Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:33

Tsja, ik geloof best dat het waar is wat haar is overkomen, maar ik geloof ook zo dat de boel is aangedikt. Misschien onbewust, misschien bewust. Maar neem een boek zoals Bezonken Rood van Jeroen Brouwers, da's volgens hem ook een waargebeurd verhaal terwijl anderen (die in hetzelfde Jappenkamp waar het boek zich afspeelt gezeten hebben) iets heeel anders hebben meegemaakt. Er is ook veel kritiek op geweest, maar het boek werd in de eerste instantie goed ontvangen. Oa. Rudy Kousbroek gaat er fel tegenin... net zoiets als wat hier aan de hand is eigenlijk.

Iedereen verwerkt dingen anders, en waarheid en fictie is voor sommige mensen moeilijk te scheiden... Ik weet niet of ze het bewust of onbewust overdreven heeft. Misschien heeft ze gaten in haar geheugen opgevuld, misschien heeft ze dingen expres aangedikt om het verhaal wat beter te laten lopen. In elk geval is het niet netjes om te zeggen dat het geheel waar is wanneer dat niet het geval is, ze had beter kunnen zeggen dat het een kern van waarheid bevat.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:33

Fiffill schreef:
Ik vind het misselijker van haar om iemands naam naar buiten te brengen met allemaal "feiten" die niet waar blijken te zijn, en kennelijk behoorlijk schokkend zijn. Dat is iemand zwartmaken, en kan een behoorlijke invloed hebben op de betreffende persoon en zijn familie...

Aan de ene kant geef ik je daar gelijk in, ze heeft misschien een paar dingen gezegd over hem die niet waar waren.
Maar het loverboy verhaal en de dingen die ze heeft moeten doen voor hem, die hij haar heeft aan gedaan.. Die zijn voor het grootste deel waar en dat heeft niemand nog ontkend.
Dus zwart maken, nee.. Aan iemand die zulke dingen doet valt niet veel meer zwart te maken vind ik.
Maar ze had zijn naam inderdaad niet moeten noemen.

Fenrir

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:34

Ik heb het boek niet gelezen, ik weet dus niet wat er wel en niet zou kloppen. Maar wat hij ook heeft gedaan, het is niet netjes om zijn naam te noemen en zodra je onware feiten rond gaat strooien wordt de rest ook minder serieus genomen (althans door mij). Ik weet dan niet meer wat ik moet geloven en wat niet.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:36

tja, ik vraag me dan altijd af, er zijn genoeg mensen die Maria IRL kennen (familie, klasgenootjes van die tijd, vrienden) en als het allemaal niet waar geweest zou zijn, zou er toch we; íemand dat verteld hebben toen?

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:37

Ik heb alle delen gelezen, ook Bindi. Ik ben erg benieuwd naar de uitzending!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:37

Themba schreef:
zoals je ziet in het boek echte mannen eten gaan kaas zijn alle namen aangepast.. in het nieuwe boek wat 10 mei uit gaat komen staan mijn familieleden met naam en toe naam in het boek dat noem ik pas achterbaks.. mijn nichtje van 16 en gewoon nog op school zit en er niks mee te maken heeft (ze bedoelen mij in het boek maar hebben mij niet kunnen vinden hihi ;)) moet straks door school lopen met een stempel op der hoofd.. dat vind ik pas erg

Ik had het ook niet over het boek, maar over het filmpje waarin zijn naam naar buiten werd gebracht. Ik heb nergens gezegd dat ik het niet achterbaks vind wat die journalist doet. Ik snap dat jullie er niet blij mee zijn dat iedereen bij naam genoemd wordt.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:39

zijn naam word zondag ook gewoon naar buiten gebracht lijkt mij bij peter r de vries... en woensdag is er nog een hele docu over op sbs

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:40

Ja, maar zij gaan kijken wat er allemaal niet klopt. Da's al anders dan dat je zou zeggen 'hij heet *naam*' en vervolgens alleen de (kennelijk deels foutieve) informatie uit het boek geeft.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:43

Maar tien mei komt dus een nieuw boek uit?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:43

Thema, hoe weet jij nu al dat er aankomende zondag feiten e.d worden weggelaten? De uitzending is nog nergens te zien en wordt buiten de redactie van PrDV ook niet naar buiten gebracht, ook geen details, dus dat lijkt me wat dubieus.

@Sannie, er zijn ook genoeg mensen die haar IRL kennen geweest die het verhaal op verschillende punten hebben ontkracht, gewoonweg omdat zij in het verhaal betrokken werden maar dit gewoon niet waar bleek te zijn. Je kunt en mag geen mensen in een verhaal betrekken wanneer ze er niets mee te maken hebben gehad.

Wanneer je vooral het tweede boek leest, merk je dat er veel dingen niet kloppen ten opzichte van het eerste boek :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 07-05-10 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:45

Ik ben heel benieuwd wat Peter te zeggen heeft, ik kan eignelijk niet begrijpen dat ze zoiets heeft verzonnen. Vraag me trouwenswel af hoe Peter opeens op het idee is gekomen om hierover een uitzending te maken.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:46

PintoNatal schreef:

Ja? Weet je ook al hoe die heet? En is dat nog weer vervolg op vervolg enz. over hoe het nu met haar gaat?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:47

liiisette schreef:
PintoNatal schreef:

Ja? Weet je ook al hoe die heet? En is dat nog weer vervolg op vervolg enz. over hoe het nu met haar gaat?

volgens mij is het gewoon hetzelfde boek als de eerste, alleen 13 pagina's extra.
Daar ga ik hem echt niet voor kopen. Die pagina's komen ook wel online te staan.
Jammer dat er op die manier een slaatje uit moet worden geslagen. Zet die info dan op haar site denk ik dan. Dan bereik je er nog meer mensen mee.

Overigens blijf ik het vreemd vinden dat ze nooit aangifte tegen hem heeft gedaan, zogezegd omdat ze bang voor hem was, maar wel zijn naam bekend maakt e.d.
Doe dan ook aangifte zou ik zeggen, al is het alleen maar om hem voor een lange tijd achter tralies te krijgen en zo andere meiden tegen hem te beschermen :)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:58

10 mei komt het boek uit van die journalist het boek van maria heb ik geen idee van...

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:05

ik heb idd het 2e boek niet gelezen Cayenne, ik zal eens kijken of ik die niet van iemand kan lenen ofzo :j

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:07

Themba schreef:
10 mei komt het boek uit van die journalist het boek van maria heb ik geen idee van...

ik neem aan dat jij famillie ben?
ik ga er geen uitspraak over doen wel of niet waar ik heb het boek niet gelezen dus kan daar niets over zeggen.

het enige wat mij dwars zit en dat is bij iedere loverboy affaire
is dat ik gewoon weg niet begrijp dat ouders daar niets van merken of zo gezegt niets tegen kunnen doen.

sorry hoor maar ik heb zelf een dochter en als ik ooit een vermoede heb dat daar iets niet goed mee is
dan zet ik alles op alles om te weten hoe of wat desnoods met huisarrest.

dat meisje was 12 toen ze hem leerde kennen je maakt mij niet wijs dat ouders dat goed keuren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:12

Ik geloof wel wt Maria heeft geschreven, en zelfs als het niet zo is, heeft het boek de ogen van vele mensen en ouders geopend... Namelijk dat loverboys het niet alleen met cadeautjes doen, wat alle naieve meisjes op school denken, maar ook gewoon op andere manieren meisjes ronselen om het maar zo te noemen. Door dit boek is er vel meer aandacht aan besteed dan eerst.... Ik vind dat die journalist eens zijn ogen moet openen en niet alleen naar de " vage " dingen moet kijken. Zoiezo vind ik de betreffende manou of hoe die ook heet er niet echt betrouwbaar uitziien op de foto's. Ik ga zelf regelmatig om met antilianen en surinamers etc dus hoor en zie ook het 1 en ander, en vind het super dat meiden nu eindelijk goede voorlichtingen krijgen op school :)

waarom kijkt men alleen naar de negatieve dingen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:13

RandyOrton25 schreef:
Themba schreef:

ik neem aan dat jij famillie ben?
ik ga er geen uitspraak over doen wel of niet waar ik heb het boek niet gelezen dus kan daar niets over zeggen.

het enige wat mij dwars zit en dat is bij iedere loverboy affaire
is dat ik gewoon weg niet begrijp dat ouders daar niets van merken of zo gezegt niets tegen kunnen doen.

sorry hoor maar ik heb zelf een dochter en als ik ooit een vermoede heb dat daar iets niet goed mee is
dan zet ik alles op alles om te weten hoe of wat desnoods met huisarrest.

dat meisje was 12 toen ze hem leerde kennen je maakt mij niet wijs dat ouders dat goed keuren.

Heb je het boek gelezen? Weet je uberhaupt hoe loverboys te werk gaan?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:16

Ja het is mijn nichtje,, vroeger 2 handen op 1 buik nu uit elkaar gegroeid mede hierdoor...

Ik zelf heb het van redelijk dichtbij mee gemaakt maar ook voor mij kwamen pas echt de grote onthullingen toen ik het boek las.. het heeft een grote inpact gemaakt in onze familie.. en ook ik snap niet hoe zoiets niet gezien kan worden... (denk toch goedgelovigheid in die persoon)

ook ik heb bij dingen mijn twijfels... maar het is familie he zal der altijd blijven steunen.. ze is nu een liefhebbende moeder van een mooie meid waar ze ziels veel van houd

punt wat mij dwars zit over het boek van de verslaggever is puur hoe hij is omgegaan met onze familie..!! ook mij heeft hij gezocht maar niet gevonden omdat ik een andere achternaam draag en niet in de buurt woon van de rest van de familie.. daarin tegen stond hij wel bij mijn oma op de stoep en heeft hij herhaalderlijk contact gezoch met tantes en nichtjes die toen dit alles gebeurde pas 7 waren... dat is een groot punt wat mijn dwars zit

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:20

Waarom wilde hij je kleine nichtjes erbij betrekken dan? En bij welke dingen heb jij je twijfels?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:24

In het boek worden stukken genoemd over dat maria met moeder en een nichtje op de camping isgeweest waar volgens hem dingen zijn gebeurd... maar het is niet mijn jongere nichtje die daar was maar ik.. omdat ze mij niet hebben kunnen vinden hebben ze haar der bij betrokken..

twijfels,, over in hoeverre het waarheidsgetrouw is... ik geloof zeker dat het is gebeurd als ik zie hoeveel er gebeurde maar ik twijfel over de mate waarover het is gebeurd...

loverboys zijn geen fijne mensen.. ook mij heeft ze willen voorstellen aan die mannen ik heb toen met mijn wijze 13 jaar gezegd dat ik dat nou wou want had het idee dat het niet goed zat.. die keuze is voor mij zeer verstandig geweest achteraf.. ik zelf sta daarbij nog wat steviger in mijn schoenen.. ze pakken de meiden uit gebroken gezinnen geen vader meer in beeld en onzekere meiden..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:24

Hoe oud is hij nou eigenlijk want dat ben ik kwijt. Eerst was hij 18, toen was ze ervan overtuigd dat ie 30 was en nu heeft ie een zoon van 20 jaar oud.
Niet dat het wat uitmaakt, maar als ie volgens haar op haar school gezeten heeft, moeten er toch valse ID-kaarten in de omloop zijn geweest (wat ze ook schreef), en waar komen die dan vandaan? :?
Er moet toch uit een burgerlijk register een officiele leeftijd te halen zijn voor gemeentes, scholen etc.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:27

Themba schreef:
In het boek worden stukken genoemd over dat maria met moeder en een nichtje op de camping isgeweest waar volgens hem dingen zijn gebeurd... maar het is niet mijn jongere nichtje die daar was maar ik.. omdat ze mij niet hebben kunnen vinden hebben ze haar der bij betrokken..

twijfels,, over in hoeverre het waarheidsgetrouw is... ik geloof zeker dat het is gebeurd als ik zie hoeveel er gebeurde maar ik twijfel over de mate waarover het is gebeurd...

loverboys zijn geen fijne mensen.. ook mij heeft ze willen voorstellen aan die mannen ik heb toen met mijn wijze 13 jaar gezegd dat ik dat nou wou want had het idee dat het niet goed zat.. die keuze is voor mij zeer verstandig geweest achteraf.. ik zelf sta daarbij nog wat steviger in mijn schoenen.. ze pakken de meiden uit gebroken gezinnen geen vader meer in beeld en onzekere meiden..

Wat voor dingen zijn er volgens hem dan gebeurd op die camping?

Woonde jij bij Maria in de buurt ten tijde van alles? Want het lijkt me raar dat ze je wilde voorstellen aan die mensen terwijl ze zelf ongelukkig was. Haar beste vriendin heeft ze ook tegen gehouden

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:27

daar ben ik inderdaad ook benieud naar, ik vind hem nou niet echt jeugdig eruit zien en schat rond de 35 jaar... die kan je niet voor een 18 jarige aanzien. Heb vaak genoeg mannen meegemaakt die je proberen in te pappen maar dan heb ik het al gezien en ga dan weg

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:31

zij in zwolle ik in apeldoorn.. dit was heel in het begin toen het allemaal nog lief leuk en aardig leek..
inhoudelijk ga ik niet in wat er is gebeurd op de camping maar weet wel dat wat in het boek staat onzin is