Dansfilmpje van jonge meisjes zorgt voor grote ophef

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:35

Ik heb 't net even gekeken, dat zijn idd wel andere pakjes. :D (Overigens erg schattig, die chipmunks. :') ). Dansmoves kan ik er wel in terugzien.
Ach, ik zie er nog steeds geen probleem in. Beetje verkeerde kledingkeuze, dansje vind ik prima. Vooral erg knap.

Ik quote mezelf even omdat ik zie dat d'r weer iemand een vergelijking probeert te maken:

Fiffill schreef:
Vergelijkingen tussen deze pakjes en bikini's ed. slaan nergens op. Evenveel stof misschien, maar iedereen snapt toch wel dat een bikini er, ongeacht de hoeveelheid stof, anders uitziet dan deze kant-achtige rood/zwarte (over het algemeen "sensuele" kleuren) pakjes. ;)

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:36

SunnyBL schreef:
Ik vind persoonlijk dat deze pakjes een een "knipoog" maken naar lingerie en dat vind ik erg ongepast voor meisjes van 8/9 jaar.

Nou ik vind dit gewoon lingerie, helemaal geen knipoog. en inderdaad erg ongepast.

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:36

LindyH schreef:
Als de pakjes helemaal zwart of helemaal rood waren geweest, of een andere kleur, dan was er denk ik niks aan de hand geweest. Deze combi van zwart en rood maakt het net hoerig; Moulin Rouge-achtig.

Beetje ongelukkig gekozen dus.

Juist, dat bedoelde ik dus

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:38

Maar van de andere kant gebeurt dit nog onder toezicht he! ;)
Wat ik veel erger vind en gevaarlijker zijn de kindertjes van die leeftijd die s'avonds nog op straat rond rennen terwijl ze in hun bed horen te liggen!
Idioten heb je overal,maar de kans dat ene ze van zo'n podium afplukt is toch vele malen kleiner dan wanneer ze over straat lopen s'avonds laat.En in de zomer zijn ze dan ook nog es schaars gekleed,dan hou ik mn hart vast hoor!!!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:38

De dans vind ik heel knap. Zelf had ik de meiden iets aangetrokken zonder blote buik. Dat komt al een stuk minder hoerig over.
En idd een andere kleurencombinatie.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:48

Zitten hier wel veel mensen te zeggen dat die meisjes hier niks in zien.... maar wij volwassenen weten WEL wat het betekend, en hun coach weet dat dus ook en dan vraag ik mij af waarom er zo'n dansje aangeleerd moet worden :=

En het pakje erbij maakt het helemaal af.. echt verkeerd gekozen.
(Mensen die zeggen dat het hetzelfde is als een normaal gymppakje maar nu alleen een blote buik 'verwennen' hun vriend zeker ook met een pyama ipv. een lingeriesetje? :+ Juist dat meer bloot doet 't em.)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:50

Ik denk dat je de werking van een lingeriesetje niet helemaal hebt begrepen. Dat lingeriesetje is juist om minder bloot te zijn. Dat maakt het juist spannend...hebben de heren iets om uit te pakken :D

Jacky91

Re: Dansfilmpje van jonge meisjes zorgt voor grote ophef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:53

dansen kunnen ze zeker, en dat is ook geen probleem
maar als het mijn kleine zou zijn, had ik haar toch wat meer kleding aangedaan, dan komt het iniedergeval niet zo op het net terecht, zeker voor van die kleintjes van 8 en 9 jaar

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:00

Pakjes, vooral in deze kleurstelling, vind ik ongelukkig gekozen.
Ik zou niet graag zien dat mijn dochter zo over een podium danst, ook thuis niet trouwens.
Vorige maand had ze balletuitvoering, mooi in sprookjes en nog niet bezig met verleidelijk dansen en uiterlijk, gelukkig maar.
Natuurlijk is het de interpretatie van veelal volwassenen, maar laat ze lekker kind zijn en nog ff blijven.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:07

Zo hee! Dansen kunnen ze zeker die ukkies...

Ik vind de pakjes zeker erg edgy, maar goed, het is Amerika hè... Missverkiezingen waar meisjes van die leeftijd en jonger met 2 kilo make-up op rondlopen en waar ook een bikinirubriek bij zit zijn daar ook heel normaal.

Ik denk dat de gemiddelde ouder hier protest zou maken tegen zo'n showtje, maar daar hebben ouders er veel voor over om hun kind beroemd te zien worden...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:15

Oh, Oh, Oh.. ( op de wijs van Byoncé :+ ) !!!!! .... wat een drukte om niks.
Het zijn vooral de 'volwassenen' die zich hier druk om maken en in de US kunnen ze er wat van. Zoals Melsh al noemt: de Beauty Queen Contests in Amerika .. kinderen van 4, 5 jaar die daar als volwassen vrouwtjes, opgedirkt en wel, met even verleidelijke pakjes de show moeten stelen.

Maar mensjes.. vergelijk het eens met dit filmpje http://www.ebaumsworld.com/video/watch/80422354/ - wellicht grappig bedoelt maar dat heeft heel wat meer lading dan het filmpje met de meisjes, en in vergelijking hiermee komen die grietjes toch wel onschuldig over! :D

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:42

De kleur van de pakjes? Dat was me nog geen eens op gevallen. :?
De rest wel!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:01

Ik zie schattige meisjes die ontzettend goed kunnen dansen en er ook duidelijk veel plezier in hebben.
Dat de pakjes iets minder ordi hadden gemogen vind ik ook,maar toch....die meiden staan daar echt niet te dansen met de gedachten dat ze g*il over moeten komen,hopelijk weten ze nog niet eens wat dat inhoud.
Ze doen het ontzettend goed en tja Beyonce danst exact het zelfde, zelfs mijn dochter van 6 probeerd die moves a la beyonce en lady gaga na te doen. Ik kan daar heel boos om gaan worden maar die meid snapt niet wat ze fout doet, dit is nu eenmaal hoe het huidige plaatje op tv eruit ziet.

Conclusie: kleding = een beetje to much maar Petje af voor het dansen.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:10

jugh! Die pakjes! Doe gewoon normaal man, ze kunnen verschrikkelijk goed dansen maar ik had het veel gaver gevonden als ze wat baggy aan hadden. Dit kan echt niet. De pasjes waren denk ik anders geweest als ze propere kleding aan gehad hadden maar dit kan echt niet. Zo vallen de bewegingen ook extra op en ik vind het echt smerig :n

Maar erg knap van die kleintjes...

Edit: Ik vind dit trouwens wel echt verantwoordelijkheid van volwassenen die die kinders in die pakjes gehezen hebben.. Weten die meisjes veel!?

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:23

Ik zou mijn dochters niet op deze wijze op het toneel willen hebben.
WIj weten wel dat het onschuldig is maar ik denk dat menig viespeuk verlekkerd naar deze video zit te kijken.

Mijn meiden doen aan majorette en mijn oudste dochter draagt daarbij ook een rood jurkje met zwart panty/legging. En dat staat echt niet hoerig maar ik vind deze kleding te erg.

De meisjes dansen heel erg goed. Was er dan niet iets anders te verzinnen om hun talent te laten zien en mee te doen aan deze wedstrijd?
Ik vond dat kontgeschut ook niet echt voor meisjes.

Mijn dochter van 8 danst op "the boy does nothing" en zij moet ook swingen. Wat deze meisjes doen vind ik te volwassen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:48

@ marlou, ja baggy past ook echt bij de stijl van de muziek en het dansje. ballet er turnpakjes moeten dan ook maar baggy? niet doorschieten

het enige wat ik geen succes vind zijn de kanten details, dat maakt het net wat te ondergoedderig (ik vind gewone spaghetti hemdjes met kant überhaupt al een beetje, bluh bij volwassenen) Kant is tacky, goedkoop. Die blote buiken vind ik geen probleem. Zo kun je pas echt goed zien wat voor moves ze hebben en hoe góed die zijn. Verstopt onder een dikke laag kleding was het allemaal veel minder spectaculair geweest. En omdat het nou eenmaal een show (!) is...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:51

Cayenne schreef:
Maar dan is de vraag: moet je kids van deze leeftijd daar juist niet tegen in bescherming nemen?
Ze weten inderdaad nog niet wat ze aan het doen zijn, maar juist daarom moet je volgens mij extra oppassen.

Ik zou zeggen: dat zouden we moeten doen ja. Als geheel. Wat mij betreft is deze dans geen uitwas, niets extreems ten opzichte van veel andere shows en dansen, de inhoud van de clips op MTV, de vele seksuele toespelingen in kinderfilms, de neurotische manier waarop er niet openlijk over gesproken mag worden (zeker in Amerika niet) maar het wel overal, voortdurend, naar boven komt.
Logisch dat je dan uiteindelijk zulke shows krijgt. Ik vind het geen tactische beslissing van de coach maar ook niet heel extreem. Dat zou als geheel van mij wel mogen veranderen, want ik denk niet dat het goed is voor kinderen, de manier waarop we daarmee omgaan. Maar dat hangt niet van deze dans af, maar van het geheel.

En ach... 20 jaar geleden stonden er toch ook heel wat kinderen van 10 'like a virgin' van Madonna te playbacken, of 'I'm bad' van Michael Jackson, inclusief moves? Wat dat betreft is dit niet heel erg nieuw. En persoonlijk vind ik deze dans nog wel echt iets onschuldigs hebben, het zijn nog overduidelijk kinderen in verkleedkleren die een spetterende show neerzetten (en goed) en daarin plezier hebben maar zich niet bezighouden met de betekenis van wat ze doen. Zelf vind ik die barbiepoppencontests ( http://www.youtube.com/watch?v=WeGBFgNxewc ) erger en enger.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:58

De bewegingen vond ik heel erg mee vallen, zat steeds te wachten op wat echt shockerends. Had het persoonlijk erger gevonden als het 15jarigen geweest waren want die zijn zich denk ik meer bewust van hoe dergelijke dans opgevat kan worden.

De kleding, mja, dat had ik ook onschuldiger gehouden. Maar denk dat de toeschouwers het erger maken dan het is, dat de kinderen zelf vrij weinig benul hebben van wat ze precies doen.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:00

Als ik dat aan zou hebben zou ik geslagen worden door mijn moeder denk ik zo :') Dat dansje vind ik dan wel weer meevallen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:01

De kleding is naar mijn mening ongepast, maar dat zal dan wel komen doordat ik een man ben?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:02

FaberSmid schreef:
De kleding is naar mijn mening ongepast, maar dat zal dan wel komen doordat ik een man ben?

Als je het topic doorleest dan zie je dat zo goed als iedereen die mening deelt, en volgens mij hebben er tot nu toe alleen maar dames gereageerd. :D

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:06

Als het mijn kind zou zijn, ben ik trots op haar dansen, maar komt ze het podium niet zo gekleed op. Trek een huidkleurige body aan en het had al anders geleken!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:10

Die kinderen kunnen echt dansen.

Wat de kleding betreft; in een biniki zijn ze naakter. Ik vind dat niet zo zeer een probleem.
De bewegingen zijn nagedaan uit de clip van beyonce toch? Komt me voor het grootste deel heel bekend voor. Je kunt bij zo'n liedje ldan ook wel verwachten dat danseresjes het na gaan doen, het is een goed te volgen routine. Ik zie wel vaker kinderen dansen op dit nummer.

Er zat 1 meisje tussen, een beetje op het eind, die er wel echt uitsprong met die bewegingen. Daar was de onschuld er af. Bij de andere meiden vond ik het mee vallen.

Maar goed, ik heb zelf geen kinderen, heb geen idee hoe ik zou reageren.

Ik zie dit idd ook liever doen door 8/9 jarigen dan door 15 jarigen.

Nee..ik zie het probleem niet. typische danswedstrijd en typisch amerikaans.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:10

Fiffill gelukkig maar anders was ik de gebeten "man".

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:15

Wow, die meiden kunnen dansen! :oo
De dans zelf vond ik gekopiëerd van Beyonze, zie daar het probleem niet van. Het is een leuk nummer, niet meer als normaal dat kinders die dit een leuk nummer vinden ook het dansen proberen te kopiëren. Dr was een filpmje op youtube van een beeb die het probeerde na te doen :+
In een bikini zijn ze naakter, ja, maar toch had ik voor een iets 'stijlvollere' kleding gekozen. Het ligt er nu wel dik bovenop zo :+