Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Achter dat geloof zit ook nog gewoon een mens. En ik geloof niet in slechte mensen. Ook mensen worden 'slecht' gemaakt door ervaringen. Geloof in het goede van de ander en respecteer elkaar gewoon.
frangelica schreef:en had het over de bijbel niet het oude testament.
ik vind hier niks mis mee.
WildChild schreef:@TS: Ik wil graag even kwijt dat ik vind dat je een uitstekende manier van discussieren hebt, dat is lang geleden dat ik iemand op bokt ben tegengekomen die zich op deze manier kan uitdrukken, zonder te kleineren en met respect voor de ander en toch met door te vragen naar onderbouwingen.

Heino schreef:WildChild schreef:@TS: Ik wil graag even kwijt dat ik vind dat je een uitstekende manier van discussieren hebt, dat is lang geleden dat ik iemand op bokt ben tegengekomen die zich op deze manier kan uitdrukken, zonder te kleineren en met respect voor de ander en toch met door te vragen naar onderbouwingen.
Lollig, ik hoor namelijk idd van de ene kant dat men het fijn vindt met me te discussiëren en aan de andere kant vinden andere juist compleet van niet. Maar bedankt voor het compliment, probeer ook open te staan voor alles en iedereen
ikdoemaarwat: ja daar ben ik ook nieuwsgierig naar, maar vooral waarom de een wel over gaat tot oordelen en de ander niet terwijl ze vergelijkbare ervaringen hebben.
Wat ik opvallend vind is dat de bijbel dus eigenlijk vergelijkbare teksten heeft als bvb de Koran, maar dat je meer hoort over mensen die uit naam van de Islam misdaden plegen. Gebeurt dit ook werkelijk meer? Of is de aandacht meer gevestigd op de "nieuwe Nederlanders" omdat ze relatief kort in Nederland wonen? (als groepering dan)
CtjeLief schreef:soms kunnen slechte ervaringen leiden tot discriminatie,
soms is het opvoeding,
soms is het media,
soms is het angst,
soms is het onwetendheid
Dus jouw stelling lijkt me erg zwart wit.. Er zijn talloze redenen waarom mensen discrimineren.. maar 9 van de 10 keer komt het voort uit vooroordelen.. (en generaliseren dus)
WildChild schreef:Wat ik denk, en dat kan ik niet wetenschappelijk onderbouwen helaas, is dat mensen met bijvoorbeeld een Marrokaanse afkomst, meer temperament hebben
Ik las jouw vraag als een soort stelling -zo werd ie namelijk gesteld in mijn ogen- vandaar ook mijn reactie erop..

Blue_Eyes schreef:Jameyskatje; de bijbel en de Koran zijn nooit hetzelfde geweest, omdat de Koran veel jonger is dan de bijbel en 'jullie' Mohammed in 'onze' bijbel niet voorkomt.
Althans, technisch gezien wel zo gesteld vandaar mijn reactie.. En de suggestie die in de vraag werd gesteld vond ik zwart wit, puur gerelateerd op de vraag, dus verder niets persoonlijks nogmaals
Verder een goede vraag trouwens dus voelde ik me geroepen er dus op te reageren..
WildChild schreef:Men gaat vaker naar de Moskee en leeft nog veel meer volgens de regels van het geloof.
jameyskatje schreef:tot mijn grote geluk. ik denk dat dit ook de oplossing is voor de overlast op straat onder 'islamitische'jongeren. als deze jongeren zich eens gingen verdiepen in hun religie en hier naar zouden leven (dus orthodoxer worden om in jou term te blijven) zou het een stuk vrediger worden in nederland.

Krips schreef:[***] schreef:Iedereen is welkom in Nederland als ze maar intergreren.
En daar scheelt het heel vaak aan.
(De meeste) buitenlanders willen hun cultuur, normen en waarden hier doorvoeren.
Maar dat gaat te ver.
Je mag best je eigen gedachtes over dingen hebben maar om nu neer te kijken op het volk waar jij voor gekozen hebt om bij te gaan wonen (want je hebt altijd een keuze om terug te keren naar je eigen geboorteland), vind ik te ver gaan. Respect voor elkaar hebben, is het belangrijkste.
Ik heb ervaring genoeg met verschillende culturen en er zitten soms een paar extremisten bij.
Wij horen ons ook aan te passen als we naar het buitenland verhuizen, vind ik.
Wilders zegt hetzelfde maar iets minder genuanceerd.
Waarom krijg je het idee dat 'buitenlanders' (zoals ik al eerder zij, ik snap de defenitie van dit woord niet) hun cultuur normen en waarden hier willen doorvoeren. Dat idee heb ik helemaal niet. Ik vind het woord islamisering ook zo vreemd. Ik heb ook al in andere topics gezegd dat ik hier helemaal geen tekenen van zie. Niet in de politiek, niet op de televisie of in de media. Het enige wat ik zie is een grote angst hiervoor. Waar zie jij dan een doorvoering van de cultuur normen en waarden die 'niet-nederlands' zijn. Deze mensen willen alleen integreren en niet assimileren. Zij willen de gebruiken die zij kennen in hun cultuur wel persoonlijk beleven. Maar daar hebben wij toch geen last van? Je moet je wel aanpassen wanneer je naar het buitenland verhuisd, maar dat wil niet zeggen dat je je eigen cultuur zomaar moet laten vallen.

FlyAway schreef:Iedereen roept dat Wilders voor meer staat dan alleen maar anti-islamitering, maar (bijna) niemand noemt dan meteen waarvoor dan. Waar staat hij dan nog meer voor [***]?
MamboBeach schreef:Waarom moeten de christelijke partijen dan weg, sarabande?
Omdat ze anders weer zielig zijn en ze gediscrimineerd worden?
Mytens schreef:Belastingverlaging
Bezuinigen op ambtenaren door o.a. efficiénter te werken
Criminaliteit harder aanpakkken
etc etc
Wil je meer weten, kun je eens naar de tv kijken als er weer een debat is.