Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:22

Er moet nu eenmaal veel bezuinigd worden....
Is het niet linksom dan wel rechtsom...

Ik vind 775 wellicht wat overdreven maar 500 per JAAR vind ik best redelijk. ( en ja die gaan bij ons ook echt wel op aan medicijnen dus het is niet zo dat dat dan niet voor mij zou gelden :+ )

Waarom moeten mensen dubbel krijgen als ze uit de bijstand gaan werken ??

Ik hoor het wel, feit blijft dat we allemaal in moeten gaan leveren ...

DDW1190

Re: Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:47

vind je?

ik vind het echt raa, verhoog de accijnzen maar of boetes want dat doe je zelf, je kiest er niet voor om bijv. ziek te worden..

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:52

Ik neem m'n zweep mee ~~}>

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:54

775 per jaar en 102 euro per maand.....ik ga er nog maar vanuit dat dit een 1 april grap is....

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:55

hebben jullie dit al gezien?
http://www.rtl.nl/financien/rtlz/bezuinigingswijzer/index.xml

kom zomaar even binnenvallen hoor :+ maar ik vind 775 euro echt TE veel gewoon... ik verdien nog geen 1300 p/m... als ik dan eens ziek zou worden en ik moet 775 euro eigen risico betalen... dan kan ik de helft van mijn rekeningen niet meer betalen!

natuurlijk moet er bezuinigd worden, maar doe dat dan naar rato van inkomen oid... tuulijk niet leuk voor de mensen die meer verdienen maar zij kunnen nou eenmaal ook meer missen dan de mensen met een minimumloontje...

Las vandaag ook weer iets over de dienstplicht invoeren... ben ik ook op tegen. veel jongens zitten op hun 18e al op een vervolgopleiding, werken al of zitten al in dienst omdat ze dat graag willen.. maak het dan aantrekkelijker om bij defensie te komen werken maar je hebt toch niet zoveel aan allemaal jonge jongens aan het werk dit het werk eigenlijk helemaal niet zien zitten?

edit: net nieuws gezien.. weet eigenlijk niet zeker of het 100% verplicht is.. maar dienstPLICHT toch??:P
Laatst bijgewerkt door __danielle__ op 01-04-10 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:56

het was net op het nieuws.. dus ik denk dat het serieus is!

ben benieuwd wat er met de balken(el)ende norm word gedaan..

nouja je kiest er toch voor om het leger in te gaan of lees ik dat nu helemaal verkeerd?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:02

Dienstplicht kan ik niet echt op tegen zijn. Wat discipline zal veel goed kunnen doen tegenwoordig.
Maar minimum lonen naar beneden?Dat is al zo weinig. Gewoon die grenzen dicht. Dan zijn er banen genoeg en kunnen de bedrijven geen buitenlanders meer uitbuiten en nemen ze graag de Nederlanders weer aan. Natuurlijk doen ze dat nu niet omdat ze nu anders kunnen.
750,- eigen risico, je zult maar chronisch ziek zijn, of toevallig een paar keer pech maar geen dik geld in de maand naar huis nemen, zoals de minister die dat voor durft te stellen dat wel doet. En er daardoor weinig van merkt. Misschien eigen risico x % van het jaarinkomen? Maar dan komen ze ook aan de eigen portemonnee, dat doen ze niet.
Ik las elders bekeuringen omhoog. Geen moeite mee. Die maak je nog altijd zelf.
Bezuinigen op hulp aan het buitenland, daar geven we meer dan alle andere Europese landen. Dat is niet nodig.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:05

_sparta_ schreef:
Dienstplicht kan ik niet echt op tegen zijn. Wat discipline zal veel goed kunnen doen tegenwoordig.
Maar minimum lonen naar beneden?Dat is al zo weinig. Gewoon die grenzen dicht. Dan zijn er banen genoeg en kunnen de bedrijven geen buitenlanders meer uitbuiten en nemen ze graag de Nederlanders weer aan. Natuurlijk doen ze dat nu niet omdat ze nu anders kunnen.
750,- eigen risico, je zult maar chronisch ziek zijn, of toevallig een paar keer pech maar geen dik geld in de maand naar huis nemen, zoals de minister die dat voor durft te stellen dat wel doet. En er daardoor weinig van merkt. Misschien eigen risico x % van het jaarinkomen? Maar dan komen ze ook aan de eigen portemonnee, dat doen ze niet.
Ik las elders bekeuringen omhoog. Geen moeite mee. Die maak je nog altijd zelf.
Bezuinigen op hulp aan het buitenland, daar geven we meer dan alle andere Europese landen. Dat is niet nodig.

ik had het er over, en ik vind het nog steeds een goede, hoe hoog zijn de bekeuringen/boetes in andere landen wel niet?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:07

Waarom moet er altijd betaald worden naar inkomen???

Denk je dat de mensen die al meer verdienen nu al niet genoeg bijdragen voor iedereen ? :+

Ik denk dat welke regel er genomen wordt niemand er blij van wordt... Bezuinigen/in moeten leveren IS nu eenmaal niet leuk. Niet door middel van zorgkosten omhoog niet door middel van rekeningrijden etc etc....

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:09

jij hebt waarschijnlijk een hoger inkomen dan de gemiddelde mens, maar ik denk dat als je zelf of je ouders weleens in het rood staan je wel heel anders gaat leven en denken..

als iemand duizenden euro's per maand verdient mag er best wel meer af dan als een heel gezin nog niet rond kan komen van 1500 euro in de maand ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:10

Geen idee, nooit geen gekegen in het buitenland :D Maar als je doet wat niet kan dat weet je meestal zelf wel. En als je dadelijk weet het veel meer kost dan moet je zelf maar afwegen of je dat geld kunt missen of niet.

Voor mij hoeft niet alles naar inkomen. Maar 750, is voor iemand met een laag loon wel een half salaris en voor een hoog loon misschien maar een kwart. En worden ze niet ziek kost het hen ook niets per jaar. Kunnen ze dat hele loon zelf sparen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 20:12

Wat ik overigens wel belachelijk vind is het plan dat ze nu hebben voor bekeuringen. Als je meer geld hebt moet je hogere boetes betalen dan een ander.

Dat is met 2 maten meten en vind ik niet kunnen. Een hoop mensen hebben meer geld, maar ook doordat ze daar heel hard voor werken. Nu zeg ik niet dat mensen met een normaal inkomen dat niet doen.. God, werk zelf hard genoeg voor mijn centen, maar mijn ouders hebben het niet slecht en als ik zie wat voor dagen, jaren mijn vader daarvoor heeft krom gelegen hebben ze dat meer dan verdient.

Maar dan toch maar even een hogere boete voorschrijven..

Rare dingen hebben wij hier in Nederland.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:14

Nanne schreef:
Wat ik overigens wel belachelijk vind is het plan dat ze nu hebben voor bekeuringen. Als je meer geld hebt moet je hogere boetes betalen dan een ander.

Dat is met 2 maten meten en vind ik niet kunnen. Een hoop mensen hebben meer geld, maar ook doordat ze daar heel hard voor werken. Nu zeg ik niet dat mensen met een normaal inkomen dat niet doen.. God, werk zelf hard genoeg voor mijn centen, maar mijn ouders hebben het niet slecht en als ik zie wat voor dagen, jaren mijn vader daarvoor heeft krom gelegen hebben ze dat meer dan verdient.

Maar dan toch maar even een hogere boete voorschrijven..

Rare dingen hebben wij hier in Nederland.

daar geef ik je gelijk in, een bekeuring veroorzaak je zelf!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:16

In andere landen is een boete naar inkomen niet vreemd. Dat is dus geen raar Nederlands ding. :)
En ik haal op de snelweg geen 180, iemand met een BMW x5 wel ;)

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:17

Ik denk dat de mensen met een top salaris maar eens moeten gaan inleveren.
Balkenende heeft het kabinet nu al 4 keer laten vallen en nog steeds verdient hij bakken met geld per jaar.

Laatst hoorde ik over het 'wachtgeld' in de politiek.
Iemand die in de politiek heeft gewerkt zou 5 of 6 jaar nog hetzelfde salaris krijgen ook al zou hij of zij werkeloos zijn.

Dát lijkt mij geld over de balk smijten!

Het koningshuis kan wat mij betreft ook heel wat inleveren.
HUP de gouden koets op ebay!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:18

Babsiej schreef:
Waarom moet er altijd betaald worden naar inkomen???

Denk je dat de mensen die al meer verdienen nu al niet genoeg bijdragen voor iedereen ? :+

Ik denk dat welke regel er genomen wordt niemand er blij van wordt... Bezuinigen/in moeten leveren IS nu eenmaal niet leuk. Niet door middel van zorgkosten omhoog niet door middel van rekeningrijden etc etc....

Ik heb zelf een heel middelmatig inkomen, dus deze regelingen zullen ons ook hard gaan treffen.
Maar ben het wel eens met de mening van Babsiej. Mijn ouders hebben bijvoorbeeld door zuinig te leven en slim te beleggen best wat geld binnen kunnen halen. Uit eten, koffie drinken op een terras, dure vakanties doen ze allemaal niet. Tsja en door al dat zuinige leven moeten ze nu vervolgens bergen belasting betalen....

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:18

In finland schijnt het heel normaal te zijn om x% van je salaris voor een boete te betalen

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:19

Valt me nog mee dat niemand heeft voorgestelt dat alle mensen boven een bepaalde leeftijd een spuitje moeten krijgen.. bespaard tenslotte geld.

Zou een beetje te gek voor woorden worden om het oude systeem van U.S.A aan te nemen hier.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 20:19

Dat is helemaal waar.. Je bent er zelf bij als je een boete veroorzaakt..
Je kan dus niemand anders de schuld geven oid. Gewoon eigen stomiteit.

Maar om dan maar met twee boetetabellen te rekenen..

"Oh meneer u bent rijk hoor ik net via de radio. In dat geval is het voor u geen 100 euro maar 250 euro"

Logica..

180.. Ja, kan ik proberen met mijn Polo.. Denk alleen dat als ik daarna uit het ziekenhuis ontslagen word de onderdelen van de A7 af kan gaan plukken.. :')

En het is niet alleen dat snelle, dure auto's die snelheden halen hoor. ;)
Ik rijd elke dag over de snelweg en ik word 9 vd 10 ingehaald door opgeschoten jochies in hun zelf in elkaar gezette auto's.. Ik zelf haal vaak de snelle dure auto's in en verbaas mij dan over het feit dat ze zich met zo'n auto aan de snelheidslimiet houden.. :+

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:19

Die heeft er al eens opgestaan :D

Als wij verwijtbaar werkloos zijn dan krijgen we niets. Hun gewoon elke maand dik geld. Stop dat inderdaad maar eens. Inclusief alle andere bonussen. Chauffeur en beveiliging kan ook uit eigen zak.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:21

DDW1190 schreef:
jij hebt waarschijnlijk een hoger inkomen dan de gemiddelde mens, maar ik denk dat als je zelf of je ouders weleens in het rood staan je wel heel anders gaat leven en denken..

als iemand duizenden euro's per maand verdient mag er best wel meer af dan als een heel gezin nog niet rond kan komen van 1500 euro in de maand ;)

Euhm nou dat valt helaas wel tegen :+
Maar idd wij gaan niet met vakantie, dat scheelt al veel geld, en we hebben geen kinderen en werken beide full time. Geven geen geld uit in de kroeg, en gaan zelden uit eten.

En euuh mijn schoonouders en mijn moeder zijn allemaal chronisch ziek, en hebben dus veel zorgkosten, evenals mijn vriend. ( erfelijk geval vandaar zoveel :+ )

Er moet nu eenmaal bezuinigd worden, ja leuk is anders, geef het ook liever ergens anders aan uit. Maar als ik kijk naar wat mensen in mijn omgeving gebruiken aan zorg ben ik blij dat het nog voor 200 per maand kan en eigen bijdrage. Alles zelf moeten betalen is vele malen duurder.

Ik ben van mening dat als je meer verdiend je al genoeg doet door meer belasting te betalen, hoef je niet NOG meer te betalen... Iedereen gewoon wat meer helpt ook al ...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:23

Voor boetes zou het mij toch echt niet uitmaken. Als je geen overtredingen maakt kost het je ook helemaal niets. :) Al verdien je 9 ton per jaar.
En als iemand met een laag inkomen een overtreding maakt kost het die gewoon wel wat, net als nu.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:25

het ligt niet aan het type persoon maar gewoon aan de persoon die te hard rijd..
zie het zo..

deel hogere boetes uit, er word minder hard gereden, wat leid tot minder ongelukken, en zo is de zorg ook goedkoper! :D

nee maar de overheid verdient er wel aan _sparta_

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:27

Dat de overheid moet verdienen is gewoon een feit. En als ze dan verdienen aan wat mensen zelf doen heb ik geen moeite mee. Als ze het maar niet doen waar mensen niets aan kunnen doen, ziek worden dus als voorbeeld.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:28

en dat vind ik nou ook, het is al erg zat om ziek te zijn...