Leeftijdsgrens prostitutie naar 21 jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Re: Leeftijdsgrens prostitutie naar 21 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:53

daar ga ik ook in mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:27

Brainless schreef:
Klopt, maar dat is omdat er helaas veel mensen er net zo over denken als jij, dat ik het voor mijn dochter niet leuk vinden als zij prostituee zal willen worden. Niet om het beroep, maar om de wijze hoe andere haar zullen gaan benaderen/bekritiseren, geen respect meer voor haar zouden hebben.
Maar dat geldt ook voor homoseksueel zijn(waar ze trouwens niet voor kunnen kiezen).

Maar jij vindt het dus geen probleem dat jouw kind met haar benen wijd ligt voor wat centen?
Daar kan ik dus echt niet bij.

Ik snap overigens totaal niet wat homoseksueel zijn te maken heeft met dit topic. Totaal niet relevant.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:35

Het gaan mij om de veroordeling die gedaan wordt.

Als iemand legaal zijn geld verdient, wat is daar fout aan?
Dat jij (of andere) nooit voor dat beroep zouden kiezen is een andere zaak. Maar om mensen daar persoonlijk op af te rekenen vind ik (te) ver gaan.
Je kunt het nog zo plat uitdrukken (met de benen wijd liggen voor wat centen) maar ik vind het er niet anders van worden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:14

Ik sluit me bij de bovenstaande post aan. :j Het is gewoon legaal werk, en of jij het nou een vreselijk beroep vind of niet, daar ga je geen mensen op af rekenen. Ik zou er ook niet voor kiezen om prostituee te worden, maar ik heb wel respect voor de mensen die er wel voor gekozen hebben. :)
Ik zou ook nooit voor vuilnisman, schoonmaker, kantoormannetje of wat dan ook kiezen omdat ik dat geen aansprekende beroepen vind - maar dat betekent niet dat mensen die 't uitvoeren meteen geen respect meer verdienen omdat ik dat vind. ;)

Overigens vind ik dat je behoorlijk neerbuigend praat over prostituees, een beetje respect kan je toch wel opbrengen? Ja, kennelijk niet dus, maar druk het dan iets vriendelijker uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:44

Waarom moet je het in een mooie verpakking stoppen?
De waarheid is dat ze op hun rug liggen. Ik kan er nog 100x iets anders van maken maar de waarheid blijft hetzelfde.

En nogmaals, sorry ik kan geen respect opbrengen voor deze personen. Mijn mening ;-) Jij mag vinden dat het een prima beroep is. Prima, moet jij weten ;-)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:47

Nee, want dat is niet waar. Als je zegt 'op hun rug liggen' dan lijkt 't net alsof ze stom liggen en zo de centjes verdienen. Zo makkelijk is het ook weer niet. ;)

Ik snap nog steeds niet dat je gewoon geen respect op kan brengen voor mensen die een legaal beroep uitoefenen en dat met plezier doen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:50

Ik snap dat ook niet. Dat je je verheven kan voelen boven mensen die gewoon een beroep uitvoeren. Illegale praktijkjes, uitkering trekken terwijl je wel kan werken, tsja... dat snap ik.
Maar deze vrouwen werken gewoon hard voor hun centjes, wat is daar mis mee, waarom zou jij meer waard zijn omdat je ander werk doet/gaat doen (weet niet hoe oud je bent? En wat voor werk je evt doet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:58

Fiffill schreef:
Nee, want dat is niet waar. Als je zegt 'op hun rug liggen' dan lijkt 't net alsof ze stom liggen en zo de centjes verdienen. Zo makkelijk is het ook weer niet. ;)

Ik snap nog steeds niet dat je gewoon geen respect op kan brengen voor mensen die een legaal beroep uitoefenen en dat met plezier doen.

Jij begrijpt, neem ik aan, ook wel dat "op hun rug liggen" en algemene uitdrukking is?

Ik snap nog steeds niet dat jij respect kan hebben voor een figuur wat haar broek op de knieen hangt voor iedere kerel die maar een klein beetje geld neerlegt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:58

"Klein beetje geld neerlegt" het is gewoon een legale baan! Net als schoonmaker of bankier. Ik snap niet dat je je zo verheven voelt boven iemand die ook gewoon werkt voor haar geld.

Ach, we zullen het er wel nooit over eens worden. ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:00

Vlekje123, probeer jij nou gewoon meer profielviews te krijgen of denk je echt zo bekrompen?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:03

Ik zou het vreselijk vinden als mijn kind de prostitutie in zou gaan, omdat ik seks en liefde niet kan/wil scheiden. Ikzelf zou dit werk dus niet kunnen en ik oordeel vanuit mijn referentiekader. Dat betekend niet dat ik het kansloos werk vind. Totaal niet, maar mijn ding is het niet. Veroordeel ik dan een ander, omdat zij niet dezelfde mening heeft? Gelukkig niet.
Overigens moet Vlekje wel the next best thing zijn, want die 'ik voel me verheven boven de wereld-attitude' zal toch wel een reden hebben (zie haar/zijn reacties in het topic: een bezoekje aan de MacD waar ze niet slim zijn)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:07

Ach die berichten ga ik niet opzoeken, maar ik vind dat de reacties van Vlekje123 meer zeggen over haarzelf dan over het werk van prostituees. :)

Ik kan seks en liefde gemakkelijk scheiden, maar ik sta ook niet te popelen om met een onbekende het bed te delen - met een heleboel onbekenden. Nee, dat hoef ik niet. Maar als andere mensen dat wel willen dan moeten ze dat doen. Krijgen ze niet minder respect om van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:14

Moeten we het eens zijn dan?

Meer profielviews? Er staat niets in, dus erg spannend zal dat niet worden ben ik bang.

Toch wel een interssante stelling. "Ik ben het niet met jou eens, dus ben ik bekrompen"
Tja...

Overigens gaat dit topic niet over mij. Dus wellicht kunnen het daarbij houden?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:16

Van mij hoeven we het niet eens te zijn hoor. Dat zullen we ook wel niet worden. ;)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:19

Vlekje123: Kun je ook een duidelijk argument geven waarom jij dat vind? Want door alleen maar te roepen wat je vindt zonder enig zinnig argument kom je erg kortzichtig en bekrompen over. :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:19

Ik vind je erg bekrompen inderdaad en niet omdat je het niet met me eens bent :')

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 08:51

ik ga met de rest mee!

iedereen doet wat hij zij wil, daar hebben wij niet over te bepalen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:16

Angelita schreef:
Vlekje123: Kun je ook een duidelijk argument geven waarom jij dat vind? Want door alleen maar te roepen wat je vindt zonder enig zinnig argument kom je erg kortzichtig en bekrompen over. :)

Uiteraard.
Ik vind dat sex iets is wat heel persoonlijk en intiem is. Iets dat je bewaard voor iemand waar je van houdt, niet om even snel wat geld te verdienen.
Als je jezelf zo in de uitverkoop gooit heb je, naar mijn mening, totaal geen zelfrespect en eigenwaarde. Ik kan daar geen begrip voor opbrengen.
Ik begrijp niet waarom daar zo'n issue over gemaakt moet worden.
Maar dit gaat wel erg offtopic. Misschien is het beter om dit te laten rusten. We komen er toch niet uit. ;-)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:40

dat is waar, ieder heeft een eigen mening!
het zou ook nooit mijn werk kunnen worden, maar iedereen zijn eigen plezier in zijn werk

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:50

Eerlijk gezegd denk ik niet dat een grote groep prostituees echt super blij zijn met hun baan...

Er zal vast een reden zijn waarom ze er ooit mee zijn begonnen toen ze eigenlijk geen andere uitweg hadden. Ze hadden bijv geld nodig, ze konden geen andere baan krijgen, of hebben gewoonweg niet gestudeerd of zijn uberhaupt niet naar school geweest waardoor het vinden van een baan moeilijk is.

Als prostitue verdien je in een korte tijd natuurlijk een leuk aantal centen...
maare, laten we eerlijk blijven... Wie oh wie ligt nou graag met de benen wijd voor geld? Ik denk dat als je ze allemaal een andere goed betaalde baan aanbiedt ze meteen die mogelijkheid zullen nemen.

Het zal bij de meererheid m.i. een vluchtweg zijn...

Enne, respect ofniet ze werken voor hun geld dus wat mj betreft is het allemaal prima...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:05

Vlekje123 schreef:
Uiteraard.
Ik vind dat sex iets is wat heel persoonlijk en intiem is. Iets dat je bewaard voor iemand waar je van houdt, niet om even snel wat geld te verdienen.
Als je jezelf zo in de uitverkoop gooit heb je, naar mijn mening, totaal geen zelfrespect en eigenwaarde. Ik kan daar geen begrip voor opbrengen.
Ik begrijp niet waarom daar zo'n issue over gemaakt moet worden.
Maar dit gaat wel erg offtopic. Misschien is het beter om dit te laten rusten. We komen er toch niet uit. ;-)

Zo kun je ook over "koken" denken of vul maar in.... "Koken" voor je familie en vrienden wat heel speciaal is.
Eigenwaarde heeft imo niet (altijd) met werk te maken.
Eigenwaarde kan juist groot zijn doordat men (veel) geld verdiend.

Jonge "meiden" die voor hun studie tijdelijk het beroep in gaan, zodat ze nu hun studie geen studieschulden hebben vind ik helemaal niet zo gek gedacht. Menig student wipt gratis :P

-Ik geloof niet dat de 21 jaar grens veel zal helpen :n
Criminelen hebben vaak veel macht en daarom is het moeilijk om wat tegen de illegale prositutie te kunnen doen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:16

faye1995 schreef:
Eerlijk gezegd denk ik niet dat een grote groep prostituees echt super blij zijn met hun baan...

Er zal vast een reden zijn waarom ze er ooit mee zijn begonnen toen ze eigenlijk geen andere uitweg hadden. Ze hadden bijv geld nodig, ze konden geen andere baan krijgen, of hebben gewoonweg niet gestudeerd of zijn uberhaupt niet naar school geweest waardoor het vinden van een baan moeilijk is.

Als prostitue verdien je in een korte tijd natuurlijk een leuk aantal centen...
maare, laten we eerlijk blijven... Wie oh wie ligt nou graag met de benen wijd voor geld? Ik denk dat als je ze allemaal een andere goed betaalde baan aanbiedt ze meteen die mogelijkheid zullen nemen.

Het zal bij de meererheid m.i. een vluchtweg zijn...

Enne, respect ofniet ze werken voor hun geld dus wat mj betreft is het allemaal prima...

Het is misschien moeilijk te bevatten als je het zelf niet zou willen, maar ze zijn er toch echt. Dames die met liefde hun beroep doen en niet anders zouden willen. ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:18

Fiffill schreef:
Het is misschien moeilijk te bevatten als je het zelf niet zou willen, maar ze zijn er toch echt. Dames die met liefde hun beroep doen en niet anders zouden willen. ;)

Ook omdat ze veel verdienen en veel vrijheid hebben... Wsl worden de meeste die dat "graag" doen ook goed gewaardeerd door hun klanten...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:38

Uit gesprekken die ik heb gehad met prostituees komt ook wel naar voren dat het echt niet alleen seks is, veel zijn er haast een soort psycholoog/mentale steun. Er komen een hoop mensen langs meer om te praten dan voor de seks, omdat ze verder niemand hebben bijvoorbeeld. Toch best een zwaar/mooi beroep als je het zo bekijkt - vind ik. ;) Ik heb echt wel respect voor ze.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:40

Ik ben blij dat ze er zijn, anders hadden we nog meer verkrachtingen.
Voor jonge meiden die gedwongen worden vindt ik het vreselijk.