Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
christalover schreef:Ik ga met pubelia mee. Zoals hier veelvuldig gebruik wordt gemaakt van de vrijheid van meingsuiting, maakt de lerares in kwestie gebruik van de vrijheid in geloofsuiting. Als het nou een agent was, had ik het nog iets anders gevonden. Die moet een onpartijdig aanspreekpunt voor de 'gewone' mens zijn. Maar ik vind dat we er met een lerares met zijn allen geen probleem van moeten maken. Er zijn zoveel ergere dingen!
evanescence schreef:Z'n afzak mutjes zit op je achterhoofd!
Met een capuchon, of pet, bedenk net je ogen door de klep!
Capuchon vind ik persoonlijk erg asociaal staat.
Op mijn vorige school hinge camera's en door dat mensen met een pet op niet gefilmt konden worden, moest je het af. (ondermeer omdat er veel gesloopt wert!)
Maar elke school zal er wel een eigen regel voor hebben!
En een pet of cappuchon is toch geen geloofs uiting?
Chaos schreef:- Ik vind dat iemand verplicht is zich aan te passen aan de cultuur waarin diegene zich bevind.
Jolliegirl schreef:Chaos schreef:- Ik vind dat iemand verplicht is zich aan te passen aan de cultuur waarin diegene zich bevind.
Dus als jij naar het buitenland zou gaan waar ze hoofddoekjes dragen...
Dan doe jij er zelf ook een om?
Myukii schreef:IsabelvS schreef:Dat is niet helemaal waar, vaak hebben ze geen keus...
En waar heb jij die wijsheid vandaan, vraag ik me af? Ik weet dat overal verteld wordt dat moslima's geen keuze hebben en door hun man verplicht worden een hoofddoek te dragen. Maar bijna geen mens die zelf met die vrouwen in gesprek gaat om de wérkelijke reden waarom ze een hoofddoek dragen. En geloof mij maar als ik zeg dat dat, tegenwoordig veel vaker dan gedacht, uit vrije wil is.![]()
Krips schreef:Je kunt een hakenkruis dragen toch niet vergelijken met het dragen van een hoofddoek!
Ik heb er geen enkel probleem mee als een docent een hoofddoek draagt. Ik zou niet weten waarom ik er een probleem mee zou moeten hebben. Ik vind het ook niet erg als iemand een kruisje om zijn nek draagt. En als je dat gaat verbieden dan moeten we, vind ik, heel kerk en staat gaan scheiden. Of 'iedereen' mag niks uitdragen en geloof moet verdwijnen uit alles wat met de overheid te maken heeft, of iedereen is gelijk en een kruisje mag en een hoofddoek ook.
Ik heb er ook geen enkele moeite mee dat een Frans docente gebrekkig Nederlands spreekt. Ze leert je Frans, geen Nederlands. Ik zou het erger vinden als ze goed Nederlands sprak en gebrekkig Frans
jameyskatje schreef:ja absoluut,
het gaat om de kennis die ze overbrengt namelijk.
als docenten met hoofddoek deze niet meer mogen dragen, moeten ze m óf AF doen (wat ze zelf niet willen neem ik aan, ik zal me persoonlijk zeeer onderdrukt voelen wanneer mijn baas dit van mij vroeg), óf ze nemen ONTSLAG! en wat krijg je dan??? een bepaalde groep vrouwen onderaan de ladder--->> THUISZITTERS!
interesse stelling trouwens,
ik ga volgend jaar een lerarenopleiding volgen, ik vroeg het me vandaag nog af..
is dit wel nuttig???
wat als binnen een paar jaar zo'n wet in het leven wordt geroepen(verbod op hoofddoeken bij publieke functies),. kan ik dan nergens meer aan de bak komen?? ondanks de kennis, vaardigheden, het talent en de passie?? kan ik mijn droom dus niet meer najagen en kan ik mijn toekomst niet zelf invullen,. enkel door een stukje stof?? (welke voor mij persoonlijk heeeel waardevol is, maar voor een ander weinig, het voegt niets toe als ik m thuislaat voor een ander, voor mij persoonlijk wel)
kennen jullie dat liedje van idia arie? I am not my hair???? inderdaad, het gaat om de hersens die eronder zitten!
ik begrijp dat mensen relativeren op een manier van 'ja maar je draagt wel iets uit en daarbij keur je indirect mensen zonder hoofddoek af'.. daar ben ik het niet mee eens,. want het is maar net hoe open en transparant jij jezelf opstelt. met mij valt bv overal over te praten en ik laat ieder ander in zijn waarde (dus wil ik ook in mijn waarde gelaten worden)
openbare school: helemaal voor!!! ---> openbaar, voor iedereen dus, een mooie afspiegeling van de maatschappij, ruimte voor IEDEREEN! en niet openbaar in de zin van. 'we moeten allemaal dezelfde opvattingen hebben en dezelfde modepoppetjes zijn'..