Janine1990 schreef:Yamcha schreef:Janine: ik respecteer andere geloven of zelfs geen geloof zeker wel, maar ben er wel van overtuigd dat mijn geloof beter is, als ik daar niet van overtuigd was, was het vrij zinloos om te geloven, toch?
Maar dat is wel heel wat anders als met het vingertje wijzen
Overigens ga ik ook naar de PKN
Geloven is natuurlijk voor iedereen anders. Ik heb mijn plaats in het geloof niet echt gevonden, en kom alleen in de kerk op bijzondere dagen wanneer mijn ouders me verplichten![]()
Maar ik zou geen geloof beleiden(belijden??) omdat ik vind dat het beter is dan een ander geloof, maar omdat ik mezelf er prettiger bij voel, dan bij een ander geloof...
Wat betreft het wijzen met het vingertje bedoel ik dingen als: "Oh, heb je dat ook gezien? Die en die was vandaag niet in de kerk?" Of "Als je niet gelooft, ga je naar de hel." Die mensen vergeten dat wanneer ze met 1 vinger naar iemand anders wijzen, er 3 naar zichzelf wijzen...
Het is belijden idd

Tuurlijk is het voor iederen anders, en misschien denk je ook wel anders als ik omdat je je plaats in het geloof nog niet echt gevonden hebt

Dat wijzende vingertje, daar heb ik ook een hekel aan, wat dat betreft is er nog genoeg aan onszelf te verbeteren, voor we naar een ander gaan wijzen

beantsje schreef:Als die vrouwen er zelf voor kiezen om niet lid te worden, is dat natuurlijk hun eigen vrijheid. Als er maar één is die lid wilde worden en dat niet mocht, is dat discriminatie en is het niet relevant of de overgrote meerderheid van vrouwen dat niet wil.
Hetzelfde geldt voor passief kiesrecht.
Hier kan ik me wel goed in vinden