Mensen vs. dieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:42

tuurlijk als je het aan kan remmen en je kan de hele zooi redden dan doe je dat.........

maar puntje bij paaltje doe ik dan even mijn ogen dichtknijpen, denk ik

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:58

Er zijn mensen die nog even extra terug rijden en nog wat eendjes meepakken en die noemen dat dan 'leuk'.

Ik heb me weleens afgevraagd wat voor verknipte mensen dat zijn als ik het hoorde, maar gek genoeg heb ik meegemaakt dat het ook 'gewone' mensen kunnen zijn die dat leuk vinden.

Op zo'n moment vraag ik me dan af in hoeverre wij dan hoger, beter of leuker zijn dan dieren.

Dat van de voorbeelden van honden op de snelweg, ik denk dat ook niemand een kind doodrijdt met de gedachte "jammer voor dat kind maar het is jij of ik" alleen wij vinden het meestal (heel veel) erger van zo'n kind en de bijbehorende ouders dan van een stel eendjes of een hond.

Snoevie

Re: Mensen vs. dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:35

ja tuurlijk zijn er van die idioten bij die erop kicken een dier aan te rijden...........ik mag hopen dat je niet denkt dat een normaal mens zoiets doet,want je bent dan gewoon gestoord.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:41

Nicolletje schreef:
Er zijn mensen die nog even extra terug rijden en nog wat eendjes meepakken en die noemen dat dan 'leuk'.

Ik heb me weleens afgevraagd wat voor verknipte mensen dat zijn als ik het hoorde, maar gek genoeg heb ik meegemaakt dat het ook 'gewone' mensen kunnen zijn die dat leuk vinden.

Op zo'n moment vraag ik me dan af in hoeverre wij dan hoger, beter of leuker zijn dan dieren.

Dat van de voorbeelden van honden op de snelweg, ik denk dat ook niemand een kind doodrijdt met de gedachte "jammer voor dat kind maar het is jij of ik" alleen wij vinden het meestal (heel veel) erger van zo'n kind en de bijbehorende ouders dan van een stel eendjes of een hond.

ja aan het einde van de rit vinden we het heel erg voor het kind............. maar zijn we ongelovelijk blij dat wij nog leven!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:27

KiWiKo schreef:
tuurlijk als je het aan kan remmen en je kan de hele zooi redden dan doe je dat.........

maar puntje bij paaltje doe ik dan even mijn ogen dichtknijpen, denk ik

Nog erger: ik maak zelfs nog onderscheid tussen dieren. Ik was zo'n 10 a 15 jaar geleden geselecteerd voor de Zuid-Nederlandse kampioenschappen van de NBVR, maar ik had nog geen eigen vervoer en ik had zelfs nog geen rijbewijs geloof ik. Dus stiefvader die zijn E nog bij het B gekregen had en nog nooit met de trailer gereden had, voor mij een busje gehuurd en een trailer want ik moest en zou natuurlijk naar dat kampioenschap. Komt er daar in het laatste stuk, flink bebost, in Liempde een hond van het erf geschoten. Mijn stiefvader klapt in de remmen. En ik vloeken, want mijn paard ging toch duidelijk boven die hond :o en hoe stom dat mijn stiefvader dat niet inzag! |o :+
Er was gelukkig niks met mijn paard en ben nog tweede geworden daar, maar het gaf wel duidelijk aan hoe voor mij blijkbaar de prioriteiten liggen :o

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:40

dat is toch niet zo vreemd........met je eigen paard heb je een band

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:18

Iemand voor mij reed een eend aan, ik zag dat hij nog leefde. Er reed niemand achter mij, ik stopt pakte de eend op en heb hem later naar een vogelopvang gebracht. Een dag later is hij uitgezet..
Haast ieder ander mens was doorgereden, ik niet.. Ik kan dat niet aanzien.

Máár laatst reden we op een 60 km weg, en we reden ook 60 met paard en trailer erachter. Toen stak er een eend over. Als mijn vriend vol op de rem was gegaan had de eend het overleefd, maar hij is zachtjes gaan remmen en we hebben hem helaas geraakt.. Maar dan liever een eend dood ( hij vloog weg, maar voor het zelfde geld was hij wel dood) dan maar mijn paard over de stang.. Dat dan weer wel.

Op de vraag van de ts.. Of een mens belangrijker is dan een dier.. Ja, ik vind van wel. Hoewel ik zeker een dierenleven ook heel erg belangrijk vind.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:53

Wat ik altijd wel frappant vind is dat mensen het leven van kleinere dieren vaak onbelangrijker lijken te vinden dan dat van grotere dieren. Denk aan pissebedden, naaktslakken etc. Ik stond pas op vakantie 's nachts perongeluk op een naaktslak en voelde me verschrikkelijk, terwijl mn vriend vond dat ik me niet aan moest stellen... Blijft een dier, hebben er alleen minder een band mee. Maar da's met zebra's enzo toch ook lijkt me en toch vinden velen de dood van een zebra erger dan die van een slak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:17

Hmm ja...... schuldig :)

Ik heb vele malen minder problemen met de dood van een slak dan met de dood van een kat......

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:21

Ik ook, maar zit dus blijkbaar ook weer onderscheid tussen dieren :P

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:28

Heino schreef:
Wat ik altijd wel frappant vind is dat mensen het leven van kleinere dieren vaak onbelangrijker lijken te vinden dan dat van grotere dieren. Denk aan pissebedden, naaktslakken etc. Ik stond pas op vakantie 's nachts perongeluk op een naaktslak en voelde me verschrikkelijk, terwijl mn vriend vond dat ik me niet aan moest stellen... Blijft een dier, hebben er alleen minder een band mee. Maar da's met zebra's enzo toch ook lijkt me en toch vinden velen de dood van een zebra erger dan die van een slak.

Nou wij (de meeste mensen) denken dat slakken en pissebedden en dat soort kruip- en vliegbeesten geen emoties of gevoelens hebben dus dan lijkt het algauw minder erg.

Plus dat wij insecten enzo in de categorie 'ongedierte' onderbrengen en een zebra nog wel schattig is.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:38

Ik heb een paar jaar geleden een interview gezien met Anky van Grunsven. Haar werd de vraag voorgelegd wie ze belangrijker vond, Sjef of Bonfire.
Haar overduidelijke antwoord was toen: Bonfire.

Dat vond ik wel frappant, en vroeg me af waarom.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:44

Met op Sjef rijden kan ze geen gouden plakken halen? :=

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:28

nouja misschien kan ze wel op sjef rijden,haha

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:42

Als mijn paard in gevaar is of de buurman van mijn oma waar ik altijd hoi tegen zeg ga ik toch zeker weten naar mijn paard :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:44

Heino schreef:
Ik ook, maar zit dus blijkbaar ook weer onderscheid tussen dieren :P

Absoluut :j als er een kat de weg overvliegt, en de trailer met paard hangt achter de auto heb ik liever niet dat mijn lief vol op de rem gaat zeg maar :) (zo verstandig is hij zelf ook wel)