te grof ging zijn :') :))

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:54

Ja sorry hoor, wat een slap gelül weer..

JAAAAAAAAA! Het is allemaal Wilders zijn schuld!!

Zoek gewoon een zwart schaap in Nederland en geef die de schuld.. Weet je, als men zo bang is om het hele Nederlands elftal/supporters etc te verliezen, laat ze zich dan terugtrekken en niet gaan.. Hele probleem opgelost! :D

Maar om 1 persoon in Nederland maar de schuld te geven omdat 1 pissig geloof op deze wereld niet tegen een grapje kan en zich niet kan inhouden? Neuh, gaat me wat ver :P

Tjee mensen, wees blij dat er in Nederland in ieder geval 1 persoon zijn mond opentrekt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:55

Sowieso, idioot doen dat Wilders zondebokken maakt van de moslims maar vervolgens wel van wilders een zwart schaap maken zodra er problemen komen :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:01

Ayasha schreef:
Sowieso, idioot doen dat Wilders zondebokken maakt van de moslims maar vervolgens wel van wilders een zwart schaap maken zodra er problemen komen :')

Laat ze dan ook meteen Bush er bijhangen, die is ook stout geweest!! In Bush zijn blije Amerika is de hele ellende begonnen..

Waarom hoor ik hier niemand over? Oh, wacht, Amerika heeft zijn vet al gehad op 11 september 2001! STOM van mij!! Nou word de rest van de wereld aangepakt omdat ze een geloof heeft bespot..

Het geloof, zo bizar dat er zo veel doden voor moeten vallen.. :n

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:09

Wat ontzettend jammer dat WEER Wilders er bij gesleept wordt!!
Trouwens buiten al dat Al-Quada gedoe, heeft iemand enig idee hoe crimineel Zuid-Afrika is??
Als je er heengaat voor het WK, is die organisatie de laatste waar je je druk om moet maken.
Daar worden dagelijks mensen vermoordt voor een dollar.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:16

Ik snap ook werkelijk niet waarom mensen de islam maar blijven verdedigen. Het is nou eenmaal zo dat de Islam het geloof is waar je het meeste van hoort. Het is het geloof waar de gelovers ervan zich het meest pissig opstellen.

Het is gewoon zo dat Wilders regelmatig ver gaat in zijn uitlatingen, maar hij is wel een van de weinigen op deze aardbol die zegt wat een hoop mensen in Nederland denken. Daarom denk ik ook dat hij best wel eens een heleboel stemmen kon krijgen.

Mijne heeft hij hoe dan ook :)

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:17

Terroristen zijn gewoon zwak volk. Ze zijn zwak omdat ze zich niet kunnen verplaatsen in hun medemens en zich alleen maar aan het geloof vastklampen. Ze denken zelf niet na maar doen alles wat hun god of profeet zegt. Ze zijn snel op hun teentjes getrapt en hebben een soort 'macht' ontwikkeld door aanslagen te plegen. Al Qa'ida zal waarschijnlijk nooit stoppen, er blijven altijd wel mensen die de organisatie zal steunen.
Het zal me niks verbazen als er op het WK iets zal gebeuren.

Het is gewoon een trieste organisatie waar we jammer genoeg mee te maken hebben.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:26

_Rapido_ schreef:
Terroristen zijn gewoon zwak volk. Ze zijn zwak omdat ze zich niet kunnen verplaatsen in hun medemens en zich alleen maar aan het geloof vastklampen. Ze denken zelf niet na maar doen alles wat hun god of profeet zegt. Ze zijn snel op hun teentjes getrapt en hebben een soort 'macht' ontwikkeld door aanslagen te plegen. Al Qa'ida zal waarschijnlijk nooit stoppen, er blijven altijd wel mensen die de organisatie zal steunen.
Het zal me niks verbazen als er op het WK iets zal gebeuren.

Het is gewoon een trieste organisatie waar we jammer genoeg mee te maken hebben.

Helemaal mee eens! :)

En als het zo is dat er een aanslag gepleegd word, zullen er onschuldige mensen sterven uit alle geloven.. Leg dat maar eens uit aan een kind waarvan vader of moeder is gestorven..

Ja, papa/mama zat in het stadion te genieten van een wedstrijd toen een meneer/mevrouw uit dit of dat geloof besloot de boel op te blazen omdat hij/zij boos was over een tekening/film/bijbel/koran.

Er is haat/ angstzaaiing vanuit alle hoeken.. Niet alleen uit Wilders zijn kant, maar net zo goed vanuit de extremisten van de Islam.

En dat is iets wat ik dus niet wil begrijpen..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:38

Tallie1979 schreef:
en dat is iets wat ik dus niet wil begrijpen..

en daarmee is alles gezegd:)