Eigen risico €775???!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:33

ThePast03 schreef:
stefan3 schreef:
klopt inderdaad ook wel.
Hierdoor valt het je wel op dat al deze noodgrepen om het zogenaamd beter te krijgen vaak uiteindelijk een negatief gevolg hebben. De zorg moet steeds beter worden met als gevolg dat mensen depressief en compleet burnout raken als iemand dan toch overlijd, in tegenstelling tot Afrikanen waarbij het gewoon the way of life is.
Een dak boven je hoofd moet om gelukkig te worden bestaan uit een mooi huis met een lap grond voor de paarden.
Een auto moet toch maximaal na 5 jaar vervangen worden door een vers exemplaar.

Misschien zijn onze eisen ook gewoon te hoog, we willen de beste zorg, een mooi huis, alle luxe en een hoop geld overhouden.
Als je dan je simpele 1 gezinswoning niet meer kan betalen en deze moet verkopen om in een flatje te gaan wonen kan je inderdaad ongelukkig worden, maar dit heeft naar mijn idee meer te maken met onze eisen als met de werkelijke rijkdom.

Weet je serieus waar je het over hebt? Ik ben chronisch ziek en heb een goedkoop huurhuis en een eigen paard is een zoete herinnering uit mijn jeugd.
De auto is al lang geleden de deur uit gedaan, die kunnen we niet betalen.

Uitgaan is er al meer dan 10 jaar niet meer bij. De laatste vakantie is in 1990 geweest.
Normaal gesproken klaag ik er niet over, maar als ze dan nu met zulke ideeën komen waardoor mensen dus echt compleet falliet gaan dan word ik niet eens depressief. Dan wil ik gewoon op een humane manier euthanasie kunnen plegen.

Heb je verder enig idee hoeveel chronisch zieken (die echt niet kunnen werken ) de wao uitgegooid zijn tijdens de beruchte herkeuringen een aantal jaar geleden? Een groot deel daarvan is in de bijstand terecht gekomen. Ook voor mensen in de bijstand die nog wel kunnen werken zijn er geen banen genoeg.
Er is een groot stil leed in dit land waar een hoop mensen geen weet van hebben. Je hoort inderdaad altijd alleen de mensen klagen die 1 van de 2 auto's weg moeten doen of nog maar 1x op vakantie kunnen gaan per jaar.

helemaal mee eens.

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:36

Kenniseconomie met 2 uurtjes les per week.... :n
De gemiddelde putjesschepper pikt meer op in 4 jaar.
Ik ben na 4 jaar nog net zo dom als toen ik begon aan de opleiding.... ik zit dan wel in een mooi nieuw gebouw wat 47 miljoen heeft gekost....als ik er al zit.
Daar in de hogere regionen gaat er echt iets mis met miljarden euro's aan overheidsgeld.

YankeeBoy

Re: Eigen risico €775???!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:40

Jij hebt misschien 2 uurtjes les per week, maar ik (en een heleboel met mij) hebben dat niet. Als het collegegeld daarvan verdubbeld wordt kunnen er ZOVEEL mensen niet meer studeren, het wordt simpelweg te duur. Of mensen sluiten giga leningen af en komen daar later weer mee in de knoei.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:43

Misschien heel raar maar ik heb mijn diploma gehaald met een heel erg beperkte dure studiebeurs en geen ov kaart, we moesten de trein zelf betalen en ervoor werken kon al helemaal niet omdat we maximaal 200 gulden per maand mochten verdienen omdat je anders helemaal geen beurs meer kreeg. Dus daar is wel wat voor te zeggen om dat ietsje aan te pakken.

En de kinderopvang ja gevaarlijk terrein om te zeggen maar je begint vrijwillig aan kinderen, dan staan daar ook consequenties tegenover. Maar of dat wat bijdraagt aan een bezuiniging. Geen idee. Thuis zitten wordt tegenwoordig afgestraft alsof je dan een uitvreter bent terwijl een thuiszittende ouder denk ik alleen maar goed zou zijn. is er ook minder opvang nodig, kost ook minder geld dan.

Daarnaast vraag ik me af of de hogere eigen bijdrage het rijk iets oplevert? Dat zou toch alleen ten gunste van de verzekeraars gaan want je betaald je bijdrage aan de ziektekosteverzekeraar.

En hoe willen ze die iq test doen bij verstandelijk gehandicapten? je zult maar 71 hebben.

En bezuinigen op de langdurige verzorging, hogere eisen aan een verpleegtehuis? Nog hoger dan nu al? Daar is al zowat niet meer in te komen en nog hogere eigen bijdrages. Oftewel dat worden oorden voor rijke stinkerts en jan modaal mag thuis vervuilen en wegpieteren.

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:48

Ik heb het ook niet over het verdubbelen van het schoolgeld, maar er kan zeker bezuinigd worden op onderwijs en dan vooral in de hogere regionen. en niet zo weinig ook.
Ik heb speciaal voor de best aangeschreven technische HBO opleiding van nederland gekozen omdat ik iets wilde leren. Het gaat dus niet over toevallig een school, maar een technische opleiding die al 10 jaar als beste beoordeeld wordt. De rest van de technische HBO's is dus nog slechter.
Er zijn vorig jaar 6 leraren met de vut gegaan, 4 hiervan wilde langer doorwerken mits ze redelijk betaald zouden krijgen. Hiervoor was geen budget volgens de school. Waar komt die 47 miljoen vandaan als er geen budget is? Ik heb niet gevraagd om een mooi gebouw, ik heb gevraagd om les van goede docenten.
Wegwezen met zulke plannen, en de figuren die op die ideeen komen, steek die 47 miljoen van een gebouw in belangrijkere dingen, op deze manier gaat het natuurlijk erg hard met het overheidsgeld.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:51

Dat is inderdaad een trieste zaak, kan ik je geen ongelijk in geven. Vreemde situatie ook, dat die school dan al zo lang als beste staat aangeschreven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:52

Maar helaas zijn er géén plannen om onderwijs te verbeteren.
Er zijn wél plannen om het college geld 2x zo duur te maken, en de stufi af te schaffen én de OV kaart af te schaffen.

Onderwijs wordt daardoor dus voor veel mensen onbetaalbaar, en de kwaliteit blijft net zo slecht.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:54

als eigen risico echt naar 775 gaat ga ik failliet. Kon de 165 al amper ophoesten...

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:58

Ze hebben de ziektekosten al enorm omhoog gegooit, en nu gaan ze het nog meer verhogen... hm...

Aan de ene kant vind ik de 5 euro per keer naar de huisarts wel terecht, want er zijn mensen bij die al voor een kuchje naar de ha rennen. Er moeten wel uitzonderingen zijn voor mensen die chronische ziekten hebben.

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 17:02

Het is om te huilen. Ik moet bruggen gaan berekenen en constueren waar jullie met je auto overheen rijden, ik moet onderdelen voor vliegtuigen gaan maken waarmee jullie 'veilig' op vakantie kunnen, ik moet nieuwe remsystemen voor auto's gaan bedenken waarmee jullie een noodstop kunnen maken als er een kind voor je de weg op rent, ik weet niet eens of ik een bout linksom of rechtsom vast moet maken...
Ik zie nu al op tegen de dag dat ik ga solliciteren en daadwerkelijk bij een bedrijf aangenomen wordt. Ze lachen zich kapot als ik daar als afgestudeerd ingenieur kom werken.
Als al dat geld wat besteed wordt aan zulke onzin besteed zou worden aan leraren zou ik nu een genie zijn geweest. En leraren kosten geen 47 miljoen, dan zouden ze nog zeker 40 miljoen over houden om aan de zorg te spenderen. En dat is pas een fractie van het geld wat er daadwerkelijk rond gaat in het onderwijs.
En nee, het komt inderdaad niet bij de leerlingen terecht.

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 17:08

Hypofocus schreef:
Maar helaas zijn er géén plannen om onderwijs te verbeteren.
Er zijn wél plannen om het college geld 2x zo duur te maken, en de stufi af te schaffen én de OV kaart af te schaffen.

Onderwijs wordt daardoor dus voor veel mensen onbetaalbaar, en de kwaliteit blijft net zo slecht.

Inderdaad helaas..... |(
dat geld komt precies bij de verkeerde kant vandaan. Er kan zat bezuinigd worden op onderwijs zonder dat de kwalitiet (wanneer aanwezig) achteruit hoeft te gaan. Kwaliteit van onderwijs is volgens mij heel simpel, goede leraren en veel les, dat hoeft geen miljarden en miljarden te kosten, het verdwijnt op allemaal andere manieren
Laatst bijgewerkt door stefan3 op 01-04-10 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 17:08

alle kosten die een mens MOET maken word duurder of hoger belasr..........

ziek zijn vraag je niet om dat gebeurd.... noodzakelijk dus kan daar geld vandaan gehaald worden, die kosten dragn mensn toch wel.... want ae blijven ziek, en hevbben de behandeing of medicijnen nodig......

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 17:51

juline schreef:
Maximaal een jaar WW (levert 1,1 miljard op)
Een verlaging van de WW-uitkering (1,1 miljard)
De verhoging van het eigen risico in de zorg tot 775 euro (3,4 miljard)
beperking van het basiszorgpakket
Een eigen bijdrage van vijf euro voor een bezoek aan de huisarts;
Zorg verstandelijk gehandicapten met IQ hoger dan 70 niet meer vergoeden (200-400 miljoen)
Beperken kinderopvangtoeslag (ongeveer 750 miljoen)
Afschaffen/versoberen OV-studentenkaart (95 miljoen euro)
Collegegeld verdubbelen (half miljard)
Provincies opheffen ( half miljard )
Minder rijksambtenaren ( 2 miljard )
Minder politici ( 160 miljoen)
Gemeente-apparaat bezuinigingen (800 miljoen)
Beperking hypotheekrenteaftrek tot maximaal 500.000 euro, tegen maximaal 42 procent

Mooi lijstje, maar ik mis dan toch net effe het punt waar de goedzakken in ons land ook vanalles in moeten leveren.
Wat zou er gebeuren als we dit lijstje eens schrappen en er dingen op zetten zoals bijvoorbeeld dat alle grof geld verdieners minimaal 1% minder salaris zouden ontvangen? Of dat het minimum salaris/uitkering ietsje omhoog mag maar daarin tegen het maximum omlaag?
Maar dat gebeurt natuurlijk niet, nee laten we de zorg bij de gehandicapten weg halen, laten we er voor zorgen dat een opleiding volgen haast onmogelijk wordt (wat dus weer meer armen creëert, maar dat kwartje was vast nog niet gevallen) en laten we het zo gaan regelen dat de personen die nu al met zwetende handjes elke maand zitten te puzzelen hoe ze die zorgverzekering rekening en de medicijnkosten toch weer moeten betalen nog verder in de sjit helpen door ze nog meer te laten betalen (en ook niet zo'n beetje)

Nu werd er hier wel gezegt, ach dan schrap ik de zorgverzekering wel, maar is het niet zo dat je verplicht bent een zorgverzekering te hebben? Hoe een genaai is dat dan?
Ik hoor sjaan op de hoek al rammelen op de reken machine. tik tik tik tik, oeps geld op, maar mijn huur is omhoog gegaan en mijn eigen risico moet ik nog betalen. Ach, laat ik dan maar in een kartonnen doos kruipen en pas weer een dokter opzoeken als ik groen zie en paarse gorsels kits.

Nee sorry, allemaal leuk en wel dat er wat bezuinigd moet worden, maar niet in dit tempo en ook niet van de verkeerde mensen.
Hier kan ik toch best kwaad om worden eigenlijk.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:13

Ja maar dat zal wel niet gebeuren. Die rijken maakt het toch allemaal niks uit. Begint echt een survival of the fittest te worden hier in Nederland. De sterke, gezonde en vooral goed verdienende mensen zullen nergens op achteruit gaan. Maar wij als normale burgers die nu al net iedere maand rond kunnen komen kunnen straks hun huizen gaan verkopen en in een achterwijkje een huisje gaan huren en de auto de deur uit om de ziektekosten nog te kunnen betalen.

Nee allemaal leuk en aardig bijv kunst en cultuur maar het is toch niet nodig om bijvoorbeeld een schilderij van tig miljoen euro's aan te schaffen?

En sorry hoor het net op het nieuws maar al dat geld voor Haiti? Wij als burgers hebben een hoop geld opgehaald maar het moet wel vanuit de overheid verdubbeld worden.. Had dat geld dan in die 18 mil wat te kort te komt..

Kan me hier erg boos over maken en nog heel lang over door gaan maar eerst maar eens kijken wat ons balkie vanavond gaat vertellen en wat er over ene paar maanden met de verkiezingen echt gaat gebeuren

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:19

Zorg wordt zo inderdaad niet meer te betalen. Het idee van een verhoogd eigen risico is tot daar aan toe (en nee, dat is niet fijn), maar dan moet er ook wel gewoon normale zorg verleend kunnen worden en niet net alles er buiten vallen.

Ik zie het voor me dat we én maandelijks moeten betalen én eigen risico van 750 euro en dat de verdere zorg er allemaal net buiten valt waardoor dat ook voor eigen rekening komt. Er valt nu al zoveel buiten (of met een max)..dat wordt alleen maar erger en dat in combi met een enorm eigen risico en ik denk ook zomaar hogere maandlasten is geen goede combi. Tel daarbij op dat op andere vlakken ook nog gesneden wordt...nee...onhaalbaar

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:37

Lynske78 schreef:
De chronisch zieke mensen worden ermee gestraft en die hebben al ellende genoeg lijkt mij.

kijk naar de mensen die het niet zo breed hebben, vind het echt belachelijk, er zijn toch ook andere dingen waarop bezuinigd kan worden...
vind het een beetje scheef dat je bij iedere keer 5 euro moet betalen, wat als je bijvoorbeeld chronisch ziek bent en zo en zo vaak per maand naar de dokter moet, ik bedoel je bent toch niet expres ziek!?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:39

ben benieuwd wat ze met de Balken(el)ende norm doen...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:42

Inderdaad belachelijk dat men de poten bij mensen onderuit wilt zagen die het al zo moeilijk hebben. Wat mij betreft mogen rijkere mensen naar draagkracht gaan meebetalen aan dit begrotingsgat, want een kale kip moet je niet willen plukken.

Onderwijs, stufi iets inperken is tot daar aan toe (ook ik snap dat je als student zijnde moet bijdragen aan het oplossen van deze situatie), maar niet gaan bezuinigen op leraren e.d., zodat het onderwijsniveau wel gehandhaafd blijft. Het zou stom zijn om de toekomst van je eigen land te bevriezen, al gebeurt dat wel al.

Van mij mag de kilometerheffing ook snel doorgevoerd worden. Mensen die iedere dag 100km naar hun werk rijden kunnen het toch wel missen. En wie het gebruikt, betale het ook. Natuurlijk zitten er aan alle maatregelen en bezuinigingen nadelen voor de gedupeerde, maar zolang het zo eerlijk mogelijk verdeeld wordt... daar moet wel voor gewaakt worden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:46