Gewoon eerder naar bed gaan als je moe bent, ik trek het zelf tot nu toe prima

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arantes schreef:sporter schreef:Ik vraag me af of 6/7 uur slaap echt genoeg is voor een puber.
Voor mij is het meer dan zat en ik ben 15 jaar en bijna nooit ziek. Met school ga ik rond half 1/1 uur naar bed en soms later als ik veel huiswerk heb, en ik ga er 7.00 uit en moet 8.00 op school zijn. Maar in het weekend slaap ik meestal 12 uur per nacht, en daarna kan ik weer een hele week op weinig slaap.
Het ligt er denk ook aan hoe je bent, ik ben gewoon een avond/nacht mens en zal nooit een vroegopstaander worden, hoe vroeg ik ook naar bed ga. Sowieso kan ik om 22.00 echt nog niet slapen, dan lig ik klaarwakker.
Maar een uur later beginnen zou ik wel lekker vinden, maar het zou niet erg handig zijn omdat je dan ook een uur later uit ben en dan zit ik weer met me paard/huiswerk etc.
Minder uren les zou natuurlijk helemaal ideaal zijn haha
Dominique_96 schreef:Ik heb altijd moeite met opstaan, hoelaat het lesuur begint. Hoe vroeg ik ook naar bed ga. Ik ben een avondmens.
Ik heb een keer in de week 8 uur. (Gymnasium) Dan heb ik echt geen zin om langer te blijven en later te beginnen. Normaal heb ik 7 en 6 uur. Dan ben ik met 7 uur pas om kwart over 4 thuis. Met 6 uur kwart over 3. Dan wil ik echt niet langer blijven hoor.Genoeg huiswerk te doen.
Mikk_ schreef:Dominique_96 schreef:Ik heb altijd moeite met opstaan, hoelaat het lesuur begint. Hoe vroeg ik ook naar bed ga. Ik ben een avondmens.
Ik heb een keer in de week 8 uur. (Gymnasium) Dan heb ik echt geen zin om langer te blijven en later te beginnen. Normaal heb ik 7 en 6 uur. Dan ben ik met 7 uur pas om kwart over 4 thuis. Met 6 uur kwart over 3. Dan wil ik echt niet langer blijven hoor.Genoeg huiswerk te doen.
Heb jij het nog makkelijk xD
Ik moet elke dag het eerste uur beginnen (kwart over 8)
Moet 1 dag tot 10 voor 4, 1 dag tot 3 uur en 3 dagen tot 10 over half 5. Als dat allemaal een uur later wordt. Wanneer moet ik dan nog kunnen relaxen en huiswerk kunnen maken?
_Yasmine_ schreef:laat die scholen aub niet later beginnen,.
Als je normaal dan om 4 uur uit bent wordt dit 5 uur, ben je thuis kan je eten daarna leren, een uur later naar bed en volgende dag is het weer totaal anders....
lijkt mij een beter idee dat ze zorgen dat je iedere dag op het zelfde tijdstip begint. dan heb je een vast ritme en dat geeft meer rust dan een uur uitstellen. ik weet nu wel dat ik dan een uur later naar bed zou gaan.
Negerzoen schreef:Ik zit in 5 havo en ik ga om 10 uur slapen, maar er dan om kwart voor 7 uit moeten omdat school om 8.10 begint is echt geen pretje hoorIn de wintermaanden al helemáál niet. Mijn lichaam zegt dan joh gek het is donker, geen tijd om wakker te worden... nu het vroeger licht wordt is het wel al een stuk makkelijker!!
holly schreef:Als we nou eens beginnen met het van de straat plukken van het stelletje lolbroeken om 11 savonds, de ouders leren dat ze hun kinderen niet gezellig hun eigen gangetje moeten laten gaan in het kiezen van een tijd om naar huis te gaan/naar bed te sjeezen, dan is in mijn ogen een latere schooltijd niet nodig, omdat de luitjes savonds al wat uitgeruster leven. Voila, probleem opgelost.
Esmeralda schreef:Wat dacht je ervan gewoon op tijd naar bed.
Maakt niks uit of ze nu om 8 uur op school moeten zijn of om 9 uur
Het is enkel verplaatsing van tijd, waardoor ze de avond ervoor langer op kunnen blijven!!
Hoe krijgen ze het verzonnen
moonfish13 schreef:Ik slaap nooit voor 12 uur.
Al ga ik op half tien mijn bed in, dan nog slaap ik niet eerder als 12 uur.
En dan slik ik nog medicijnen voor het slapen ook.![]()
Dan moet ik zeggen dat ik ook gewoon zorg dat ik er om 11 uur in lig, anders blijf ik wakker en kan ik nooit slapen.![]()
Als ik moet werken heb ik zo'n 7 uur slaap gehad.
Stef_winston, dat is dan knap.
Ik ging er altijd uit om half 8 en dan om 10 voor 8 zat ik op de fiets om op tijd te zijn voor half 9.
Goof schreef:Esmeralda schreef:Wat dacht je ervan gewoon op tijd naar bed.
Maakt niks uit of ze nu om 8 uur op school moeten zijn of om 9 uur
Het is enkel verplaatsing van tijd, waardoor ze de avond ervoor langer op kunnen blijven!!
Hoe krijgen ze het verzonnen
Toch is het zeker niet helemaal flauwekul.
Ik werk in het onderwijs, middelbare school en toevallig is hier laatst een heel gesprek over geweest.
Er zijn goede onderzoeke gedaan op diverse scholen die volgens dit systeem werken en de resultaten en prestaties zijn goed zo niet beter. De leerlingen pieken op bepaalde tijden en het is bewezen dat er een zeer groot verschil is tussen leerlingen die om 8.15 beginnen en leerlingen die om 8.45 beginnen.