Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nicolletje schreef:Er zijn mensen die nog even extra terug rijden en nog wat eendjes meepakken en die noemen dat dan 'leuk'.
Ik heb me weleens afgevraagd wat voor verknipte mensen dat zijn als ik het hoorde, maar gek genoeg heb ik meegemaakt dat het ook 'gewone' mensen kunnen zijn die dat leuk vinden.
Op zo'n moment vraag ik me dan af in hoeverre wij dan hoger, beter of leuker zijn dan dieren.
Dat van de voorbeelden van honden op de snelweg, ik denk dat ook niemand een kind doodrijdt met de gedachte "jammer voor dat kind maar het is jij of ik" alleen wij vinden het meestal (heel veel) erger van zo'n kind en de bijbehorende ouders dan van een stel eendjes of een hond.
KiWiKo schreef:tuurlijk als je het aan kan remmen en je kan de hele zooi redden dan doe je dat.........
maar puntje bij paaltje doe ik dan even mijn ogen dichtknijpen, denk ik
Heino schreef:Wat ik altijd wel frappant vind is dat mensen het leven van kleinere dieren vaak onbelangrijker lijken te vinden dan dat van grotere dieren. Denk aan pissebedden, naaktslakken etc. Ik stond pas op vakantie 's nachts perongeluk op een naaktslak en voelde me verschrikkelijk, terwijl mn vriend vond dat ik me niet aan moest stellen... Blijft een dier, hebben er alleen minder een band mee. Maar da's met zebra's enzo toch ook lijkt me en toch vinden velen de dood van een zebra erger dan die van een slak.