Berovingen in veenendaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:02

ze zijn nederlander of marokkaan wanneer het hun uitkomt..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:03

kakanox schreef:
Als je mij ziet zou je ook zeggen dat ik een "buitenlander" ben.
Ik merk vaak genoeg dat mensen me ook zo zien, en ik gedraag me niet "fout". Vraag me af wie ze het recht geeft, ik betaal net zoveel belasting als de rest hier.

Praat jij ook bewust met een Marokkaans accent terwijl je hier geboren bent en hier naar school gegaan bent en dus wel degelijk Nederlands kan praten?

Ik heb fantastische Marokkaanse buren gehad (moet je er tegenwoordig bijzetten om politiek correct te blijven) maar dat neemt niet weg dat er al meer dan 15 jaar een grote groep Marokkanen in [***] bezig is met dingen die echt wel verder gaan dan alleen lastig vallen. Een groot deel wordt gewoon buiten de media gehouden.
Dat is het grote punt waar ik over val, dat de burgemeester eerst niet in het nieuws wil om te grote ophef te voorkomen en dat er gewoon al die tijd gewoon niets gedaan wordt.

Toen er een paar jaar terug een groep in het Franse gat het zelf op wilde lossen was de politie wel ineens heel snel aanwezig en tegen die lui kon wel opgetreden worden.
Dan kun je blijven vallen over mensen die misschien iets verkeerd formuleren en het voor de zoveelste keer afdoen met discriminatie.

Je kunt natuurlijk ook weer de excuuspolitiek proberen en beweren dat deze jongeren geen kansen hebben gekregen: Ze hebben alle kansen gekregen met daarbij ook nog eens heel veel ondersteuning.
Al begin jaren 80 was er een docu op de Nederlandse tv: Marokkaanse jongeren uit [***] werden geinterviewd in wat toen nog de Technische school genoemd werd.
Uitspraken: Ze gingen niet werken als ze van school afkwamen want in Nederland kreeg je toch wel geld, crimineel gedrag in Nederland was lonend, in eigen land werd hun hand afgehakt.... hier kregen ze een milde straf en nog veel meer begeleiding.

Midden jaren 80 werden mensen (en vooral jongeren rond de 14) al lastig gevallen in het fietstunneltje bij de Rembrandtlaan, op klaar lichte dag. Als je er al aangifte van deed werd toen al gezegd dat je om moest fietsen.

Natuurlijk is de burgemeester fout en vooral Den Haag is fout. De politie kan en mag veel te weinig doen.
Maar zolang er Marokkanen zijn die gewoon in topposities terecht zijn gekomen (tot Burgemeester aan toe) moeten ze eens ophouden met de excuses verzinnen dat ze geen kansen krijgen of gediscrimineerd worden. Ze worden net zo veel gediscrimineerd als iemand die te dik is of bijvoorbeeld gehandicapt.

Laten ze eens beginnen met het beestje bij de naam te noemen. Deze groep wil zelf helemaal geen Nederlander genoemd worden en al helemaal geen Nederlander zijn. En laten ze vooral eens beginnen deze groep keihard aan te pakken.
Alle andere dingen zijn al geprobeerd, ze hebben banen aangeboden gekregen en buurthuizen staan hier meer dan voldoende voor ze open met allerlei activiteiten.
Sta niet raar te kijken als de bevolking het zelf aan gaat pakken als er nu nog niets gebeurd. Zolang we hier alles afdoen met rascisme en discriminatie komen we hier nooit meer vanaf, dat excuus is nu te lang gebruikt en zorgt er voor dat deze groep minder hard wordt aangepakt dan willekeurig ieder ander.

Het is toch te gek voor woorden dat mensen niet normaal over straat kunnen op bepaalde plekken in een dorp? Dat bejaarden worden lastig gevallen in de portieken van hun flats (is gisterenavond weer gebeurd!) en vooral dat er geprobeerd wordt hier zo weinig mogelijk ruchtbaarheid aan te geven.

En wees niet bang dat de goede Marokkanen hier onder lijden, je herkent de groep snel genoeg. Ze spugen je in je gezicht als je langs fiets om maar wat te noemen.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:02

kakanox schreef:
Houd er wel rekening mee dat als je mensen bevooroordeeld benadert je wel degelijk zelf verantwoordelijk bent voor hoe die mensen op jou reageren. Dus niet "ze doen het toch zelf", want jij doet lekker mee..

Ik zal nooit iemand bevooroordeelt benaderen, het maakt mij immers niet uit wat voor een kleur je huidje heeft.
Ik denk dat de grote groep "buitenlanders" zich eigen veel te snel op hun tenen getrapt voelen en zelf bevooroordeelt zijn en ons de woorden in de mond leggen dat wij rascisten zijn..
Want dat is wat er gebeurt,.. Als je dan al een buitenlander op zijn aso gedrag aanspreekt word er gelijk geroepen : "Ja maar dat zeg je alleen maar omdat ik een buitenlander ben!! "
Geloof me maak het te vaak mee , en dan zou ik zo iemand zijn kop wel even door elkaar willen schudden.. Lekker makkelijk om je achter je buitenlandse roots te verschuilen. Dus mogen wij maar niets zeggen want dan zijn we rascisten .

Zack

Re: Berovingen in veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:16

Ik zag net ergens staan Nederlandse Marroka$an?
Die bestaan niet, je bent een nederlander of een marrokaan niet beide omdat je toevallig 2 paspoorten hebt.

Sja helaas is het waar, de meeste allochtonen zijn gewoon lastpakken.
Kijk bij de flat van mn vriendin, die allochtoonse kinderen breken de hele tijd die deur open om te gaan spelen in een flat waar hun niet wonen!

Ik zie geen enkel nederlands kind dat doen!
Bovendien zeggen die ouders er niks van, vind je het gek dat ze zo onopgevoed zijn?

Mijn mening: "ja het zijn grotendeels de allochtonen die overlast veroorzaken, Helaas jammer maar het is zo"

Neemt niet weg dat ALLE allochtonen zo zijn hoor, ken er zat die wel gewoon netjes werken leuke mensen zijn etc etc.
Het ligt er ook maar net aan waar ze vandaan komen en wat de opvoeding is geweest.

Allochtonen die amper nederlands praten help ik ook gewoonweg niet meer.
Jij wilt in nederland wonen? prima ga maar nerderlands leren.
Ga je kinderen opvoeden pas je aan aan de nerderlandse dingen en wees welkom.

Maarja, dan krijg je weer het gezeur van JA MAAR...

Dan heb ik zoiets van ga maar lekker Ja maarren in je eigen land.. sodemieter dan maar op als je je niet aan wilt passen.

Dit soort tuig, opsluiten en terug sturen.
Nederlands tuig, GEEF EENS GOEDE STRAFFEN!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:33

ThePast03 schreef:
Praat jij ook bewust met een Marokkaans accent terwijl je hier geboren bent en hier naar school gegaan bent en dus wel degelijk Nederlands kan praten?
Ik heb geen Marokkaanse achtergrond, dus nee. Mijn afkomst is overigens wel hoorbaar in m'n accent: Ik heb een zachte G. Is dat dan geen probleem?

ThePast03 schreef:
Ik heb fantastische Marokkaanse buren gehad (moet je er tegenwoordig bijzetten om politiek correct te blijven) maar dat neemt niet weg dat er al meer dan 15 jaar een grote groep Marokkanen in Veenendaal bezig is met dingen die echt wel verder gaan dan alleen lastig vallen. Een groot deel wordt gewoon buiten de media gehouden.
Dat is het grote punt waar ik over val, dat de burgemeester eerst niet in het nieuws wil om te grote ophef te voorkomen en dat er gewoon al die tijd gewoon niets gedaan wordt.
Da's wel een leuke. Zou eigenlijk eens met een camera rond moeten gaan lopen, valt er misschien nog wat te verdienen aan de Telegraaf oid ;)

ThePast03 schreef:
Toen er een paar jaar terug een groep in het Franse gat het zelf op wilde lossen was de politie wel ineens heel snel aanwezig en tegen die lui kon wel opgetreden worden.
Duh... Als je gedurende een jaar bij elkaar een paar kilo wiet in je huis gehad hebt is er geen probleem. Als je in één keer een kilo wiet in je huis haalt en de politie komt erachter heb je wél een probleem.

ThePast03 schreef:
Dan kun je blijven vallen over mensen die misschien iets verkeerd formuleren en het voor de zoveelste keer afdoen met discriminatie.
Je kunt natuurlijk ook weer de excuuspolitiek proberen en beweren dat deze jongeren geen kansen hebben gekregen: Ze hebben alle kansen gekregen met daarbij ook nog eens heel veel ondersteuning.
Al begin jaren 80 was er een docu op de Nederlandse tv: Marokkaanse jongeren uit Veenendaal werden geinterviewd in wat toen nog de Technische school genoemd werd.
Uitspraken: Ze gingen niet werken als ze van school afkwamen want in Nederland kreeg je toch wel geld, crimineel gedrag in Nederland was lonend, in eigen land werd hun hand afgehakt.... hier kregen ze een milde straf en nog veel meer begeleiding.
Hebben ze daar geen gelijk in dan? Laat ik het zo zeggen: Als één van die Veenendaalse gastjes bijvoorbeeld m'n zusje aanrandt zoek ik 'm op en draai ik 'm z'n nek om. Daar ben ik niet alleen fysiek toe in staat, ik weet ook wat de consequenties zijn: Voor de wetenschap dat dat ene gastje niet meer bestaat en de gemoedsrust van m'n zusje ga ik met alle plezier een jaar of 2 sporten op kosten van de staat. Krijg ik voor die moord (want meer of minder is het niet, ook al heb ik een goede reden) gegarandeerd 30 jaar cel inclusief droge rijst en wekelijkse verkrachtingen door nog grotere kerels dan ik zelf, dan denk ik wel 3x na voor ik tot actie over ga.
Oorzaak/gevolg anyone?

ThePast03 schreef:
Midden jaren 80 werden mensen (en vooral jongeren rond de 14) al lastig gevallen in het fietstunneltje bij de Rembrandtlaan, op klaar lichte dag. Als je er al aangifte van deed werd toen al gezegd dat je om moest fietsen.
Natuurlijk is de burgemeester fout en vooral Den Haag is fout. De politie kan en mag veel te weinig doen.
Maar zolang er Marokkanen zijn die gewoon in topposities terecht zijn gekomen (tot Burgemeester aan toe) moeten ze eens ophouden met de excuses verzinnen dat ze geen kansen krijgen of gediscrimineerd worden. Ze worden net zo veel gediscrimineerd als iemand die te dik is of bijvoorbeeld gehandicapt.
Laten ze eens beginnen met het beestje bij de naam te noemen. Deze groep wil zelf helemaal geen Nederlander genoemd worden en al helemaal geen Nederlander zijn. En laten ze vooral eens beginnen deze groep keihard aan te pakken.
Wat nou aanpakken? Als je hier wil wonen, maar geen deel uit wil maken van Nederland, ga dan gewoon weg... En dat geldt óók voor het geloof. Nederland is nu eenmaal een land waar vrouwen zonder hoofddoek lopen, waar je seks hebt voor het huwelijk en waar homo's getolereerd worden. Als je dat niet zint kan je ervoor kiezen om hier niet te wonen en je kan ervoor kiezen om er vrede mee te hebben. Kies je geen van beide - zoek een plek waar je wel je ei kwijt kan. Dat geldt niet alleen voor Moslims, maar ook voor streng gereformeerden enz. Ik gun ieder z'n eigen ideeën en opvattingen, maar probeer ze een ander niet op te leggen. Als we daar nou eens beginnen...

ThePast03 schreef:
Alle andere dingen zijn al geprobeerd, ze hebben banen aangeboden gekregen en buurthuizen staan hier meer dan voldoende voor ze open met allerlei activiteiten.
Sta niet raar te kijken als de bevolking het zelf aan gaat pakken als er nu nog niets gebeurd. Zolang we hier alles afdoen met rascisme en discriminatie komen we hier nooit meer vanaf, dat excuus is nu te lang gebruikt en zorgt er voor dat deze groep minder hard wordt aangepakt dan willekeurig ieder ander.
Het is toch te gek voor woorden dat mensen niet normaal over straat kunnen op bepaalde plekken in een dorp? Dat bejaarden worden lastig gevallen in de portieken van hun flats (is gisterenavond weer gebeurd!) en vooral dat er geprobeerd wordt hier zo weinig mogelijk ruchtbaarheid aan te geven.
En wees niet bang dat de goede Marokkanen hier onder lijden, je herkent de groep snel genoeg. Ze spugen je in je gezicht als je langs fiets om maar wat te noemen.
Daar sla je de plank een beetje mis. Een vriend van me is van Marokkaanse komaf, gelooft in de Islam en is succesvol (en eerlijk!) zelfstandig ondernemer. Hij wil hier wonen en hier z'n toekomst opbouwen, en past ook binnen deze maatschappij, spreekt perfect Nederlands enz. Het is óók iemand die dagelijks tegen vooroordelen aanloopt m.b.t. z'n goed zichtbare roots - ook al loopt ie er altijd netjes en casual gekleed bij, als je z'n hoofd ziet twijfel je geen seconde aan z'n afkomst. En dan bedoel ik niet tegen mensen die raar kijken op straat of wat dan ook, want dat doet echt geen pijn op de schaal waarop het tegenwoordig nog gebeurt. Het probleem is meer dat je je eerst 20x moet bewijzen bij je autochtone schoonouders, dat je klanten telefonisch open en vriendelijk tegen je zijn en zich vervolgens bij een eerste aanblik in het echt weer gereserveerd opstellen, banken die duidelijk anders reageren op een investeringsverzoek van hem dan van z'n compagnon in maatschap - het gaat zo ver dat z'n vriendin en hij besloten hebben hun zoon de achternaam van moeders kant mee te geven. Een Nederlandse achternaam, welteverstaan.

Ik ben voor gelijkheid en een héél erg harde aanpak voor iedereen die misstappen begaat. Daarmee krijg je eenvoud en duidelijkheid, meer of minder hebben mensen niet nodig.
Met die softe onzin van de afgelopen 20 jaar gaan we er echt niet komen, niet met allochtonen en niet met autochtonen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:39

kakanox schreef:
Ik ben voor gelijkheid en een héél erg harde aanpak voor iedereen die misstappen begaat. Daarmee krijg je eenvoud en duidelijkheid, meer of minder hebben mensen niet nodig.
Met die softe onzin van de afgelopen 20 jaar gaan we er echt niet komen, niet met allochtonen en niet met autochtonen.

Daar ben ik dus ook voor: keiharde aanpak voor iedereen en niet als er dan eens een knokpartij is alleen de niet getinte Nederlanders keihard aanpakken.
Nu lees ik weer dat Groen Links schrijft dit soort incidenten vooral gerelativeerd dienen te worden.

Heb voor de gein even heel snel gezocht:
http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Lo ... 95509.news
http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Pl ... 04995.news
http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Lo ... 92124.news
http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Pl ... 29448.news

Dit is een kleine greep van het laatste halfjaar wat in het nieuws gekomen is. Ik weet van een familielid dat niet eens alles in het nieuws komt.

Wat moeten we nu nog relativeren, dit speelt al zo lang en iedereen houdt zich stil uit angst.

Om dit artikel moest ik wel lachen, uit juni vorig jaar:
http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Pl ... 83543.news

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:03

kakanox schreef:
verootjoo schreef:
Maar allochtoon of niet, daar heb ik geen boodschap aan. Zulke dingen dóe je gewoon niet, en moet hard aangepakt worden. Wel vind ik het frappant dat het continu dezelfde soort bevolkingsgroep is, en dat 95% van die groep het verpest voor de 5% die zicht wél normaal wil gedragen. Ik weet zeker dat als je het schrijverspark platgooit, je van het probleem af bent.
Hier sla je bijna de spijker op z'n kop. Ik denk niet dat het telkens dezelfde soort bevolkingsgroep is, maar goed. Tenzij je voor jezelf spreekt overigens, maar vergeet niet dat jij het iets makkelijker hebt in dit land dan iemand die uit een andere achtergrond komt.

Ik weet niet of jij vaak in veenendaal komt, maar het topic gaat over veenendaal, en daar is het WEL constant gesodemieter met dezelfde bevolkingsgroep. Met af en toe een wannabe marokkaan ertussen. Dit is al jaren aan de gang, en nu is het compleet uit de hand aan het lopen.

Je kunt verdorie niet eens meer normaal op vrijdagavond winkelen zonder een sterke bodyguard mee :\ Dan hangen ze al constant in groepen voor die winkels...

En nogmaals... het interesseert me echt niet of het nu allochtonen zijn of niet. Als het nederlanders waren geweest had ik het net zo erg gevonden. Maar de berovingen elk weekend waar dit topic over gaat worden echt grotendeels gepleegd door marokkanen. Het geëtter op het marktplein zijn echt alleen maar marokkanen. Als er geduvel is in een kroeg zijn er marokkanen bij betrokken. En ik heb het ook heel lang goed met ze voor gehad, maar op een gegeven moment word je er gewoon schijtziek van dat het wéér gezeur is met ze. En als op het moment dat er wat van gezegd wordt (niet door mij, want ik ben al doodsbang voor ze) zeggen: "bel de politie maar lekker, die doet ons toch niks", is voor mij de maat toch helemaal vol.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:04

ThePast03 schreef:
Heb voor de gein even heel snel gezocht:
http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Lo ... 95509.news
http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Pl ... 04995.news
http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Lo ... 92124.news
http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Pl ... 29448.news

Dit is een kleine greep van het laatste halfjaar wat in het nieuws gekomen is. Ik weet van een familielid dat niet eens alles in het nieuws komt.

Wat moeten we nu nog relativeren, dit speelt al zo lang en iedereen houdt zich stil uit angst.

Om dit artikel moest ik wel lachen, uit juni vorig jaar:
http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Pl ... 83543.news

Klopt, want als alles in het nieuws zou komen, kun je beter een nieuwe krant oprichten, want je kan er elke week een krant mee vullen :j

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:07

Hmm.. nou dan ben ik benieuwd wat ik uitstraal dat ik nooit lastig gevallen word :=

Maar goed, gewoon harder straffen. Dat schrikt af. Ja er is een probleem en daar moet gewoon een oplossing voor komen. Vooralsnog voel ik me gewoon veilig op straat en ga ik niets laten omdat het "onveilig" zou zijn. Laat me door niemand op de kast jagen.

En degene die in het centrum hangen is nog maar een klein deel van wat er in Veenendaal woont. Dus om nou te zeggen dat 95% slecht is is echt onozel :)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:15

Tja, doet de regering niks, dan moet er ook niet gek gekeken worden als "het volk" zelf gaat ingrijpen. En dat gejammer over geen kansen vind ik persoonlijk onzin. Chinezen hebben ook een kleurtje, maar die veroorzaken geen last en staan te boek als slim, omdat ze zich in hun voordeel bewijzen. Het gaat niet om t kleurtje, het gaat om het gedrag.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:17

dwaallicht schreef:
Het gaat niet om t kleurtje, het gaat om het gedrag.

Precies. Natuurlijk zal er hier en daar wat gediscrimineerd worden, maar dat maakt iedereen wel eens mee. Als jij je goed gedraagd krijg je ook goede dingen op je pad. Iig zo denk ik.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:19

Princess_ schreef:
dwaallicht schreef:
Het gaat niet om t kleurtje, het gaat om het gedrag.

Precies. Natuurlijk zal er hier en daar wat gediscrimineerd worden, maar dat maakt iedereen wel eens mee. Als jij je goed gedraagd krijg je ook goede dingen op je pad. Iig zo denk ik.

idd... En daarom heb ik geen problemen met chinezen en jappen. Maar met marokkanen is het altijd geëtterbak. Turken zijn wat dat betreft ook een heel stuk beter. Maar de meeste mensen zien het verschil niet tussen turken en marokkanen :?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:22

Ik heb zelf nog nooit drama gehad met Marokkaanse mensen. Dus altijd gaat niet op. En indd mensen zien het verschil vaak niet, maar plakken wel de sticker Marokkaan erop.

En hier lopen de Turken en Marokkanen voor het grootste deel bij elkaar dus dat zegt al genoeg.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:27

ikzelf persoonlijk ook niet ;) maar ik ben weg voor het gesodemieter begint, en zoek ook geen (oog)contact met ze. Overigens ken ik wel al 2 mensen persoonlijk die uit het niets zijn geslagen en beroofd door marokkanen, die op weg waren naar hun auto, en hier zeker geen aanleiding toe hebben gegeven.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:30

Ik zeg ook niet dat iedereen lief is ;) Overal zitten rotte appels tussen. Ik zie het verschil meestal wel, ben er ook veel mee omgegaan. Ik kan gewoon pissig worden om het feit dat veel mensen het verschil niet zien en dan toch snel zeggen t was een Marokkaan.

Hier in mijn straat wonen ook veel getinte mensen, heb nergens last van. Gaan netjes naar hun werk, kids spelen heerlijk buiten. En ja, achter mij wonen een paar rotte appels. Dat hou je gewoon. Aanpakken die hap en strenger worden. Niet op één groep richten, wij hebben in NL gewoon sowieso betere straffen nodig.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:11

Juist Princess! Niet zeuren over waar iemand vandaan komt, gewoon aanpakken die hap.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:15

kakanox schreef:
Juist Princess! Niet zeuren over waar iemand vandaan komt, gewoon aanpakken die hap.

M.i. heeft dat er dus wel degelijk wat mee te maken, want uit de cijfers blijkt dat veel marokkanen criminele activiteiten uitvoeren. Waarom pakken we het probleem dan niet gewoon van het begin aan, en laten we ze óf niet meer binnen, óf je zet ze bij wangedrag zonder pardon op het vliegtuig. Dit laatste gebeurd overigens ook bij polen. In mijn dorp is daar een overschot aan, en bij wangedrag zitten zij zo weer in polen ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:16

Aanpakken dat kan niet, want bij boos kijken wordt er al geroepen dat het discriminatie is. En daar is Nederland erg gevoelig voor, dat mogen we niet doen. Dus doen we maar niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:20

Het zou rustig zijn gebleven dit weekend, maar vrijdag is er weer iemand beroofd... Geen idee waarom dat nergens te vinden is?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:21

verootjoo schreef:
en laten we ze óf niet meer binnen, óf je zet ze bij wangedrag zonder pardon op het vliegtuig. Dit laatste gebeurd overigens ook bij polen. In mijn dorp is daar een overschot aan, en bij wangedrag zitten zij zo weer in polen ;)

Je wilt ze terug in de baarmoeder douwen???? Ze zijn namelijk gewoon hier geboren dus het is gen kwestie van binnen laten.
Wat ik niet begrijp is dat in dit topic meerdere mensen uit Veenendaal reageren en zeggen dat dit al jaren aan de gang is.
Waarom gebeurt daar dan niets aan. Waarom staat zon burgemeester te janken voor de national media inplaats van met een gericht plan dat zooitje aan te pakken, dat begrijp ik eigenlijk niet.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:21

VivaLaVida schreef:
Het zou rustig zijn gebleven dit weekend, maar vrijdag is er weer iemand beroofd... Geen idee waarom dat nergens te vinden is?

Ik denk omdat er momenteel ook erg veel in de doofpot verdwijnt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:23

Hannah_Menno schreef:
kakanox schreef:
Als je mij ziet zou je ook zeggen dat ik een "buitenlander" ben.
Ik merk vaak genoeg dat mensen me ook zo zien, en ik gedraag me niet "fout". Vraag me af wie ze het recht geeft, ik betaal net zoveel belasting als de rest hier.

Houd er wel rekening mee dat als je mensen bevooroordeeld benadert je wel degelijk zelf verantwoordelijk bent voor hoe die mensen op jou reageren. Dus niet "ze doen het toch zelf", want jij doet lekker mee..

Helemaal mee eens!
Die mensen hier waren KWAAD omdat er meteen weer met het vingertje naar hun gewezen werd. En gelijk hebben ze. Het is altijd maar Marrokaan dit, Marrokaan dat.. :n

Je kan zeggen wat je wil, maar die jeugdgroepen hier zijn gewoon strontvervelend!!!
Het zijn bepaalde grote groepen, die voor overlast zorgen en ja dat zijn marokkanen met een enkele blanke erbij (die net zo fout is!!!)
Er zijn ook marokkanen die heel aardig zijn maar helaas veel te weinig :)

owja en er was ook een vrouw overvallen in haar woning op het schrijverspark..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:23

VivaLaVida schreef:

Dat is maar een berovinkje, waarschijnlijk niet eens iemand mishandeld en naakt op een spoorlijn neergelegd en met pepperspray bespoten. Niks aan de hand toch? Gewoon relativeren, 's avonds na 2200 niet naar buiten gaan, zegt meneer Elzenga. En waarom zou je aan de grote klok hangen dat je het uit de hand laat lopen in je dorp?

:roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:25

sarabande schreef:
verootjoo schreef:
en laten we ze óf niet meer binnen, óf je zet ze bij wangedrag zonder pardon op het vliegtuig. Dit laatste gebeurd overigens ook bij polen. In mijn dorp is daar een overschot aan, en bij wangedrag zitten zij zo weer in polen ;)

Je wilt ze terug in de baarmoeder douwen???? Ze zijn namelijk gewoon hier geboren dus het is gen kwestie van binnen laten.
Wat ik niet begrijp is dat in dit topic meerdere mensen uit Veenendaal reageren en zeggen dat dit al jaren aan de gang is.
Waarom gebeurt daar dan niets aan. Waarom staat zon burgemeester te janken voor de national media inplaats van met een gericht plan dat zooitje aan te pakken, dat begrijp ik eigenlijk niet.

maar ze hebben wel 2 paspoorten als het goed is.. ;)

Waarom gebeurt er dan niets aan...?? geen idee!!! omdat de burgemeester altijd zn kop in het zand steekt, of relschoppers geld geeft om er iets goeds mee te doen... zucht..
het is gewoon een k*tburgemeester... zo bedoel ik het meer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:25

stond vanochtend achter zn ouders in de aldi... man wat heeft die jongen veel te verwerken..