hond bijt baby dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:06

KiWiKo schreef:
het is niet zo moeilijk, niet overal hoeft een antwoord op gegeven worden van waarom iets gebeurd is, sommige dingen mogen gewoon nooit gebeuren, ongeacht de omstandigheden

Inderdaad. :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:08

Cryssie schreef:
Tot ik voor hem ging staan en hem met 2 handen over z'n hoofd aaide. Hij beet mij vol in mijn gezicht. *knip* Wat bleek achteraf. De hond had een oorontsteking.

Ook zonder oorontsteking kan het aanhalen met 2 handen over het hoofd al een aanleiding zijn - dat is immers een erg dominant gebaar waar niet elke hond zich aan zal overgeven. Desalniettemin is het wel heftig voor jullie geweest.

In gorredijk was het idd ook al een groot drama. Honden en kinderen is altijd oppassen, maar met sommige rassen, waaronder de husky, zou ik het niet aandurven. Die staan nog zoveel dichter bij de natuur dan een gemiddelde labrador oid. Ik had overigens deze hond laten inslapen.

Het is wat makkelijk te speculeren over het alleen laten, zonder erbij geweest te zijn.

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:09

KiWiKo schreef:
Takeone.......... al zou het kind de poten afzagen van een levende hond, dan mag een hond nog niet een kind doodbijten.

het is niet zo moeilijk, niet overal hoeft een antwoord op gegeven worden van waarom iets gebeurd is, sommige dingen mogen gewoon nooit gebeuren, ongeacht de omstandigheden

Dit is geen vergelijking!!!
Als een kind dit mag/kan doen mag de hond van mij het kind d**d bijten.

(zal nu wel heel bokt over me heen krijgen maar dat neem ik dan maar voor lief)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:09

Nou goed, dan denken wij beide heel anders.
Vind het een beetje een zieke gedachte maar verschillen moeten er zijn nietwaar.

KiWiKo

Re: hond bijt baby dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:10

ik vind het een zieke gedachte dat mijn buurman misschien een hond bezit die een kind doodgebeten heeft!

en ik vind het nog vreemder dat mensen het goedvinden dat een moordenaar (want dat is het) vrij rond mag lopen in de maatschappij. Bij mensen sluiten we ze op :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:11

take_one schreef:
Nou kiwiko dat vind ik echt nergens op slaan, sorry hoor.
Je hoort zovaak dat kinderen met nietjes in de oren van de hond zitten.. nou ik had dat kind flink een mep gegeven.. ben je wel goed bij je hoofd.

Dit is een klassiek broodje aap verhaal, maar de kern van waarheid is dat veel bijtincidenten voortkomen uit het negeren of niet kunnen aflezen van de waarschuwingssignalen die de hond weergeeft.

Neemt niet weg dat een hond die ernstig bijt - om welke reden dan ook - niet in onze maatschappij past.

Been there, done that, helaas heb ik in maart mijn schat van een bijtende hond in laten slapen. Ooit was het zijn eigen schuld niet (maar van de vorige eigenaren), het kán gewoon niet.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:13

Als een dief bij jou thuis komt en hij bedreigd jou, doe je er toch ook vanalles aan om hem te stoppen.
Ik had die man/vrouw ook doodgeslagen uit angst als dat ging. :=

Hier bij ons zijn er wel eens kinderen die onze honden uitdagen voor de raam, nou dan storm ik toch naar buiten dat wil je niet weten.. het zijn mijn kinderen dan wel niet maar dat die ouders er dan maar eens bij staan. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:14

en als ik hem doodschiet ga ik de gevangenis is.............. zo simpel is het (net zoals de tasjedievenmevrouw, weet je wel)

De hond spoort gewoon niet, en moet gewoon dood

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:17

Die hond moet gewoon dood, hoe dan ook. Het kind kan hem niks gedaan hebben dus de hond is hier altijd fout!
Vind het wel onzin dat wanneer een kind een hond iets aan doet, de hond dan het maar braaf toe moet laten en niet van zich afbijten.
Daar ben ik het niet mee eens, een kind die een dier pest en dat begrijpt moet maar voelen. Een hond hoeft niet alles te pikken, kom nou.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:19

van zich afbijten is heel iets anders dan doodbijten......... bij van zich afbijten ZONDER schade, kan je misschien nog wat sleutelen aan de hond. Bij DOODbijten kan dat absoluut niet meer!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:19

lifaya schreef:
Is dit geen oud bericht? want kan me herrineren dat presies hetzelfde ook een aantal jaar (5 jaar ofzo) geleden is gebeurd, ook met een baby en een husky,..

Nee, dat was vier jaar terug, weet ik nog precies, toen was mijn oudste net geboren. Dat was een hond die een slaapkamertje binnen was gegaan en het kindje uit het bedje had gehaald. Brrrr...

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:23

Nou ik denk dat een hond die zich bedreigd voelt door een kind omdat dit kind de hond pijn doet, de hond gewoon bijt en daarbij niet let op waar hij bijt en hoe hard, het is een kwestie van een reactie.

Neem nou dit verhaal, hond bijt kind, hond gaat naar dierenarts want zijn baasjes willen hem niet meer hebben. Dierenarts slaapt de hond in en opeens zien ze iets aan de oor van het hond, hele oor vol nietjes.
Gek he dat zo'n hond dan bijt?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:24

Loiz schreef:
Hond heeft altijd aandacht gehad, komt een baby, moet de aandacht verdeeld worden. Vaak word de aandacht enorm naar de baby gericht en honden kunnen daar jaloers om worden. Is ook gebeurt met onze 2de Dog, die is uiteindelijk terug gegaan naar de fokker omdat ze mij als haar eigendom zag.
Dan komt het dus weldegelijk vanuit de baas, omdat de aandacht niet goed word verdeeld, terwijl de hond altijd alle aandacht kreeg, hij word dus inderdaad in rang verlaagd en honden zijn rangorde dieren, dus soms pikken ze dat niet.

Hij is wel te plaatsen in mijn ogen, als je maar een goede, consequente persoon hebt zonder kinderen en andere dieren, waar de hond dus alle aandacht krijgt.

idd, alleen over dat herplaatsen ben ik het niet eens.
Ookal heeft het zijn reden, toch vind ik niet dat je een nieuw risico mag nemen. Denk ook niet dat het fair is tegen de hond omdat hij nooit "volledig" (zoals vroegah) vertrouwd kan worden.

oh ja, dacht al dat ik zoiets al eerder had gehoord
http://katenhond.blog.nl/opvallend/2006 ... _baby_dood
Laatst bijgewerkt door superwoman op 26-04-10 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:24

joh dat is zo een broodje aap verhaal...........

en dan alsnog, een hond hoort niet te bijten PUNT :) en zeker niet dood te bijten!

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:29

KiWiKo schreef:

en dan alsnog, een hond hoort niet te bijten PUNT :) en zeker niet dood te bijten!

Dus jij beweerd dat wanneer jou hond ( als je die hebt) door een kind ( en dan niet je eigen, want die trek je dan toch voor) maar door een kind uit de buurt te grazen word genomen, die de hond bij wijze van spreken de oren aan mekaar niet. Dan mag jou hond NIET bijten??? Wat doe jij als je aangevallen word? Stil blijven zitten en een lief gezichtje opzetten?
Nee daar geloof ik niks van ;)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:29

In dit geval vind ik het inderdaad heel erg fout wat de hond heeft gedaan. Het kind in de kinderwagen kan niets gedaan hebben om de hond een reden te geven om te bijten.

Maar niet in alle gevallen vind ik dat een hond die een kind bijt afgemaakt moet worden. Kijk, het zijn natuurlijk wel (of het waren ooit) wilde dieren, die wij in onze maatschappij proberen te passen. Zij hebben een heel eigen lichaamstaal en geven waarschuwingssignalen af die wij soms niet kunnen lezen. Als zo'n hond dan voor hem een heel goede reden heeft om een kind te bijten (want dat zou hij in een roedel ook doen) dan lijkt het me logisch dat hij dat dan ook doet. Kijk, dat wij zeggen: Een hond mag NOOIT een kind bijten, daar snapt een hond niets van. Natuurlijk heb je honden die ontzettend over zich heen laten lopen en alles met zich laten doen, maar feit is dat de natuur anders is en die kun je nooit helemaal uitschakelen.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:31

Vorige week heb ik in een ander topic behoorlijk zitten typen om het (soms) typerende gedrag van staffords/bullen te verklaren.
Het ging hier om een filmpje van een bull in gevecht met een Labrador,tot mijn grote verbazing werd er toen door veel bokkers klakkeloos getypt dat als een bull 1x heeft gevochten/aangevallen het beest maar afgemaakt moet worden want die beesten staan erom bekend gemene valse honden te zijn ,wat overigens absolute onzin is(uitzonderingen daargelaten) mits je zo'n hond consequent en correct opvoed.

Nu betreft het hier een Husky die een kindje heeft DOOD gebeten en gaan we discussieren of zo'n hond nou wel of niet moet worden afgemaakt??? Gaan we alle mogelijke scenarios bedenken waarom de hond het heeft gedaan.
Waar hebben we het in vredesnaam over.....er is wel een kindje dood.....die husky hoort gewoon afgemaakt te worden, als er in dit geval zou staan : Stafford bijt kindje dood...dan zou zo'n beetje iedereen roepen dat die valse stafford afgemaakt moet worden want het zou dan zeker niet bij 1x blijven.

Wat is in dit verhaal dan het verschil???

Wij hebben hier een Husky in de straat gehad die 'm de tuin uitsmeerde in de zomer, om de pas geboren geitjes van de over buurman op te vreten. Die mensen hebben dat beest elke keer vergeven omdat het natuurlijk gedrag zou zijn 8)7 Pas nadat de buurman voor de zoveelste keer achter de husky met gillend geitje in zijn bek rende en daarbij toevallig de politie tegen het lijf liep, de politie zag hoe het beestje voor hun ogen werd verscheurd en opgevreten en hun daarbij het beest terplekke hebben afgeschoten kwam er een einde aan jarenlange slachtpartijen.

Die hond had bij mij na 1x al het licht gezien hoor,wat de rede ook zou mogen zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:32

vreselijk.... :\

overigens was het een husky-herder mix,en de hond zit niet in asiel voor herplaatsen maar is in beslag genomen en de rechter zal uitspraak doen over het inslapen of niet bij deze hond...

maar zulke dingen mogen natuurlijk nooit gebeuren.. :n

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:33

Mijn hond was bij vorig eigenaren gepest door een kind en heeft als reactie daarop gebeten. Helaas heeft de hond zijn trauma's nooit los kunnen laten en hebben we hem in maart alsnog moeten laten gaan. (helaas was ons niet de hele waarheid verteld en was het erger, maarja).

Ik had begrip voor hem en zijn trauma, maar de hond komt er niet zomaar overheen en dat kan niet in de maatschappij. Dit ging ook om een 'sensitiever' ras. Deze husky zou in mijn ogen dus ook een wandelende tijdbom zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:33

Samm schreef:
KiWiKo schreef:

Dus jij beweerd dat wanneer jou hond ( als je die hebt) door een kind ( en dan niet je eigen, want die trek je dan toch voor) maar door een kind uit de buurt te grazen word genomen, die de hond bij wijze van spreken de oren aan mekaar niet. Dan mag jou hond NIET bijten??? Wat doe jij als je aangevallen word? Stil blijven zitten en een lief gezichtje opzetten?
Nee daar geloof ik niks van ;)

Yep als mijn hond een keer een mens bijt, gaattie gewoon dood.

Mijn Rott heeft jahaaren geleden iemand in diens gezicht gebeten welke hem een aai over de bol gaf, de man ging naar het ziekenhuis, en ik met de hond naar de dierenarts, heb hem gelijk af laten maken

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:35

Martine_R schreef:
Maar niet in alle gevallen vind ik dat een hond die een kind bijt afgemaakt moet worden. Kijk, het zijn natuurlijk wel (of het waren ooit) wilde dieren, die wij in onze maatschappij proberen te passen.

Daarom is het ook aan ons soms verstandig een dier ook weer uit deze maatschappij te halen - waar het ook niet in hoort.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:35

Ten eerste,wat bezielt verse ouders om een 8 weken oud babietje gewoon buiten te laten staan in de kinderwagen?Als ouder doe je dat niet dan hoor je erbij te blijven!Dus de aandacht van en voor de ouders was weeres belangrijker!Vervolgens hoort een dier,in dit geval hond,ook niet thuis in een drukke omgeving.Zou best es kunnen dat de hond paar keer is weg gestuurd en dat het beest zich geirriteerd/afgewezen voelde.Het blijft tenslotte een dier.
Als zo'n hond dan tegen een kinderwagen opspringt en meteen aangeschreeuwd word of misschien wel in zn nek gegrepen onverwachts dat daarom de wagen omviel en de hond zich op het kind heeft afgereageerd.

Wat ik wil zeggen is dat het niet altijd aan de hond hoeft te liggen!!!Vaak zijn de mensen dit zelf schuld en heeft een babietje het met de dood moeten bekopen.
Ik wijs liever met mn vinger naar de eigenaar van de hond en de ouders van de baby!!!!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:37

Los van dit verhaal, ook als het niet de schuld van de hond is, hij hoort niet DOOR/DOOD te bijten!
Een waarschuwingsbijt is HEEL wat anders dan DOOD bijten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:38

Sie wollten nur das schmutzige Geschirr vom Grillen ins Haus bringen. Einen kurzen Augenblick ließen Ernst K. (38) und seine Frau Silvia (37) aus Cottbus ihre acht Wochen alte Tochter Emily im Wagen zurück. Es war einen Augenblick zu lang.

Familien-Husky
beißt Baby totIHR HUSKY HATTE DAS KIND ZERFLEISCHT! Schon wieder so eine tödliche Hundeattacke.

Samstagabend, Silvia K. (Verkäuferin) sitzt mit Ehemann Ernst (Frührentner) und den älteren Kindern auf der Terrasse ihrer Doppelhaushälfte. Seit letztem Herbst ist das Paar verheiratet. Emily ist ihr einziges, gemeinsames Kind.

Das Baby schläft im Wagen, die Familie genießt das schöne Wetter, es gibt Bratwurst, auch Husky-Schäferhund-Mischling „Bingo“ tollt durch den Garten.

Polizeisprecher Berndt Fleischer berichtet, was gegen 22 Uhr geschah: „Für kurze Zeit blieb der Kinderwagen mit dem Baby unbeaufsichtigt. Der Familienhund warf den Wagen um und fügte dem Mädchen dann so schwere Bissverletzungen zu, dass es kurz darauf im Krankenhaus starb.“

Die Eltern stehen unter Schock, können nicht befragt werden.

Hat der Hund das Baby mit Absicht attackiert?

Deutschlands bekanntester Hunde-Coach Martin Rütter („Der Hunde-Profi“ auf VOX) zu BILD: „Ein Hund denkt sich nicht: Ich bin allein mit dem Wagen, werfe ihn um – und beiße das Kind tot. Ich vermute, der Hund hat herumgetollt, stieß den Wagen zufällig um. Als das Kind weinend am Boden lag, zeigte er ein Beutefang-Verhalten. Hätte der Husky das Baby gezielt umbringen wollen, wäre es sicherlich auch sofort tot gewesen.“

Husky „Bingo“ soll bisher nicht auffällig gewesen sein, kam nun ins Tierheim. Das Amtsgericht entscheidet, ob er eingeschläfert werden muss. An der Hofeinfahrt der Familie ist ein Husky-Foto mit folgendem Text angebracht: „Vier Beine und eine Schnauze mit sehr scharfen Zähnen!“

hier is het verhaal van de hond,dat haalt het gespeculeer weg wat er gebeurd is..

daarin staat ook dat de hond in beslag genomen is,en dat de rechter uitspraak doet over wat er verder met deze hond gaat gebeuren,dus hij zit niet als herplaatser in het asiel!
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 26-04-10 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:38

Elan schreef:
Los van dit verhaal, ook als het niet de schuld van de hond is, hij hoort niet DOOR/DOOD te bijten!
Een waarschuwingsbijt is HEEL wat anders dan DOOD bijten.

Ehhh hoeveel kracht denk je nodig te hebben om een 8 weken oud kindje te doden?????
1 haal met zn nagel kan al genoeg zijn!!!