sit in op utrecht centraal station

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:39

Ik had zeker respect, alleen iedereen doet alsof zo enorm zwaar werk moeten doen voor die 1300 euro. Ik heb ook een enorm zware baan en nu ook nog die van hun erbij.
Maar dank Manzano, het winkelpersoneel houdt het station schoon.
En ik vind 1300 euro echt niet te weinig voor het werk wat ze doen. Mij mij verlies je respect met dat gestaak. Wij doen nu dubbel werk en en we gaan toch ook niet staken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:43

Ik vind staken helemaal prima. Maar je moet je werkgever er mee raken........... niet anderen ermee opschepen. Ja een paar dagen, maar niet weken.
Het is overigens alleen maar de FNV he.......... die hebben ook de meeste eisen.

Ik heb een CAO-verhoging van 0% overigens....... dus zelfs geen inflatie-compensatie. Fijn die bezuinigingen.....

Sandeman

Re: sit in op utrecht centraal station

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:45

Ja en ze zadelen nu iedereen ermee op. Klanten/toeristen klagen over de zooi en stank. En wij maar opruimen,naast onze zeer drukke baan. Krijgen we ook geen cent meer voor.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:48

Was misschien ook een goed idee geweest om iets echt ludieks te doen en dan verspreid over het land. Dus elke dag ergens anders.
Denk dat je dan ook echt veel support krijgt voor je actie :j

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:53

Hoe zouden ze dan moeten actievoeren in jullie ogen? Dus zonder anderen ''lastig te vallen''?

Het valt mij op dat mensen vooral naar hun eigen situatie kijken (ik verdien ook weinig dus..., ik werk ook hard dus...) ipv zich verplaatsen in deze mensen en hún werk. Probleem is dat er steeds goedkoper schoongemaakt moet worden maar met minder schoonmakers. Er wordt winst gemaakt over de ruggen van deze werknemers.
Maar deze mensen mogen niet zeuren ''want ik zeur ook niet''. Rare mentaliteit vind ik dat. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:01

Jouw baas maakt ook winst dankzij jou hoor :')
Zo werkt dat met werknemers.......die verdienen niet alleen voor zichzelf, maar ook voor hun baas (en dat is dus altijd meer dan je salaris).

Ik kan me prima in de schoomaker verplaatsen want ik heb het zelf ook gedaan.............

En ik zeg 100x dat ik het prima vind dat ze staken, maar blijkbaar werkt deze methode van staken averechts, want 1) het gewenste respect wordt alleen maar minder 2) blijkbaar zijn de werkgevers niet onder de indruk.
Dus ja dan zou ik eens wat anders gaan proberen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:03

Maar ik ga het topic weer ff laten wat het is.......... ben gesloopt.

Hopelijk wordt het snel opgelost. Voor iedereen het beste.

:evaw:

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:13

Heb het ook gezien deze week :D Vond het eigenlijk wel heel grappig! Eén grote pestzooi en daar zaten ze dan met hun trommel. Van mij mogen ze dat veel vaker doen, ik vind het leuk :D

Tsja en of hun eisen terecht zijn... Ik heb me er niet zo in verdiept. Laag opgeleid werk verdient iha minder, als je dat niet wil moet je zorgen dat je jezelf beter opleidt. Ik heb ook schoonmaakwerk gedaan, en het is inderdaad niet leuk en lichamelijk wel zwaar, zeker als je het 40 uur per week zou doen, maar het is wel dom werk. Als zij het niet doen, zijn er wel jongeren te vinden die een bijbaantje zoeken en die het wel willen doen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:17

manzano schreef:
Zo werkt dat met werknemers.......die verdienen niet alleen voor zichzelf, maar ook voor hun baas (en dat is dus altijd meer dan je salaris).

Uh je begrijpt hopelijk wel wat ik bedoel? :?
Je kunt daarin ook doorslaan, en dat gebeurt onder andere hier.

Ik vraag me af hoeveel jongeren deze baantjes willen doen eigenlijk. Denk dat het vies tegenvalt (letterlijk). :P
En wat de schoonmakers dus willen is (betere) opleidingsmogelijkheden. Dus wat meer van het ''domme'' af.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:06

Toekie schreef:
manzano schreef:

Uh je begrijpt hopelijk wel wat ik bedoel? :?
Je kunt daarin ook doorslaan, en dat gebeurt onder andere hier.

Ik vraag me af hoeveel jongeren deze baantjes willen doen eigenlijk. Denk dat het vies tegenvalt (letterlijk). :P
En wat de schoonmakers dus willen is (betere) opleidingsmogelijkheden. Dus wat meer van het ''domme'' af.

ik, al jaren, vanaf mijn 15de t/m 18de daarna ben ik gaan studeren, want dit me hele leven? nee echt niet... ik doe het nu nog steeds als bijbaan naast me studie, veel mensen lachen als je zegt ik maak schoon want mensen vinden het maar "laag"

er zijn dus idd echt heel weinig jongeren die dit doen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:11

Ik heb zelf ook schoongemaakt als bijbaantje, maar dat was bij iemand thuis en dus qua imago minder ''laag''. Ook ik wist toen vrij snel dat ik zo'n baan nooit mijn hele leven zou willen hebben. Net als toen ik in een kledingzaak werkte, naast mijn studie. Maar ik heb veel respect voor de mensen die daar wel voor kiezen; iemand moet het tenslotte doen en zonder kunnen we niet.