Geertspreektnietvoormij.nl (polsbandjes)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Re: Geertspreektnietvoormij.nl (polsbandjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:37

Als ik deelneem in een anti-Wilders campangne. (Niet deze) dan zou ik dat niet doen om tegen de vrijheid van meningsuitting of tegen de democratie in te gaan. Dit is een beetje een herhaling van wat ik eerder al gezegd heb. Maargoed, daar is niet meer op gereageerd :P. Ik vind namelijk dat je uitspraken van Wilders niet zomaar hoeft te accepteren. Er zijn er namelijk die naar mijn mening in gaan tegen de wet die discrimineren verbied. Als ik daar tegen protesteer protesteer ik niet tegen de PVV, de democratie of wat dan ook. Maar simpelweg tegen het feit dat ik vind dat je dat soort uitspraken wettelijk en moreel gezien niet mag maken. Zeker niet als politicus. En dat ik het ongelovelijk vind dat daar nog steeds niet is tegen opgetreden. En daarom vind ik het niet zo gek dat er mensen zijn die deel willen uitmaken van deze campagne. Ze willen laten horen dat ook zij vinden dat sommige uitspraken niet zomaar getolereerd mogen worden. Je mag toch ook demostreren tegen de verhoging van de AOW zonder tegen de democratie te protesteren. Ik vind ben zelf niet van plan om een man die haatzaait, discrimininerend is en de samenleving in twee groepen verdeeld en ook nog eens een enorme populist is zomaar te tolereren. Ondanks of dat dan misschien de democratie is. Als ineens een groot deel van de bevolking gaat streven naar een communistische samenleving denk ik ook dat er protest van rechts zou ontstaan. Misschien is dat een gat in de democratie.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:46

Oh begrijp me niet verkeerd: als ik die man op straat tegenkom mag ie oordopjes in gaan doen.
Maar ik heb niet de illusie dat welk bandje ik draag invloed gaat hebben op de troep die de politiek op dit moment is. Mocht ik nou een kans krijgen om echt invloed uit te oefenen - ja, dan grijp ik die wel aan om Wilders te vertellen wat ik van zijn ongefundeerde haatzaaierij vind.

Maar verder houdt het gewoon op. Ik heb mijn eigen leven om me op te concentreren. :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:06

Krips schreef:
Ik vind namelijk dat je uitspraken van Wilders niet zomaar hoeft te accepteren. Er zijn er namelijk die naar mijn mening in gaan tegen de wet die discrimineren verbied. Als ik daar tegen protesteer protesteer ik niet tegen de PVV, de democratie of wat dan ook. Maar simpelweg tegen het feit dat ik vind dat je dat soort uitspraken wettelijk en moreel gezien niet mag maken. Zeker niet als politicus. En dat ik het ongelovelijk vind dat daar nog steeds niet is tegen opgetreden. En daarom vind ik het niet zo gek dat er mensen zijn die deel willen uitmaken van deze campagne. Ze willen laten horen dat ook zij vinden dat sommige uitspraken niet zomaar getolereerd mogen worden.

Jups, dit dus :)
Er wordt wel tegen "opgetreden", de rechtzaak wordt alleen alsmaar uitgesteld. Beetje doofpot idee krijg ik er bij.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:11

Als eerste ik stem niet op wilders maar sta wel achter veel standpunten van hem maar vindt hem niet sterk genoeg om ons land te kunnen regeren.

Maar lees hier veel dat de bandjes gedragen zouden worden om moslims te laten dat je ze accepteerd. Dus er wordt door jullie ingevuld dat de moslims zich achter gesteld voelen. Maar als ik hier op straat loop en zo hier en daar aan een "buitenlander" vraag wat stem je dan zegt het merendeel zelf al wilders... Oké ik weet je kan in nederland niet echt praten over leven op de straat maar voor nederlandse begrippen heb je wel veel jongeren die dit wel zo voelen. En zeker hier in breda is het grootse geluid op straat dat er een grote strijd is tegen de "marokkanen" en dat terwijl er ook veer moslims tussen staan die dit roepen. Maar dan afrikaanse moslims of wat dan ook.

Ik blijf me verbazen hoe wij nederlanders ons blijven verschuilen en veel in de hand werken. Door dit soort acties help je de extremistische moslims alleen maar. We zijn toch zo gewillig en leven voor gemaakte acceptatie. En ondertussen denken we hele andere dingen. We blijven ondertussen mensen met onze eigen gedachtes. We blijven vreemd kijken naar mensen die er anders uitzien. We zeggen wel dat we een hoop accepteren of juist niet in wilders zijn geval maar ondertussen voelt het van binnen anders. Dit wordt uiteraard ook door media in de hand gewerkt maar we zijn verre van goed bezig in dit land.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:47

Wat een onzin. Men vergeet schijnbaar dat Nederland nog altijd een democratie is, en dat mensen pas een 'stem' hebben als ze die van anderen krijgen. Als de PVV veel zetels krijgt, is dat niet omdat ze in achterkamertjes gekonkelt hebben, maar omdat er veel mensen zijn die op die partij gestemd hebben.
Iedereen in NL mag een partij oprichten, de vraag is alleen of je genoeg stemmers mee krijgt. Wil ik de 'Partij voor alle bonte paarden in de wei' oprichten, dan mag ik dat. Of ik het wíl is een tweede :')

Ik zal zelf nooit op Wilders stemmen. Hij heeft zeker goede punten, maar het is me teveel geschreeuw, teveel blabla. Maar ik vind het wél goed dat hij er is. Nederland en de Nederlandse politiek hebben mensen nodig om tegen heilige huisjes te schoppen. De SP doet ook zoiets, alleen met minder herrie. Zelfde met de Partij voor de dieren. No way dat ik daar op zal stemmen, maar het is wél goed dat ze er zijn.

En laten we eerlijk zijn, één van de redenen waarom Wilders en zijn PVV zoveel aandacht krijgen is omdat er veel onvrede is over de huidige politiek. Nou zijn Nederlanders echt énorme zeurders, klagers en jankerds, maar het feit dat hij zo populair kan zijn bij veel mensen geeft wel aan dat er ergens iets 'jeukt' in NL. En hij is slim genoeg om daar op in te springen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:52

Pff nou van mij heb je geen steun hoor, alle bonte paarden horen toch duidelijk in een paddock. :(

Nee hoor, goed punt, en leuk gebracht ook.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:07

juline schreef:
Maar lees hier veel dat de bandjes gedragen zouden worden om moslims te laten dat je ze accepteerd. Dus er wordt door jullie ingevuld dat de moslims zich achter gesteld voelen.

Deze gevolgtrekking snap ik niet helemaal.
Ik denk niet dat alle Moslims zich achtergesteld voelen. Waarom ik zo'n polsbandje wil is om te laten zien dat generaliseren fout is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:20

Nemurin schreef:
Volgens mij mag een anti-campagne ook niet en net wat Adil zegt, wat zegt zo'n bandje dan? Als je iedereen accepteert en respecteert voor zijn mening, dan ook Geert Wilders.

En van mij mag Wilders een mening hebben. Hij mag mij die alleen niet opdringen, en dus ook niet de rest van Nederland. Hij moet wel in staat zijn zijn mening goed te kunnen onderbouwen als hij die mening wil doordrammen als regel in dit land, en eerlijk gezegd kan hij dat niet.

En het jammere is dan weer dat een groot deel van Nederland daar dan weer te blind voor is om dat in te zien.

omdat iemand wel voor wilders is,of het gedeeltelijk met hem eens is,is diegene meteen te blind?
beetje kinderachtig,vind je niet?

veel anti-wilders mensen menen dat ze de mensen die wel voor hem stemmen denigrerend mogen toespreken.

beetje jammer,want dat is net zo fout als sommige uitspraken van wilders

en over de bandjes,ik las dat iemand het bandje wilde gaan dragen om moslims te tonen niet tegen hen te zijn.
dat kan je toch ook uitdragen zonder bandje?

ik ben ook tegen discriminatie en generaliseren,maar ik zal daarvoor geen bandje dragen,ik vind het persoonlijk flauwekul.
maar wie ben ik

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:31

Snoevie schreef:
en over de bandjes,ik las dat iemand het bandje wilde gaan dragen om moslims te tonen niet tegen hen te zijn.

Mja en dat doe ik ook, maar dit zet het extra kracht bij :)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:08

Ik zie nog steeds niet de meerwaarde van zo'n bandje. Waarom wil je dat de hele wereld weet dat je tegen geert zijn uitspraken bent? Ik hoef dat echt niet van jou te weten hoor. net zo min als ik hoef te weten waar je wél op stemt. Moslims zijn niet zielig hoor! Die kunnen prima voor zichzelf opkomen, hebben ze jouw bandje niet voor nodig. Maargoed, ieder z'n ding. Je geeft alleen geert wilders meer publiciteit door alleen al zo'n topic te openen ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:19

Heino schreef:
Snoevie schreef:

Mja en dat doe ik ook, maar dit zet het extra kracht bij :)

okee,maar zou je dat ook voor andere groepen doen die gediscrimineerd worden,of alleen voor moslims?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:41

Snoevie schreef:
omdat iemand wel voor wilders is,of het gedeeltelijk met hem eens is,is diegene meteen te blind?

veel anti-wilders mensen menen dat ze de mensen die wel voor hem stemmen denigrerend mogen toespreken.

Ok, vrij ongelukkig uitgedrukt en ik bedoelde het ook helemaal niet zo, en zeker niet persoonlijk. Iemand die voor Wilders is, is niet meteen te blind. Maar ik vind het wel jammer dat Wilders eigenlijk maar 1 duidelijk agendapunt heeft, en dat ook nog niet erg goed kan beargumenteren. Misschien was ik anders wel overtuigd Wilders-stemmer - maar eerlijk gezegd vind ik hem vrij inhoudsloos nu.

En dat bedoelde ik dus eigenlijk.
Heel erg bedankt dat je het zag en me erop wees. Generaliseren is slecht en ik doe het helaas ook.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:01

Nemurin schreef:
Ja klopt Phormi.
Ik zou eigenlijk een soort stem optie willen zien "Ik stem niet want geen van deze partijen vind ik wat" - maar ja. Want je van stemming onthouden zegt niks.

Dan moet je dus blanco stemmen. Kruis je het vakje aan waar geen partij of persoon achter staat. Stem je wel, maar gaat je stem niet verloren :)*

Verder vind ik deze actie echt kolder. Hebben ze niks geleerd met Fortuin? Wie zaaid nu haat tegenover wie? Wie is er ooit door Geert moslims gaan haten ? Maar wie is Geert gaan haten door zijn mening ? Ook topics hier waarin mensen min of meer graag zouden zien dat Geert net als Pim zijn laatste weg aflegt. Vind dat ook nog al een gedachte. Omdat het niet in sommige hun straatje past, moet hij eigenlijk maar op de makkelijke manier afgevoerd worden en dat is tussen 6 plankjes. Wat als er zo over Femke of over Cohen wordt gepraat ? Vergeet niet dat wat Janmaat ooit heeft geroepen en wilde wat toen echt not done was, maar nu ook in partijen als GL en de SP wordt geroepen. En niet VOl is VOl, maar wel dingen die hij in zijn programma had, maar mensen nooit lazen omdat ze als een kip zonder kop de kudde achter na gingen en sommige punten nooit hebben gelezen, maar die wel goed waren.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:11

Ja maar blanco stemmen zit me ook gewoon niet lekker zeg maar... Eigenlijk zit niks me lekker wat stemmen betreft omdat die politiek gewoon zo'n rommeltje is op het moment. :o

En ik vind het wel eng dat mensen zeggen dat Geert dezelfde kant op moet als Pim. Je moet iemand niet doodwensen. Dat deed ik met Pim ook niet, hoe eng ik zijn plannen ook vond. Bovendien vind ik het vrij grof om iemand om zijn mening gelijk te gaan "haten".
Ik bijt hier de Wilders-stemmers ook niet hun kop af, alleen omdat ik het niet met ze eens ben?

Dus inderdaad, Yrsa. Kolder.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:16

Als ik het echt niet meer zou weten zou ik toch op de partij van de dieren stemmen :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:18

christel1857 schreef:
Als ik het echt niet meer zou weten zou ik toch op de partij van de dieren stemmen :D

Realiseer je je dan wel wat voor gebrek aan agendapunten die verder hebben dan?
Ik vind het echt heel lief van mevrouw Thieme dat ze opkomt voor de diertjes enzo, maar als we gaan staan protesteren wanneer een dierenarts een vogelspin die per ongeluk met de gekoelde bananen is meegereisd moet euthanaseren - nee, dan hou ik op.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:48

Snoevie schreef:

ik ben ook tegen discriminatie en generaliseren,maar ik zal daarvoor geen bandje dragen,ik vind het persoonlijk flauwekul.
maar wie ben ik

Dat vind ik inderdaad echt een rare manier om te laten zien dat je niet tegen moslims bent. :+ Ik ben ook helemáál niet tegen moslims, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om zo'n bandje te dragen.
Sowieso zullen 9 van de 10 moslims (en andere Nederlanders) die je tegen komt, je bandje niet lezen of begrijpen. Kun je beter glimlachen en 'hoi' zeggen tegen elke moslim die je tegenkomt, dan maak je in mijn ogen veel meer een statement. Echt niet dat als iemand ziet dat jij zo'n bandje draagt, ze zich ineens véééel meer geaccepteerd voelen. Want iedereen die dan niet zo'n bandje draagt, accepteert ze niet??

Nee hoor, ik vind het pure onzin. En ik geef eerlijk toe dat ik 9 juni PVV stem, ondanks dat ik zelf allochtoon ben. Ik ben het niet eens met 'alle buitenlanders het land uit', maar ik vind dat Geert over het algemeen goede punten heeft waar ik me in kan vinden. :)

Iedereen die geen PVV stemt, heeft daar alle recht toe. Net als dat alle PVV-stemmers recht hebben om PVV te stemmen en Geert Wilders recht heeft om extreme uitspraken te doen. Of je het ermee eens ben is een tweede, maar ik doe toch ook geen polsbandje om met: Ik ben tegen tegen-PVV stemmers! Of: ik ben tegen het inrijden van paarden op 3-jarige leeftijd.

Allemaal nutteloos en negatieve (is positieve) publiciteit..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:54

Wat een gezeur om 'zo'n bandje zeg...

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:58

En dat is dus precies waar ik het niet mee eens ben, Muykki. Geert Wilders heeft het recht om zijn mening te uiten. Maar wel tot een bepaald niveau. Het mag namelijk niet discriminerend zijn. En er zijn dus wel degelijk een aantal uitspraken die hij niet had mogen uitten. Ik vind zo een bandje niet de manier (zoals ik al meerdere keren heb uitgelegd) maar ik vind dus wel dat je mag uiten dat je het niet eens bent met de manier waarop Wilders zich uit. Dat is toch ook vrijheid van meningsuiting??

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:03

groene 'Geert spreekt wel voor mij' bandjes. Als deze er zijn nou dan ga ik daar wel mee lopen!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:03

Iedereen heeft absoluut het recht om zo'n polsbandje te dragen. Ik hou ze niet tegen! :D Vind het alleen wel onzin en dat is dan weer mijn recht, iets onzin mogen vinden en dat uitspreken. :=
Dat Geert te ver gaat in sommige uitspraken, moet ieder voor zich bepalen. Ik vind dat hij zich inderdaad regelmatig anders zou 'moeten' verwoorden, maar de kern van veel verhalen en standpunten, ben ik het absoluut mee eens.
Ik ben niet tegen buitenlanders, wel tegen onaangepaste buitenlanders (zoals mijn eigenste vader, ik weet dus over wat voor soort mensen ik het heb. :D ). En ik denk dat Geert daarmee een groot gedeelte van de mensen die er hetzelfde over denken als ik mee aanspreekt. :) De verkiezingen zullen het uitwijzen, zijn stemmen krijgt 'ie niet bij een pakje boter.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:04

@Krips
Maar wie bepaald of iets discriminerend is?
Je mag nl. in Nederland altijd je mening zeggen (mits netjes verwoord natuurlijk).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:05

Oh leuk zeg, zijn er ook bandjes met 'Job spreekt niet voor mij' en 'Alexander spreekt niet voor mij' ?
Dan ga ik die kopen :9

Wat belachelijk zeg, het is toch logisch dat Geert niet precies dezelfde mening heeft als alle andere 16 miljoen Nederlanders :? Om daar nou meteen bandjes voor om te gaan doen..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:06

Brainless schreef:
@Krips
Maar wie bepaald of iets discriminerend is?
Je mag nl. in Nederland altijd je mening zeggen (mits netjes verwoord natuurlijk).

Daar zat ik ook al aan te denken inderdaad! :j

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:08

Maar daar zeg ik niks over. Ik ben niet tegen Wilders als persoon. Of tegen zijn kiezers. Ik ben wel tegen zijn partij zoals ik tegen de VVD ben of de SP. Maaar daar gaat het mij niet om. Ik heb respect voor zijn partij en zijn kiezers. Ik ben alleen tegen de uitspraken die hij doet die tegen de wet ingaan. En ik vind het stuitend dat er zo weinig protest is tegen deze uitspraken en dat de rechtzaak uitblijft. Daarom zou ik misschien wel tegen die uitspraken demonstreren. Ik tolereer discriminatie en haatzaaiierij niet. Voor de rest maakt het me niet uit waar hij voor staat. Als het maar niet tegen de wet ingaat. Een bandje vind ik veelste oppervlakkig.