Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Kom op zeg, denk je nu werkelijk als iemand in zijn sollicitatiebrief zijn naam etc veranderd en hij komt op gesprek, dat hij dan meer kans maakt?
CtjeLief schreef:Anoniem solliciteren houdt in dat je eerder genoemde onderdelen (afkomst, naam, geslacht, leeftijd) niet invult.. blijft dus blanco.. Zo werkt anoniem solliciteren.. uiteraard niet met leugens...
CtjeLief schreef:Kensha, probeer even uit te gaan van het idee waarbij iedereen anoniem solliciteert.. hoe denk je er dan over?
Helft wel anoniem, helft niet, dat werkt niet, daar zijn we het denk ik allemaal over eens.. Maar stel, iedereen moet anoniem solliciteren.... in hoeverre kan dat positieve/negatieve uitwerkingen hebben?
Citaat:Het laten tonen van je naam,leeftijd en weet ik veel, laat zien dat jij jezelf uitnodigt om in het bedrijf te willen werekn
faye schreef:Leeftijd is te achterhalen uit je werkervaring, of moet je daar ook delen van weglaten? Of iemand gehandicapt is kun je aan een brief niet zien en ik neem aan dat je dat ook niet vermeld in een reguliere brief.
Citaat:Ctjelief in je openingspost staat:
Mijn vraag is om het wel netjes en vooral respectvol te houden, laten we aub niet minderwaardig over bepaalde 'groepen' praten, geef je mening onderbouwd en met respect en hou rekening met elkaar.
Waarom dan als iemand zijn mening geeft er telkens boven op springen en proberen de mening van die persoon te laten veranderen?
faye schreef:Ik als werkgever wil voor ik iemand uitnodig wel graag weten wie er komt, welke scholen er doorlopen zijn en wat de werkervaring en leeftijd is. En dat zal elke werkgever willen weten, lijkt me logisch.
faye schreef:Ik als werkgever wil voor ik iemand uitnodig wel graag weten wie er komt, welke scholen er doorlopen zijn en wat de werkervaring en leeftijd is. En dat zal elke werkgever willen weten, lijkt me logisch. Iemand moet ook in een team passen. Ik zal een anonieme sollicitatie niet in behandeling nemen, ik hou van eerlijkheid en recht door zee. En gelukkig is er geen wet die maakt dat iedereen dat zou moeten doen. En als die er wel komt, bel je toch een rondje voor je iemand uit nodigt?